obracím se na Vás s prosbou o inspiraci, rady a možná i pomoc se znovuoživením a znovupostavením na nohy mé srdcové motorky, Hondy VFR 400 R NC24. Pořídil jsem si jí, když mi bylo 20, čtyři roky na ní krásně a pohodově jezdil a pak následovala pauza 5ti let, kdy stála v suché garáži a čekala na mě....
Asi před měsícem se konečně dočkala, stojí u mě v ložnici, je odstrojená od kapotáže a prochází prvotním čištěním. Stroji by nemělo nic zásadního být, palivový systém je suchý, nikde nic nerezlo ani nepuchřelo, je v tom samém stavu, v jakém jsem ji tenkrát zazimoval. Jediný problém, o kterém vím je otázka dobíjení, nebylo na 100% a několikrát se mi stalo, že jsem zůstal stát někde v polích
Otázky jsou jednoduché... co je všechno potřeba udělat pro to, aby zase nastartovala, jak se postavit k problému dobíjení a co všechno je třeba udělat, aby se dostala na jaře zpátky do formy?
Je tady z Vás někdo, nebo znáte a můžete doporučit někoho, kdo VFRa má častěji v rukách a mohl by se pověnovat té mé komplexněji? Myslím tím vůle ventilů, časté problémy tohohle modelu a podobně? Jsem z Prahy, okruh tak do 100km není problém..... chtěl bych nějakého srdcaře, se kterým bych mohl tenhle vzácnej "stroj" sdílet a kdo by ocenil její na dvacet tři let starej stroj opravdu vyjímečnej stav. Dověděl jsem se totiž, že se přechodová verze NC24 nikdy nedovážela oficiálně do Evropy..... což v praxi znamená, že v servisech Honda jí ani nemají v tabulkách a jakékoliv potřebné díly se dají pořídit buď z Anglie, kam se častěji dovážely individuálně . . . . . a nebo rovnou Japonsko což je cenově doslova harakirri
Přikládám pár fotek, snad se tady v čechách někdo takovej šikovnej a otevřenej najde.... budu na to hodně nerad sám
Jmenuju se Honza, je mi 29, do téhle motorky se zamilovala dokonce i přítelkyně.... takže bych rád na jaře brázdil venkov ve dvou. K tomu mi dopomáhej ... a snad i někdo tady z fóra
Za každej tip, připomínku nebo radu budu moc rád!! Díky Vám!
H.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zprovoznění a částečná renovace VFR 400 R
VFR400R>Díky Vám kluci za odkazy a inspiraci.... napadlo mě ještě, když tak dlouho stála, nebudu muset foukat do sání při startování nějakej aerosol za spreje pro podporu hoření? V jednom servisu jsem to viděl, chlapík tomu říkal "suprturbo" a mašině to očividně pomohlo . . . .
Je vůbec možný nastartovat tak dlouho stojící motorku normálně? Samozřejmě za předpokladu vyměněnýho benzínu, vyčištěnýho palivovýho systému a svíček a dobitý baterky?
Dneska opravuje motorky za peníze kdekdo...bohužel velmi často neodborně...
Proč bys ji nenastartoval? ...sundej karburátory, vyčisti plovákové komory - pokud tam bude nějaká usazenina, vyčisti to třeba Dremelem s malým drátěným kartáčem, dále v karbech vyčisti veškeré kanály a trysky apod., zkontroluj plováky - jestli jsou ve stejných výškách, nech seřídit podtlaky... no co dál, vyměň vzduchový filtr, olej s olejovým filtrem. Teď otázka jestli si chceš ventily seřídit sám, jestli si na to troufáš (není to nic složitého), ale pro někoho je...atd...Jinak k té elektrice - Je to Honda, navíc ještě skoro veterán, takže klasika regulátor napětí...jestli ta baterie stála 5 let, tak už bude KO, sulfatované desky, vyhoď ji a kup jinou...
Jinak ji máš v pěkném stavu, ale myslím si, že na cestování ve dvou to moc nebude, 4kilo je na dva slabé, kolem komína to zvládnete, ale na delší cestu bych to neviděl...
Naposledy editováno 24.09.2010 14:45:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zprovoznění a částečná renovace VFR 400 R
Je na karburátorech něco, co bych mohl pokazit nebo totálně rozhodit? Jsou tam určitě šrouby, na který "se prostě nehrabe" a seřídit podtlaky se asi nepovede v domácích podmínkách, to bych to musel k někomu odvýzt.... a jsme zase u toho, kdo mi s tím dokáže opravdu poradit na fóru je každý hrdina, ale když před něj pak postavíš čtveřitej karburátor se dvaceti škoubama, jde do tuhýho Mám s tím zkušenosti u starejch Mercedesů. Bylo by nejlepší si nějakýho fachmana přivýzt sem a tady to za odpoledne zvládnout všechno u láhnve červenýho
Díky za odpovědi, za každou jsem opravdu vděčnej, každej střípek je důležitej.....
Naposledy editováno 24.09.2010 15:11:50
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Není olej jako olej ? [1 ... 7, 8] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Honda XL 500, Honda VFR 400 | Orgovany | 229 | 24.12.2023 v 14:02 SuperSic58 |
Seřízení karburátoru Honda VFR 400 Honda VFR 400 | V700 | 7 | 17.1.2023 v 22:38 2stroke |
VFR400 servis Liberec a okolí Honda VFR 400 | Gahan37 | 12 | 25.7.2018 v 09:07 GL1 |
Výběr staršího čtyřkila Suzuki GSX-R 400, Honda CBR 400, Yamaha FZR 400, Kaw... | Martas61 | 16 | 19.9.2016 v 20:43 Gahan37 |
Jaký materiál na brzdový kotouč ??? [1, 2] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Honda XL 500, Honda VFR 400 | Orgovany | 32 | 24.4.2016 v 16:01 Rada36 |