Originální díly PARTSDEPOT





Téma: Zprovoznění a částečná renovace VFR 400 R
24.9.2010 v 12:44
Ahoj motorkáři,

obracím se na Vás s prosbou o inspiraci, rady a možná i pomoc se znovuoživením a znovupostavením na nohy mé srdcové motorky, Hondy VFR 400 R NC24. Pořídil jsem si jí, když mi bylo 20, čtyři roky na ní krásně a pohodově jezdil a pak následovala pauza 5ti let, kdy stála v suché garáži a čekala na mě....

Asi před měsícem se konečně dočkala, stojí u mě v ložnici, je odstrojená od kapotáže a prochází prvotním čištěním. Stroji by nemělo nic zásadního být, palivový systém je suchý, nikde nic nerezlo ani nepuchřelo, je v tom samém stavu, v jakém jsem ji tenkrát zazimoval. Jediný problém, o kterém vím je otázka dobíjení, nebylo na 100% a několikrát se mi stalo, že jsem zůstal stát někde v polích

Otázky jsou jednoduché... co je všechno potřeba udělat pro to, aby zase nastartovala, jak se postavit k problému dobíjení a co všechno je třeba udělat, aby se dostala na jaře zpátky do formy?

Je tady z Vás někdo, nebo znáte a můžete doporučit někoho, kdo VFRa má častěji v rukách a mohl by se pověnovat té mé komplexněji? Myslím tím vůle ventilů, časté problémy tohohle modelu a podobně? Jsem z Prahy, okruh tak do 100km není problém..... chtěl bych nějakého srdcaře, se kterým bych mohl tenhle vzácnej "stroj" sdílet a kdo by ocenil její na dvacet tři let starej stroj opravdu vyjímečnej stav. Dověděl jsem se totiž, že se přechodová verze NC24 nikdy nedovážela oficiálně do Evropy..... což v praxi znamená, že v servisech Honda jí ani nemají v tabulkách a jakékoliv potřebné díly se dají pořídit buď z Anglie, kam se častěji dovážely individuálně . . . . . a nebo rovnou Japonsko což je cenově doslova harakirri

Přikládám pár fotek, snad se tady v čechách někdo takovej šikovnej a otevřenej najde.... budu na to hodně nerad sám

Jmenuju se Honza, je mi 29, do téhle motorky se zamilovala dokonce i přítelkyně.... takže bych rád na jaře brázdil venkov ve dvou. K tomu mi dopomáhej ... a snad i někdo tady z fóra

Za každej tip, připomínku nebo radu budu moc rád!! Díky Vám!

H.


Zprovoznění a částečná renovace VFR 400 R

24.9.2010 v 12:45 | Nahoru | #1
Ještě další obrázky . . . . .

[img]

Zprovoznění a částečná renovace VFR 400 R

24.9.2010 v 12:47 | Nahoru | #2
A taky ať víte s kým si budete povídat

[img]

Zprovoznění a částečná renovace VFR 400 R

24.9.2010 v 12:53 | Nahoru | #3
Tento člověk ví o VFR 400 snad vše! už jsem se s ním párkrát bavil a ví o 4kilu jako málo kdo.

1 reakcí na tento příspěvek Zprovoznění a částečná renovace VFR 400 R

24.9.2010 v 13:12 | Nahoru | #4
Ty se asi hodne nudis vid?

Zprovoznění a částečná renovace VFR 400 R

24.9.2010 v 13:24 | Nahoru | #5
www.hondavfr.eu (odkaz umim, ale nejak se mi to okno odmita zavrit, tak smula )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zprovoznění a částečná renovace VFR 400 R

24.9.2010 v 13:24 | Nahoru | #6
SensationBlaack> To není o nudě, ale o tom najít si na to energii a čas dotáhnout nějakej takovej pološílenej nápad do konce.... když ti stojí doma přímo u nosu, nemusíš nikam chodit a spoustu času ušetříš navíc to v ložnici moc pěkně voní vysokooktanovým benzínem a kvalitním olejem už aby byla v chodu a připravená na zážitky . . . . .

Zprovoznění a částečná renovace VFR 400 R

24.9.2010 v 13:48 | Nahoru | #7
Držim palce
Konečně zas nějakej šikula mezi bandou kecálků

2 reakcí na tento příspěvek Zprovoznění a částečná renovace VFR 400 R

24.9.2010 v 14:01 | Nahoru | #8
Díky Vám kluci za odkazy a inspiraci.... napadlo mě ještě, když tak dlouho stála, nebudu muset foukat do sání při startování nějakej aerosol za spreje pro podporu hoření? V jednom servisu jsem to viděl, chlapík tomu říkal "suprturbo" a mašině to očividně pomohlo . . . .

Je vůbec možný nastartovat tak dlouho stojící motorku normálně? Samozřejmě za předpokladu vyměněnýho benzínu, vyčištěnýho palivovýho systému a svíček a dobitý baterky?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zprovoznění a částečná renovace VFR 400 R

24.9.2010 v 14:06 | Nahoru | #9
VFR400R> tak jsem to nemyslel... o motorce neni rec ale o tom co tu pises a este prikaldas foto s kym se bavim prijde mi tohle vlakno ulitle...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zprovoznění a částečná renovace VFR 400 R

24.9.2010 v 14:09 | Nahoru | #10

SensationBlaack>VFR400R> tak jsem to nemyslel... o motorce neni rec ale o tom co tu pises a este prikaldas foto s kym se bavim prijde mi tohle vlakno ulitle...

ty radši pomlč

(reakce na) Zprovoznění a částečná renovace VFR 400 R

24.9.2010 v 14:17 | Nahoru | #11
Flyer> Z jakeho duvodu? este jsi mi neodpoved co je na tom smesneho ze jsem spadnul s masinou na zem...

(reakce na) Zprovoznění a částečná renovace VFR 400 R

24.9.2010 v 14:27 | Nahoru | #12
[quote]VFR400R>Díky Vám kluci za odkazy a inspiraci.... napadlo mě ještě, když tak dlouho stála, nebudu muset foukat do sání při startování nějakej aerosol za spreje pro podporu hoření?

Ty woe to není vejtřaska aby se při startování něco stříkalo do sání, nebo se u něj zapalovaly noviny

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zprovoznění a částečná renovace VFR 400 R

24.9.2010 v 14:35 | Nahoru | #13

VFR400R>Díky Vám kluci za odkazy a inspiraci.... napadlo mě ještě, když tak dlouho stála, nebudu muset foukat do sání při startování nějakej aerosol za spreje pro podporu hoření? V jednom servisu jsem to viděl, chlapík tomu říkal "suprturbo" a mašině to očividně pomohlo . . . .

Je vůbec možný nastartovat tak dlouho stojící motorku normálně? Samozřejmě za předpokladu vyměněnýho benzínu, vyčištěnýho palivovýho systému a svíček a dobitý baterky?



Dneska opravuje motorky za peníze kdekdo...bohužel velmi často neodborně...

Proč bys ji nenastartoval? ...sundej karburátory, vyčisti plovákové komory - pokud tam bude nějaká usazenina, vyčisti to třeba Dremelem s malým drátěným kartáčem, dále v karbech vyčisti veškeré kanály a trysky apod., zkontroluj plováky - jestli jsou ve stejných výškách, nech seřídit podtlaky... no co dál, vyměň vzduchový filtr, olej s olejovým filtrem. Teď otázka jestli si chceš ventily seřídit sám, jestli si na to troufáš (není to nic složitého), ale pro někoho je...atd...Jinak k té elektrice - Je to Honda, navíc ještě skoro veterán, takže klasika regulátor napětí...jestli ta baterie stála 5 let, tak už bude KO, sulfatované desky, vyhoď ji a kup jinou...

Jinak ji máš v pěkném stavu, ale myslím si, že na cestování ve dvou to moc nebude, 4kilo je na dva slabé, kolem komína to zvládnete, ale na delší cestu bych to neviděl...

Naposledy editováno 24.09.2010 14:45:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zprovoznění a částečná renovace VFR 400 R

24.9.2010 v 14:46 | Nahoru | #14
2stroke> Tak nějak si to představuju taky, mám tady servisní mauál na NC 30, která se ale v lecčem liší, ale i tak je to dobrý vodítko, je dobrý mít místo, kam se můžeš podívat

Je na karburátorech něco, co bych mohl pokazit nebo totálně rozhodit? Jsou tam určitě šrouby, na který "se prostě nehrabe" a seřídit podtlaky se asi nepovede v domácích podmínkách, to bych to musel k někomu odvýzt.... a jsme zase u toho, kdo mi s tím dokáže opravdu poradit na fóru je každý hrdina, ale když před něj pak postavíš čtveřitej karburátor se dvaceti škoubama, jde do tuhýho Mám s tím zkušenosti u starejch Mercedesů. Bylo by nejlepší si nějakýho fachmana přivýzt sem a tady to za odpoledne zvládnout všechno u láhnve červenýho

Díky za odpovědi, za každou jsem opravdu vděčnej, každej střípek je důležitej.....

Naposledy editováno 24.09.2010 15:11:50

Zprovoznění a částečná renovace VFR 400 R

24.9.2010 v 16:32 | Nahoru | #15
Pěkná, mám ty holky veverky taky rád. Co se týče motoru tak pokud vše šlapala pěkně tak bych jen zkontroloval ventily, případně seřídil. Kdyby tam byly nějaké větší vůle tak bych nechal zabrousit i sedla, ale to je tak vše. Jinak vyčistit karbce a seřídit. Co se týče kosmetiky tak to už musíš vědět sám do čeho se ti chce pouštět a do čeho ne. Ale vždy je co vylepšovat. Také není špatné udělat pancéřové hadice.

Zprovoznění a částečná renovace VFR 400 R

24.9.2010 v 16:38 | Nahoru | #16
Pomoh bych rád, ale ta praha...

Zprovoznění a částečná renovace VFR 400 R

24.9.2010 v 16:39 | Nahoru | #17
Rozhodně to nedávej do servisu!!!!!!!!!!

Zprovoznění a částečná renovace VFR 400 R

24.9.2010 v 17:10 | Nahoru | #18
krásný, já teda měl NC30, ale pěkná věc....joshua-vfr z m.cz si s tou svou taky strašně vyhrál

Zprovoznění a částečná renovace VFR 400 R

24.9.2010 v 19:58 | Nahoru | #19
krásnej stroj, z krásný doby.. mám RC24... drzim palce

(reakce na) Zprovoznění a částečná renovace VFR 400 R

24.9.2010 v 20:13 | Nahoru | #20

VFR400R>2stroke> Tak nějak si to představuju taky, mám tady servisní mauál na NC 30, která se ale v lecčem liší, ale i tak je to dobrý vodítko, je dobrý mít místo, kam se můžeš podívat

Je na karburátorech něco, co bych mohl pokazit nebo totálně rozhodit? Jsou tam určitě šrouby, na který "se prostě nehrabe" a seřídit podtlaky se asi nepovede v domácích podmínkách, to bych to musel k někomu odvýzt.... a jsme zase u toho, kdo mi s tím dokáže opravdu poradit na fóru je každý hrdina, ale když před něj pak postavíš čtveřitej karburátor se dvaceti škoubama, jde do tuhýho Mám s tím zkušenosti u starejch Mercedesů. Bylo by nejlepší si nějakýho fachmana přivýzt sem a tady to za odpoledne zvládnout všechno u láhnve červenýho

Díky za odpovědi, za každou jsem opravdu vděčnej, každej střípek je důležitej.....



Na karburátorech nemáš co zkazit, pokud nešáhneš na něco na co nemáš...do směsí se nemontuj, na seřízení směsi potřebuješ stejně colortune svíčku - kolem elektrody a mezi závitem svíčky je skleněná - tzn. že se přes ní můžeš dívat do spalovacího prostoru a sledovat jak směs hoří - správně má směs hořet modře, když je moc bohatá, hoří žlutě, lehce do oranžova...jo jo, na podtlaky to raději někomu odvez, lepší je když to člověk nejdříve vidí, navíc předpokládám, že doma budíky asi nemáš, nemluvě o úhlovém šroubováku (pokud by byl potřeba) - trochu něco pro info: podtlaky (=synchronizace karburátorů) - v podstatě jde o to, sladit úhly klapek mezi karburátory, aby si měl ve všech karbech stejné podtlaky, je jedno jakou hodnotu bude mít podtlak, důležité je, aby byly na všech 4 karbech stejné - tzn. aby ručičky budíků ve všech 4 karbech reagovaly stejně rychle na přidání plynu a byly ve stejný okamžik na stejné hodnotě - to samé platí i při ubrání plynu...

Já bych tu moto moc neřešil - prostě vyměnit spotřební věci (baterii, řetězovku pokud je třeba, olej, olejový filtr, vzduchový filtr, zkontrolovat nátrubky sání - jestli nejsou vytvrdlé, jestli to nesaje kolem), seřídit ventily, teď nevím jestli VFR 400 má rozvodový řetěz nebo už má vačky poháněné ozubenými koly, myslím že má taky kola, o to méně práce s případnou výměnou rozvodového řetězu, dále třeba změřit tlaky ve válcích (a hlavně správně je změřit)...no co dál, pokud to žere olej, tak to moc neřešit, je to stará vrána, navíc do 1 l je to ještě OK, maximálně nechat vyměnit ventilová gufera....rozdělat vidle, vyměnit gufera, olej, pokud bude potřeba tak vyměnit i ložiska krku...sundat kyvku, vyčistit a namazat hlavní hřídel, to samé s přepákováním...zkontrolovat desky, vyměnit brzdovku...taková větší údržba...říkám, moc bych to něřešil...
Goog Luck..

Zprovoznění a částečná renovace VFR 400 R

17.12.2010 v 01:45 | Nahoru | #21
mno co se tyka dilu tak rozhodne koukej na ebay.co.uk protoze anglie je na vyskyt a ctyrkil VFR a dilu na ne z daleka nejbohatsi z cele evropy. Co se tyka nejakyho mechanikovani tak vzhledem k tomu ze je to starej dobrej stroj bez velky elektroniky to taky neni problem (pokud nejses extreme nesikovnej :D) takze dostat ji do slusnyho technickyho stavu ;) podstatne horsi je to ale z hlediska papiru, HONDA CR je holt banda curaku, takze zbejva prihlasit to na papiry jinyho typu (CB500 treba) nebo jezdit bez znacky :(

1 reakcí na tento příspěvek Zprovoznění a částečná renovace VFR 400 R

28.12.2010 v 05:29 | Nahoru | #22
Caes, nejdriv musim pochvalit tvuj zamer, protoze tenhle stroj si renovaci urcite zaslouzi!
Mam doma stejnej mezimodel nc24, se kterym jsem stravil v garazi spousty casu a dost jsem se s tim natrapil. Ted po sedmi letech uz me u ni snad nic neprekvapi. Koupil jsem si sice novou motku, ale NC24 u me stejne zustala, je to milacek. Mam k tomu i origo manual, myslim ze i v PDF verzi. Dyztak pisni SZ a domluvime se, jinak jsem od Cesky Lipy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zprovoznění a částečná renovace VFR 400 R

28.12.2010 v 07:26 | Nahoru | #23
ezro.diego> Koukám, že jsi spoustu věcí okopíroval nadrzo z mého webu , včetně mých fotek.. A přitom o sobě píšeš "Výroba webových presentací, zpracování grafických návrhů" a to musíš kopírovat cizí práci?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zprovoznění a částečná renovace VFR 400 R

28.12.2010 v 18:46 | Nahoru | #24
c.j.> mas na mysli technicky data? Tak to je docela mozny, takze sorry

(reakce na) Zprovoznění a částečná renovace VFR 400 R

28.12.2010 v 20:43 | Nahoru | #25
ezro.diego> jj, technické data i tu fotku z photoshopu hned na úvodní straně Ale v poho, jen mě to pobavilo, když zpracováváš grafické návrhy.. Ten web jsem dělal snad před osmi roky, ještě dříve, než jsem VFR měl a pak jsem už na to nesáhl.. Pro samé ježdění prostě nebyl čas

A teď už VFR nemám
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
VFR400 servis Liberec a okolí Honda VFR 400 Gahan37 12 25.7.2018 v 09:07 GL1
Výběr staršího čtyřkila Suzuki GSX-R 400, Honda CBR 400, Yamaha FZR 400, Kaw... Martas61 16 19.9.2016 v 20:43 Gahan37
Jaký materiál na brzdový kotouč ??? [1, 2] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Honda XL 500, Honda VFR 400 Orgovany 32 24.4.2016 v 16:01 Rada36
repase a serizeni karburatoru Honda CBF 500, Honda VFR 750, Honda VFR 400, Honda C... lukasspuntkriesche 0 13.5.2015 v 22:43 lukasspuntkriesche
Ostry svar Honda VFR 400 jeliman 3 7.4.2014 v 11:10 petrvtr_new

TOPlist