bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Minerál nebo polosyntetika?
18.6.2010 v 09:35
Zdravím pánové. Pořídil jsem si Hondu CB 400N. Budu měnit náplně ale nejsem plně rozhodnutý zda zvolit minerál nebo polosyntetiku. Určitě naleju castrol, ale nevim zda zvolit GTX nebo nějakou polosyntetiku? Výrobce udává jen viskozitu, tedy 10W40. Jen pro info, motorka je z roku 82. Díky za odpovědi. Mílek
Předchozí
1 2
Následující

Minerál nebo polosyntetika?

18.6.2010 v 09:44 | Nahoru | #1
Kůže nebo textil ???

Minerál nebo polosyntetika?

18.6.2010 v 09:57 | Nahoru | #2
GTX je olej pro auta, ne? Když ho naliješ do motorky, začne ti klouzat spojka.
Jinak výrazy "minerál" a "polosyntetika" v dnešní době ztratily smysl. Nalij tam to, co splňuje specifikace výrobce moto.

edit: Jo, a motooleje od Castrolu nejsou za ty prachy nic moc, v testech končívají spíše vzadu. Pouvažuj třeba nad u nás oblíbeným Motulem 5100.

Naposledy editováno 18.06.2010 09:58:44

Minerál nebo polosyntetika?

18.6.2010 v 09:57 | Nahoru | #3
hledej

Minerál nebo polosyntetika?

18.6.2010 v 10:10 | Nahoru | #4
Výrobce udává jednak viskozitu a jednak výkonovou specifikaci API, SAE nebo motocyklovou JASO. Tááákže mrkni pořádně do manuálu a vyber podle toho.
Motul 5100 Ester a věř, že pro Tvoji moto splňuje bohatě všechny požadavky.

Jak říká 1100Virago: Minerál, polosyntetika a syntetika je přežitý označování. Nicméně je fakt, že výrobci to ještě občas na obalu mají, protože na to "neználci" slyší.

Naposledy editováno 18.06.2010 10:22:50

Minerál nebo polosyntetika?

18.6.2010 v 11:53 | Nahoru | #5
Jak řekl Dřík

Minerál nebo polosyntetika?

18.6.2010 v 16:13 | Nahoru | #6
mývale prostuduj todle třeba ti to něco dá :


http://oleje.cz/inde...ain&page=moto_4t

jinak by měla sedět specifikace toho co maš v manualu s tim co to neska nahrazuje, je tam někde převodní tabulka, udajně tam desi píšou, že pokud tam naleješ, nejmodernější rejsový olej tak nic nezkurvíš pač ten ma udajně šecky přísady kere někerejm scházej, jenže tě asi litr nebude stat 250 kachli, zda se mi zda že tva specifikace vzhledem k roku výroby bude API service klasse SE oder SF , čemuž neska odpovida API SG, nebo API SJ/SH/SJ/SL JASO T 903 MA, značku si vyber jakou ceš a visku asi tech 10 w 40

Minerál nebo polosyntetika?

18.6.2010 v 16:16 | Nahoru | #7
MOTUL 51oo

3 reakcí na tento příspěvek Minerál nebo polosyntetika?

18.6.2010 v 16:43 | Nahoru | #8
Ty hlášky Motul 5100 mi připomínají právě dobu před 10 lety, kdy na fórech o Feldách a starých vracích z Rajchu každý druhý psal "jedině Castrol GTX woe"
Nic proti žádné značce, ale pokud se u některé objevuí jen jásavé komentáře, myslím si své. Je to prostě kult, ničím nepodepřený. Mezitim mohl celou firmu koupit někdo jiný a začít vyrábět jinde a úplně jiný olej, jen do stejných flašek... a nadšení "Motul 5100 woe" se ještě pár let jistě udrží.

(reakce na) Minerál nebo polosyntetika?

18.6.2010 v 16:45 | Nahoru | #9
rrss> nic méně zkušenosti jsou dobrý a i cena jde tak proč ho nedoporučit.

Minerál nebo polosyntetika?

18.6.2010 v 17:03 | Nahoru | #10
Vzhledem k tomu,že motorka je postarší ročník,bude s velkou rezervou vyhovovat jakýkoliv motorkový olej s příslušnou viskozitou.Maximálně bych ještě pouvažoval o použití o stupínek vyšší viskozity než 10W40,protože hustší olej může omezit jeho spotřebu a ztišit motor.

Naposledy editováno 18.06.2010 17:04:02

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Minerál nebo polosyntetika?

18.6.2010 v 17:16 | Nahoru | #11
rrss> Motul 5100 je vyzkoušenej a má, nejen tady velice dobrý jméno. Pokud si projdeš zahraniční fóra a testy olejů, je vždycky ne předních místech, ne-li na prvním. Z mé zkušenosti např. plyne, že motorka co olej "papá" se tímto uklidní, spotřeba měřitelně klesne.
A nemyslím, že by to byl až takovej kult...kult je spíš, že KTM předepisuje Motorex a lidi do toho za boha jinej olej nechtějí, Ducati Agip... Jsou to jen marketingový tahy firem, aby se to prodávalo. Jednou ten olej splní kriteria testů pro tu kterou specifikaci a hotovo.
Zkusil jsem dávat dost značek Shell, Valvoline, Denicol, Castrol... a nejlíp z toho vyšel fakt ten Motul.
P.S. Při stáří té motorky, bych rozhodně nedával "rejsovej" (zajímavý označení ) olej. Obsahují aditiva co uvolňují usazeniny a to nemusí dobře skončit. Měl jsem tu i zadřenou kliku kvůli tomu, že tam po klasickým oleji dal majitel takovej olej.

Naposledy editováno 18.06.2010 17:19:00

(reakce na) Minerál nebo polosyntetika?

18.6.2010 v 19:30 | Nahoru | #12
rrss> to maš sice pravdu ale duležitější než majitel budou asik parametry oleje a jeho cena, takže pokud bude dosahovat parametry potřebné k tomu aby se naše stroje nekurvily za příznivou cenu potom ano motul, dobrej byl a dobrej je, poměr cena výkon, to same se týka i jiných přípravku vod týdle firmy, ale klidně řvi mogul to je jistě lepčí kult pan snad vyjadřil jen svůj názor

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Minerál nebo polosyntetika?

18.6.2010 v 19:45 | Nahoru | #13
Dřík> mysliš že to bylo volejem ? f dnešní době ? věřil bych, že to bylo tim stařim a opotřebenim stroje, což se stava, ale že by to hrkalo na sopel z nosu a pak tam nalil jeden s nejkvalitnějších oleju a šlo to tim do kytek ? nevim no když si přečtu vo volejich nějaky odborný slinty tak bych tomu nevěřil, ale čet sem že se stalo desi f emerice u nějakyho typu staršího auta že novější oleje neměli nějakou přísadu kerou ty americký plečky potřebovali a kurvily se vačice, tak to řešili nějakym sračem kerej do běžnych oleju přimíchali

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Minerál nebo polosyntetika?

18.6.2010 v 19:48 | Nahoru | #14

Dřík>rrss>



Jaké testy myslíš ? Ve kterých testech Motul vyhrává ? Dám sem obligátní otázku ... co test oxidační stability ?

JInak třeba Motul pro můj skútr zdaleka nenábízí to nej, to jen Castrol.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Minerál nebo polosyntetika?

18.6.2010 v 23:14 | Nahoru | #15
babuka> No tak si tam lej Castrol a my budem jezdit Motul a je to vyřešený, ne ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Minerál nebo polosyntetika?

19.6.2010 v 00:28 | Nahoru | #16
babuka> no nebojim se, že motul ma velmi podobné parametry oleju jako kastrol, denicol, motorex a dalších, pokud chceš mluvit o oxidační stabilitě jakehokoli oleje, tak pravděpodobně při výměně oleje ve svem stroji provádíš průplach motoru, tak aby v motoru starý olej nezustával, že ????? pač jestli se chceš o te stabilitě bavit tak tu v prve řadě kurví stary olej kerej se smícha s novým, proto že ho věčina z nas ma v knedli dostavat pomocí nelevných přípravku ven vid ? a je to prace navic, a myslim že pokud každy dodrží pravidelný interval vyměny oleje, chova se standartně a při dnešnich kvalitach oleju se nic nestane takže nam tady netlač na večer takové horory že tvuj superzavodni skutr se zadavi motulem nebo motorexem nebo něčim jinym, pač jinak s toho neusnem

Minerál nebo polosyntetika?

19.6.2010 v 05:47 | Nahoru | #17
v teplotach nad 20 C som do 450
co je ten isty motor lial 20W50 GP-prave pred letom mi vyslo vymenit olej
trochu to aj znizilo spotrebu oleja

inak celu jar jazdila na 10w40 GPS.

ako ti 1100VIRAGO pisal nelej tam GTX.

tento motor je nenarocny a akykolvek
motorkovy olej do stvortaktu je dobry
pocas celej sezony 10W40 15W50
pocas horkeho leta-alebo ked uz ma
vysoku spotrebu oleja aj 20W50

Naposledy editováno 19.06.2010 06:02:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Minerál nebo polosyntetika?

19.6.2010 v 08:44 | Nahoru | #18

pedal>babuka>

Aha rádoby vtipná poznámka se skútrem, ne nemám superzávodní skútr, no nebudu tě seznamovat s mojí temnou minulostí motorkáře Teď jezdím na skútru a stojí to za to a baví mě to. Zvláštní, že lidé kolem skútrů nikomu nepřipomínají obsah toho či onoho a kolem motorek se najde vždy někdo s nějakou vtipnou poznámkou. Vtip je v tom, že právě v tom mém skútru dostává olej daleko více zabrat než třeba v tvojí motorce. Vem si kolik to točí otáček a vem si že olejová náplň je 1l, tj. je velmi intenzivně mícháná a vem si, že variátor svádí na rychlé tahání za plyn. A vtip je v tom, že olej pokud splňuje JASO MB, tak je pro výše uvedené lépe připraven. A kdo v této kategorii nabízí olej ?
----------------------------------------------------
Velice mě rozesměje, když někdo píše že nějaký olej dobrý je a dobrý bude. No omlouvám se, každý máme nějakou svojí úchylku a je to asi z mojí strany profesní deformace ale jelikož jsem se nějakou dobu zabýval vývojem vysokotlakých přísad do olejů, tak mě podobné řeči pobaví o to více. To že se u nás používá hodně Motul, tak to je spíš zvyková kultura a marketing z poloviny 90tých let a je to do jisté míry spojené se značkou Yamaha. V té době jsem také v Yamaze FZR používal Motul a v zásadě nic proti němu. Jen mi ale vadí jak někteří prodejci Motulu zaměňují označení a chemické složení a tedy i oblast použití - je to tady v jiném vláknu a potom člověk poslouchá Motul Motul. S tím mají problém teda i jiní prodejci jiných značek. Značka za to asi nemůže.

Když tady někdo píše něco o testech, tak se vždy zeptám o jakých, protože vím, že se podobné testy s udáním výrobce oleje moc nezveřejňují - určitě ne testy v primární vědecké literatuře, tam se často používá jen kódování pro označení oleje, aby se zabránilo případným pravním sporům, že někdo něco špatně otestoval a že poškozuje něčí dobré jméno a pokud ty testy přímo neděláš nebo nemáš možnost nahlédnout někomu pod ruku, tak prostě nevíš.

Máš pravdu, že z hlediska oxidační stability oleje je důležitý i obsah zbylého oleje. U mého skútru to je třeba podle údajů výrobce pouhých 100 ml. Faktem ale je, že i olej + něco co tam zbude po výměně + obsah rozpuštěného kyslíku, tak to je multikomponentní směs, takže to může reagovat po chemické stránce všelijak a jaký je z hlediska rychlosti chmické reakce nejdůležitější parametr ? No teplota, rychlost chemické reakce závisí na teplotě exponenciálně, tj. tak jako tak údaj ať už z klasického testu oleje na oxidační stabilitu (probublávání kyslíkem při 200°C) nebo údaj z tlakového DSC je bez ohledu na obsah nevylitého oleje důležitý. Každopádně výsledky tohoto testu informují jak dlouho si olej podrží vlastnosti. Pochopitelně řada lidí jak jsem pochopil z tohohle vlákna má tyto informace a i výsledky těchto a dalších testů, takže nemusím dál pokračovat.

Naposledy editováno 19.06.2010 08:54:18

(reakce na) Minerál nebo polosyntetika?

19.6.2010 v 08:46 | Nahoru | #19

Matýsek-GSX>babuka>



slovo Castrol na někoho působí jako červený hadr a že se na něj někdo vždy chytne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Minerál nebo polosyntetika?

19.6.2010 v 08:58 | Nahoru | #20
pedal> jsem si jistej, že to olejem bylo. V motoru bylo už dost karbonu a fleky co byly uvolněný, nebyly tím, že by se to třepalo. Byly jednoduše omytý s hladkýma krajema. No a jeden kousek jsem našel v kanálu mazání druhé ojnice. Zkrátka ten "rejsovej" olej není vždy nejlepší volba, ač se to tak může zdát.
to babuka: hledej na netu Jo a hlavně to nebrat tak, že Castrol je špatnej. Třeba do velkejch vzducháčů V2 ho dávám.
Moje doporučení má. Howgh, domluvil jsem
nekonečný téma

Naposledy editováno 19.06.2010 09:10:03

(reakce na) Minerál nebo polosyntetika?

19.6.2010 v 20:07 | Nahoru | #21
Dřík> no je prej prokazano že to co paradoxně děla mimo x dalších přísad kvalitní olej syntetiské estery, které zlepšují opotřebení součástí,tak to na starší stroje neni vhodné, prej to uvolňuje sračky nahromaděne v motoru staršího verglu, takže je fak že pokud někdo nalil rejsovej olej kery je pro super moderní motory nabytej esterama a aditivama do starší vranky dopad nakonec jak hubkař s kviklým moturkem, neneeee nikdo neřika že kastrol je špatnej, jen ja sem se snažil prosadit že jak tu řikal pan že tu preferujem motul, tak že ho preferujem pač sme s nim spokojeny poměr cena výkon, jinak osobně si myslim že ty oleje špatny nebudou, šecky značky jen je třeba dat stroji to spravne co ma dostat a to věčinou výrobci maj vyšpekulovane lip než my.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Minerál nebo polosyntetika?

19.6.2010 v 20:29 | Nahoru | #22
babuka> neneeeeeeeee, nebylo to myšleno zle, chtěl sem tim naznačit že je zbytečné řešit oxidační stabilitu, u normálních motorek pač jak sme řekli ta je f piči když novej ojil mixnem se starým, jinak se oxidace vytvaři tim že se motor malo zahřejvá a s tim se u skutru do města jaksi právě počíta, pač popojiždíš z místa na místo a pochybujem my a asik šeci výrobci, že někdo zahřeje motor popojede kilak , zajde na kafe, nastartuje zahřeje popojede kilak de na uřad, zahřeje popojede kilak do cukrarny a tak že ? takže se tam leje volej kerej je nabušenej aditivama kere zvyšují oxidační stabilitu, kvuli tomu že skutrovej motor se nedostane na dlouhou dobu do provozních teplot motoru takže se tam vytvaři oxidy , kyseliny , voda. takže věřím že do skutru se leje volej kery dostava po kulich vic než f moji plečce, ale je proto přizpusobenej, jenže dyž se bavime o normalnim motorkařeni normalnim ježdění tak ty voleje sou zhruba šecky tak dobrý že snesou naše poloprasecké zachazení s našima strojema jinak moje babička papa obyčejnou mineralku, jenže pač je to zduch a dostava na kulky zase vyššíma teplutkama dyž se loudam lesikem tak jedine co po mě motor chce je v chladnu mu dat 10w40 a ve vedru 20w50 a to sem si ověřil na vlastni předkožku, když byly teplutky do 25 stupňu a normalně sem jezdil tak mi to nesežralo ani ň oleje, ale jak byly ty vedra nad 30 a ja stratil f lese doklady a na jedničku sem krokem 4 hodiny pročesaval 20 km štreky olejiček 10w40 šel do kytiček, ubylo ho asi sedum decek, šecko ma svoje no ale jinak šecko v míru, jen klabosime ne ? skutr neskutr vobsah nevobsah, teda vlastně spravně voběm, to aby mě zase někdo nesepsul

1 reakcí na tento příspěvek Minerál nebo polosyntetika?

20.6.2010 v 06:16 | Nahoru | #23
mam odskusane ze je dobre riadne prehriat motor
najlepsie dlhou jazdou potom vypustit olej
a nechat ho vykvapat aj tri dni

skusil som to raz ked som menil olej
z otvoru uz nic netieklo tak som pod motor dal prazdny
pohar a pocas troch dni nakvapkalo okolo
2 dcl oleja

tymto trikom sa znizi mnozstvo opotrebovaneho
oleja co vzdy zostane v motore

Minerál nebo polosyntetika?

20.6.2010 v 08:56 | Nahoru | #24
No pěkně se rozbouřila debata. Děkuju všem za příspěvky. Nejspíš opravdu půjdu do toho motulu. Když si vezmu svoji slevu v elitu, tak se vejdu i s filtrem do tisícovky, což mi přijde super.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Minerál nebo polosyntetika?

21.6.2010 v 19:30 | Nahoru | #25

pedal>babuka>



Právě že dobrý olej se obejde bez xx dalších aditiv a klíč je v dobrém základovém oleji a ne v nějakých aditivech. Jen aby nebylo přeaditivováno. Ono taky 125cc 4takt co točí xx tis. otáček tam olej ubývá z řady důvodů, tak proč něco podceňovat, ale co ti budu vyprávět, však to znáš. Prostě něco dobré je a bude - asi navěky. Každopádně kdo jezdí (nevím jestli to je vhodné slovo pro činnost, kterou popisuješ) stylem jak píšeš, tak tohle neřeší, to je fakt. Klasifikaci podle SAE 10W40 a 20W50 vyhovuje i řada fritovacích olejů, tak s chutí do toho - nějaký úbytek oleje netřeba řešit, je to laciné - tak to jen můj tip. Můžeš to ověřit i na vlastní předkožku, jak píšeš.

Nechápu proč pořád ta obhajoba Motulu. Jako nic proti. Proč ne třeba Fuchs, Denicol a xx dalších ? V JASO MB pro můj skútr nabízí něco jen Catrol. Vlákno jsem si četl a vím, že jsi na začátku radil převod ze starší na novou výkonostní klasifikaci a v zásadě jakoukoliv značku. Rada naprosto v pořádku. Jinak v zásadě je dobré do staré motorky dávat to samé co dával předešlý majitel. Pokud nebyl jiný problém. Někdo ale napíše něco proti Motulu a to jsem tady nebyl já jako první a hned na něj.

Naposledy editováno 21.06.2010 20:15:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Minerál nebo polosyntetika?

21.6.2010 v 21:15 | Nahoru | #26

babuka: Nechápu proč pořád ta obhajoba Motulu. Jako nic proti. Proč ne třeba Fuchs, Denicol a xx dalších ?


Protože je k dostání na každém rohu. Já třeba liju do motorky Denicol, protože mi nejméně ubývá (nevím proč - zkusil jsem Motul, Castrol, Valvoline, Motorex a Denicol), ale nikde poblíž v okolí ho nejde koupit tak, že bych zašel do krámu a odnesl si potřebný počet flašek. O čepovaném ani nemluvě. Takže musím objednávat z internetu, zatímco Motul mají v každém motokrámě nebo servisu.

(reakce na) Minerál nebo polosyntetika?

22.6.2010 v 13:40 | Nahoru | #27
1100Virago> tak to se mate u vas, u nas zase neni motul, teda už je, dlouho nebyl, tedka ho začal f gottwaldovje dělat auto sivik, huraaaaaaaa, vim že motul je i jamalube, jenže proč ho tam cpat dyž stoji vo pajcku i vic na litru je krize

(reakce na) Minerál nebo polosyntetika?

22.6.2010 v 13:52 | Nahoru | #28
babuka> to je pravda z blbeho zakladoveho oleja aditivama kastrol neuděla nigdo, no von ten motul je prostě mazel asik, třeba f sobotu sem se ptal jednoho orla f obchodě jen tak na produkty motorex, řikal mi doprodam a nechci ani vidět, duvod ? nebyl spokojen, možna jako servisak vi o čem mluvi, to viš nedif se ja třeba byl odkojenej, mogulem a po revoluci motulem, denicol znam dodnes jen z reklam na motoGP z bedny, jamalubu nehodlam sponzorovat pač jezdim hondu, kastrol leju do auta, fusch znam z reklam na supermoto, prostě drn s gottwaldova sem, jo na motul neda dopustit spooooooooooousta lidi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Minerál nebo polosyntetika?

22.6.2010 v 14:07 | Nahoru | #29
hondaman1> no a někdo ti na ten trik řekne třeba že si nechal votevřenej motor tři dny a jak ti ze začatku chladl tak po vypuštěni se ti tam začala sražet voda ze vzduchu, takzvana vzdušna vlhkost , ha a ta ti sedla na povrch vnitřku celeho motora, pak si to zašpuntoval za tri dny a nalel novy olej čo sa ti pomíchal z vodou , ale mužu tě uklidnit že s těmato všema experimentama našima koumackejma výrobci počítaj a proto se snaží vyvíjet tak kvalitni voleje, že se nic až tak strašneho neděje někdo měni volej jen že votevře jeden vypustný šroub, druhymu se i filtr občas podaři vyměnit, třeti třeba jako ty, čtvrtej to zase necha prolejt, je to ruzny, stejně jako lidi , ja to dělam tak jak mi radi pan koumak honda f manualu, pač si myslim že ho nepřechytračim ani dybych byl anštajn

1 reakcí na tento příspěvek Minerál nebo polosyntetika?

22.6.2010 v 14:22 | Nahoru | #30
pedal: voda se tam srazi uplne bezne (zadnej motor neni uzavrenej) a pri ohrati na provozni teplotu se odpari...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CB 400 problém s řazením Honda CB 400 blako 15 27.5.2022 v 23:15 Mimísek
Ultrazvukové čištění karburátorů Honda CB 400 Schejby 15 10.9.2021 v 08:53 Neom
Záhada: Honda CB400N nejede při 600... [1, 2] Honda CB 400 blumentopf 32 7.5.2021 v 21:17 blumentopf
Honda CB 400 N Honda CB 400 Knakml 6 16.6.2020 v 19:02 zdenysrx6
doporučení člověka NA GO motoru Honda CB 400 Mýval 8 13.5.2020 v 04:50 Aliass


TOPlist