globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: FZ 1 Fazer vs. Fazer 8
14.6.2010 v 17:09
Zdravim, mam takovy dotaz.
Predem musim rict, ze na motorkach jsem jezdil jen cca od 13 do 18 let a pak jsem mel na delsi dobu utrum. Ted jsem se diky kamaradovi dostal k novym Yamaham, ktere jsem mohl vyzkouset. Takze se silnejsima motorkama nemam zkusenosti. Mel jsem moznost vyzkouset noveho Fazera 8.
Motorka se mi moc libila, docela pohodovy svezeni, privetive ovladatelna a kolem sedmi tisic otacek nadherny zatah. Premyslim, ze si behem nekolika mesicu koupim motorku. A ted premyslim, jakou. Nejpravdepodobneji to bude Yamaha Fazer. Ale premyslim, jestli litr nebo tu osmicku. Chtel bych na motorce hlavne cestovat plus samozrejme obcasne projizdky. Proto se mi libi litrovy fazer napriklad ve verzi GT. A starsi model (nova motorka) se da koupit za stejne penize jako novy Fazer 8. Momentalne mi nejde ani tak o rozdil ve vykonu, ale rikam si, ze do budoucna by byl vhodnejsi ten litr, protoze ta osmicka by mi mohla byt malo a zatouzim zkusit neco silnejsiho. Chtel bych si tu novou motorku nechat nadlouho, proto se priklanim spis k tomu litru.
Jeste jsem premyslel, ze nez bych koupil jednu z techto dvou, tak bych si treba na par mesicu koupil nejak starsi jete SV 650 S, na kterem bych se trochu rozjezdil, daji se sehnat za super penize.

Co si o tom myslite? Co byste poradili? Diky za nazory.
Ondra

(reakce na) FZ 1 Fazer vs. Fazer 8

15.6.2010 v 16:23 | Nahoru | #61
Ozzy_> ABS je fajná věc a moc mě sere, že moje FZ6-tka ho nemá

(reakce na) FZ 1 Fazer vs. Fazer 8

15.6.2010 v 16:26 | Nahoru | #62
Ozzy_> Diky za vysvetleni, asi se to fakt vyplati. Ale u nejake starsi motorky, na ktere bych se chtel naucit, to asi jeste nebude. Urcite ne za nejakou rozumnou cenu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ 1 Fazer vs. Fazer 8

15.6.2010 v 16:30 | Nahoru | #63
Stewe> Krasna, takovou bych klidne koupil, ale urcite nebude za cenu, kterou by se mi vyplatilo do toho dat. Ja premyslim tak, ze kdyz budu kupovat neco starsiho, tak asi fakt ne na dlouho, treba na jeden a pul sezony a pak si koupit neco jinyho. Proto bych bral neco jako to SV650S rok 2003, ktery jsou kolem 60-70 tisic v pohode. Kdybych kupoval uz takovou to peknou motorku, tak bych sel asi do nove, protoze si muzu odecist DPH, uhadat nejakou slevu a kdyz jsem to tak pocital, tak novou Fazer 8 bych mel treba za 170 000 bez DPH. Pokud bych na to teda dostal nejakou slevu.
Kolik mas najeto? Co ta motorka vsechno ma? A za kolik chces prodavat? A co budes kupovat dal? :))

(reakce na) FZ 1 Fazer vs. Fazer 8

15.6.2010 v 16:37 | Nahoru | #64
prettorian> PM

Nenapsal jsem ti co chci dál. Buďto FZS 1000 nebo nějaký cest. enduro. Lákají mě lesy co máme kolem komína a Fazer na to fakt není Moc fajné je BMW R 1200 GS

Naposledy editováno 15.06.2010 16:39:39

2 reakcí na tento příspěvek FZ 1 Fazer vs. Fazer 8

15.6.2010 v 16:47 | Nahoru | #65
Mrkni se treba na BMW F800S... hodně zajímavá motorka, sice dvouval kterej hodně dobře umí ale ne brutalita (řadák s jiným průběhem...si něco o tom přečti). Cestování umí, sport taky... ABS je na většině motorek (a je vypínatelné)... Nežere, design dle mne nadčasový, řemen... Myslím že idealní motorka pro dlouhou dobu..
Dokážeš sehnat za i lepší cenu než v odkazu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ 1 Fazer vs. Fazer 8

15.6.2010 v 16:52 | Nahoru | #66
Zimic> ta je hodne dobra !! diky za tip

(reakce na) FZ 1 Fazer vs. Fazer 8

15.6.2010 v 16:52 | Nahoru | #67
prettorian> 60-70tis do ojeté motorky???! Tak to seženeš FZ6! A alespoň budeš vědět,jestli chceš zůstat u "specifické" Yamahy. Na připomenutí motoschopností vřele doporučuji

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ 1 Fazer vs. Fazer 8

15.6.2010 v 16:55 | Nahoru | #68
prettorian> ja mama 205cm a na SV650S K7 se poskladam uplne krasne. Rozhodne lip nez na 4valcovy 6tky, protoze na nich my vzdycky trcely kolena do stran (zkousel jsem tenkrat Bandita, Horneta a FZS600).
Jinak jsem na nem taky "opet" zacinal po x letech nejezddeni.
Co se tyce cestovani asi neni uplne nejpohodlnejsi, ale zrovna jsem se vratil z alp a za ctyri dny jsme dali celkem 1800km celkem v pohodli. Ono tim jak jsme velkej na ni mam skoro "cestovni" posez.
Batuzek si taky nikdy nestezoval na pohodli, ale sam jsem nezkousel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ 1 Fazer vs. Fazer 8

15.6.2010 v 16:56 | Nahoru | #69
Zimic> např: osmistovka

(reakce na) FZ 1 Fazer vs. Fazer 8

15.6.2010 v 17:04 | Nahoru | #70
Stewe> jj, uz jsem si ji nasel, ale je trochu bouchla

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ 1 Fazer vs. Fazer 8

15.6.2010 v 17:04 | Nahoru | #71
Cony> a nezkousel jsi na tu SV hodit riditka z Nka? to by mohlo pomoct

(reakce na) FZ 1 Fazer vs. Fazer 8

15.6.2010 v 17:13 | Nahoru | #72
prettorian> Kdyz sem ji kupoval, tak jsem o tom i uvazoval, ale nakonec jsem to zavrh a jsem docela rad - s tema nizsima riditkama je pro mne motorka vic citelna. Jak rikam, mam dlouhy ruce, takze nejsem az tak polozenej na nadrzi, jako treba kamos (cca 185cm) kterej ji zkousel. Pri delsi ceste sice trochu bolej zapesti, ale neni to nic extremniho a casem uz to ani necitim...
Jinak kamos taky nedavno koupil Kawu ER6F, jsou za docela rozumny ceny, a jsou vic cestovni (vyssi riditka, vzprimenejsi posez). Je to radovej dvouval a celkem hodnej... Zatim je s ni spokojenej, ale ma teprv asi 3tkm....

Naposledy editováno 15.06.2010 17:14:22

(reakce na) FZ 1 Fazer vs. Fazer 8

15.6.2010 v 17:51 | Nahoru | #73
prettorian> jo taky jakoze jiz trosku zkusenejsi motorkar jsem o ni uvazoval... ale s rukou na srdci mohu rici, ze takovýhle typ se hodi jak zacatecnikovi tak i pokrocilým ba i zkušeným jezdcům. Ted mne trochu sestky ukamenuji, ale aby bylo svizne a zabavne svezeni musis 600stovku motorku tocit a drzet ji v otackach nad placnu 8tis. Pod timto spektrem je to mrtve a v tomto spektru nekdy az moc zive (dle tipu). Kdezto u dvouvalu (kultivovaneho) mas silu jiz od cca 3tis. Sila motoru se prenasi postupne a fajnove se davkuje (pekne narusta a da se rici ze je citelny...nemluvim o supersportovnich dvouvalcich..) Svezeni i s nevytocenym motorem je zabavne, citis jak ti postupne natahuje ruce se stoupajicimi otacky motoru. Vetsinou max. sila takovedleho druhu motocyklu je kratka oproti 4valu (treba jen 2tis.otacek) a pak je dobra prdel drzet se v tomhle rozmezi pro maximalni kladu...
sestky 4 valy vetsinou maji silny zatah od 8tis az ja nevim do 15tis...ale nic mezi.. nic pro fajnove cestovani a davkovani(teda znam hlavne sporty).. Mnohem lepe jako kdysi zacatecnikovi se mi jezdilo na blbe ER-5(v jednom) nez na sestce 4valu...
Tot jenom muj nazor...
Podobne dvouvalum se chovaji velkoobjemy 4valy (tahnou odspoda) jen s tim rozdilem, ze nad 6tis jedou jak hovada do omezovace (13tis.). Velky dvouval jede vetsinou jak hovado jiz od spoda, ale konci nekde kolem 10tis...a maximalni sila je nekde mezi 6-9tis.

Naposledy editováno 15.06.2010 17:53:12

1 reakcí na tento příspěvek FZ 1 Fazer vs. Fazer 8

15.6.2010 v 18:08 | Nahoru | #74
ER-6 F, SV 650 S, FZ6 S2, F 800 S (nadherna).. takze asi neco z tohoto. libi se mi vsechny, budu je muset obejit, sednout na ne, pokud mozno i projet a uvidim.. ten bawor vypada solidne.. ten by mohl byt i na dyl..

a na podzim snad padnou ceny

(reakce na) FZ 1 Fazer vs. Fazer 8

15.6.2010 v 20:09 | Nahoru | #75
c.j.> jo ták tak to je libovka to beru jako příští mottku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ 1 Fazer vs. Fazer 8

16.6.2010 v 12:03 | Nahoru | #76

Zimic>asi bych šel do osmičky...
litr je taky pohoda, ale znam jen nesportovni (cestovni) velkoobjemy...takze motor z R1 i kdyz bude upravenej asi nebude nej volba.
dvouval pro zacatek nedoporucuji, jsou to takove bestie (dokonce i 650 dokaze zablbnout)
ber 800 a ABS... to ti fakt zachrani pro zacatek prdel hodnekrat...
jedna z nejcastejsich pricin bouracek zacatecniku je ztrata adheze pri brzdeni (hlavne na mokru) ci nedobrzdeni (ze strachu smyku) Na ABS se da ve vetsine pripadech spolehnout. Jen idiot rekne zacatecnikovi ser na ABS...



taky s tebou souhlasim a ne proto že máme stejný bajky Nekde si tu FZ8 vyzkoušej a pokud ti sedne, nevidim duvod proc ji nebrat. Litr na zacatek mi prijde dost uhozenej a na 6ce ti bude chybet kroutak. Trida 750-800 je naprosto neopodstatnene zatracovana, prej slaby, nejede apod. Pche, nesmysl! Naopak 800ka má už potřebný krouťák od středních otáček a 4vál tohohle objemu pojede na pohodu os 3tis. Ve špičce tě to aspon nevydesí a netvrdte mi ze lehce nad 100k je málo! Na bezny jezdení stejne tu spicku nepouzivas a v 90% případů budes jezdit do tech 7tis.ot. Litrový FZ1 stejně nemá dole nějaký extra koule a adekvátně jede až od 6tis. Naopak nahoře tě těch 150k může dost vyděsit. Ty podle mě potřebuješ hlavně uživatelsky příjemnou motorku s dostupným krouťákem s žádnýma kopancema v křivce. Na SV se vykašli, je sice levný, ale budeš na něm vypadat jak vosa na bombonu se 196cm a Sko je nepohodlný, na naháči zase hodně fouká. Motor to má ucukanej, tvrdej, nevhodný. Za mě kup tu FZ8ku a nebo ti ještě doporučím CBF1000. Sice žádná nídhera ale ta motorka splnuje naprosto vse co od ní ted potřebujes a ocekáváš a navíc je to ten typ "na furt". Na cestování i jakoukoli situaci má výkonu a krouťáku dostatek (pro začátečníka přebytek) a jízdní vlastnosti jsou naprosto čitelný. Ale chápu že se ti líbí Fazer 8, mně taky. Klidně si ho kup novej, na motorkách tratíš vždycky, takhle se to nedá brát. Ale zase budes mít novinku, kazdej ti jí bude aspon rok okukovat a prece si nekupujem motorky proto abysme je pak výhodne prodali ne?
Já měl treba ten progres naprosto postupnej a rekl bych "ukázkovej". 125 2T 30k, River 500 1-vál 40k, ER-5 V2 50k, Versys 650 V2 70k, pak Guzzi a BMW. Od ER-5 jsem poznal že mi sedí 2-válce a už bych neměnil. V životě mě žádná další motorka "nepřekvapila" tak, že bych jí nezvládl a tím jak jsem se vyjezdil už mě nepřekvapí asi nic. Sjel jsem si i 180k 4válce a není to nic pro mě. V reálném provozu to nepotřebuješ, Tam potřebuješ právě něco kolem těch 100k a 80Nm na bezpečnou svižnou jízdu. Ne vždy znamená že větší objem a výkon znamená automaticky lepší motorka. Třeba SV 650 je lepší než 1000, Vstrom to samé, GSXR 750 je lepší než litr a podobně si myslím že FZ8 bude lepší než FZ1. Šel bych do něj s polokapotou a ABS

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ 1 Fazer vs. Fazer 8

16.6.2010 v 12:43 | Nahoru | #77

prettorian>ER-6 F, SV 650 S, FZ6 S2, F 800 S (nadherna).. takze asi neco z tohoto. libi se mi vsechny, budu je muset obejit, sednout na ne, pokud mozno i projet a uvidim.. ten bawor vypada solidne.. ten by mohl byt i na dyl..

a na podzim snad padnou ceny



!!!POZOR!!! Jakmile si jednou sedneš na BMW, už v životě nebudeš chtít nic jiného F800S/ST je podle mě super, na to jsem zapomněl. Lehoučký, ovladatelný, nic neřere (kolem 4,5 l reál) má řemen (nemusíš mazat, čistit a napínat jak kokot) a motor je řaďák, táhne pěkně měkce od 3 tis. a jede o dost líp než by člověk podle papírovejch údajů řekl. Pocitově spíš jak litr, jede líp než TDM 900. Taky báwo je špica pro velký lidi, mám 190cm a nikdy jsem se necítil tak pohodlně (jako že mi padne) jako na R1200S. Prostě BMW dělá motorky pro průměrného árijce, tedy 185 plus Jedinej problém je u F800 v ceně, pod 150 nemáš šanci sehnat rozumnej kousek a počítej s tim že za tyhle peníze už bude mít něco ujeto a min. 3 roky stáří. Osobně bych se být tebou rozmýšlel nad Fazer 8, CBF 1000 2010 a mírně jetým F800S. To báwo bych se pokusil najít ve výbavě, s ABS, vyhřívanýma ručkama a palubním PC, tyhle věci se fakt hodí
Jen pozor, z F800S vede cesta bud ke Káčku nebo k mýmu Rku. Takže jako progres po pár sezónách dost dobrý

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ 1 Fazer vs. Fazer 8

16.6.2010 v 13:55 | Nahoru | #78
Jack82> no jako tohle je nadhera.. i ta F800S je hezka.. ale je to uz celkem palka, no..
i kdyz fazer 8 s ABS stoji 248 000 a BMW F800ST stoji 257300 a to uz moc velky rozdil neni. F800S je o neco levnejsi a divam se, ze ma i o 5 koni vic. V cem vsem je mezi tema motorkama rozdil? Myslel jsem, ze jen v kapote.
Toho Fazer 8 jsem prave mel pujceneho a je to moc prijemna motorka. Navic 107 koni je taky solidnich. Jeste klin naspodek a je to mazel. Jenze tohle vsechno je uz zase jina cenova :) Pak takovou novou motorku nekde polozit, to celkem zaboli :)

[img]

FZ 1 Fazer vs. Fazer 8

16.6.2010 v 14:39 | Nahoru | #79
Fazer 8 za 250 je holonesmysl, nevedel jsem ze stoji tolik! Lonsky CBF 1000 se da sehnat za 190, to uz mi prijde rozumejsi to bawo za 260. 245 jsem daval loni za novou Guzzi Sport 1200 ABS. Btw nechces ji za 185 koupit? Je to spicka, takova hodna

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ 1 Fazer vs. Fazer 8

16.6.2010 v 15:55 | Nahoru | #80
prettorian>
rozdíl? F800S je dvouval a ten Ti potáhne lepe dole než Fazer8. Bude zabavnější... a jestliže si ji dotahneš z D, budeš mít na 99% servisku, protože Němci udělají to co jim prodejce řekne, to není jak čecháček kterej si vždy nějak poradí nebo ital kterej na to jebe dokud to jezdi....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ 1 Fazer vs. Fazer 8

16.6.2010 v 16:03 | Nahoru | #81
Jack82> aaaa další Sko tak jak lita. Ty vole ale je to navykovej stroj co? Z něho fakt seru... Ted jsem tam dal Zarda a BMCcko a paradne bruci... :) Ten telever je basen a celkove motorka citelna (citil jsem krasne jak mi ustřeluje předek...to sem nezazil) Mas pocit jako by se kolem 6500-7000 zaplo turbo nebo mam jit na sestolovani?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ 1 Fazer vs. Fazer 8

16.6.2010 v 16:14 | Nahoru | #82

Zimic>Jack82> aaaa další Sko tak jak lita. Ty vole ale je to navykovej stroj co? Z něho fakt seru... Ted jsem tam dal Zarda a BMCcko a paradne bruci... :) Ten telever je basen a celkove motorka citelna (citil jsem krasne jak mi ustřeluje předek...to sem nezazil) Mas pocit jako by se kolem 6500-7000 zaplo turbo nebo mam jit na sestolovani?



já mám turbo už v 6000. filtr mám originál a Akrapovic slip-on, tam se nic neladí. Já právě ted uvazuju o komplet svodech a Rapid Bike říd.jednotce. Jediný co me sere je to jalový pásmo od 5 do 6000 a takový mravenčí vibrace v tech otackach. Jinak paráda. A podvozek Ohlins, to je luxusníííí záááležitost
Jsme maicko OT

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ 1 Fazer vs. Fazer 8

16.6.2010 v 16:20 | Nahoru | #83
Zimic> ja jsem myslel rozdil mezi F800S a F800ST, protoze to esko ma o pet koni vic, tak nevim, jestli je tam rozdil jeste v necem jinem nez v kapotach.

(reakce na) FZ 1 Fazer vs. Fazer 8

16.6.2010 v 16:22 | Nahoru | #84
Jack82> jen si to uzijte kluci :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ 1 Fazer vs. Fazer 8

16.6.2010 v 17:10 | Nahoru | #85

prettorian>Zimic> ja jsem myslel rozdil mezi F800S a F800ST, protoze to esko ma o pet koni vic, tak nevim, jestli je tam rozdil jeste v necem jinem nez v kapotach.



nevim jak jsi na to přišel, ale obě F800S/ST mají stejný motor s 85k a 86 N.m Na brzdě většinou kolem 90k a přes 85 N.m. Stejný motor je i v F800R a F800GS. S a ST mají prý trochu upravený převody, S je víc do "rychla", ST je "do tahu". Každopádně F800 je fakt zajímavej a dostatečně silnej pohon s neuvěřitelnou spotřebou-je to asi nejúspornější motor nad 500cc, dokonce bral míň než můj Versys, tamtamy říkaj že při pohodový jízdě mimo město umí i za 3,5 l !!! Běžně 4,5 vč. dálnice !!!

(reakce na) FZ 1 Fazer vs. Fazer 8

16.6.2010 v 17:11 | Nahoru | #86
prettorian> no tak to ti nepovim, ale vseobecne bmw dela S jako sport a ST jako sporttourning... takze predpokladam ze S bude zivejsi (u dvouvalu to na max. vykonu nevyctes, spis charakteristika vseobecne bude ladena do sportu...) ja bych radeji Sko...

FZ 1 Fazer vs. Fazer 8

16.6.2010 v 17:14 | Nahoru | #87
ostatně mě R1200S bere kolem 5l a to ho nijak nešetřim, bawoři to holt uměj tyhle motory jsou stavěný na 300tis.km plus, bez nějaké extra údržby. Výměny oleje po 10tkm, po 30-40 řemen, 800ka ani nebude žrát gumy (1200 je má celkem ráda ) Já bych do něj šel pane. A omrknul bych i GB, díky rozumnému kurzu tam jsou motky obecně o dost levnější. A nebo klasika motoscout24.de nebo mobile.de, tam jich najdeš hafo, euro je furt dost nízko

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ 1 Fazer vs. Fazer 8

16.6.2010 v 17:18 | Nahoru | #88
Jack82> no uvazuji taky o svodech...bez kandaku... RB jednotku ci PC dam uz ted. Koukal jsem na grafy a uz v serii dost pomuze... prozkoumej zde pdf a treba se zardem dost pomuze v tech nasich nechvalnych otackach...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ 1 Fazer vs. Fazer 8

16.6.2010 v 18:42 | Nahoru | #89
Jack82> no nasel jsem to tady http://www.motobmw....ndex_narrowband.html
v jednom popisu je 85 a u druhe 80. ale tak to je jedno :)

(reakce na) FZ 1 Fazer vs. Fazer 8

16.6.2010 v 19:07 | Nahoru | #90

prettorian>Jack82> no nasel jsem to tady http://www.motobmw....ndex_narrowband.html
v jednom popisu je 85 a u druhe 80. ale tak to je jedno :)



tam maj asi překlep, viz. http://www.fmoto.sk...id=84&Itemid=102
všude jinde se taky uvádí 85k
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Spojka Yamaha FZ1 2006 Yamaha FZ1 Fazer Lajos98 21 18.1.2024 v 15:31 ja1
Zkušenost s Fuel-Cut Eliminator for... Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N závoďáček-r1 11 18.12.2023 v 19:22 DeaDDream
Oprava zipu na kožené bundě 4SR Yamaha FZ1 Fazer context 11 28.8.2023 v 12:46 honza_biker
Brutale 910 nebo FZ1n Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N, MV Agusta Brutale 91... KulímR1 28 11.8.2023 v 09:41 JollyJoker
Jak poznat, že se jedná o stejný mo... Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N ondra-krajon 5 30.7.2023 v 17:40 Ozzy_


TOPlist