bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
23.7.2010 v 17:25
Ahoj, vím, že tyhle vlákna tu jsou ve značné míře, čtu to, procházím všemožné články na internetu, ale neumím se sám moc rozhodnout. Obešel jsem si pár prodejen, vyzkoušel různá vybavení k motorkám, ale samozřejmě jsem ještě na žádné nejel.
Jde o tohle, na motorce jsem se chtěl vždy projet, ale rodiče mi nefandí, jak jinak , není to zrovna nejbezpečnější. Vzhledem k tomu, že už jsem tak nějak vyrostl - je mi 24 jsem se rozhodl udělat si řidičák - neomezený.
Příští týden se jdu přihlásit, naježděno autem už pár desítek tisíc km mám, takže co se týče provozu atd .. no problem, za těch 5-6 let co jezdím 0 nehod. Převážně jezdím Prahu, svátečně dálnice. Snažím se předvídat, jezdit předpisově a být opatrný - to samé chci aplikovat v případě motorky. Blbnout tak maximálně na okruhu - ale to je hodně mlhavá budoucnost. Jinými slovy, řidičák bude bez problému očekávám, že motorku snad udržím, když se to povedlo těm přede mnou, tak snad dle dodržování správných zásad nebudou trable .

Tedy resumé - odrostlé poleno, co si to v hlavě srovnalo, není trotl, jezdí bezpečně a má 187 cm a kolem 85 kg chce pomoci při radách na čem jezdit. To že dělám řidičák na neomezenou neznamená, že si hodlám koupit litrovou motorku a podobně, ale byl bych blbec, kdybych si to neudělal na neomezenou, že ano .

Ze začátku jsem uvažoval koupit si 125 a jezdit s tím po městě - na dálnici bych se bál, chci mít vždy rezervu, když je v nouzi třeba zrychlit a tohle se snad ani nedostane na 130, ale nechám si poradit . Uvažuji tedy o něčem silnějším - každý mi doporučuje na začátek 500ku (mně osobně to přijde hodně ... ale třeba mají pravdu ...).
Vzhledem k postavě jsem zjevně zavrhnul supersport - kamarád co je menší mi předpovídal bolesti zad, nepohodlné sezení atd .. při mé výšce 187 cm. Koukal jsem se na naháče a silniční endura - teréní bohužel nemám kde provozovat :( ... jinak bych do ní skočil :) - miluju jízdu na horáku lesem. Tyhle motorky, zvlášť endura jsou docela těžké, nejsem sice vzpěrač a i když mám jen 85 kg, úplná muška nejsem, chodím pravidelně cvičit do fitka (hlavní důvod je diabetes), ale má to i jisté bonusy krom toho .
Takže motorku snad nějak udržím - leč kamarád mi půjčil skůtr a nečekal jsem, že ta mrcha se tak převažuje a musel jsem zabrat, abych se nesvalil - ale to asi neznalost, když to člověk zná ... no problém.

Rozhodnutí je tedy - jakou kubaturu a zda silniční enduro nebo naháče. Paradoxně to jako přibližovadlo ani moc nechci. Po Praze se tím sice svezu, ale nevlezu na to jinak, než v hadrech s chrániči a s tím se docela blbě pak pohybuje v normálu. Až se vyjezdím 1-2 roky, rád bych přešel na "účel" proč motorku chci. Udělat si pěkný výlet - ráno vyjet, večer se vrátit, tedy budou cesty po dálnici/třeba k chatě po méně zpevněné cestě výjimečně. Nebráním se tomu koupit si klidně teď chrchel, co na dálnici nemůže, než to pořádně dostanu do ruky, na dálnici stejně nepáchnu.
Předpokládá se u mne klidnější jízda - předpisová. Jediné, kde bych zato trošku vzal - zaplacená jízda na okruhu, ale tohle je podle mě teď blbost řešit. Nicméně rád bych poradil typ (enduro, naháč) abych se toho držel pokud možno.
Co byste tedy radili vybrat jako první stroj s mými proporcemi, když víte, že jsem opatrný jezdec, co si dá pozor, abys i pokud možno nerozbil kokos a NIKDY ještě na ničem nejel. 1-2 roky převážně či většinový provoz město ... jde tedy o motorku na "naučení" - něco hodného klidného, nepotřebuju pod prdelí 90 Kw ;) ...

Potom, pokud nejsem moc oprsklý - mohu se rovnou zeptat, co radíte za oblečení, helmu atd? Helma mi sedla, zatím jako jedna mála z mnohých" od Nitra - N1610 VN (a to jsem toho ozkoušel v BC hodně … tedy vyjma helem nad 10k). Ta je podle mě dobrá vzhledem na naháče. V případě endura by mé srdce zaplesalo nad nějakou sportovněji laděnou s kšiltíkem, ale samozřejmě plexi nutnost. Nicméně - tato helma - jak se na ni díváte z pohledu bezpečnosti? Vhodnosti naháč/enduro …
Dále oblečení - budu v něm jezdit vždy, když nato vlezu, nepočítám manipulaci po parkovišti ;o), ale i na pár Km nato prostě nevlezu bez ochranných prvků (jo, nejsem adrenalinový jezdec v žabkách a tílku , jak tu občas vídám ...). Radši se zpotím jako prase, než se v případě pádu sedřít jak hovado . Tedy otázka - textilní nebo kožené oblečení - je to věc v kusu nebo se to liší bezpečností?
Boty, rukavice - opět samozřejmost, tak jsem si v obchodě nějakých extra rozdílů nevšiml ... takže asi vybrat ty co sedí ...
Případně dokoupit nějaké extra chrániče - zad, ledvinový pás ... atd. ?

V ideálním případě je můj rozpočet 40+20. 40 na motorku, 20 na oblečení s helmou, když budu muset přitlačit, nějak to udělám ;), ale rád bych se držel této hranice. Myslím, že je zbytečné koupit nový stroj, třeba mě to bude chvíli bavit a pak si řeknu, hm seděla by mi víc silniční mašina/off road mašina ... a budu ji měnit. Takže první motorku zvažuji na dva roky a pak ji vyměním.

Důležitá věc - nastupuju čerstvě do práce (absolvent), takže udělám autoškolu a v práci toho asi budu mít plné kecky, možná i víkendy v tahu - pokud se to tak bude vyvíjet, asi koupím stroj až na jaře ... ale třeba to stihnu, takže proto prudím už teď ;).

Omlouvám se všem otrlým motorkářům - je mi jasné, že jsem z jejich pohledu květinka, co nepatří za řidítka, ale já si umím užít jízdu i když jedu pomalu :) ... každý tak, aby ho to bavilo a neohrožoval ostatní ... moje moto :) ... Já se spokojím s rychlostmi, co jsou předpisové, aspoň budu mít delší život, protože se tak nenervuju ;o).

Děkuji za jakýkoliv podnět, radu, reakci , budu vám vděčný, Aleš.

Uzavřeno 14.12.2010 v 00:03 uživatelem Breakpain

Otevřeno 14.12.2010 v 00:03 uživatelem Breakpain

Uzavřeno 14.12.2010 v 00:04 uživatelem Breakpain
Anketa: Naštval jsem vás tímto "noob" topicem, který je docela častý ...?
Ano
11%
16
Ne
89%
132

(reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

26.7.2010 v 22:00 | Nahoru | #211
tom.h>

a myslim ze jsi vybral jednu z tech dobrých - fajn stroj stromík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

26.7.2010 v 23:15 | Nahoru | #212
tom.h> No to je jednoduché - dostal jsem tu hodně rad, ale aspoň mi to pomoho udělat si o tom nějaký obrázek a mám tak nějaký okruh, ze kterého mohu vybírat . Takže pojezdím v autoškole, získám nějaké pocity z těch motorek no a pak si najdu vhodné kandidáty - otestuju a vyberu .

(reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

26.7.2010 v 23:59 | Nahoru | #213
Breakpain>

(reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

Skvělá odpověď, děkuji! 27.7.2010 v 00:46 | Nahoru | #214

Black_Shots>Breakpain> No chlape, tohle je ostrý téma. Radit někomu v dnešní době, kdy silnice je jedna velká džungle a nevíš "kdy to přijde" je věc s příhlednutím na zodpovědnost hodně těžká.

Koukám, že většina Ti radí ať jdeš do nějakého šestikila, někteří doporučují půllitr. Pravda, jsou to pohodové motorky, sám jezdím na GSX600F. Nutno ale podotknout, že jezdím od svých patnácti (21 let) a k tomu šestikilu jsem se dostal od fichtla, přes stopětadvácy, třiapůly, pětikila...

Tvé fyzické proporce ukazují na to, že bys něměl mít s nějakým půllitrem problém, šestky jsou už o něco těžší (GSXF váží 208kg suchá).

Osobně bych se nestyděl Ti doporučit následující:
Začni si v klidu na nějaké 125cc, život máš před sebou a k něčemu silnějšímu si dojdeš - budeš-li chtít. Jízda v plechovce a na motorce jsou dvě diametrálně rozdílné věci a spoléhat na to, že ostatní to dali v poho, tak proč bych to neměl zvládnout já, je vcelku nezralé.
Zajezdi si tak 2 sezony, zjistíš jaká hovada se pohybují po silnicích, mnohdy oceníš nízkou váhu při brždění a úhybných manévrech a dostaneš to do ruky. Pokud odjezdíš dvě sezony po řidičáku bez "leteckýho dne", tak uvažuj o koupi něčeho silnějšího.
Co se oblečení týče, rozhodně záleží na přilbě. Kolem 3-4k se dá koupit slušná. Doporučuji bundu a pevné boty. Sám jezdím v textilu, sice méně chrání, ale je lehčí a v létě líp dýchá, ale to už je na osobním výběru.

Postupem času bych Tě viděl na cestovní enduro ve stylu Transalpu.

"Live to Ride, Ride to Live"



Tohle se mi zdá jako asi nejrozumnější příspěvek, který se tady objevil. Samozřejmě záleží na tom, jestli to má člověk v hlavě tzv. srovnané, ale i když se to tady někteří snaží vsugerovat, bohužel to není ta hlavní a zásadní věc pro ježdění na motorce. Tím hlavním jsou zkušenosti, které nelze získat jinak než množstvím najetých kilometrů, nejlépe na motorkách různých kubatur.
Asi každý, kdo začíná jezdit, během chvíle zvládne se rozjet, zastavit, někam dojet a najezdí řádově (několik) tisíc km. Občas mu třeba motorka upadne při manipulaci (zvlášť když začíná na něčem velkém, těžkém a "silném"), ale v podstatě začne mít pocit, že už mu to docela jde. A potom to přijde jako blesk z čistého nebe - první opravdová nepříjemná situace - a on to nezvládne a ustele si (s menšími nebo většími následky). Tohle potká v začátku opravdu skoro každého a potom může být sakra znát, jestli člověk jede "pomalu" na slabé lehce ovladatelné motorce nebo na 220kg šestistovce.
Takže podle mě opravdu není ostuda začít na něčem slabším, třeba na motorce do 20kW (Jawa 350, nebo nějaká 250). Tam je potom předpoklad, že se to člověk naučí, aniž by se válel. Osobně jsem rád, že jsem vyzkoušel kubatury od nejslabší a nikdy jsem neměl pocit, že by mě nějaká omrzela. Mít jako první motorku pětistovku bych nechtěl, nezdá se to, ale docela jedou (0-100 za asi 5s), a výkonově jsou na tom podobně jako 650 cestovní endura. Ale samozřejmě každý jsme jiný.

24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

27.7.2010 v 05:55 | Nahoru | #215
Pěkná slohovka každopádně ani toho pětikila se bát nemusíš - když to máš v hlavě srovnaný jak říkáš. Sám sem začínal z identické pozice a taky sem furt tady... i když předpisově vždycky nejezdim

1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

Skvělá odpověď, děkuji! 27.7.2010 v 22:55 | Nahoru | #216
jsi spisovatel a tohle chci v knižní podobě s . věnováním na první stránce. Jinak, pokud máš jasno, nekupuj nic pod 500ccm..vše ostatní Tě bude hned nudit. Pokud máš rozum, jsou ruzný pětikila,který netrhají asfalt ale jedou dobře na začátek .

24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

28.7.2010 v 07:59 | Nahoru | #217
Ja jsem začínal tuto sezónu taky a na začatek jsem si koupil CBR 600 F 97. Celkem levná motorka a jede dobře. Nečetl jsem vše takže nevim jestli chces nahače nebo kapotáž či jakou máš představu, ale myslim si že tato motorka je fajn na začátek. Nebo jak říkají kluci Bandita nebo Horneta. Do 500 bych nešel. Oblečeni můžu doporučit 4SR, mám od nich kombu a rukavky a fakt super a mají dobré reference a nejsou až tak drahé.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

28.7.2010 v 09:00 | Nahoru | #218
Slipknot46> To nic není, počkej až budu psát první dojmy jak si přivezu motorku domů ;o). To bude počteníčko na pár stránek :), tohle je slabý odvar co jsem zredukoval, ale plánuji samozřejmě knižní vydání pro skalní fanoušky ;o).

(reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

28.7.2010 v 09:28 | Nahoru | #219

Breakpain>Slipknot46> To nic není, počkej až budu psát první dojmy jak si přivezu motorku domů ;o). To bude počteníčko na pár stránek :), tohle je slabý odvar co jsem zredukoval, ale plánuji samozřejmě knižní vydání pro skalní fanoušky ;o).



Houbeles, až nasedneš, tak budeš psát tak max za deštivých večerů - a to taky ne, protože to si budeš kreslit do mapy kde jsi ještě nebyl

3 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

29.7.2010 v 18:40 | Nahoru | #220
Takže, první hodina v autoškole za mnou ... instruktor po 5 minutách seskakuje ze stroje, nechává mne svému osudu ... strhává si helmu a řvoucí "né, nééé, já ještě nechci umřít" skáče do příkopu a plazí se pryč ... mne vyzvedává sanitka 5 minut poté .

No, takže učební stroj Honda CBF 250. Instruktor je velmi šikovný, postavou trošku větší než já (černoch, dobře stavěný, tak 195cm, takže hádám, že on má tak 100 kg, já tak 90 kg ... Jeli jsme tedy v tomto složení zpět k autoškole - to už jsem řídil já a zkusil jsem zato vzít ... Na 40 km/h se dostaneme rychle, ale teda když jsem před semafory chtěl přidat - abych je stihl ... táhli jsme se 40 kou ;o), tak než se to dostalo na 50, jsem čuměl, to bych tam byl i autem dřív ... ale možná, že jsem tam měl mít dvojku a né trojku ...

Každopádně spojka, brzda - se mi extra neplete, to je dobré. Řazení - paráda, nahoru dolů - intuitivní. Ovšem dostat tam neutrál, jsem myslel, že zhebnu ... 1, 2, 1, 2 ... ten neutrál tam vůbec nechtěl jít mrdka jedna ... vezmu zato moc a hned je tam dvojka, vezmu zato málo a je tam stejně dvojka ... ještě že ho nemusím dávat za jízdy ;o).
Ale tragický je plyn ... jako rozjedu se ... ale třeba jsme jezdili na parkovišti osmičky, s velmi úzkým poloměr ... snaha o co nejmenší ... v mém podání minimálně tři metry a na výjezdy vždy "cuk, cuk" ... "jemně s tím plynem" ... "jojo, vždyť já se snažím". Skoro necítím ruce, jak jsem se toho držel jak klíště ... Občas jsem se trošku nakláněl ze strany na stranu ... než jsem chytl balanc, né že bych spadnul, ale trochu mi tu utíkalo vpravo, vlevo ... to by nemělo, ale tohle bylo to nejmenší ... tak tragické to nebylo. Nicméně když jsem se ho zeptal, tak říkal 500 by mohla jít, ale uvidíte jak se budete cítit, až se na ní projedete ... takže asi tak.

+ nepletu si spojku a brzdu
+ řazení nahoru, dolů je ok
- rozjezdy
- totálně necitlivé přidávání plynu
- neschopnost zajet malou zatáčku plynule, buď moc plynu a cuk cuk, nebo málo a odpichujeme se nožičkou :D

Jinak seděl jsem na té Hondě CBF 250 krásně jsem na ni dosáhl na zem, ještě aby ne, perfektní stroj a co mě zarazilo? Lehká jako pírko, vůbec se nepřevažuje. Kamarád mě nechal svézt na skútru Aprilia - panebože, ten mi přišel tak 5krát těžší když jsem ho držel na místě a začal se naklánět. Jsem měl nalámáno, abych s tím nespadl a s touhle Hondou jsem skoro mohl cvičit ... tak to jsem moc rád :).

Jinak taková teoretická otázka - ve dvou ta 250 byla zdechlina ... relativně, dá se očekávat, že když pojedu sám na 125 bude to stejné? Nebo to takhle nejde převést?

Jo zapomněl jsem dodat, jinak orgie ... výjezd ze zatáček a tak ... no to je krása

Naposledy editováno 29.07.2010 18:50:01

24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

29.7.2010 v 20:49 | Nahoru | #221

No ty vole to je mazec
Jak málo stačí k radosti
prej orgie : .....výjezd ze zatáček a tak .....
Ne nic ve zlým
Napsals to jaks to cítil
Taky bych to chtěl zažít ......ti normálně tu extázi závidím.
Pro mě je zátah ven ze zatáčky až z FZS 1000,protože Bandita 600 pokud jsem chtěl mít zátah tak jsem ho musel držet pod krkem a to už není vono když je vytočenej moc a ....
Daleko lepší je Fazer kde otočíš plynem a on zabere jak lokomotiva.

(reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

29.7.2010 v 21:31 | Nahoru | #222
Breakpain> Ahoj, jen Tě ( a zdejší osazenstvo)pozdravím a pogratuluji. K čemu ? To co jsi psal v úvodu tématu jsem měl z nějakých 85 % připraveno, že sem dám, ale nenašel jsem odvahu neb jsem se bál ukamenování . Jsem o něco starši, ale míry máme téměř shodné, přístup stejný, účel mota stejný atd. atd. Jediný rozdíl, že mně se líbí kapoty a ne naháči či endura. Proto mi z výběru vyšla Ninja 250 R. Řidičák asi až příští rok ( mám teď jiné výdaje). Tak se drž.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

Skvělá odpověď, děkuji! 29.7.2010 v 22:28 | Nahoru | #223
Breakpain> :) dobrý

k tý 125 vs 250 - -pujde nejen o kubaturu ale o typ motorky. Tj tak jako CBF 250 nejede stejne jako Ninja 250. tezko muzes srovnavat jak by jela 125, pokud se nebudes ptat na konkretni model. Osobne si myslim, ze sam na 125 pojedu lepe nez se 100kg chlapem ba CBF250. Napriklad ja (cca96kg) mastim na mladeho TDR 125 (2 takt 11kW) vcelku svižně cca do nějakých 130km/h - do 120 to plynule zrychluje - jen se musí držet pod krkem (musís ji furt točit od-do, pod tímto spektrem to nejede a nad tím je červené pole. Proti tyhle motorce je např YZF 125 (4takt) absolutne nejede.... a ted se v tom vyznej :)

Bacha "svižně zrychluje" je na 125ccm trosku jiny pojem nez na my motorce ktera ma 11xvetsi kroutak a cca 8x vetsi vykon pri cca dvojnasobne váze .:)

Pokud by jsi chtel literaturu - silne doporučuji knizku Dokonala jizda na motocyklu Je tam hodne uzitecnych rad.

(reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

Skvělá odpověď, děkuji! 29.7.2010 v 23:35 | Nahoru | #224
Breakpain>

Cau, nejakou dobu sleduju tohle vlakno a nedalo mi to. Registrace, tri dny cekani na prvni post a hned roman.

Byl jsem cca ve stejne situaci jako ty. Je mi 30, na aute mam najeto dostatek na to, abych vedel co na cestach muzu cekat a jak predvidat chovani ostatnich. A motorka byl muj sen, ktery byl komplikovany ruznymi vecmi - finance, stehovani, finance, garaz atp atp :)

Nicmene ridicak jsem si udelal asi pred dvemi lety a letos uz jsem zacal vazne uvazovat co si tak koupit. Ve finale to vyhrala FZ6 Fazer (2005), kterou mam od pondelka na papirech. Uz par mesicu jsem sledoval tohle forum, abych nabral teoreticky zaklad.

Takze hned jak jsem dostal papiry, tak jsem si motku nechal pojistit (Kooperativa), nakoupil jsem hadry (velmi vyhodne lonsky model Halvarssons), nejake nezbytnosti.. abych zjistil, ze autoskola opravdu nic moc nenauci a navic jsem brzda nejvetsi.

Takze za prvni tyden s moto mam najeto asi 250km a zatim se jen szivam (a v zatackach bojim). Neni mi zatim zcela jasne, proc ta motorka toci na 14krpm, kdyz ja ji zatim vyuzivam na zlomek vykonu i otacek :)

Nicmene - ani sestistovky se vubec nemusis bat. Urcite si pred koupi nekolik motorek projed a poznas jak dobre se ti naklapi, jak se projevuje vaha a typ motorky (pred koupi jsem jel Z750, versys, CBcko, Fazera a ER-5ku).

(reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

31.7.2010 v 10:09 | Nahoru | #225
FishX3> Jo, děkuji, koukal jsem na tu knížku - to je dobré, možná mě to připraví i na technickou - doufám, nevím kde to nabrat, takže už to čtu ;).

Jinak fakt nevím, jak se zbavit té cukatury s plynem ... jak přidat, aniž by to bylo málo nebo příliš sakriš.

Tak to je mi jasné, že jiné kubatury budou docela rozdíl, to je jako v autě, kde jsem zato vzal v naší 1,4 a "jelo to". Pak nás jeden šikovný pán, co přiznal "jé já se nekoukal" ... (jak může někdo sendout za volant a nečumět před sebe ... stáli jsme ne křižovatce ... a on to do nás ze zadu narval), tak jsme dostali k zapůjčení nějaký 2,0 s turbem a tam když jsem šlápl na plyn, tak to jelo jak střela v porovnáním s tím naším .

O tom žádná , škoda, že ta 250 neměla maximálku někde u 150 Km/h, to bych neváhal a bral ji jako zlatý střed . Nj, chci být ze začátku holt opatrnější a ono naučit se s lehčím strojem je snazší, než zápasit s motorkou, co má o 50 kg víc . No to je fuk, uvidím co dojmy na 500, ale to bude až tak za týden ... vzhledem k mému šetrnému přidávání plynu do zatáček budeme jezdit ještě tak 2-3 jízdy na 250 . Pokud se to tak rychle teda naučím ....
Jsem taky zvědavý na rozjezdy do kopce ... se mi do toho ani moc nechce :D.

Ale musím říct, že mám absťák, instruktorovi se prouchalo auto a musel do servisu, takže v pátek nebyla lekce sakra práce ... a já se chtěl zase povozit :), musím čekat na pondělí ... Docela návykové, zvláště ty zatáčky. Nato musím dát bacha - strašně se mi íbí kruháč - nahnu se doprava, pak hned doleva ... to je boží, jen abych se nenahnul moc a neustlal si :-/ ...

1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

31.7.2010 v 10:41 | Nahoru | #226
plyn - to přijde, uvědom si co máš za sebou...

jinak když jsem psal o konících, neměl jsem na mysli tvou max rychlost nýbrž akceleraci - prostě jestli za to vezmeš ve 120 aby jsi předjel kamion, tak boznáš brulální rozdíl mezi Pegasem - Transalpem - TDM . Kazdy z nich to zmakne na zatracene jinak dlouhem useku - a o tom to je. Jinak pro mne jsou kruhace s vykricnikem - je to fajn, ale ten asfalt mi tam klouze , zatim jsem si na tom neustlal, ale davam bacha. Nemyslim ze bys s instruktrem jezdil tak aby jsi se neceho takoveho mel bat...ale kdo vi. Ta knizka je fakt dobrá - az zjistis kolik je tu vlaken treba jen o pitomem otaceni motorky pres stojan, reknes si ze by ji treba melo cit vic lidi... Spis nez jako pripravu na autoskolu ji beru jako velmi praktickou studnu teorie k jizde, jsou tam i popsany idealni stopy v zatackach, vcetne rozboru ktera se hodi pro ktery motocykl (mysleno podle vykonu). je toho tam vic, pro mne

(reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

31.7.2010 v 11:53 | Nahoru | #227
FishX3> Já vím, že mám za sebou prd :), jen se chci ujistit, že to je normální ;o)

Mno, o maximálce vím - však jsem tu psal dojem, kdy jsem s insturktorem ze 40 zrychloval na 50 jak šnek .
No kruháče jedu pomalu :D, to se neboj, ale líbi se mi ten houpyvý pocit, prostě naklonit se na stranu a hned na druhou :) ... ale chápu, že rychle je to o hubu, paradoxně mám trošku i strach pomalu, pořád nevěím tomu, že ta motorka bude držet a ono to drží v tom náklonu ... holt to chce trénink a pak si nato člověk zvykne, já beru každé naklonění jako zábavu a zároveň smrt v očích :D a už si připravuju nohu, abych si na ni stoupnul .

Jo otáčení přez stojan jsem tedy moc nepochopil z té knížky ... taky tam mohli dát obrázek , asi tuším, ale nejdřív někomu řeknu, aby mi to ukázal :). Bohužel instruktora asi nedonutím, aby to se mnou zkusil ... možná jo, zeptám se, ale každopádně zvedání motorky asi ne:( ... to bych chtěl vědět, jaké to je ... nejsem sice hůlka, ale je dobré to mít ozkoušené .
BTW k tomu stojanu - já myslel, že ho to rozebere - respektive mám pocit, že když je stojan neměl bych na motce sedět - že ho jinak podělám díky své váze navíc, tak i otáčení mi přišlo takové docela jako námaha na ten stojánek.

K tomu předjíždění to chápu - já spíš myslel tak, že první dva roky je třeba se vyjezdit v klidu města a okolí a né po dálnicích , ale že může být třeba přejet krátký úsek - kam se opravdu s motorkou co má max 120 neodvážím , předjíždění - to ani omylem . Ale už chápu, co máš na mysli :).

1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

31.7.2010 v 13:20 | Nahoru | #228
Ja začinam na KWASAKI ZX-6R no a?myslim že to je každyho věc jakou motorku si do začatku koupi

2 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

31.7.2010 v 17:44 | Nahoru | #229
Breakpain, otaceni ti klido ukazu :) otocim skoro vse. Stojanku se neboj je dimenzovan podstatne na vetsi zatizeni. Snickers, jak to ctu, tak bych ti pral aby jsi vydrzel vcelku alespon dvonasobny cas nez jaky predpokladam, myslim ze respekt zakladatele vlakna svedci o vestim stupni vyzralosti a u tebe to zda vydrzis vcelku, buse spi s jen o stesti... Jinak samo, kazdaho vec jakou motorkou zacne a jak skonci.....dneska jsem jednoho ninjiu predjel, pičus v dzinach na rovince 170 a kazdou zatacku jako svíce, myslel jsem ze ho zkopnu, tolik brzdeni jsem si uz dlouho neuzil, nechtel jsem spickovat ale tohle byl ukazkovej kokot.

(reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

31.7.2010 v 17:49 | Nahoru | #230
FishX3> jj to věřim,hele jako ja taky zatačkama nelitam 150,ale snažim se davat aj koleno,no vždyt u mam za sebou par padu,ale nic co by moje ruce nespravyli

(reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

31.7.2010 v 19:22 | Nahoru | #231
FishX3> To bys byl hodný, klidně udělej videjko ;o), protože k vůli mě se do Prahy asi nepotáhneš ;o), ale juknu na youtube, jestli tam něco nenajdu :)

K té svíci .. no já ty zatáčky asi taky moc neklopím a ani extra nebudu ;o) ... ale pravdou je, že 170 mě jet neuvidíš :p

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

31.7.2010 v 19:27 | Nahoru | #232
SNICKERS> Jasně, je to každého věc, ale tak sedni nato, podle čeho se cítíš :). Já se cítím připosraně i na babetě - jak jsem sednul na 250, tak mi trochu otrnulo, že to není až takový zabijácký stroj a s rozumem bych ho snad ujel i bez autoškoly, sice bych všude pocukával při rozjezdech, ale pravděpodobně bych to udržel - nicméně, raději se podceňuju :), pak se dostaví spíše pozitivní efekt. O negativní ani tak moc nestojím a motorku bych nepodceňoval a nepřeceňoval se ... to může být osudným . Jsem holt motorkář ... no spíš "budu" motorkář připosránek :) ... ale dá-li bůh, ač připosraně, dojedu vždy do cíle ... . Ani v autě nedělám hovadiny, i když mám někdy chuť a pravděpodobně by to dopadlo dobře ... ale proč, může se to zvrtnout a ohrozil bych sebe a ostatní ... jednou si půjčím auto a půjdu na trať s instruktorem a tam si vystrčím růžky ... od toho to myslím je . Občas noční Prahou jedou taková hovada, že bych jim přál, aby potkali sloup .. protože ti by to neubrzdili, kdyby se jim zpoza zatáčky vynořilo auto jedoucí 50 ...

(reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

31.7.2010 v 22:55 | Nahoru | #233
Breakpain> jasně to maš pravdu,jezdit s rozumem ,ale každy ma svou hranici rozumu na jinem mistě a jestli jsi ještě na motorce bez školitele neseděl tak si pořit radši takyvy GS 500,nebo takovyho horneta 600 todlens jsou nejlepši motorky pro začřatky na silnici.Ale jak řikam to kterou motorku si nakonec koupiš je tvoje věc a nikdy by ti neměl řikat že si blazen do začatku např,,,litra,,ja na silnici poprve sedl na 600kilčo a jezdim na něm furt i když par padum sem se nevyhnul..

1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

31.7.2010 v 23:55 | Nahoru | #234
Tady je vlákno jednoho, co to nezvládl, ale měl štěstí. Mám pocit, že tady taky rozdával "rozumy" typu, že Hornet je dobrá motorka na začátek. Do začátku je vhodná 125 nebo 250, bohužel zákon trochu nesmyslně umožňuje začátečníkům nad 21 let začínat, na čem chtějí. A potom to vzhledem k naší (de)mentalitě na silnicích vypadá, jak to vypadá. A přitom v tradičních jihoevropských motorkářských zemích jednoznačně převažují motorky s malým objemem. Nejčastější je asi Honda Innova 125, tu má třeba v Řecku každý a nikdo se za to nestydí. Velkých motorek je mnohem méně. Tady je to obráceně a moc pochybuju, že by tady byli lepší řidiči . Tady jsou motorky hlavně pro image.

Ještě poznámečka k citlivosti plynu a rozjíždění - 125, 250 a 500 nejsou tolik citlivé na plyn při rozjíždění. Je nutné si samozřejmě trochu přidat, ale většinou není s dávkováním plynu problém. Mnohem horší je to se čtyřválcovými 600, 750 apod., které jsou schopné se rozjet v podstatě z volnoběhu a pokud si nevycvičená ruka trochu přidá plyn, motor se najednou točí moc a je problém se vůbec rozjet.

(reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

1.8.2010 v 00:01 | Nahoru | #235
Breakpain> Kaslem na video, udelej si papiry porid motku a klido se prijed podivat - nebo si dame spicha napul cesty...otaceni motky jiste pocka a muzem pokecat....jo a neboj, u nas plati že se nerika "jed rychleji" protoze kazdy si svy prusery muze sam...a ta svicka? kdyby jel v klidku snazil se, tak mu jeste uznale zamavam, ale pica co to rozpali a ani nevi jestli to taky zastavi je prave to co je spatne. Takze za mne, nekupuj jebku co nejede a zrychluj pomalu sanz se byt si jisty , to ze zacnes na 60km-90-a pak kdo vi . Zatim D.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

1.8.2010 v 00:06 | Nahoru | #236
Brouk_Pytlík> no vidíš a ja ti budu oponovat s tím, že mnohem citlivější na plyn je dvouval než čtyřvál. jak co se týká rozjezdu, tak co se týká brzdného účinku motoru - ale i tak jde o podstatne vice parametru, ktere na to maji vliv.

pri doporucenich vychazim z toho že každý dělá v autoškole zkoušku nejen teoretickou, ale i praktickou - to že nás naučí prd, je bez diskuze, ale kurňa rozjet a zastavit snad ano...

24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

1.8.2010 v 20:01 | Nahoru | #237
To FishX :no mi jsme v mladších dobách aspoň měli jakou takous průpravu, na fechtlech a starejch panelkách .
jezdili jsme na černo po polňačkách ve větrolamu a na skládce uhlí .
Pak jsem v 17 letech sedl na 3 prde a bylo to bez problému i s instruktorem
A i když občas nás kliftoni vybrali tak bububu a ventilky ven a tlačit dom.
žádná pokuta ani zákaz udělat si papíry.
Potom jsem jezdil s Jawou 90 Cross ,MZ 150,251 a Kývačkou a v 18 jsem dělal papíry na auto a i když jsem auto předtím neřídil tak jsem byl nejlepší v kurzu protože ten cit na spojku už jsem měl z motorky a auto nou problém.

24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

1.8.2010 v 20:06 | Nahoru | #238
ja diky moto sem udelal papiry na plechovku vlitl sem do jednosmerky z opac.stany,a polda me vykopl z plechovky,2jizda uz o.k,na mot uz jsem to udelal taky ale zeleny muzik tam nebyl tak sem ji projel celou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

3.8.2010 v 00:19 | Nahoru | #239

FishX3>Brouk_Pytlík> no vidíš a ja ti budu oponovat s tím, že mnohem citlivější na plyn je dvouval než čtyřvál. jak co se týká rozjezdu, tak co se týká brzdného účinku motoru - ale i tak jde o podstatne vice parametru, ktere na to maji vliv.

pri doporucenich vychazim z toho že každý dělá v autoškole zkoušku nejen teoretickou, ale i praktickou - to že nás naučí prd, je bez diskuze, ale kurňa rozjet a zastavit snad ano...



O koze a o voze? Já jenom říkám, že 600 a 750 čtyřválce jsou mnohem citlivější na plyn než 125, 250 a 500. To, že jsou ty slabší motorky 1-2 válce, je v tomhle případě podružná věc. Chápu, že 1-2 válce víc brzdí motorem, ale opravdu je jednodušší se s nimi rozjet.

Tady je teď nějaká móda si stěžovat na autoškoly, že málo naučí a tak. Asi lidem nedochází, že za nějakých 13h (nebo kolik) se opravdu nedá skoro nic naučit, jenom základy. A předpokládá se, že člověk bude pokračovat sám. Opatrně. V autech je to relativně v pohodě, protože většina lidí po autoškole jezdí v běžných vozidlech. Ale motorkáři hned po autoškole usedají na motorky často s parametry závodních vozidel, což je problém.

Co mi ještě přijde důležité - je velký rozdíl jet rychlostí 100km/h na nějaké 250 s krouťákem 15Nm (která už v podstatě nezrychluje) nebo jet stejnou rychlostí na "velké, těžké, silné" 600-750 s krouťákem 5ONm, kdy stačí cuknout zápěstím a je tam 130.

A ještě jedno doplnění - že je prý dobré-nutné mít silnou motorku, aby člověk (začátečník) mohl unikat nebezpečí na silnicích tím, že bude jezdit rychleji než auta? Tak to je pro začátečníka cesta přímo do pekla. Důležité je umět splynout s provozem a být na silnici pro ostatní čitelný. Kokotů už je i tak na silnicích dost, tím spíš v Praze a Středočeském kraji.

Naposledy editováno 03.08.2010 00:30:37

24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

3.8.2010 v 00:56 | Nahoru | #240
Otáčení přes stojan? Co se to tady proboha všechno řeší? To je jako nějaká nutnost? Jsem to jednou viděl v Mostě u nějaké ženské - kopla do motorky , ta se chudák nějak převrátila-otočila, ale já jsem nechápal. Snad si couvnu, když potřebuju? Knihy o motorkách jsou zajímavá věc, ale ježdění určitě nenahradí a obávám se, že přečtením "Dokonalé jízdy na motocyklu" se člověk nic nenaučí (taky to mám doma - jako záchodové čtení ). To už je mnohem lepší ze stejného vydavatelství "Technická rukověť motocyklisty". Tam se člověk i něco praktického dozví.
Téma je zamknuto


TOPlist