bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: S baterkou nastartuju, pak chcípá.
6.6.2010 v 21:41
Kamarádova Jawa 250/559-04 r.v. 1962 má v sobě záhadu. Dal jsem jí nabitou baterku (stará k.o. vybitá)a zapojil dle schéma - plus na kostru, nastartoval a motorka bez problemu chytla, jen ale na volnoběh.
Při přidání plynu se začala dusit, prskat, čoudit - no hnus. Po ubrání - pohoda(skoro).
Pokus číslo jedna: Nahodit - o.k. a hned vypojit baterku jako test dobíjení (kontrolky k.o.) motor běží stále - bobíjí - juchu. Dokonce se krásně roztočí za plynem bez odmlouvání. A svíti troubí atd. To vše bez baterky.
Tak co s tím?

2 reakcí na tento příspěvek S baterkou nastartuju, pak chcípá.

6.6.2010 v 22:11 | Nahoru | #1
od kdy jde plus na kostru ty nebudu jmenovat

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S baterkou nastartuju, pak chcípá.

6.6.2010 v 22:25 | Nahoru | #2
TRX> + na kostre je spravne, stare 6V Jawy maji + na kostre.

S baterkou nastartuju, pak chcípá.

6.6.2010 v 22:31 | Nahoru | #3
Dej na kostru minus, pak z dynama vytahni zivej uhlik (ten nahore) a dej ho tak, aby nemohl zkratovat na kostru (treba omotej hadrem). Pak zapni zapalovani a zmackni kotvu na regulacnim rele az k civce. Podrz cca 10 sekund. Tim nabudis dynamo na spravnou polaritu. Pak uz by melo byt vse OK

(reakce na) S baterkou nastartuju, pak chcípá.

6.6.2010 v 22:32 | Nahoru | #4

Jeff>TRX> + na kostre je spravne, stare 6V Jawy maji + na kostre.

kurva tak to mam asyk uz sklerozu mel jsem jich dost ale totok si nepamatuju hmmmmm pisu si do denicku

S baterkou nastartuju, pak chcípá.

6.6.2010 v 22:33 | Nahoru | #5
A.S.H.> asi tam bude blbe zapojena elektrika. Napriklad kyvacka ma jednu polohu spinacky, kdy jde roztlacit bez baterie. Muze byt i rele spatne zapojene rele. Vezmi schema a promerte zapojeni a kabely.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S baterkou nastartuju, pak chcípá.

6.6.2010 v 22:35 | Nahoru | #6

Jeff>TRX> + na kostre je spravne, stare 6V Jawy maji + na kostre.


ale jen nektery - peraci meli na kostre puvodne minus, pak zacali davat plus pres kejvacky a myslim, ze na novejsich panelkach se vratili na minus.

1 reakcí na tento příspěvek S baterkou nastartuju, pak chcípá.

6.6.2010 v 22:37 | Nahoru | #7
tech s plusem na kostre fakt neznam

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S baterkou nastartuju, pak chcípá.

6.6.2010 v 22:40 | Nahoru | #8
_Hans_> tak nejak jsem mel na mysli vyrobu zhruba v letech 1955 - 1965.

(reakce na) S baterkou nastartuju, pak chcípá.

6.6.2010 v 22:44 | Nahoru | #9

Jeff>_Hans_> tak nejak jsem mel na mysli vyrobu zhruba v letech 1955 - 1965.


jasny

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S baterkou nastartuju, pak chcípá.

6.6.2010 v 23:52 | Nahoru | #10
_Hans_> Jo Jo Tak moudrej z toho fakt nejsem. Foto snad napoví. A tam je pro info všech fakt plus

[img]

(reakce na) S baterkou nastartuju, pak chcípá.

7.6.2010 v 09:33 | Nahoru | #11
A.S.H.> trochu to teda rozvedu. Jelikoz stary JAWY neobsahujou zadny polovodice, je skoro uplne jedno jaky pol zapojis na kostru. Tim skoro myslim stary peraky, kde byl jeden kontakt v regulacnim rele z wolframu a pri zapojeni plus na kostru oxidoval a tim padem nevedl proud. Proto vsem rikam, at na kostru daji minus, protoze to je jednak standardni a druhak to nemuze na zadny JAWE zpusobovat problem.

Jelikoz ti motorka se samotnym dynamem jde a problem nastava po pripojeni baterky - tipuju spatne nabuzene dynamo. Udelej to co sem psal v prvnim prispevku. Kdyz to nepomuze, tak pak bych zacal hledat chybu v zapojeni.

edit: tema novejsima panelkama jsem mel na mysli 592 - tam uz je zase minus na kostre z fabriky

Naposledy editováno 07.06.2010 09:35:34

S baterkou nastartuju, pak chcípá.

8.6.2010 v 18:39 | Nahoru | #12
měl jsem peraka kostra byla +

1 reakcí na tento příspěvek S baterkou nastartuju, pak chcípá.

8.6.2010 v 20:44 | Nahoru | #13
nechci do toho kecat ale většinou na statoru je stítek a tam je jasná polarita znázorněná.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S baterkou nastartuju, pak chcípá.

9.6.2010 v 00:23 | Nahoru | #14

lewisss>nechci do toho kecat ale většinou na statoru je stítek a tam je jasná polarita znázorněná.



jenže právě z důvodů výše uvedených nikdy nevíš, jak to měl předchozí majitel zapojený a proto je rozumný pokaždý nově nabudit dynamo. A rozumnější je hned dát na kostru mínus vzhledem k případným budoucím úpravám (montáž VAPE, polovodičovej regulátor,...)

Naposledy editováno 09.06.2010 21:25:45

(reakce na) S baterkou nastartuju, pak chcípá.

9.6.2010 v 09:05 | Nahoru | #15
_Hans_> Chlapi díky za rady. Problém vyřešen Zapalko bylo samej bordel a to včetně přerušovače a dokonce i kontaktů na relé. Jen jsem to cvičně vše projel plátkem jemnýho šmirglu a taky zahodil tu jetou svíčku a dal novou a Jawinka šlape jako hodinky.
I S PLUSEM NA KOSTŘE!!! JUCHŮŮŮ

(reakce na) S baterkou nastartuju, pak chcípá.

7.8.2018 v 12:34 | Nahoru | #16
TRX> moje 250/559 z roku 1969 má origo taky kostru na + (je u baterky ještě nalepený schéma z výroby)

(reakce na) S baterkou nastartuju, pak chcípá.

19.9.2018 v 12:50 | Nahoru | #17
TRX> Plus na kostru se montoval už při výrbě péraka. Přečti si neco o Jawách Opravy a seřizování motocyklů JAWA. Jiří Dočkal
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 6 Dnes v 16:43 kuzmič
Jawablázni [1 ... 3868, 3869] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116066 Dnes v 06:03 Jirka4137
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist