bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Příliš tvrdé zadní odpružení
25.5.2010 v 08:45
Zdravím všechny znalce problému

Nedavno jsem jezdil na XV535 a byl jsem pomerne prekvapeny, jak ma tvrde zadni odpruzeni ... je to normalni, nebo je nekde chyba? Chapu, ze se to takhle od pocitace spatne posuzuje, ale aby jsem musel jet ve stupackach, protoze me z tech razu uz bolela pater, tak to mi prijde trochu moc ...

Silnice byla neco mezi 2. a 3. tridou, s vetsim poctem zaplat

Tlumice nejsou nijak opticky poskozene, nemaji nastavitelnou pruzinu a temer urcite jsou jeste puvodni (r. 96)

Diky


1 reakcí na tento příspěvek Příliš tvrdé zadní odpružení

25.5.2010 v 08:59 | Nahoru | #1
Na každý dementní motorce, kde nemáš nohy pod sebou ale před sebou tě bude bolet páteř, protože sedíš přímo na prdeli a místo toho, aby ti nohy tlumily vibrace co se přenáší s motorky do zad, tak to dostáváš přímo ..... Většina čopráků tohle ale nepřizná, protože by si srali do vlastního hnízda .... Ale každej ať si trpí na čem chce ....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příliš tvrdé zadní odpružení

25.5.2010 v 09:19 | Nahoru | #2
Cooker> to je pravda, mě na skútru bolely neskutečně záda a zadek po 40km ale teď na naháči 200km v kuse a pořád v pohodě

Příliš tvrdé zadní odpružení

25.5.2010 v 09:30 | Nahoru | #3
Cooker ... vim co myslis, ale neverim, ze je to tak uz z tovarny (opravdu se na tom uz nedalo sedet a to nejsem zase tak stary, co by delali napr. lidi v 50+ ?) ... proto se ptam, jestli to treba neni casta zavada (spatne oem tlumice) a neresi se to treba vymenou za jine, napr. Hagon ...

mozna to bylo jen nekvalitni silnici

Naposledy editováno 25.05.2010 09:31:10

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příliš tvrdé zadní odpružení

25.5.2010 v 09:32 | Nahoru | #4

Dr.Myšák>Cooker> to je pravda, mě na skútru bolely neskutečně záda a zadek po 40km ale teď na naháči 200km v kuse a pořád v pohodě



Ony ty čopry jsou pohodlný v obchodě když si je zkoušíš, ale jak máš jet delší trasu, tak pochopíš (někdo pochopit nechce) ... pokud chceš jezdit kolem komína do 100 km, tak je to jedno, ale na delší ježdění (tím myslím už jen odpoledne, kde natočím v pohodičce 300-400 km) to není ....a takový ty keci o kochání se a požitku z jízdy mě vždycky dojímají .... vyskoušel jsem si toho hodně i díky práci co jsem dělal, a nikdy jsem si na čopru (cruiseru a pod...) neodpočinul .... zapár let bych byl mrzák na záda ..... Můj strejda (65 let a celej život jezdí na motorkách, doma jich má tak 5) to krásně zhodnotil, když jsem mu chtěl půjčit předváděcí M1800 ... Prej " Strč si to někam, nohama napřed bude stačit jen jednou v životě."

Příliš tvrdé zadní odpružení

25.5.2010 v 09:36 | Nahoru | #5
Koukám že na Viragu jsou podobný pružiny jako na YBRce, nemáš to zadní odpružení náhodou "nastavený" na nejtvrdší stupeň? Možná je to blbost, ale taky to dělá hodně

Naposledy editováno 25.05.2010 09:37:07

(reakce na) Příliš tvrdé zadní odpružení

25.5.2010 v 09:46 | Nahoru | #6
Cooker> Nohama napřed

Vidíš, mně zase jak lehce propruží zadek pak připadá jak na erotické posteli, houpe se, nesedí a vůbec nechápu, jak s tím nějaký chudák může vůbec jezdit Ještě, že ty pružiny mívají stavitelné polohy, to je zachraňuje od hození do kopřiv

1 reakcí na tento příspěvek Příliš tvrdé zadní odpružení

25.5.2010 v 10:03 | Nahoru | #7
Lazzarik ... nejsou stavitelne

Cooker ... jo, kdyby 300-400km

asi jsem zhyckany z 749

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příliš tvrdé zadní odpružení

25.5.2010 v 11:31 | Nahoru | #8
lukaash: Jo, 535 má v základu tvrdé zadní odpružení. Novější modely mají předpětí zadních pružin stavitelné, ale je to volba mezi "tvrdé" a "tvrdší".
Je to dáno i použitým pohonem zadního kola kardanem. Zadní kyvná vidlice se kvůli němu nesmí příliš vychýlit - hodně zalomený kardan přenáší otáčky nepravidelně a zadní kolo by začalo kopat a mělo tendenci driblovat. Takže i kdybys zadek změkčíl, vynoří se nová nectnost.
535 je navíc poměrně lehká, takže se ta tvrdost zadku projevuje výrazněji, než u větších a těžších modelů. 750 a 1100 mají taky tvrdé zadní odpružení, ale neprojevuje se to tak nepříjemně.
Pro odpůrce chopperů: Není problém na nich ujet tisíc km v kuse a nebýt unavený, jen si člověk musí správně přizpůsobit ergonomii. Stejně tak spousta lidí neujede větší vzdálenost na sportu, protože je začnou bolet ruce na kterých vzpírají trup, nebo na cesťáku, kde na ně při vyšších rychlostech tlačí odpor vzduchu. Ideální motorka prostě neexistuje, každému hoví jiný posez a jiné zatížení.

(reakce na) Příliš tvrdé zadní odpružení

25.5.2010 v 11:40 | Nahoru | #9

1100Virago>lukaash: Jo, 535 má v základu tvrdé zadní odpružení. Novější modely mají předpětí zadních pružin stavitelné, ale je to volba mezi "tvrdé" a "tvrdší".
Je to dáno i použitým pohonem zadního kola kardanem. Zadní kyvná vidlice se kvůli němu nesmí příliš vychýlit - hodně zalomený kardan přenáší otáčky nepravidelně a zadní kolo by začalo kopat a mělo tendenci driblovat. Takže i kdybys zadek změkčíl, vynoří se nová nectnost.
535 je navíc poměrně lehká, takže se ta tvrdost zadku projevuje výrazněji, než u větších a těžších modelů. 750 a 1100 mají taky tvrdé zadní odpružení, ale neprojevuje se to tak nepříjemně.
Pro odpůrce chopperů: Není problém na nich ujet tisíc km v kuse a nebýt unavený, jen si člověk musí správně přizpůsobit ergonomii. Stejně tak spousta lidí neujede větší vzdálenost na sportu, protože je začnou bolet ruce na kterých vzpírají trup, nebo na cesťáku, kde na ně při vyšších rychlostech tlačí odpor vzduchu. Ideální motorka prostě neexistuje, každému hoví jiný posez a jiné zatížení.



Nevím jak je to u starších modelů ale mám doma virago 535 z 96 roku a to má už stavitelný odpružení.Že by to bylo extra tvrdý bych určitě neřek , ale když se přejede pořádná díra tak záda dostávaj docela zabrat. Přesto bych řekl že to neni tak hrozný (nejdelší vzdálenost v kuse sem jel z plitvických jezer do Kutný Hory jen s pauzama na tankování)

Naposledy editováno 25.05.2010 11:43:17

1 reakcí na tento příspěvek Příliš tvrdé zadní odpružení

25.5.2010 v 11:51 | Nahoru | #10
nezapomínejme, že čopry jsou stavěný na pohodovou jízdu po rovný silnici bez děr, což tady v ČR nehrozí

(reakce na) Příliš tvrdé zadní odpružení

25.5.2010 v 12:19 | Nahoru | #11

Dr.Myšák> nezapomínejme, že čopry jsou stavěný na pohodovou jízdu po rovný silnici bez děr, což tady v ČR nehrozí



Tak pokud vím tak supersporty ,naháče , skůtry .... taky nejsou na díry stavěný - a že by se chtělo všem jezdit na endurech to pochybuju. Pokud mezi těma dírama může jezdit třeba R1 tak proč ne chopper

Příliš tvrdé zadní odpružení

25.5.2010 v 12:21 | Nahoru | #12
1100Virago ... dekuji za info, snad me s tim tata nevyzene tzv. "Danajsky dar"

zkusim se jeste svezt (poptat) na cizich s tim stavitelnym predpetim a pro jistotu zkontroluji silentbloky v ulozeni tlumicu ...

Příliš tvrdé zadní odpružení

25.5.2010 v 15:47 | Nahoru | #13
Už 93 má zadní stavitelné, hoď sem foto...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příliš tvrdé zadní odpružení

25.5.2010 v 15:58 | Nahoru | #14

Cooker>Ony ty čopry jsou pohodlný v obchodě když si je zkoušíš, ale jak máš jet delší trasu, tak pochopíš (někdo pochopit nechce) ... pokud chceš jezdit kolem komína do 100 km, tak je to jedno, ale na delší ježdění (tím myslím už jen odpoledne, kde natočím v pohodičce 300-400 km) to není ....a takový ty keci o kochání se a požitku z jízdy mě vždycky dojímají .... vyskoušel jsem si toho hodně i díky práci co jsem dělal, a nikdy jsem si na čopru (cruiseru a pod...) neodpočinul .... zapár let bych byl mrzák na záda ..... Můj strejda (65 let a celej život jezdí na motorkách, doma jich má tak 5) to krásně zhodnotil, když jsem mu chtěl půjčit předváděcí M1800 ... Prej " Strč si to někam, nohama napřed bude stačit jen jednou v životě."


Konečně to někdo řekl těm prdlavkářům naplno. Bravo.

Příliš tvrdé zadní odpružení

25.5.2010 v 16:10 | Nahoru | #15
Pravda je, že virgl je na prdeli fakt tvrdej. Ten otcův taky není z nejnovějších a má ty prožiny v zadu stavitelný. A z vlastní zkušenosti, nejlepší lék na tento neduh virgla je pořídit si za sebe nějakej ,,baťůžek" a je po problému, krásně pruží..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příliš tvrdé zadní odpružení

25.5.2010 v 20:27 | Nahoru | #16

Hummer> Konečně to někdo řekl těm prdlavkářům naplno. Bravo.


Až dostaneš rozum, tak sem napiš znovu, chopper je styl života, ne jenom motorka...

Naposledy editováno 25.05.2010 20:28:49

(reakce na) Příliš tvrdé zadní odpružení

25.5.2010 v 21:02 | Nahoru | #17

rancher>Až dostaneš rozum, tak sem napiš znovu, chopper je styl života, ne jenom motorka...


1 reakcí na tento příspěvek Příliš tvrdé zadní odpružení

25.5.2010 v 21:54 | Nahoru | #18
nemam aktualni foto, ale je to stejny tlumic, jako v linku v prvnim prispevku ...

piditlumic

jinak moto z USA, zluta metaliza, plovouci dvoupistek, novejsi kotouc atd ... proste 96

(reakce na) Příliš tvrdé zadní odpružení

25.5.2010 v 23:26 | Nahoru | #19

rancher>Až dostaneš rozum, tak sem napiš znovu, chopper je styl života, ne jenom motorka...


Každej prdlavkář má tu svojí berličku čím to omlouvat. Jezdit na motorce je životní styl a v dnešním provozu i adrenalin. Jinak je to k hovnu. Nic neodvezeš a máš strach, aby nepršelo.

Naposledy editováno 25.05.2010 23:54:10

(reakce na) Příliš tvrdé zadní odpružení

25.5.2010 v 23:39 | Nahoru | #20
lukaash> napadá mě že řešit to tlumení by šlo jinde. Buď gelový nebo odpružený sedlo (mak se dělaj na hardtailech )

Příliš tvrdé zadní odpružení

26.5.2010 v 07:38 | Nahoru | #21
vonZahn ... budu jeste zjistovat, jestli nejsou nejake vule v ulozeni tlumicu a rad bych zkusil i jine 535 ... pro porovnani ... pokud by to bylo vsude stejne, tak asi vymena tlumicu za nejake aftermarket ...

kazdopadne jak je videt, neni to zrejme ojedinely problem, ale spis vlastnost

Příliš tvrdé zadní odpružení

26.5.2010 v 09:51 | Nahoru | #22
Šteluje se to pootočením v zoubkách viz levá strana tlumiče...

[img]

1 reakcí na tento příspěvek Příliš tvrdé zadní odpružení

26.5.2010 v 12:05 | Nahoru | #23
Opravdu nejsou stavitelne nafotim a poslu ...

(reakce na) Příliš tvrdé zadní odpružení

26.5.2010 v 13:35 | Nahoru | #24
lukaash: Já ti to dosvědčím, taky jsem měl Ameriku a taky byly žduchy natvrdo, bez nastavování. U mě byla navíc i opačně pružina a tlumič - táhlo pístku bylo dole a řidší vinutí nahoře. Proto jsem psal, že to měly novější modely, a do Ameriky dorazil pokrok zjevně se zpožděním

Příliš tvrdé zadní odpružení

26.5.2010 v 14:02 | Nahoru | #25
A dokazes to porovnat s EU modelem? Vyresim neco, kdyz si sezenu "nove", stavitelne? Protoze nynejsi stav je opravdu o zdravi ...

Příliš tvrdé zadní odpružení

27.5.2010 v 22:28 | Nahoru | #26
Jezdil jsem na XV535 cca 3 roky a žádný z popisovaných problémů jsem nikdy neměl, dokázal jsem ujet přes 800km denně se zastávkami jen na tankování a záda a všechno úplně v pohodě. Mašina byla rok asi 92 - 94, tlumiče již byly stavitelné, ale měl jsem je stále na nejtvrdší stupeň ať jsem jel sólo či ve dvou, mašina se chovala téměř stejně. Jet na chopperu, který má stupačky vpředu "ve stupačkách" mi přijde krajně nepohodlné a ne moc bezpečné, jelikož se přitom člověk musí pořádně "tahat" za řidítka, zatímco třeba na GS500 nebo na krosce to není problém, poněvadž pak člověk stojí vzpřímeně a vyváženě.

Tomu, co napsali Cooker a Hummer, se mohu jen pousmát, brát to jako výkřik do tmy a posměch, za kterým stojí nejspíše závist a plně souhlasím s Rancherem. A s tím, že u "ne-čopráckého" posazu nohy tlumí nárazy od motorky přenášené do zad, rovněž nemohu souhlasit, takový tlumicí efekt jsem nepozoroval ani u GS500, ani u R6, ani u WR125. Zřejmě tedy jde o individuální pocit, možná nesprávný návyk posazu (moc křečovitý) a pokud problémy přetrvávají, pak jedině nechat udělat jiné sedlo, které bude tlumit rázy samo o sobě. Na hardtailech není zadní odpružení žádné a také na tom jezdí bez problémů.
Výměnu tlumičů za jiné, měkčí, nedoporučuji, jednak ohledně kardanu, jak se zmínil 1100Virago a jednak ohledně originality a sladění motorky. Výrobce věnoval na vývoj a vyladění nemalé částky a neřekl bych, že by pustil do provozu motorku, kde budou problémy s ergonomií pro všechny jezdce... Do velkých experimentů bych se nepouštěl.

Nicméně abych jen nechválil... setkal jsem se s Viragem 750, kde si majitel stěžoval právě na to, co zakladatel vlákna popisuje a nakonec jsme zjistili, že tlumiče byly doslova "přidřené" ... těžko říct od čeho, to jsme nezkoumali. Proto každopádně zkontroluj tohle, vyzkoušej jinou XV535 a pak uvažuj o adekvátním řešení. Ani bych se moc nedivil, jelikož jak jsem zmínil už v jiném příspěvku, kupovat ojeté Virago a to zejména 535ku je často sázkou do loterie... spousta lidí na ní začínala, byla dost rozšířená a málokterá z nich je nestočená a nebouraná. Neznám moc majitelů, kteřý by na ní neřešili aspoň jeden problém. Ale záleží samozřejmě na tom, jak se k ní člověk chová... dle mých zkušeností je to mašina spolehlivá, bezproblémová, pohodlná, lehko ovladatelná a prakticky bezporuchová.

Příliš tvrdé zadní odpružení

28.5.2010 v 22:48 | Nahoru | #27
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Virago výkon a trysky Yamaha XV 535 Virago CubaLibre 5 17.4.2024 v 12:28 zetka125
Nehádže iskru Virago 536 Yamaha XV 535 Virago Denyd 1 14.4.2024 v 19:30 Kolja73
hladina karburátorů Yamaha XV 535 Virago Sieg 4 30.3.2024 v 21:00 Sieg
XIV Velká Virago Vyjížďka 2024 se ... [1 ... 346, 347] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10401 24.2.2024 v 11:46 rancher
schopný opravář na Chomutovsku Yamaha XV 535 Virago Pavel3319 5 8.2.2024 v 09:21 TaťusPájus


TOPlist