globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Točivý moment - CBR600 vs. Bandit1200
2.10.2010 v 11:45
Ahoj..mám takový menší dotaz:
Chci vědět...jaký bude rozdíl například nezi Banditem 1200 a CBR600F:
Oba mají zhruba stejný výkon (72 vs 78kW - zanedbejme ten rozdíl) ale točivý moment je 92 vs 66 nm pro Bandit, podle toho, co jsem si dohledal. Předpokládejme(pokud to jde), že výkonovou i točivou špičku, by oba stroje měly shodně ve stejných otáčkách.

Zajímá mě...jaký bude rozdíl:
- Pokud tyto dvě motorky postavím vedle sebe na sprint.
- Pokud na obou pojedu na 4.rychlostní stupeň do 12%kopce se 100kg spolujezdcem a přidám naplno.
Kdo bude mít navrch, proč..a v čem se hlavně projeví rozdíl krouťáku..jak si to představit?
Díky za fundované odpovědi
Předchozí
1 2
Následující

Točivý moment - CBR600 vs. Bandit1200

2.10.2010 v 11:58 | Nahoru | #1
Hele z toho ze jim chces dat tocivej moment a vykon do stejnejch otacek je jasny ze problematice vubec nerozumis protoze to z fyzikalniho hlediska neni mozny. Vykon je moment x otacky takze pokud maj mit stejnej vykon ale jedna vyssi moment tak ta s vyssim momentem musi mit vykon v nizsich otackach. To dava fyzika. Pak zalezi hlavne na prevodech a zkusenosti ridice. Bandit bude mit plossi krivku takze teoreticky by na startu ujel ale pokud klucina na CBR umi tak to muze pres spojku lehko smazat a pak uz zalezi na aerodinamickym odporu, stavu motorky, hmotnosti a umeni ridice. Ja bych vsadil na CBR.
Z fyziky bys mel vedet ze moment je sila na nejakym rameni. Prace je sila na draze (na tom oblouku kolem toho ramena) a vykon je prace za cas (rychlost s jakou tim ramenem tocis). Muzes si to krasne predstavit napriklad na mlejnku. Cim rychlejc budes tocit tim vyssi vykon, cim vetsi silou budes tocit tim vetsi vykon. Sila dela moment a moment krat otacky je vykon. Takze nejvyssi vykon mas pri nejvyssich otackach a nejvyssi sile. Doufam ze to neni moc nesrozumitelny.

1 reakcí na tento příspěvek Točivý moment - CBR600 vs. Bandit1200

2.10.2010 v 11:59 | Nahoru | #2
Točivý moment je síla působící na zadní kolo tzn. pokud budou stejně zpřevodované (což nebudou) bude moto s vyšším točivým momentem rychleji akcelerovat. Takže v obou tvých případech. Motorky pojedou stejně až při jejich maximálním výkonu.

pylot: jasně beru to teoreticky

Naposledy editováno 02.10.2010 12:02:25

Točivý moment - CBR600 vs. Bandit1200

2.10.2010 v 12:00 | Nahoru | #3
dám ti nefundovanou odpověď - je to stejny rozdil, jako kdyz si vedle sebe postavis 100 kW diesel a 100 kW benzin

(reakce na) Točivý moment - CBR600 vs. Bandit1200

2.10.2010 v 12:01 | Nahoru | #4
Blix> Nerikas to spravne. Moment je na klice, na jednotlivejch prevodetch a i na kole ne pouze na kole. Moment kterej on uvadi je na klice. Moment na zadnim kole je ve stovkach az tisicovkach newtonmetru. Jinak mas pravdu ze ta co ma vyssi momnet na zadnim kole tak ma vetsi zrychleni.

Naposledy editováno 02.10.2010 12:01:58

Točivý moment - CBR600 vs. Bandit1200

2.10.2010 v 12:15 | Nahoru | #5
srovnání hrušky a švestky, to se nedá srovnat, Bnďour to Cébro prostě udělá

1 reakcí na tento příspěvek Točivý moment - CBR600 vs. Bandit1200

2.10.2010 v 12:36 | Nahoru | #6
pylot - ten kluk na efkovým cebru ani s pozlacenejma rukama tu dvanáctku neudělá pokavaď na tom banditu bude sedět někdo, kdo to má jenom trochu v ruce Jak píše Zdeny Rider prostě jabka s hruškama. Bandaska má ve čtyřech tisících cca 80% krouťáku a točí do deseti... než se to cebro sebere do otáček jede ta nahatá lokomotiva už skoro na plno. To cebro začne mít výhodu až tak od dvoustovky nahoru díky aerodynamice a podvozku.
Odzkoušeno na sprintech i na okruhu.
Špilas- čoveče na čtyřku do dvanáctiprocentního kopce ve dvou, ke všemu se 100kg pořízkem vzadu? To je takovej krpál, že si troufám tvrdit, že to cebro nedá ani normálně, natož přidávat plnej a něco po něm chtít. a bandaska myslim taky nic moc, nevim stokilovýho chlapa jsem ještě nevez.

Točivý moment - CBR600 vs. Bandit1200

2.10.2010 v 12:36 | Nahoru | #7
Neviem, čo zrýchli lepšie, ale pri týchto podmienkach môže ten bandit bafkať veselo na najvyšší prev. stupeň. A to je dôvod, prečo má objem 1200 ccm

1 reakcí na tento příspěvek Točivý moment - CBR600 vs. Bandit1200

2.10.2010 v 12:42 | Nahoru | #8
fundované odpovědi já věděl, jak je ta rovnice s vykonem..otackama a kroutakem..to jo. Zajímal mě právě ten účinek - jak tu padla odpověď,,než se to cebro sesbírá" akcelerace apod

Točivý moment - CBR600 vs. Bandit1200

2.10.2010 v 12:57 | Nahoru | #9
Na to nepotřebuješ fundovanou odpověď,najdi si průběh výkonu u obou motorek při jakých otáčkách má která výkon a musí Ti to být jasný

Točivý moment - CBR600 vs. Bandit1200

2.10.2010 v 12:59 | Nahoru | #10
Zkoušely jsme na 2Km rovince SRADa 600(4v) a V-Stroma 650(2v), rozjely jsme to na 6 kvalt - 50 Km/h a u značky konec obce jsme byly domluveny že otočíme heftem na plno, V-Strom ujel (to bylo jasný), až to GSXR po 1Km rozmotalo byl jsem v hajzlu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Točivý moment - CBR600 vs. Bandit1200

2.10.2010 v 13:08 | Nahoru | #11
XJelen> Psal jsem ze tahle vyhoda velkyho momentu od nizkejch otacek se da lehce smazat pres spojku. Kdyz bude kluk na CBR vazne umet tak muze vyhrat. Ta motorka na to ma. Dalsi vec je vaha a aerodinamika. Jinak ve vysledku je to nejvic o rukach a o jezdci. Jeli jsme sprint 4 stejny motorky a rozdily mezi nama na dylku letiste byly i 20 metru. Ty dva co na SVu jezdili uz 5 let proste umeli mnohem lip startovat a vzdycky ujeli. Klucina co to mel kratce zustaval jeste kus za mnou. Je to nejvic ze vseho o jezdci a o startu. Stejne bych vsadil na CBR. Nejde tady o letmej sprint kdy to rozmotavas pres cely otackovy spektrum ale o sprint z mista. To znamena ze klucina na CBR to vytoci do 8000, zacne poustet spojku, da plnej a zrychleni reguluje jenom pritlakem spojky. Kdejakej sprint vyhravaj klucinove na SS sestistovce protoze tohle umej.

Točivý moment - CBR600 vs. Bandit1200

2.10.2010 v 13:12 | Nahoru | #12
Já měl na Banditu na zadním kole 112koní,Na čtverku jsem jel 250 Pětku jsem neskoušel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Točivý moment - CBR600 vs. Bandit1200

2.10.2010 v 15:07 | Nahoru | #13
pylot> řeč je od začátku o CBR600F a troufám si tvrdit ani omylem... jak na časomíru, tak na semafor i když jsem na startu lehce zaspal v půlce trati už bylo vyřešeno. Jestli ho bude pouštět z osmi tisíc přes spojku nevidím jako výhodu, ten bandit taky nebude startovat jako při odjezdu od garáže a v šesti tisících ho tam pošle se stejným krouťákem, kterej naopak bude ještě narůstat.
znova říkám píšeme o efku ne ererku

Točivý moment - CBR600 vs. Bandit1200

2.10.2010 v 15:25 | Nahoru | #14
motorově nemá cbr šanci!

Točivý moment - CBR600 vs. Bandit1200

2.10.2010 v 15:28 | Nahoru | #15
CBR600 že má nějakej krouťák? A na to jsi jako přišel kde?

1 reakcí na tento příspěvek Točivý moment - CBR600 vs. Bandit1200

2.10.2010 v 16:11 | Nahoru | #16
Sprinty jsou o řidiči. Klidně s Fkem ujedeš litrovými GSXR. Až do 180, pak teprv kolem gixxer profrci. To samy pri bezny jizde. Kdyz na 600F budes umet vhodne radit, bandit nikdy neujede. Kdyz tam oba budou mit 4 pri stovce, tak bandit oproti Fku vystreli dopredu. Kdyz budes mit na Fku 3, uz to bude hodne podobny, pri 2 bandit uvidi zadni svetlo Fka...

Proste, jestli chces jezdit jen tak, kopnout na konci obce 5, 6 a jezdit svizne bez nejakyho razeni, vem si Bandita nebo 600 dvouval Kdyz ti nevadi kopat kvalty tam a zpet pri potrebe zrychlovat, kup si Fko nebo jakoukoliv jinou 4V 600ccm.

Točivý moment - CBR600 vs. Bandit1200

2.10.2010 v 17:06 | Nahoru | #17
Když jsem si dával sprint-já B12 a kámoš na R6-r.v.99 tak do 180 jsme byly vedle sebe a pak mi ujel.Holt pak už je to dost o aerodynamice a taky maximálku má B12 menší.Letos jsem jel na ZRX 1200 proti CBR 600F a do 200 bylo ZRX asi o jednu délku vpředu a pak CBR profrčelo kolem.

1 reakcí na tento příspěvek Točivý moment - CBR600 vs. Bandit1200

2.10.2010 v 17:27 | Nahoru | #18
Škoda že nemám ten graf výkonu,byl měřen ve Slušovicích na brzdě a ten chlap prej říkal že silnějšího Bandita 1200 tu neměl Na trojku jsem jel 225km/h.štverka 250km/h a pětku nevím Byl to naháč bez kapot a hodně už foukalo Sežen si hlavu s Gsxr 1100 plus karbce a šestka nemá šanci

Točivý moment - CBR600 vs. Bandit1200

2.10.2010 v 17:48 | Nahoru | #19
Jinak výkon co je uváděn v tp u Bandita není pravda,je větší

[img]

(reakce na) Točivý moment - CBR600 vs. Bandit1200

2.10.2010 v 17:50 | Nahoru | #20

Šumák>Škoda že nemám ten graf výkonu,byl měřen ve Slušovicích na brzdě a ten chlap prej říkal že silnějšího Bandita 1200 tu neměl Na trojku jsem jel 225km/h.štverka 250km/h a pětku nevím Byl to naháč bez kapot a hodně už foukalo Sežen si hlavu s Gsxr 1100 plus karbce a šestka nemá šanci



Jooo, muset si na dvanactistovce predelat motor aby nemela sestistovka sanci, to mi dava smysl

(reakce na) Točivý moment - CBR600 vs. Bandit1200

2.10.2010 v 18:00 | Nahoru | #21
špilas> Nejlepší motor je u modelu 2001-2005 dle časopisu motocykl,motor s celé trojice nejlépe zrychluje.Změna charakteristiky zapalování a vaček Já měl rok 2001

(reakce na) Točivý moment - CBR600 vs. Bandit1200

2.10.2010 v 18:37 | Nahoru | #22

chakotay>Sprinty jsou o řidiči. Klidně s Fkem ujedeš litrovými GSXR. Až do 180, pak teprv kolem gixxer profrci. To samy pri bezny jizde. Kdyz na 600F budes umet vhodne radit, bandit nikdy neujede. Kdyz tam oba budou mit 4 pri stovce, tak bandit oproti Fku vystreli dopredu. Kdyz budes mit na Fku 3, uz to bude hodne podobny, pri 2 bandit uvidi zadni svetlo Fka...



nesouhlasím... Sprinty moc o řidiči nejsou... Když pojede CBR 600 vs GSXR 1000 jak říkáš a gixxeru se nepovede start tak ho dojede tak ve 120 km/h, čili poměrně brzo...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Točivý moment - CBR600 vs. Bandit1200

2.10.2010 v 19:12 | Nahoru | #23

XJelen>pylot> řeč je od začátku o CBR600F a troufám si tvrdit ani omylem... jak na časomíru, tak na semafor i když jsem na startu lehce zaspal v půlce trati už bylo vyřešeno. Jestli ho bude pouštět z osmi tisíc přes spojku nevidím jako výhodu, ten bandit taky nebude startovat jako při odjezdu od garáže a v šesti tisících ho tam pošle se stejným krouťákem, kterej naopak bude ještě narůstat.
znova říkám píšeme o efku ne ererku

Pokud ma opravdu bandit vyssi vykon nez psanej pricemz to CBR bude mit nejspis o neco mensi nez psanej tak tim se taky vec meni. Dal zalezi na prevodech a nejvic stejne na zkusenosti jezdce. Tim ze to vezme pres spojku on neziska vyhodu nad tebou ale smaze tvoji vyhodu lepsiho prubehu momentu. A jak uz tady bylo receno jde o moment na kole. Chtelo by to grafy z brzdy a dopocitat moment na kolo. pak se muzeme bavit o sprintech. Takhle to je jenom zvatlani o teorii.

Danke> Nesouhlasit muzes ale to je tak jediny co s tim muzes delat. Na jezdci zalezi predevsim. Kdyz uz jedes a tocis tak je to jedno ale ten start dela obrovsky rozdily... Samozrejme porovnavat sestku a litr sport je blbost. Porovnej treba bandita a SVcko. Jednou to uze dopadnout tak a podruhy jinak.

Točivý moment - CBR600 vs. Bandit1200

2.10.2010 v 19:13 | Nahoru | #24
Svez se a uvidíš, že objem ničím nenahradíš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Točivý moment - CBR600 vs. Bandit1200

2.10.2010 v 19:19 | Nahoru | #25


Danke> Nesouhlasit muzes ale to je tak jediny co s tim muzes delat. Na jezdci zalezi predevsim. Kdyz uz jedes a tocis tak je to jedno ale ten start dela obrovsky rozdily... Samozrejme porovnavat sestku a litr sport je blbost. Porovnej treba bandita a SVcko. Jednou to uze dopadnout tak a podruhy jinak.



Když jsou obě motorky zhruba stejně stejný tak samozřejmě na jezdci záleží... Ale když jede litr proti šestce tak moc nezáleží kdo to řídí...

(reakce na) Točivý moment - CBR600 vs. Bandit1200

2.10.2010 v 19:22 | Nahoru | #26
Danke> pokud ma jedna o vic jak 20 koni navrch tak na tom moc nezalezi ale jinak jo.

(reakce na) Točivý moment - CBR600 vs. Bandit1200

2.10.2010 v 21:12 | Nahoru | #27

pylot>Takhle to je jenom zvatlani o teorii.


ale já žvatlám o tom co se dělo na tratích
velkej objem má svý kouzlo

(reakce na) Točivý moment - CBR600 vs. Bandit1200

2.10.2010 v 22:09 | Nahoru | #28

pylot>XJelen> Kdejakej sprint vyhravaj klucinove na SS sestistovce protoze tohle umej.


Tak s tím nesouhlasím. Záleží jakej sprint! Resp na kolik metrů. Na 200 m je rozdíl mezi 600 ccm a mojí busou hrozně malej. Záleží na startu. Ale na 400 m už je to rozdíl jak bejk.Při 200 kilech ty 6-ky už uvadaj, ale busa jede pořád dál A to mě baví

Naposledy editováno 02.10.2010 22:11:04

Točivý moment - CBR600 vs. Bandit1200

4.10.2010 v 21:20 | Nahoru | #29
jel jsem na obou a můžu říct, že Bandit jede líp, na eFku mi přišlo jako by mi klouzala spojka, prostě zátah nebyl cítit žádný, až ve vyšších otáčkách to bylo zajímavější. Jinak pokud chcete porovnávat, nemůžete to přece dělat tak, že eFko řídí závodník, kerej smaže výhody Béčka. Prostě se to musí brát tak, že oba jezdci, v lepším případě jeden a ten samej, jsou na stejný úrovni, zkrátka aby to bylo jen o porovnání strojů a ne jezdců. To tu pak můžeme tvrdit, že šikovnej kluk na kole udělá začátečníka na GSXR (páč ten to přemotivovanej na startu utrhne a švihne sebou ) Jinak jel jsem i s klukama výletně přes Buchláky, žádná střelba a kluk co jel za mnou na R6 se mě ptal, jestli to mám dvanáctku, že jsem mu místama ujížděl a to podotýkám, že jsme nezávodili, jen to prostě do kopce táhne pěkně hezky odspodu

Točivý moment - CBR600 vs. Bandit1200

4.10.2010 v 21:30 | Nahoru | #30
Sprint ale neni o tahani odspodu a nikde tady nepadlo ze ten na bandouroj musi bejt jelito. Oba muzou bejt stejne dobry. Ja bych to CBR nezatracoval.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
potah sedla Suzuki GSF 1200 Bandit ujec76 5 Včera v 09:14 kalous72
Bagster Suzuki GSF 1200 Bandit ujec76 11 14.1.2024 v 18:58 kuzmič
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... Warthox 200 12.11.2023 v 19:19 ferda.66
Olejová vana B12 - záměna Suzuki GSF 1200 Bandit drtikol 7 20.3.2023 v 08:07 Kovi
Servisní manuál Suzuki Bandit 1200 ... Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuki GSF 1200S Bandit Stehlajs 6 23.2.2023 v 05:57 JardelT


TOPlist