globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: po GO se jí nechce
23.9.2010 v 20:09
dřív vo 120 stoupala ručička suverenně a tam se zastavila jako kdyby omezovačem. motor neměl problém vytočit se na maximum kdykoliv a výš nešel proto že prostě se dál netočil za žádné situace. to bylo necelejch 5 tisíc otáček. nad stovkou byla mašina pořád aniž bych chtěl. 3,5 tis. maximální krouťák, 4 tis. maximální výkon, do 4,5 tis byla ještě dost živá na to aby se ty otáčky daly využívat. čtverka byla vytočená okamžitě a mašina brečela o další kvalt v maximu otáček.
pak když už měl svý nejlepší chvíle za sebou, dostala se vlažně ale jistě do stovky a pak už se jen velice neochotně vytáčela dál ale ke stodvaceti se z kopečka dala dostat, na rovině na 110.
pak přišla GO.
motor jsem zajel, jehla na třetím zářezu, šroub bohatosti podle manuálu o 0,5 otáčky zpátky, benzín 1:33 podle manuálu plus něco navíc.
nikdy během záběhu jsem nepřekročil rychlosti stanovený v manuálu, plyn jsem vždycky pouze lechtal, jezdil jsem ze začátku krátký trasy schválně pro záběh (10km) až na konec záběhu jsem se dostal po 50km. trasy byly výhradně po rovině po nefrekventovanejch místech aby mě nikdo v jízdě kadla-kadla nerušil.
dokonce jsem vyjížděl až se zapadajícím slunkem aby motoru nebylo přehnaně teplo!
záběh jsem dokončil, opatrně jsem začal zvyšovat tempo aby to nebylo naráz.
teď mám 3500km po GO, záběh byl 1500.
jenomže mašina je líná jak sviňa!!
na čtverku má sice silu pořád ale už prostě netáhne, dostanu se na 90, hodně dlouho se nechá přemlouvat na 100 a hotovo, ani o kilometr víc!
nejvíc se dostala na 110 a to po hoooodně dlouhé době z kopca! předtim letěla 120 aji do kopca a bez přemlouvání!!
tak jak byl na 4 tis. nejvyšší výkon tak te´d se na čtyřech prostě zastaví a odmítá spolupracovat, nad čtyřma tisícama jakoby na motoru něco leželo a on se tam nemohl dostat. je to poznat na všechny kvalty.
tam kde táhla nejvíc tak prostě umře. přitom seštelovaná je dobře, s předstihem jsem si taky hrál nejednou.
go byla dělaná kompletní a navíc největším a nejvyhlášenějším mistrem široko daleko se kterým se znám osobně protože bydlí pár metrů ode mě takže tam taky nemůže byt problém.
tim že jsem kupoval nový laufy to byt taky nemůže a víc změn tam neni.
spotřeba se mně sice mírně zvedla ale to je tim že to chce daleko víc plynu aby to jelo

neví někdo čim to může byt?
Předchozí
1 2
Následující

3 reakcí na tento příspěvek po GO se jí nechce

23.9.2010 v 20:32 | Nahoru | #1
Dva dotazy:

1) Karbec máš seštelovanej tak jak to má být, tak jak to dřív jelo nejlíp a nebo jsi s ním poctivě laboroval tak dlouho, až to dosáhlo optimálního chování?

2) Naní to díly přehnaně opatrnému záběhu zajetý na těsno? U Jawy s tím zkušenost nemám, ale už jsem tenhle problém viděl u Trabanta a to je skoro to samý

1 reakcí na tento příspěvek po GO se jí nechce

23.9.2010 v 20:32 | Nahoru | #2
Možná to bude znít divně, ale problém způsobil MOŽNÁ právě záběh. Pokud se nemýlím, jsou dva druhy záběhu:
1. přesně, jak si to dělal ty = pomalu zabíhat a z toho plyne dlouhá životnost motoru, ale menší pružnost
2. rychlá metoda, nebo jak se tomu říká - motor se zaběhne rychleji, tudíž se při záběhu nešetří tak moc = větší pružnost motoru, větší výkon obvykle, ale menší životnost je skoro pravdlem.

Domnívám se, že jsi to asi přehnal s tou první metodou a motor ti pořádně zlenivěl Snažil jsem se to vysvětlit tak, jak si to pamatuji z jednoho článku

1 reakcí na tento příspěvek po GO se jí nechce

23.9.2010 v 20:33 | Nahoru | #3
Zdarec.Mas tam bezkontakt?

1 reakcí na tento příspěvek po GO se jí nechce

23.9.2010 v 20:33 | Nahoru | #4
A koukal jsi do těch nových výfuků? Není tam nějaká zrada, něco blbě složeného nebo zapomenutý očkoplochý klíč ještě z fabriky?

Na jaký olej jsi zajížděl? Napadají mě ještě zasrané výfuky olejem, což by záběhu vyhovovalo.

Mě osmičkový motor rval do kopce 110 už 700 km po záběhu, je to divné ( ikdyž vím, že dvojkový motor má trochu jinou charakteristiku).

Napadá mě snad ještě evergreen jawamanie- nemáš hadr v sání?

(reakce na) po GO se jí nechce

23.9.2010 v 20:34 | Nahoru | #5
Enthropy> Přesně, jak píšeš v druhém bodě. Myslím, tím to bude

2 reakcí na tento příspěvek po GO se jí nechce

23.9.2010 v 20:35 | Nahoru | #6
Hele a to je ta krutorychlá střela co podělá i kdejakou 125?
Ses nikdy nepochlubil že ti nejede
Podle mě je to bohatá směs

1 reakcí na tento příspěvek po GO se jí nechce

23.9.2010 v 20:36 | Nahoru | #7
Jak píše JyrkaFM, jaký olej pro záběh? pokud si jezdil kvalitní syntetiku, tak ten motor pořád není zajetý.. Já jawu nezajížděl nikdy více než 500km, vždy na M2T nebo minerál, i když jindy jezdím na polosyntetiku.. Zajížděl jsem už cca 7-8x, to co píšeše mi připoadá nezajeté (nepřehřívá se? nemá detonační spalovaní po vypnutí klíčku?) a výbrus moc natěsno

1 reakcí na tento příspěvek po GO se jí nechce

23.9.2010 v 20:40 | Nahoru | #8
Zde je pěkný článek o záběhu : skoda.panda.cz/clanek.php3

(reakce na) po GO se jí nechce

23.9.2010 v 20:45 | Nahoru | #9

BagoBorec>Hele a to je ta krutorychlá střela co podělá i kdejakou 125?
Ses nikdy nepochlubil že ti nejede
Podle mě je to bohatá směs



Taky bych se na jeho místě nechlubil a měl z toho spíš trauma - utopil moře peněz v generálce, mořil se se zajížděním jak kokot a pak si problém uvědomil běhěm vyjížďky, kde ho na rovinkách (jsem levej a vím to o sobě) podělávala i ta moje skoropřetížená (jako malej jsem papal móóóóc polívčičky) troska nad hrobem

Naposledy editováno 23.09.2010 20:45:25

po GO se jí nechce

23.9.2010 v 20:45 | Nahoru | #10
Já si nechávám udělat vždy výbrus volněji a v podstatě nezajíždím..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) po GO se jí nechce

23.9.2010 v 20:46 | Nahoru | #11
Enthropy> když nepočítám jehlu kde je to pevně daný tak je tam akorát šroub bohatosti a ten mám na cihlovou svíčku. ale je pravda že ještě jedna změna je- jak předtim za ní byla v jakékoliv situaci s jakýmkoliv nastavením mlha tak teď naopak "vůbec" nekouří

(reakce na) po GO se jí nechce

23.9.2010 v 20:48 | Nahoru | #12
pliczb> jsem předpokládal že vyšší těsnost -> vyšší tlaky -> vyšší výkon.... a životnost k tomu
nerozjezdí se to?
co jsem dostal do ruk favorita tak toho jsem naučil jezdit a jezdí daleko líp než předtim

po GO se jí nechce

23.9.2010 v 20:49 | Nahoru | #13
A nemůže bejt chyba někde jinde? Teď se po generálce zaměřuješ jen na motor, ale co třeba málo nafoukaný kola, přibržďující brzda, nenamazaný ložiska v kolech, volnej řetěz?

Co se motoru a příslušenství týče, kouknul bych na výfuky, vzduchovej filtr.

(reakce na) po GO se jí nechce

23.9.2010 v 20:50 | Nahoru | #14
memphis.unv> Vyser se na to, co je pevně daný a začni řádně testovat. Třeba v Dočkalovi máš naprosto blbuvzdornej popis, jak to doladit na silnici. Chce to dlouhou rovinku, šroubováček a kapsu plnou trysek.

(reakce na) po GO se jí nechce

23.9.2010 v 20:50 | Nahoru | #15
Ivos> kladivka jsem měl předtim, mám je aji te´d a nastavení na to nemá vliv. ideál co se dá teď nastavit je pořád na hovno. na tom chodu aji zvuku je poznat že si brumlá krásně ale je to pořád slabý

(reakce na) po GO se jí nechce

23.9.2010 v 20:54 | Nahoru | #16
JyrkaFM> já vím že turci jsou kundy ale nepředpokládám to
vložky co se prodávají jsou úplně stejný a na rouře rozdíl byt nemůže.
zajížděl jsem na úplně stejný M2T extra hustý made in sheron na který jsem předtim jezdil čtyři roky. nemělo se to čim zasrat, ze začátku z toho tekl vyloženě nespálenej olej kterej se neusadí protože odteče a pak už to ani nekouřilo jak to teď spaluje.
a hadr tam nikde neni, filtr tam je taky chvílu

(reakce na) po GO se jí nechce

23.9.2010 v 20:56 | Nahoru | #17
BagoBorec> dělá to od go přičemž motor byl složenej 1. srpna a zajetej během dvou týdnů. mám ju čtyři roky.
svíčka je cihlová

(reakce na) po GO se jí nechce

23.9.2010 v 21:03 | Nahoru | #18
c.j.> jak jsem psal, M2T extra hustý sheron, (ne)teče jak vazelina a černý je jak bota
nezdá se mně že by se nějak přehřívala. akorát teda motor pochybně rachtá už od prvního nastartování zvonění. po zahřátí výraznější, pravděpodobně kroužky.
po vypnutí klíčku to vždycky jednou až dvakrát blaflo na přelomu záběhu a toho pak kdy už tam něco nausazovanýho bylo a zároveň to bylo dost rozpálený narozdíl od teho když jsem na to byl mírnej.
teď už to ale zase nedělá. říkám, tak jak za mnou byla mlha při jakékoliv jízdě s jakýmkoliv nastavením a množstvím oleja, te´d za mnou neni v podstatě vůbec nic takže to jaksi podezřele dobře spaluje a pravděpodobně se to vypálilo ten karbon

(reakce na) po GO se jí nechce

23.9.2010 v 21:21 | Nahoru | #19
pliczb> KURVA
no je to divný- rachtá, na maximálním výkonu tvrdě končí atd ale záběh byl varianta 1

no nic, bude "nejhorší možná varianta" protože jsem chtěl akorát motor "dobře zajet" ale jinak se jak auto tak mašina protáhnou, neni moc lidí co by ve favoritovi brali trojku přes 120 a čtverku přes 150, obdobný je to u mašiny, pokud se nepohybuju kadla-kadla po městě tak pod maximální krouťák nejde a mimo město výhradně kolem maximálního výkonu
takže stejně to tam směřuje

1 reakcí na tento příspěvek po GO se jí nechce

23.9.2010 v 21:21 | Nahoru | #20
to chce jen pořádně prohnat, dej tomu kartáč a buď si sedne nebo ne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) po GO se jí nechce

23.9.2010 v 21:25 | Nahoru | #21

c.j.>to chce jen pořádně prohnat, dej tomu kartáč a buď si sedne nebo ne



Takže až někde dostanu jeho klikou mezi oči, tak mám poděkovat tobě, jo?

2 reakcí na tento příspěvek po GO se jí nechce

23.9.2010 v 21:26 | Nahoru | #22
vy jste na ně moc hodní Moje motorka dostane hned kartáč, protože jednoduché to se mnou mít nebude, tak ať si zvyká

(reakce na) po GO se jí nechce

23.9.2010 v 21:30 | Nahoru | #23
c.j.> neboj, na hrtan jí šlapu neustále takže si časem teda zvykne
já v podstatě jinou jízdu než na hraně motoru neznám
pokud to nejsou nějaký vláčný okamžiky

(reakce na) po GO se jí nechce

23.9.2010 v 21:31 | Nahoru | #24
c.j.> Já na ni hodnej nejsem Koupil jsem rozpadající se trosku, která na rovince jela max 70-80 a do kopce pěkně 50 na trojku (a to s převodem o jeden zub do síly). Po řádném tuzingu (indickej karbec Pacco a dvoukomorový laufy s otevřenejma koncovkama) dostávala pokouřit pořád a hodně (protože to začíná táhnout tam, kde to dřív umíralo) a už začínají být vidět výsledky
Jenom jsem viděl, jak Memphis jezdí a bojím se, že jeho pojetí "kartáče" může hraničit s obecným ohrožením

(reakce na) po GO se jí nechce

23.9.2010 v 21:32 | Nahoru | #25
Enthropy> nepoděkuješ, to je kus pořádnýho poctivýho železa a je to kurva těžký
ta klika by zabila aji slona

po GO se jí nechce

23.9.2010 v 21:34 | Nahoru | #26
já nikoho neohrožuju, akorát zaprve nesmíš do zatáčky sedět jak pantáta protože to pak dřeš stupačkama aji na rovině a zadruhý musíš poznat čeho si nevšimat jakýho druhu houpání, vlnění a podobně

takže ti můžu dat někdy školu

Naposledy editováno 23.09.2010 21:35:39

po GO se jí nechce

23.9.2010 v 23:59 | Nahoru | #27
jo kamo mas to zajeto na lino- mel si po vybrusu jed plny knedl nechat schladit a zas plny- ted sis akorat prodlouzil dobu nez si to sedne. ja zajel jawu vzdy tak ze proste svizny plyn jizda tak 10 minut vkuse, potom zastavka, schlazeni a zpatky na svizno - a vsechny motory jezdily jak z praku...

po GO se jí nechce

24.9.2010 v 01:12 | Nahoru | #28
No já jsem se taky se zajížděním dvěapůly nemazal, žádný extra nastavení karbecu, na vejbrusu je teď kolem 400km a pořád ještě nění úplně zajetá ale je znát že má čím dál větší sílu a to víc než běžně dvěapůly mívaj

Ono to nějaký šudlání nikam nevede, jako sednout si to musí, to je nesporné, akorát dešní oleje a oleje před padesáti lety je slušný rozdíl.

Naposledy editováno 24.09.2010 01:15:09

po GO se jí nechce

24.9.2010 v 06:42 | Nahoru | #29
Asi fakt dostala málo zahulit při záběhu, neřikám že by se měla rvát do extrému ale asi si jí moc šetřil, taky bych zkusil jinej olej a sundal na chvíli laufy co bude dělat bez nich, možná by mohly bejt i chycený kroužky

po GO se jí nechce

24.9.2010 v 09:33 | Nahoru | #30
Vychovals z ní línou svini
Jinak co chceš po GO zajíždět? ložiska se točí, leda válce, já nechávám dělat výbrus v mechanice v Prostějově, tam i honují, to někde na dvoutaktech dělat nechtějí.. 50 km drn drn, jestli to sedí a pak bez omezení..
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Umístění propanbutanové láhve Jawa 350/632 Johny_Servis 27 16.12.2023 v 09:43 JMan
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 sadimil 12 24.10.2023 v 11:03 kokoška.
Jawa 350, oprava motoru, hledám na ... Jawa 350/632 Weret 4 26.9.2023 v 21:24 Weret
Plechový držák světla na Jawu Bizon... Jawa 350/632 Weret 1 27.5.2023 v 09:07 2stroke
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy


TOPlist