bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst
27.8.2010 v 19:10
Jawaři poraďte , co mi mohlo způsobit propálení levého pístu. Motocykl má poměrně málo najeto a takový problém . na levém pístu je taký vidět že docházelo k jeho přidírání . pravý píst je v ůplném pořádku. Díky za jakoukoliv radu.
Předchozí
1 2
Následující

Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst

27.8.2010 v 19:26 | Nahoru | #1
Propálený? Chudá směs

Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst

27.8.2010 v 19:30 | Nahoru | #2
to mazáním nebude, propálenej píst to je chudá směs

Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst

27.8.2010 v 19:44 | Nahoru | #3
jedle jak ta vedle klucí:) me se to stalo taky zaprve nesmi se michat benziny ruznych oktanovych hodnot ,ale hlavne nesmi tam prijit vicebodove a s předsunutym jiskřištem zapalovací svíčky! tuším že brisk je oznacuje pismenem Y v nazvu/typu

Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst

27.8.2010 v 19:51 | Nahoru | #4
kravina.. U jawy je svíčka hodně vysoko díky tvaru spalovacího prostoru..

Na N15YC jezdím přes 15let všechny jawy, protože mi to doporučil známý servisman, sám jawař..

S nynější jawou jsem ani po 65tis km na pístech neviděl žádné poškození vršku..

Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst

27.8.2010 v 20:10 | Nahoru | #5
no ja tam vrznul ty n15yc a najel jsem 60km po dalnici a dira v pistu velikosti mexickeho dolaru a v jawe v korateech mi ten pan fantomas rekl ze je to svickema s predsunutym jiskristem ale i tak to byla oprava ze 450kč

Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst

27.8.2010 v 20:26 | Nahoru | #6
Y psilonky se nedavali kdyz byla snizena hlava,aby to nenarazelo a taky se zakarbonovavali víc

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst

27.8.2010 v 20:44 | Nahoru | #7
To se mi před dvaceti lety na bizonu stalo taky - diagnóza byla chudá směs

Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst

27.8.2010 v 20:48 | Nahoru | #8
chudá směs a třeba v kombinaci s Y svíčkou...

Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst

27.8.2010 v 20:50 | Nahoru | #9
jo, vždycky za to může chudá směs.. Což znamená i netěsnost, kterou to saje falešný luft..

Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst

27.8.2010 v 20:58 | Nahoru | #10
je to chudá směs, já jsem měl díru, že jsem do ní strčil ukazovák...
Hold chudá směs je postrach dvoutaktních motorů

Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst

27.8.2010 v 21:53 | Nahoru | #11
Svíčkou to není. Typuju podsávání pod přírubou.

Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst

27.8.2010 v 22:03 | Nahoru | #12
Tak tak saje ti to falesnej vzduch mrkni na to jinak bude po oprave propalenej zas

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst

27.8.2010 v 23:13 | Nahoru | #13
U mně to byla vada odlitku: Při montáži v 9.00 jsem si toho všiml a v 11 jsme odjížděli do Hořic, na zpáteční cestě finito. Fotku můžo dodat, ale měl jsem tam dirku cca 3-4 mm, samozřejmě jsem s tím dojel 100 km domů, co už.. křuplo v tom, pak se to srovnalo, a doma jsem vandal šrot a udělal go s výbrusem o dvě číslo větším

(reakce na) Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst

27.8.2010 v 23:30 | Nahoru | #14
laďa prášil> dobrej pristup,kdyz vybrus tak kloudnej

Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst

27.8.2010 v 23:47 | Nahoru | #15
Jedna větší rýha tam stejně zůstala... než to pochroupalo kroužky a tak, ale byla to jediná závada tohoto typu, jinak jsem nikdy ani nepřidřel. V tomhle případě bylo viděl v odlitku zespoda pístu přímo uprostřed ďolík po chybějícím materiálu. A protoře jsem držel tempo podle kámoše, tak to šlo do háje. Jinak jsem jezdil taky na Y svíčky a bez problémů. nejlepší byly nějaký Bosch s měděnou elektrodou, ale už nevím označení. Teď mám brisky, nějaký. Taky nevím jaký, ale zapalujou

Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst

28.8.2010 v 00:22 | Nahoru | #16
Vyhoď Y svíčky, dej tam obyčejný N15C.
Svíčka s vysunutým jiskřištěm je v kombinaci s chudou směsí vražebná kombinace pro motor 638. Spousta lidí Y svíčkou propálila píst, spousta ho ještě propálí. A blbci se nepoučí z chyb jiných. Nicméně vyřeš i tu chudou směs. S normální svíčkou sice nepropálíš píst, ale přehřívat a přidírat se to bude dál.
Přisávat to může mezi válcem a karterem. Pokud by to přisávalo přírubou, chudé by byly oba válce. V případě špatného gufera by to nějakej čas hrozně hulilo, než by to sežralo olej z převodovky. Jinak z výroby má u 638 levej válec sklony k chudší směsi. Až sundáš ty válce a uvidíš jak "přesně" jsou udělaný otvory v litinové vložce, přestaneš se divit. Je dobré vzít pilník a srovnat to. Ne podle hliníkového kanálku, ten je taky křivý, ale podle šuplery tak, aby kanálky měly hrany stejně vysoko od vršku válce a tímpádem stejné časování. A ubruš taky ten šteft trčící do sacího kanálu.

Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst

28.8.2010 v 07:48 | Nahoru | #17
Mě se to na Trampu stalo taky. Diagnóza - chudá směs - někde to začlo přisávat. Můžeš mrknout ke mně do profilu na Trampa.

Edit: Já už tam tyhle fotky vlastně nemám, tak nic

Naposledy editováno 28.08.2010 08:48:04

Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst

28.8.2010 v 08:12 | Nahoru | #18
Takovejch Jaw bylo, a vždycky CHUDÁ SMĚS!

(reakce na) Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst

28.8.2010 v 11:25 | Nahoru | #19

Honza-TA950>To se mi před dvaceti lety na bizonu stalo taky - diagnóza byla chudá směs



Bison snad měl na ty písty jó slabinu. Já ho měl tehdy jen chvíli a byly z toho dva písty v hajzlu: jeden propálenej, druhej se utrh. Když jsem ho prodal, tak tomu klukovi po chvíli taky odešel motor, jestli teky píst to nevím, ale je fakt, že víc tu motorku už nikdo jezdit neviděl.
634-se mi kousala, ale dala se s tím vždycky dojezdit aspoň sezóna, nedocházelo tam k totálním destrukcím.

Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst

28.8.2010 v 12:16 | Nahoru | #20
Kámošovi to udělal nějaký ether v nádrži

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst

28.8.2010 v 12:19 | Nahoru | #21
Hoši díky za vaše rady. V pístu díra ,že by prostrčil malíček. Jezdil jsem na svíčky Y a často jsem dával u Schelu 100 oktanový benzín. Beru , že to dělá chudá směs. Kde mi to však přisávalo falešný vzduch ? Těsnění vypadaly v pořádku , tak nevím na co se zaměřit.

Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst

28.8.2010 v 14:56 | Nahoru | #22
Tak ten 100 oktan, to je rozmařilost... ono je to takhle těžko říct, kde je problém, ale jawa 638-640 není závodní čtyřválec, takže to chce projít těch pár věcí nebo nejlíp rozebrat a složit a pokud to uděláš dobře, není důvod, aby nesloužila. Tady některý rady padly, ale je fakt, že přisávat pod válcem.....to už by snad musel být vrak, stejně jako přisávání mezi blokama nebo pod. Udělej nebo nech si udělat výbrusy, pokud to máš přidřený a zkontroluj motor. Jawa - to je jako 1+1 jsou dvě nebo 1+1+1 jsou tři. Nehledej v tom vědu. Nepojízdná motorka je ti k ničemu. taky přijde na to, jestli máš oilmastra (to přidírání) a jakou máš spotřebu. Pkud mícháš benzín + olej do nádrže a jezdíš při poměru třeba 1:40 za 2,5 litry na sto... tak to asi bude chudá směs . Já jezdím za 4-6 a myslím, že ji chudou teda nemám a to ani na olej

Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst

28.8.2010 v 15:44 | Nahoru | #23
Opravit, pořádně utěsnit směs nastavit na dvě otáčky od úplného utažení a už nepoužívat Y svíčky!!

Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst

28.8.2010 v 16:25 | Nahoru | #24
může mi blbovi nějakej znalec, ne "znalec" vysvětlit, proč by svíčky s vysunutým jiskřištěm měly být příčinou propálených pístů???Teorie ono to někomu s těmahle svícema propálilo píst je na nic už vzhledem k tomu, kolik těch Jawek a Číz ještě jezdí. I když je zajímavé - o čízách se tu na tohle téma mlčí!

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst

28.8.2010 v 22:02 | Nahoru | #25
níže položené "ohnisko výbuchu" více zahřívá píst... teoreticky je to jasné, ale jak jsem říkal, třeba já s tím neměl problém..

(reakce na) Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst

29.8.2010 v 02:54 | Nahoru | #26
laďa prášil> teorie: mělo by prohořívat v (polo)kuloém prostoru a nejlíp zapálené ve středu????

(reakce na) Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst

29.8.2010 v 10:01 | Nahoru | #27

olin>Hoši díky za vaše rady. V pístu díra ,že by prostrčil malíček. Jezdil jsem na svíčky Y a často jsem dával u Schelu 100 oktanový benzín.



A co ten 100 oktanový benzín? Někde byl test na důsledky používání vysokooktanového benzínu v motorech tomu nepřízpůsobených (v autech), tam to bylo krásně popsáno. Vysokooktanový benzín nestihne shořet ve stejné době jako běžný benzín a proto dohořívá ve výfukovém potrubí, což se v praxi projeví nejdříve zničením katu, v některých případech dokonce došlo k upálení výfukových ventilů.

Takže to by mohlo jednoduše vysvětlovat to propálení pístů, prostě pokud ta směs hoří déle, tak je píst déle tepelně namáhán..

Píšete o Y svíčkách, nevím jestli všichni o stejných, Brisky s dodatekm Y (N15Y) mají více vysunuté jiskřiště. S těmito svíčkami motory v praxi lépe startují, já s tím problé mneměl, bylo mi doporučeno expertem, na tyhle svíčky jezdí všechny jawy, které se mu dostaly v servisu pod ruky..

A byla strašná móda používat Y-Splitefire svíčky

A tam mám skutečně zkušenost, že to neházelo jiskru kde mělo, ale jiskřila mezi elektrodou a pístem. V servise mi známý řekl, že to je je normální a na zkoušečce to šlo krásně vidět.. Ale je to jen jedná má ověřená zkušenost (a ještě ne v mé moto), třeba to mohla být vadná svíčka..

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst

29.8.2010 v 17:27 | Nahoru | #28
To, že svíčky s vysunutým jiskřištěm při chudé směsi rády způsobují propálení pístu na motoru 638, je statisticky prokázaný fakt. Prostě velkému množství lidí používajících tyto svíčky se podařilo propálit píst, zato asi nikomu s normální svíčkou se to nepovedlo. Důvod může být jakýkoliv, možná směr a rychlost prohořívání směsi. Nicméně to není podstatné. Vím také o člověku, co tvrdil, že je to kravina, že on jezdí na Y už dlouho a nikdy s tím neměl žádný problém. Po půl roce od tohoto prohlášení propálil píst. A prohlásil pro změnu "každý se musí spálit sám, aby tomu uvěřil". Svíčka s vysunutým jiskřištěm je v motoru 638 zbytečný rizikový faktor.

(reakce na) Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst

29.8.2010 v 18:09 | Nahoru | #29
Deadman> Dávno, dávno již tomu co fungovala ve Strašnicích Jawa VVZ. Když jsem měl problémy s třipade, dal mi tenkrát Láďa Štajnerů v té době zázrak: dvě svíce s vysunutým jïskřištěm. On to opravdu zázrak byl - startovala na první našlápnutí, svíčky vydržely co jsem třiapůli měl a nebyl problém.
Tenkrát to vysvětloval tím, že jiskra by měla být co nejvíc ve spalovacím prostoru. Pochopitelně musela mít vhodnou tepelnou hodnotu kvůli samozápalům.
Jezili jsme ale na jiný benzím - té době na Speciál. Už ani nevím kolik měl oktanů. Mazalo se M6A, který svíčky zasíral a vysunuté jiskřiště to krásně řešilo. Píst jsem propálil jednou v životě na Tatře 613 s LPG. Tam to zavinily studené starty s LPG, kdy se mikrokapky nrsplynovaného propanu usazovaly na stěnách válce i pístů a odhořívaly spolu s částečkama hlinku.Ale to je jiný šlek kávy.

Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst

29.8.2010 v 19:18 | Nahoru | #30
No ,myslím , že Jawa před 40 léty vyžadovala jiné provozní podmínky než jawy 10 let staré. Ať
je to stupeň komprese , tvar spalovacího prostoru , mazání -poměr směsi , použitý benzín a konečně i nárust výkonu u novějších motorů. Možná , že propalování pístů u 350 je způsobeno souhrnem nepříznivých okolností , ať už je to chudá směs , což je asi základní problém a pak palivo a konečně i svíčky. Možná , že i používání svíček s nevhodnou tepelnou hodnotou může k tomuto problému přispět.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22
správné umístění rozety na ose Jawa 350 Tramp, Jawa 350/640 Harry666 12 3.9.2019 v 09:56 Harry666
Retro rukavice Jawa 350 Tramp, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350... maky_bart 6 9.7.2018 v 10:41 udinar
Padáky Jawa 350 Tramp Bastypat 4 18.3.2018 v 12:04 tramp57
Světlo na Trampa Jawa 350 Tramp tramp57 14 18.3.2018 v 11:58 tramp57


TOPlist