bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Suchá antihopingová spojka
17.7.2010 v 10:20
Technický dotaz. Mám na Ducati 999 suchou antihopingovou spojku. Kolik máte zkušenosti s její životností v běžném silničním provozu (km), nemyslím tím okruhové speciály. Jak se pozná, že je již potřeba na výměnu? Začne prokluzovat, nebo podle vůle mezi košem a lamelami. Popř. Na kolik tak vyjde výměna a co se se při tom mění. Děkuji Fášek

Suchá antihopingová spojka

18.7.2010 v 01:49 | Nahoru | #1
Zdar, antihop nemam, tak zkusim aspon obecne = s jistotou se da rict, ze lamely odejdou driv nez u klasicke spojky : ). Tipnul bych co 12 tis. km vymenit lamely, co 20 tis. km vymenit kos. To bych videl jako rozumne hranice (tzn. nemenit to, az to je nakasu), ale je to hodne individualni, kazdej jezdi jinak a zalezi na materialu.

Pokud muzes, doporucuju kos i lamely vymenovat hned, jak uz se ti chod nebude zdat uplne OK, po vymene vymlacenyho kose prichazi pocit, ze jsi moto dovezl z obchodu jako novou :))... u lamel hodne zalezi, co to je zac, takovy ty tenky lehky (racing) jsou super, drahy, ale vydrzi dost malo a v antihopu asi umiraji rychle.

Kdyz se lamely zacnou smykat pri rozjezdu, muzou uz byt ojete, ale muze to byt spis vymlaceny kos. Kdyz je v haji kos, lamely jsou driv na odpis.. to poznas. Zivotnost lamel napr. se da prodlouzit vymenou jedne tenke plechove za tlustejsi. No a uplne sjeta lamela = klouzani spojky, ale tomu podle me predchazi postupna ztrata prenosu vykonu, proto lepsi menit driv.

Novy kos se da sehnat cca za 100 EUR na italskem ebay .. hledat "campana ducati", v Italii maji vse a docela dobre ceny.

Lamely se dají sehnat od 100 EUR nahoru vsude mozne (ebay, desmoworld) nebo treba tady ...

Zaverem teda opet dodavam, ze nevim, zda uvedene plati u antihopu A pokud by ti antihop zral lamely k obedu, tak tam hod normalni spojku, osobne mi staci pri podrazovani nechat lehce zvyseny otacky a blokace zadniho kola uz je u me (bohuzel) davnou minulosti

1 reakcí na tento příspěvek Suchá antihopingová spojka

18.7.2010 v 15:20 | Nahoru | #2
Takže - mám několikátou sadu lamel v antihoopu vyměněnou Proto se cítím erudovaný na odpověď

1. Nic neměň, pokud ti spojka neklouže
2. Pokud klouže - vyměň plech za tlustší, pomůžeš si i jednou origo lamelou místo sintralové
3. Pokud škube při rozjezdu - nutno přeuspořádat plechy a lamely dle výrobce
4. Pokud to chce furt jet - zmenši celou skladbu spojky tenším plechem

Jednoduchý jak facka - jako celá Dukna ...

.... a její výdrž? Dle chuti a stylu jízdy každého soudruha

PS: Jednou mi celá sada vydržela i 600 km, jindy 5 000 km - tož tak ....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suchá antihopingová spojka

18.7.2010 v 22:06 | Nahoru | #3

ducattt>Takže - mám několikátou sadu lamel v antihoopu vyměněnou Proto se cítím erudovaný na odpověď

1. Nic neměň, pokud ti spojka neklouže
2. Pokud klouže - vyměň plech za tlustší, pomůžeš si i jednou origo lamelou místo sintralové
3. Pokud škube při rozjezdu - nutno přeuspořádat plechy a lamely dle výrobce
4. Pokud to chce furt jet - zmenši celou skladbu spojky tenším plechem

Jednoduchý jak facka - jako celá Dukna ...

.... a její výdrž? Dle chuti a stylu jízdy každého soudruha

PS: Jednou mi celá sada vydržela i 600 km, jindy 5 000 km - tož tak ....



Nesouhlasím, bohužel...

Co když spojka škube při rozjezdu, ale plechy a lamely jsou ok? Tam není nic k přeskládávání, takže tady jsi moc neporadil...

Zásadní roli hraje kvalita materiálu, ze kterého je vyrobený koš, potažmo, v jakém stavu je koš samotný.

Koš tedy hraje zásadní roli a pokud koupíš klump, tak klidně mohou lamely mít delší výdrž než koš a nezbývá, než výměna koše, případně včetně lamel, pokud už mají na koši velkou vůli...

Suchá antihopingová spojka

18.7.2010 v 22:08 | Nahoru | #4
Fášek: nějaké nesrovnalosti s funkcí a projevem spojky? U spojek je to tak individuální, protože každý používá něco jiného, že je lepší napsat, co přesně ti to dělá, než obecně řešit, jak se projevuje opotřebení...

Suchá antihopingová spojka

18.7.2010 v 22:24 | Nahoru | #5
Hmmm, značkuju...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suchá antihopingová spojka

19.7.2010 v 17:45 | Nahoru | #6
[quote]s4r>Nesouhlasím, bohužel...

Co když spojka škube při rozjezdu, ale plechy a lamely jsou ok? Tam není nic k přeskládávání, takže tady jsi moc neporadil...

[quote]

Samozřejmě, že s4r nemá pravdu a nesmíš ho poslouchat !!! Koš má pouze funkci soudržnou a to takovou, že drží pohromadě rotující lamely - tím je jeho funkce vyčerpána ... Pokud škube a lamely a plechy jsou nové, znamená to, že je špatně seskládaná ... tudíž manuál výrobce a sledovat tloušťku plechů a jejich polohu ... ... ježíši já jsem ale chytrej ....

(reakce na) Suchá antihopingová spojka

19.7.2010 v 17:57 | Nahoru | #7

ducattt>[quote]s4r>Nesouhlasím, bohužel...

Co když spojka škube při rozjezdu, ale plechy a lamely jsou ok? Tam není nic k přeskládávání, takže tady jsi moc neporadil...

[quote]

Samozřejmě, že s4r nemá pravdu a nesmíš ho poslouchat !!! Koš má pouze funkci soudržnou a to takovou, že drží pohromadě rotující lamely - tím je jeho funkce vyčerpána ... Pokud škube a lamely a plechy jsou nové, znamená to, že je špatně seskládaná ... tudíž manuál výrobce a sledovat tloušťku plechů a jejich polohu ... ... ježíši já jsem ale chytrej ....



Až na to, že pokud je koš vymlácený, tak sice stále plní svou "soudržnou" funkci, nicméně správně poskládané lamely se v něm moc dobře necítí, zasekávají se, spojka zabírá na milimetru, rozjezd je doprovázený skřípáním jako svi*ě a při podřazování někdy antihop funguje a někdy ne... Mluvím z osobní zkušenosti, takže jakékoliv další žblebty, že kecám, nemají smysl...

Suchá antihopingová spojka

19.7.2010 v 19:33 | Nahoru | #8
ducattt> To jako chceš říct že je ten koš nezničitelnej? Je to si myslím spíš jak píše S4R , po čase se v místě dosedu lamel vymačkají drážky a tudíž se pak lamely nechtějí odpojit a spojka zabírá dost nepředvídatelně... Jasně, můžeš ten koš vždycky zabrousit, ale tím pádem se bude vůle lamel stále zvětšovat a bude to víc mlátit a každá sada vydrží méně... Jinak na Nortonu ES2 se koše normálně navařovali a občas tam vydrželi i přes 100 tisíc a 50 let...

Suchá antihopingová spojka

19.7.2010 v 21:38 | Nahoru | #9
Už jsem několikrát měnil spojku, antihop TSS mám na obou moto. Zatím jsem to měnil vždycky proto, že byl rozsekanej koš, o lamelách nemluvě. Přitom obložení na lamelách ještě bylo dobrý. Koš vydrží 2 sady lamel. Příklad - na nové spojce mám najeto cca 3 tis km, lamely mají už malý otlaky, koš zatím minimální. Vyměním lamely za nový, který nechám dožít - cca 6 tis km, to už pak má i koš znatelný sekance, pak tam dám zpátky tu první sadu lamel, nechám dožít i tu - cca 3 tis km a výměna koše i lamel.

Suchá antihopingová spojka

20.7.2010 v 09:02 | Nahoru | #10
Díky za odpovědi. Zatím se spojkou nemám problémy. Koupil jsem moto z druhé ruky a netuším jak dlouho a jaký typ tam je. V každém případě zjistím typ. Asi problém budu řešit (jestli jsem dobře pochopil vaše rady), až začne spojka prokluzovat (zatím pouze pískne při rozjezdu, ale to je asi normální) a budu sledovat, zda není oťukaný koš. Jakmile začne spojka prokluzovat, popřípadě se objeví otlačeniny na koši, dám to do rukou odborníka aby rozebral a objednal co je potřeba. Nevěděl jsem, taky jestli životnost je 5000km, 10000km, popř. 20000km. Díky za rady, fášek

Suchá antihopingová spojka

20.7.2010 v 12:46 | Nahoru | #11
Fášek> Já teda antihop nemám, kazil by mě požitek z jízdy , ale to občasný zakvíknutí (či jak to nazvat) při ostřejším rozjezdu s prokluzem bude asi normální , taky mi to občas dělá, a úplně je tam slyšet jak se ty lamely o sebe třou ještě v záběru... Na funkci rostlináře to zatím nemá vliv...

Naposledy editováno 20.07.2010 12:46:44

Suchá antihopingová spojka

25.7.2010 v 12:10 | Nahoru | #12
Zajímalo by mě, kdy je koš na výměnu? Mám na 748 originální ocelovej koš a je už trochu otlačenej (max. do 0,5mm odhadem). Lamely mám osekaný dost a vůle je teď 1,5mm. Tak by mě zajímalo, jestli vyměna samotných lamel nebude zbytečná z pohledu životnosti?

1 reakcí na tento příspěvek Suchá antihopingová spojka

28.7.2010 v 08:28 | Nahoru | #13
Měl jsem tak vymlácený koš(i lamely), že jsem ani nechtěl laďák

(reakce na) Suchá antihopingová spojka

29.7.2010 v 17:32 | Nahoru | #14

piponek>Měl jsem tak vymlácený koš(i lamely), že jsem ani nechtěl laďák



Áááá, Hondík se vrátil z dovči!

Suchá antihopingová spojka

16.2.2015 v 20:38 | Nahoru | #15
Nemám zkušenosti se suchou spojkou, ale zeptám se asi přitrouble. Před rokem jsem si koupil Duc999 a bylo mi doporučeno udělat spojku. Tu jsem doma prohlídnul, ale nenašel jsem důvod, proč ji měnit. Celou sezonu jsem na ni odjel a ani na tuhle se mi do toho nechce sypat zbytečně peníze, když necuká, neklouže ani nevykazuje jiné problémy. Nebo se mění např. podle toho, jestli jsou třeba dané rozměry výstupků lamel nebo vůle lamel v koši apod.? Třeba to pak i míň rachtá? (třepání kýblem plným šroubů nad hlavou)
Nevím přesně, kolik km má spojka v mojí mašině najeto

Suchá antihopingová spojka

16.2.2015 v 21:22 | Nahoru | #16
To vymačkávání lamel v koši je dost rychlý,aspoň na pořádný motorce Doporučuju toto,akorát už to tak nezvoní jak ten Duc litinovej zvoneček



Suchá antihopingová spojka

18.2.2015 v 11:22 | Nahoru | #17
Hoši hoši...
takže antihup :
- dřív než na klasice odejde obložení lamel - víc se klouže (ale zase se používají většinou sintry)
- po ztrátě tloušťky ubroušením sady lamnel a plechů se má antihup "doštělovávat" aby klouzal jak má.
- výdrž dle každého jezdce - kámošovi na okruhu odešly lamely po 8tkm
- většinou stejně nejdřív odejde materiál na výstupkách vně lamely v koši - začne mít velkou vůli a rozjezdy začínají bejt cukací.

Klasika suchárna:
- mě osobně vydržela přes 42tkm...
- koš jsem vyměnil...(ale následně při zprovozňování spojky na SSku jsem do něj dal nový lamely z TSS za 1200Kč a zjistil, že vůle je pod 0,3mm - manuál až 0,6mm a překopal SSko na hliníkovou spojku) - koš, když člověk není prase vydrží podle mě přes 60tkm
- vždy ocel koš/ ocel lamely .. Ergal koš/ ergal lamely ...ale ta ocel sada takj krásně zvoní
- po 42tkm... mi spojka neklouzala...obložení mělo cca. 0,2mm(celkově lamela 2,5), ale vůle v koši, následkem zbouchání výstupků byly přes 1,5mm... mlátí to ničí se koš.
- síla plechů origo je 2mm (min. 1,8mm) síla lamel je , plech 2mm obložení z každé strany 0,5mm (min. 2,8) - ale jede to ikdyž to má daleko míň (minima v závorkách dle kaťáku)
- pokud už je spojka na minimu...je její záběr hrozně blbě dávkovatelnej...na konci chodu páčky nic nic nic...a najednou zdechne motor... po novým poskládání je částečnej chod v záběru daleko delší a příjemnější na rozjezdy...

Naposledy editováno 18.02.2015 11:23:49
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Porucha řídící jednotky? Ducati 999 mar36 21 1.4.2024 v 09:40 Juraj22
Ducati 999 - rozměr zadní pneu Ducati 999, Ducati 999 S Ivo7 25 15.4.2023 v 17:40 SLEEPER
Odvzdušnění přední brzdy Ducati 999 mar36 1 30.7.2020 v 14:55 FiZzeR
Studené starty u Ducati 999 [1, 2] Ducati 999 ProchySBK 60 29.2.2020 v 20:07 Stana.k.
Výfuk MIVV Carbon - výměna vaty [1, 2] Ducati 999 mar36 39 16.10.2019 v 06:06 gága0101


TOPlist