globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Startování a nulování budíků
6.6.2010 v 20:54
Občas při startu se stane, že startér neotočí s motorem a pohasnou budíky - tzn. vynulujou se hodiny, počítadlo, nastavení max. otáček, atp. Na druhý pokus moto naskočí, kdyby mi to nedobíjelo, tak nenatočim vůbec, ne? Netušíte kde je problém (baterka je nová)?

Naposledy editováno 06.06.2010 20:56:30
Předchozí
1 2
Následující

Startování a nulování budíků

6.6.2010 v 21:00 | Nahoru | #1
baterka... klasicka vec :) nedobiji ti to :)
plus mozna volnobezka.. ale me tohle delala baterka

Startování a nulování budíků

6.6.2010 v 21:01 | Nahoru | #2
z toho si nic nedelej do dela vsem

Naposledy editováno 06.06.2010 21:01:37

Startování a nulování budíků

6.6.2010 v 21:03 | Nahoru | #3
STARA BATERKA,NEBO MALO NABITA,NEBO ZAOXIDOVANY KABELY

Startování a nulování budíků

6.6.2010 v 21:22 | Nahoru | #4
kostra na baterce

Startování a nulování budíků

6.6.2010 v 22:07 | Nahoru | #5
Jestli je baterka nová a dobíjí ti to, tak projdi svorky na baterce, připojení - pólu na kostru, svorky na startéru a při nejhorším by mohla bejt špatná cívka na startéru. Někde bude velkej přechodovej odpor = nedotažená, nebo zoxidovaná svorka - vyčisti jemným smirkem na čistej kov, prostříkni nějakým sprejem na el. kontakty a pořádně dotáhni. Úplně nejhorší varianta by byly v háji uhlíky na startéru a opálenej komutátor, ten by ti musel někdo zrepasovat.

Naposledy editováno 06.06.2010 22:10:03

Startování a nulování budíků

6.6.2010 v 22:15 | Nahoru | #6
v klidu to mi delala taky je to baterkou

Startování a nulování budíků

6.6.2010 v 22:32 | Nahoru | #7
nechej baterku změřit na měřáku jestli je celá kabeláž v pořádku, je li nová tak po změření reklamovat

Startování a nulování budíků

7.6.2010 v 15:31 | Nahoru | #8
je to baterkou, taky mi to dělá u Falca

Startování a nulování budíků

7.6.2010 v 15:36 | Nahoru | #9
nemáš tam slabou baterku? tzn, dle manuálu 12Ah u RSV a 10Ah u Rka... Já to například koupil v bazaru, kde z ní bazarozmrdi nejspíš vykradli drahou gelovku a dali tam nějakou 6Ah, pak to co ty popisuješ bylo na denním pořádku

poté co jsem zjistil co a jak, dal jsem tam to co tam patří, a od té doby je klid. teda, skoro. občas se mi to stane, když se motor zastaví před úvratí (při vypnutí nekopne do volnoběžky). asi předstih, nebo nevím. každopádně když se mi motor zastaví před úvratí, tak s tím na jedničku cuknu (dopředu, aby se netahaly rozvody proti napínákům) aby se motor pootočil přes úvrať. tímto postupem se mi tento problém povedlo 100% eliminovat.

Startování a nulování budíků

7.6.2010 v 19:35 | Nahoru | #10
Nechci strašit, ale mě tohle dělala volnoběžka. No ale rozhodně bych nejdřív zkontroloval baterku, kontakty atd...

Naposledy editováno 07.06.2010 19:40:10

Startování a nulování budíků

7.6.2010 v 19:56 | Nahoru | #11
Já bych tak nestrašil tohle mi dělala Futura taky - stejnej motor a stejnej problém. Slabá baterka - tudíž buď je baterka K.O. Zjistíš tak, že zkusíš nabít a pak uvidíš jak dlouho vydrží. Jinak po tom co bych zkontroloval všechny kontakty atd. Uvidíš. Ale za mě si myslím že slabě dobíjí, klasika u Aprilek. Tím pádem proměřit kolik teče do baterky. Odhaduju že se tam ukáže tak 11,5 - 12 a to je málo. Potom bych proměřil kolik jde od altíku abych ho vyloučil. A pravděpodobně to bude v regulátoru - tomu dávám nejvíc bodů - a tady máš dvě varianty - buď koupit novej regler a nebo udělat jednoduchou modifikaci kabelů - je to popsaný na Apriliaforum.com Já to udělal taky a skočilo to ze 12V na 13,9V.

Startování a nulování budíků

7.6.2010 v 20:02 | Nahoru | #12
kdybych nedobijel, tak nenatocim vubec, ne? (na druhy pokus po tom vynulovani to normalne chytne..), podle budiku na palubce to dává, zkusim promerit jeste na baterce, a volnobezka by vedla k tomu ze by se starter tocil naprazdno ne?.. je tam 12Ah, bohuzel jsem s ni chvili jezdil a nedobijelo mi to (nevedel jsem o tom), tak doufam, ze jsem ji tim neodpravil...

Startování a nulování budíků

7.6.2010 v 20:08 | Nahoru | #13
No když nedobíjíš tak to natočíš - ale zhasne ti u toho palubka a chytá to hůř - ždímeš vycucanou baterku - která se pak jízdou se slabým dobíjením trochu nabije ne moc ale zase ji vycucáš a pak jednou už to ani neštěkne. Taky mi zhasínala palubka a na poprvé nic ani čerpadlo nenatlačilo benzin. A na druhej pokus to šlo. A s tou baterkou ti nepovím jestli ji to mohlo dorazit nebo ne, sám baterkám moc nerozumím.

Startování a nulování budíků

7.6.2010 v 20:26 | Nahoru | #14
podle manuálu mám na 4.tis naměřit 13-15V, souhlasí?

Startování a nulování budíků

7.6.2010 v 20:32 | Nahoru | #15
Jj podle manuálu by tam na svorkách baterky mělo být mezi 13-15V ve 4tis. Pokud je míň je to špatně, pokud víc tak taky. Jo a měly by být zaplé světla a při tom by to mělo dávat tohle. A ještě otázka - jakej to je rok? Hnědej konektor máš nemáš?

Startování a nulování budíků

7.6.2010 v 20:39 | Nahoru | #16
02, hnedej konektor na cem?

1 reakcí na tento příspěvek Startování a nulování budíků

7.6.2010 v 20:49 | Nahoru | #17
Z Alternátoru do regulátoru - myslím že to bylo i u RSV - se tam tvořil odpor - konektor se zahříval až se roztekl a pak to bylo taky v čudu. Jsou to takový základní vady RSV,RST a spol.
Průvodce

(reakce na) Startování a nulování budíků

8.6.2010 v 09:09 | Nahoru | #18
MatynRST> ty jsi delal tu upravu podle toho navodu? nejsem elektrikář, čeho se tím docílí?...krom toho, že se přestane hřát ten konektor a bude to dávat víc?

Startování a nulování budíků

8.6.2010 v 12:03 | Nahoru | #19
No na RST je to trochu jinak umístěný ale jinak jo, udělal jsem modifikaci podle toho návodu a hodilo to 2V nahoru z 12 skoro 14. Ten konektor nevím jestli se přestane hřát já ho vyndal a spojil to natvrdo bez toho plastu a zaizoloval. Jinak prostě jen přidáš drát k těm co vedou z regulátoru na baterku. Škoda že jsem to nenafotil. Takhle to je na RST

Startování a nulování budíků

8.6.2010 v 15:24 | Nahoru | #20
tohle se mi taky stalo, měl jsem novou baterku a než se pořádně vzbudila to trvalo tak 300 km, ted už mi to nedělá!

1 reakcí na tento příspěvek Startování a nulování budíků

23.6.2010 v 11:48 | Nahoru | #21
mi to taky blbě startuje, teda spíš nestartuje
- klasika, startér neotočí motorem a za takového divného cvakání se vynulujou budíky..
- baterku nabiju, hodím do motorky a chytá úplně bez problémů a druhý den už je KO a ani necukne, ale..
- když tuhle baterku znova nabiju a hodím do druhého RSV (2007), tak tam startuje v poho, třeba i za týden, takže baterka je dobrá, kapacitu drží..
- když baterku z RSV 2007 hodím do RSV 2000, tak to taky první den startuje a druhý den je opět po smrti..
- dobíjíení OK - při rozsvícených světlech (dokonce dálkových), to dává nějakých 13,8
- obě baterky jsou 10Ah
- kontakty na baterce OK, kabeláž, včetně hnědého konektoru OK
- ještě poznámka - RSV 2000 tu baterku cucne za den, i když se s ní nejezdí, takže mě napadá jedině nějaký "černý odběr"
- takže kdo přijde na to, proč to nestartuje, má u mě flašku

(reakce na) Startování a nulování budíků

23.6.2010 v 11:58 | Nahoru | #22
Mileek> někde budeš mít kraťas... změř odběr při vypnutým klíčku...

nemáš tam alarm?

Naposledy editováno 23.06.2010 11:58:40

2 reakcí na tento příspěvek Startování a nulování budíků

23.6.2010 v 12:16 | Nahoru | #23
alarm ani imob to nemá.. změřím, změřím, ale teď jaksi nemám měřák navíc v elektrice jsem úplně out, vím jen, že kope jak svině takže změřit to mám kde? normálně na baterce? a jaké hodnoty by to mělo ukazovat? jj, ptám se jak debil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startování a nulování budíků

23.6.2010 v 12:19 | Nahoru | #24
Mileek: U akumulátoru odpoj jeden kontakt a mezi něj a akumulátor nacpi ampérmetr (multimetr, přepnutý na měření proudů). Pokud je všechno vypnuté, měl by být maximální odběr v řádu desetin až jednotek miliampérů. Pokud ti to bude ukazovat desítky nebo stovky miliampér, tak ti tam něco tu baterii vyšťavuje a pak je to jen otázka hledání.
Můžeš taky zkusit jednoduchý test: Po dojetí večer akumulátor odpoj a připoj ho zase až těsně před ranním startem. Jestli start proběhne normálně, tak je to jasně nějakým tím černým odběrem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startování a nulování budíků

23.6.2010 v 12:23 | Nahoru | #25

Mileek>alarm ani imob to nemá.. změřím, změřím, ale teď jaksi nemám měřák navíc v elektrice jsem úplně out, vím jen, že kope jak svině takže změřit to mám kde? normálně na baterce? a jaké hodnoty by to mělo ukazovat? jj, ptám se jak debil



Hele já taky ne... doufám že mě za to někdo nezprcá, ale šel bych asi následujícím postupem:

- odpoj kostru od aku, a mezi mínusovej pól a ten kabl píchni multimetr (případnej odběr bude v řádu mA, podle toho si nastav rozsah měřáku)

- pak bych zkoušel postupně vyndávat a zas zandávat pojistky v pojistkový skříňce vedle přístrojovky, to by ti mohlo pomoct trošku zúžit okruh pátrání - ukázat o kterou větev spotřebičů se jedná...

(reakce na) Startování a nulování budíků

23.6.2010 v 12:23 | Nahoru | #26
1100Virago> ... jsem moc pomalej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startování a nulování budíků

23.6.2010 v 12:40 | Nahoru | #27
FiZzeR> 1100Virago> jj, díkes, nějak tak jsem si to představoval.. ještě počkat, až se dostanu do práce a "vypůjčím" si měřák

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startování a nulování budíků

23.6.2010 v 13:34 | Nahoru | #28
Mileek: Bacha na jednu drobnost - při měření proudů vždycky nastav na měřáku nejdříve ten největší rozsah (na nejvyšší proudy) a postupně přepínej dolů na vyšší citlivost. Kdybys to udělal naopak a začal na malém rozsahu, tak v lepším případě hrozí spálení pojistky v měřáku, v horším spálení měřáku samotného

(reakce na) Startování a nulování budíků

23.6.2010 v 15:44 | Nahoru | #29
1100Virago> jj, s rozsahem už zkušenosti mám, odnesla to naštstí jen pojistka

Startování a nulování budíků

1.7.2010 v 22:44 | Nahoru | #30
nedobiji devka jedna italska...stara vec
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Aprilia RSV úpravy a tuning [1 ... 208, 209] Aprilia RSV 1000 WenCa 6248 28.2.2024 v 16:15 doveda
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie


TOPlist