Pokud by měl někdo dobový fotky v úpravě na Motocross ( vyšel o tom i článek SM ) tak bych byl rád.Dokonce jsem četl, že se pan Havlík ( kterou si tuto jawku oblíbil ) dostal s jejím výkonem na úctihodných 36 koní.No a pokud by ji měl někdo na prodej, třebas i v né příliš originálním stavu tak bych se jí za nějakou slušnou cenu nebránil.
Díky za odpovědi a foto...
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 90
[URL=
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 90
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 90
[URL= Já na tom v jednom kuse kurvil převodovky
Naposledy editováno 06.09.2010 22:40:24
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 90
Jinak bych řekl: Milník v naší historii, který potvrdil: Objem ničím nenahradíš
Naposledy editováno 07.09.2010 07:53:35
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 90
Jde mi o to, jestli tam zajet nebo si věci poslat, jetli tam mají věci v regále vystavený, dycky člověka něco napadne, co se hodí.. jestli prodavač zajde do skladu a donese součástku... tak to si to nechám rovnou poslat.
Naposledy editováno 07.09.2010 08:52:20
Ale kompletní válec i hlava jsou jiné (upravená soutěžní Jawa),jiné sání, karburátor,
Rám-chromolybdenové trubky, vidlice "italky" z CZ zdvih 220mm, zadní fedruňky Marzzochi , ráfky Acront atd. V podstatě tam z původní devadesátky zůstal upravený spodek motoru, náboje kol a část výfuku. Moc se tomu amatérská přestavba říkat nedalo
Asi nejostřejší z těhle staveb byla tzv."Pytlákova schovanka" kterou bylo možno vidět letos v Benešově. Ta dosahovala skutečně výkonu přes 30 koní ale z původní devadesátky z toho zbyly pomalu jen papíry . Konstruktérem a tvůrcem téhle poněkud vzteklé devadiny byl známý soutěžní jezdec a mechanik pražské Jawy Pavel Říha (řečený "Pytlák")
[URL=
Naposledy editováno 07.09.2010 09:31:24
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 90
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 90
No a těch třicet koní...podle mě motor odvozený od 90 ani náhodou....
Jinak sériovku jsem byl kdysi kupovat, ovlivněn pověstmi o otáčkách, vkonu a pod., bylůa slušná origo s papírama za 1500, ale po projetí, jsem řekl tradiční "Já ti ještě zavolám"
Naposledy editováno 07.09.2010 10:24:39
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 90
Válec má čtyři přepouštěcí kanály á la Yamaha a pátý přes píst. Výfuk s přepážkou. Sání je otevřené na míň než 180 stupňů, karburátor 24mm.
Jen pro zajímavost- zdvih "devadesátky" 49mm byl zachován a aby to bylo do objemu 100ccm, muselo to mít vrtání 50mm, ne 52, jaké měly Tatrany. Takže byl problém s písty, ty jsme vyráběli ze silniční Jawy 350 (čtyřválce). Výhoda oproti jiným motorkám byla ta, že to jelo furt, nejen ve špici. A jede dodnes...
Vím, že objem 125 měli Vaněčci na silničce, ale tohle byla stovka a těch třicet koní tam opravdu nebylo (půlka snad jo, Tatrany udávaly 17-18). Říha možná brzdil i tu dvácu, ta přes 25 kobyl měla. Ale co ta chudinka převodovka .
V ÚVMV bylo postaveno taky pár prototypů padesátek a stovek, soutěžních i motokrosových. Lišily se zejména rámy, jedny měly upravený páteřák a druhé dvojitý, uzavřený, trubkový. Ten páteřák byl předělaný tak,že zadní trubky šly venkem (kývačka byla uvnitř) a přední, mezi krkem a prodlouženými úchyty motoru, byly rovné, vešroubované. Tento rám byl nezničitelný. Vyzkoušeno .
A existovala taky šlapačková verze, teď by se řeklo, že dyzajnově na úrovni. Mezi tehdejšími stroji vypadala jako zjevení.
Před téměř čtyřiceti lety .
No, bohužel, chodilo to tak, že když se chtělo něco lepšího, muselo se to stávající...prodat. A mnohdy se tyto velkolepé stroje ztratily nadobro.
Tenkráte bývalo v objemové třídě stovek startovní pole větší, než v současné době celé Mistrovsví ČR v Enduru .
No a pak FIM stovky zrušila...a naši funkcionáři se, samozřejmě, přizpůsobili. Jako obvykle si někdo někde prdne a my se musíme posr.t.
Kvalitní klec ložiska na kliku se dá udělat...když INA nebo něco podobného nebylo k sehnání.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 90
Dík moc...
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 90
[URL=
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 90
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 90
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 90
Rám ÚVMV měl dole ty plechy, ve kterých byl spodní úchyt motoru, prodloužené, trubky z podsedlovky šly vně kývačky, pod stupačkama před ně a byly vepředu přivařeny k těm prodlouženým plechům pod motorem.
Doplňková výztuha mezi těmito plechy a krkem řízení byla rovná .
Z původního rámu se tedy použila pouze páteřová trubka - ale svépomocná výroba byla snažší proto, že touto trubkou byla udána poloha krku řízení proti čepu kývačky...
Fotka padesátky s tímto rámem je na veteránském fóru.
Naposledy editováno 20.01.2011 20:35:52
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 90
Vedli sme moudré řeči, načež jeden, fedrujíc kompresorem jak kráva vzduch do piksle s Resistinem se slovy:"...při boji s korozí de o držku!" zachaňoval bavoráka...
Joj, bývaliť Čechové statní jonáci!
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 - spojka Jawa Přestavba | 125ccm | 27 | 15.3.2023 v 09:51 Jirk_K |
Co s tekoucí nádrží? [1, 2] Jawa 350/634, Jawa Přestavba | derryn | 44 | 21.2.2022 v 14:19 FJRPEPA |
Zachraňte 4 válcovou závodní Jawu [1, 2] Jawa Přestavba | Fidlous | 32 | 24.10.2018 v 06:34 MartinED250 |
Nová Jawa 1000 [1 ... 20, 21] Jawa Přestavba | drrath | 606 | 27.5.2016 v 09:14 HonzaHus |
nejšílenější přestavby pincků :-)... [1 ... 7, 8] Jawa Přestavba | Roman2bk | 239 | 18.5.2015 v 00:03 markus |