paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vibrace řídítek a od toho celé motorky

11.3.2007 v 20:35
Ahoj, když překročím rychlost 115 - 120 km/h, začnou se mi trochu klepat řídítka, no, spíš vibrovat, než klepat, není to nic razantního, ale cítit je to zřetelně. Původně jsem myslel, že by to mohl být kotouč, protože levý přední je trochu zvlněný, ale je plovoucí a při brzdění se to klepání nijak nezvětšuje, spíš bych řekl, že naopak, že čím víc brzdím, tím víc ty vibrace mizí. Navíc frekvence těch vibrací se nezvyšuje se vzrůstající rychlostí, takže kotoučem to asi nebude, protože jak bych zrychloval, tak by se i vibrace způsobené kotoučem zrychlovaly.
Obě gumy jsem přezul, oba ráfky zkontroloval jak na příčnou tak podélnou házivost, ložiska v obou kolech jsem taky prohlédl, a jsou v pořádku, kola jsem nechal znovu vyvážit. Když motorku postavím na centrál a vezmu za vidle, tak v nich žádnou vůli necítím, myslím tím v krku řízení. Brejle jsou utažený horní i dolní. Tak už mě nic nenapadá, čím by to mohlo být. Proto píšu a prosím o radu. Pokud vás někoho napadne, kam a na co se ještě podívat, budu vděčný a předem díky.

11.3.2007 v 20:41 | Nahoru | #1
KAMARADOVI TO DELALO PODOBNE,neprisel proste na nic,a nakonec mu pomohly vetsi zavazicka z ocele do riditek,mel tam jen nejaky hlinikovy co bylo spis na design,po vymene za ocelovy to ma v pohode....tak trebas to muze pomoct i tobe :shy:

11.3.2007 v 20:47 | Nahoru | #2
Tady jsou závaží poměrně těžký, nicméně i tohle můžu vyzkoušet. Mě totiž opravdu nic jinýho nenapadá

12.3.2007 v 17:26 | Nahoru | #3
může být v háji ráfek, třeba je naražený to kolikrát nejde zjistit ani na vyvažovačce

Vibrace řídítek a od toho celé motorky

12.3.2007 v 17:47 | Nahoru | #4
Taky prispeju..: vidle moje, kdysi vuli nemela, ale predstavte si, chybely v ni kulicky...nekdo rozebral a myslel, ze tam nemuseji, vsechny byt...rozkmitalo to nekdy, celou masinu... :|

12.3.2007 v 18:36 | Nahoru | #5
Ráfek jsem na axiální i radiální házivost zkoušel, takže si myslím, že je na 99 % v pořádku. Jinak do vidlí se asi podívám, tam jsem nekoukal. Tomu by odpovídalo i to, co jsem dneska zjistil, když jsem jel a prudčeji jsem zabrzdil, tak se pak ty vibrace trochu zmenšily, když jsem vyjížděl, vibrovalo to víc, než když jsem se vracel, je to fakt zajímavý , jen kdyby to nebylo protivný

12.3.2007 v 18:39 | Nahoru | #6
Máš v pořádku tlumiče na předku? Já mám na druhý motorce (mz 150) v háji tlumiče) když jedu pomalu je to dobrý, když tak 75 tak to vybruje a když tak ke 100km/h a víc- je to zas v pohodě.

12.3.2007 v 18:44 | Nahoru | #7
No tlumiče jsem vyndaný z motorky neměl, takže je dost obtížný vyzkoušet, jak na tom jsou, nicméně tlumí, neodskakují, a víc na nich asi nezjistím, musel bych je vymontovat. Nebo to jde vyzkoušet i jinak ?

12.3.2007 v 21:04 | Nahoru | #8
Mam GPZ 500 S a taky jsem to řešil, vůli ve vidlích jsem taky neměl a v servisu zjistili že je v hajzlu ložisko řízení tak bych to možná na něj typnul

12.3.2007 v 21:07 | Nahoru | #9
Asi to budu muset rozebrat, i když řízení jsem taky kontroloval a taky se zdá být v pořádku. Nicméně asi mi nezbyde než to rozebrat a pak teprve, až to ložisko uvidím, tak asi můžu říct, že je dobrý. Takovýhle závady jsou na prd, když je to něco, co je jasný, tak to prostě opravím a je to, ale hledat mě nebaví, to je spousta zbytečný práce navíc A teď je navíc hezky, tak přece motorku nerozeberu

Vibrace řídítek a od toho celé motorky

23.6.2011 v 19:34 | Nahoru | #10
ja mam taky vibrace na R1 rok 2002.ložisk onové gumy nové.po promáčknutí spojky za jízdy je to oka....někde to jde od motoru ale už sem torozkopal skrz a nic :( už mě to sere...