bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 954RR převodovka v háji
21.5.2010 v 22:08
Ahoj, před měsícem jsem koupil 954ku. Z dnešní projížďky jsem se vrátil dost posmutnělý. Za ten měsíc jsem najel asi 1500km a dnes mi začal zlobit druhý kvalt. Když na 2ku otevřu plyn, tak přeskakuje a škube (jako kdybych brnknul o spojku). v celým spektru otáček se to projeví tak 3-4 přeskočením. Původně jsem myslel že to bude dělat povolenej řetěz ale děje se to opravdu jenom na 2ku.
Zkoušel jsem různě hledat po netu náhradní díly, ale k převodovce jsem nic nenašel. Chtěl jsem alespoň přibližně zjistit kolik si mám připravit na opravu.

Máte stím někdo už praxi?
Díky za radu
Předchozí
1 2
Následující

954RR převodovka v háji

21.5.2010 v 22:12 | Nahoru | #1
a neklouže ti jen spojka?

3 reakcí na tento příspěvek 954RR převodovka v háji

21.5.2010 v 22:17 | Nahoru | #2
to myslím že by se projevilo na každým kvaltu, minimálně na 1čku kde je síla zátahu větší. je pravda že spojka je taková že zabírá až nahoře, ale když klouže spojka, tak snad prostě klouže, takhle by musela o kousek sklouznout a pak se o něco prudce zastavit.
spíš myslím, že bude na převodovce nějak vymletý nejaký kolečko. po prvý to bylo dost nepříjemný, protože je to jako kdyby jsi brnknul do spojky při snaze to zvednou na zadní.

954RR převodovka v háji

21.5.2010 v 22:21 | Nahoru | #3
Ja bych rekl, ze mas obrouseny ty vystupky z tohohle obrazku u kolecka pro dvojku (jak se tomu nadava cesky?).


Nejdrazsi bude prace, nekdo bude muset vypustit olej, rozpulit, vycistit, rozebrat a vymenit to jedno kolecko pro dvojku (mozna vic, treba jich je vic v haji ale jeste to nepoznas). Material by nemel bejt tak hroznej. Nekdy se to dela tak, ze se jenom zbrousi na krajich do ostra ty vystupky (ted jsou nejspis zaobleny), pak to zase chvilku funguje...

954RR převodovka v háji

21.5.2010 v 22:29 | Nahoru | #4
spíše bych to viděl na vylámené zuby, pokud se to projevuje vždy stejně.. každopádně jak je uvedeno výše, nejdražší bude práce. Nemá 954 kazetovou převodovku? to by pak bylo easy..

(reakce na) 954RR převodovka v háji

21.5.2010 v 22:41 | Nahoru | #5
HonzaRR> Opravit bys to mohl do 10000,-
Myslím si,že to ale bude něco jiného než převodovka,
zkontroluj napřed spojku.

2 reakcí na tento příspěvek 954RR převodovka v háji

21.5.2010 v 22:58 | Nahoru | #6
to je v prdeli, to jsem zase jednou koupil
10000,- by se dalo v motorce utopit určitě užitečnějš

(reakce na) 954RR převodovka v háji

21.5.2010 v 23:00 | Nahoru | #7
HonzaRR> nekdy to delava ohnuta vidlicka,teda vetsinou ohnuta nebo vyjeta ...kazdopadne rozborce se asi nevyhnes ....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 954RR převodovka v háji

22.5.2010 v 01:12 | Nahoru | #8

HonzaRR>to myslím že by se projevilo na každým kvaltu, minimálně na 1čku kde je síla zátahu větší.



Největší zátěž/krouťák přenáší spojka na šestku.

(reakce na) 954RR převodovka v háji

22.5.2010 v 01:27 | Nahoru | #9

Danielos>Největší zátěž/krouťák přenáší spojka na šestku.



Me u ZX9 prokluzovala jen na 4ku (a na 2ku kdyz sem to zvedal na zadni) pri velky zatezi (jizda ve dvou s kletrem, podrazeni ve 220 z 6 na 4 a plnej knedlik, napriklad).

Jinak to bude asi nekvalitni prevodovka, konkretne u dvojkovyho soukoli.

Ale nebrec, ja si taky soupnu desitku do motoru u ZX. Jen sem najel vic, 40tis.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 954RR převodovka v háji

22.5.2010 v 07:14 | Nahoru | #10
HonzaRR> Honzo...Zeptej se predchoziho majitele jak se mu radilo BEZ SPOJKY a vis hned cim to vzniklo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 954RR převodovka v háji

22.5.2010 v 07:36 | Nahoru | #11

z-x-r>HonzaRR> Honzo...Zeptej se predchoziho majitele jak se mu radilo BEZ SPOJKY a vis hned cim to vzniklo


me se radi dobre a uz ma najeto 150.000 km takze problem bude asi jinde

954RR převodovka v háji

22.5.2010 v 07:40 | Nahoru | #12
jinak zacal bych kontrolou rozet a vymenil retez.nepises kolik ma moto najeto a z vlastni zkusenosti vim co nekteri jedinci dokazou.takze prevodovku bych resil az nakonec.u hondy je dost blbuvzdorna ale retez se muze v urcitem rezimu "pridirat" v clancich a pak ma spatny nabeh na rozetu takze zkontroluj rozety a vymen retez.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 954RR převodovka v háji

22.5.2010 v 08:02 | Nahoru | #13

lumberjack1>me se radi dobre a uz ma najeto 150.000 km takze problem bude asi jinde


jo ty radis bez spojky 150tis km? Tak to hned zavez do Hondy a daj ti novou pac mas asi kosmickou prevodovku
Jinak to ma razenim bez spojky...Smitec

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 954RR převodovka v háji

22.5.2010 v 08:07 | Nahoru | #14
z-x-r> ...aaaa pan bude asi znalec

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 954RR převodovka v háji

22.5.2010 v 08:15 | Nahoru | #15

lumberjack1>z-x-r> ...aaaa pan bude asi znalec


Ano pan uz videl par prevodovek s timto problemem a skoro vzdy vylezlo z pana predchoziho nebo stavajiciho ze jaksi testuje bez spojky...Tak pak at nebeci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 954RR převodovka v háji

22.5.2010 v 08:18 | Nahoru | #16
z-x-r> no ja uz videl veciii.... a skoro vzdy se dotycny ukazal jako richtig teoretik

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 954RR převodovka v háji

22.5.2010 v 08:21 | Nahoru | #17

lumberjack1>z-x-r> no ja uz videl veciii.... a skoro vzdy se dotycny ukazal jako richtig teoretik



To jsem rad ale asi u tech prevodovek si mel privreny voko ne?
Jinak take jsem videl i jine veci..ale TEBE jsem jeste nevidel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 954RR převodovka v háji

22.5.2010 v 08:28 | Nahoru | #18
z-x-r> na rozdil od tebe jsem snadno identifikovatelnej a neschovavam se za stupidni logo Opla tudiz si muzem o virtualech pokecat treba po nedeli na DAcku v brne na dromu

954RR převodovka v háji

22.5.2010 v 10:05 | Nahoru | #19
já měl vylomenej zub na 3 kvaltu a projevovalo se to cvakáním jako když mám volnej řetěz a lítá tam
oprava 12000,- ale to jsem měl originál z hondy 3 kolečko + naproti to dvoukolečko(nateriál cca 7000) to dvoukolečko jsem měnil protože už tam byli omletý ty hajzli (taky nevím jek se to řekne česky)

(reakce na) 954RR převodovka v háji

22.5.2010 v 11:07 | Nahoru | #20

lumberjack1>z-x-r> na rozdil od tebe jsem snadno identifikovatelnej a neschovavam se za stupidni logo Opla tudiz si muzem o virtualech pokecat treba po nedeli na DAcku v brne na dromu


954RR převodovka v háji

22.5.2010 v 13:22 | Nahoru | #21
To co popisuješ jsem řešil na své BÝVALÉ Suzuki RF. Po rozborce motoru bylo poškozeno přesně to kolečko, co vložil jako fotku KULÍK CBR a jeho protikus. Dále byla v hajzlu vidlička řazení. (kolečka 4500+2500=7000kč+1800kč vidlička=8800kč-jen materiál) po výměně 1 rok a 5000km bez problémů. Po roce opět to samé. Po rozborce se zjistilo, že příčinou toho, že se ohla vidlička řazení a posléze v záběru začaly vyskakovat ty dvě kolečka řazení a navzájem se omlacovat, byla řadíčí kulisa, která měla vůle a nebyla přesná.
Majitel předemnou byla asi pěkné prase a vůbec jsem netušil, kolik měla ta motorka natočeno km v té době. Tohle byla závada se kterou se potýkaly RF a GSX-R starších ročníků. Udivuje mě že tohle máš na Hondě.A podotýkám pro rýpaly-řadím se spojkou.
NA ŘAZENÍ BEZ SPOJKY NEVIDÍM PROBLÉM, ALE JE TŘEBA POSLOUCHAT MOTOR A NAUČIT SE TO. NE TO TAM MLÁTIT BEZ ROZUMU A SPOLUPRÁCE S PLYNOVOU RUKOJETÍ. POKUD TO NĚKDO NEUMÍ VĚŘÍM TOMU, ŽE TU PŘEVODOVKU PĚKNĚ DOJEBE.

954RR převodovka v háji

22.5.2010 v 13:37 | Nahoru | #22
Boss.trx850: S tim razenim bez spojky presne do pismene jak pises. Prevodovka se da domlatit i razenim se spojkou. Navic kdyz se to umi, tak je razeni bez spojky tissi a hladsi nez se spojkou.

954RR převodovka v háji

22.5.2010 v 20:08 | Nahoru | #23
Taky jsem to řešil na RF 900, 2-kový kolečko. Příčina byla že předchozí majitel řadil na zadním, pod plným bez spojky.
Oprava: 4000.- kolečko se žlábky, 500.- srovnání výstupků na protikolečku, 4000.- práce. (vyndání a rozpůlení motoru)
Suma sumárum 8500.-

1 reakcí na tento příspěvek 954RR převodovka v háji

23.5.2010 v 10:22 | Nahoru | #24
tak díky za dobrý zprávy

zkusím ještě zavolat předchozímu majiteli a uvidím jak se k tomu postaví, zázrak ale nečekám, kdyby byl frajer tak se na opravě alespoň podílí (ale asi těžko)

954RR převodovka v háji

23.5.2010 v 10:44 | Nahoru | #25
Přidám taky zkušenost. Přesně to samý jsem řešil na ZX9R před nějakým rokem(koupil jsem to s tím problémem).Vyměnil jsem kolečka v převodovce (tuším dvojkový),kulisu,vidličku.Druhej rok to samý u jedničky.Trojka byla taky načnutá,tak jsem vyměnil i tu.
Doporučuju pořádně překontrolovat celou převodovku (kolečka,vidlyčky,kulisu) a vyměnit vše co vypadá načnutý (kolikrát je to jen nepatrně),protože to pak člověk může rozdělávat každej rok.

Od tý doby je to OK .

(reakce na) 954RR převodovka v háji

23.5.2010 v 16:11 | Nahoru | #26

HonzaRR>tak díky za dobrý zprávy

zkusím ještě zavolat předchozímu majiteli a uvidím jak se k tomu postaví, zázrak ale nečekám, kdyby byl frajer tak se na opravě alespoň podílí (ale asi těžko)



Hele, vžij se do toho taky z druhý strany - koupil jsi jetou mašinu, 954 není žádná novinka, takže s nějakýma investicema musíš zákonitě počítat. Kdybych já prodal své GSX-R co má na budíkách cca 60 - 70tkm a kupující mi po měsíci a 1500km volal, že chce, abych se mu podílel na jakékoli opravě i když předtím odjel a na nic si nestěžoval, tak bych se musel hodně držet aby zůstalo jen u poslání do prdele a ne na facky. Na nějakou záruku na skryté vady můžeš v klidu zapomenout, protože nikdy nedokážeš, že vada o kterou se jedná existovala už v době prodeje (motorka jela přece normálně a i proto sis ji koupil a najel jsi 1500km) a i kdyby se ti to nějakým záhadným způsobem podařilo, tak bys musel prokázat, že o té závadě prodávající věděl. Takže ti nezbyde než sáhnout do kapsy a nechat to opravit - ne nadarmo se říká, že když kupuješ starou mašinu nebo auto, tak bys měl mít připraveno cca 120% kupní ceny. 100 na mašinu, 10% na výměnu věcí, co se opotřebovávají (gumy, olej, desky, řetěz atd) a 10% pro případ, že se něco fakt posere - málokdo si totiž kupuje mašinu na to, aby mu stála polorozebraná v garáži. Držím ti pěsti ať se ti už nic nesere a ať je ta oprava co nejlevnější. A ať ti to jezdí.

(reakce na) 954RR převodovka v háji

23.5.2010 v 19:03 | Nahoru | #27
HonzaRR> A dělá ti to pokaždý když dáš na 2jku plnej, nebo jenom nekdy??

1 reakcí na tento příspěvek 954RR převodovka v háji

23.5.2010 v 23:44 | Nahoru | #28
dela to pakzdy a jenom na 2ku, myslim ze to na 99% bude to kolecko.... no typek se zatim po tel zachoval ferove a prislibil 5000t na opravu... z druhy strany na to koukam, taky na nej nejsem hustej, neohanim se smlouvou a zakonama a vim ze kdyz me posle do prdele, tak stim nic neudelam a nijak zvlast se na nej zlobit nemuzu. kazdopadne je to blba komplikace na zacatku sezony...

(reakce na) 954RR převodovka v háji

24.5.2010 v 00:02 | Nahoru | #29

HonzaRR>dela to pakzdy a jenom na 2ku, myslim ze to na 99% bude to kolecko.... no typek se zatim po tel zachoval ferove a prislibil 5000t na opravu... z druhy strany na to koukam, taky na nej nejsem hustej, neohanim se smlouvou a zakonama a vim ze kdyz me posle do prdele, tak stim nic neudelam a nijak zvlast se na nej zlobit nemuzu. kazdopadne je to blba komplikace na zacatku sezony...



Minulý rok jsem Měl závadu na převodovce na R1. Mašinu jsem měl už rok a půl. Takže to bylo jasný. Žádná náhrada škody. Stalo se mě to koncem července! Pak jsem vyjel v říjnu na 200 km a konec. Bohudík to bylo jen pošunuté ložisko na převodové hřídely. Ale díly 1500 + zjištění závady a práce 7000kč. Bylo v tom i měření na dynu a seštělování kompletní + sundání víka ventilů a dodaní gumy na tlak oleje vaček po debilovy co mě seřizoval ventily naposled. S tím že byla moto opravená do 14 dnů!! Ale aspon jsem viděl u servisáka motor ze spodu a vím že je pěknej a kompletně prolezl převodovku atd.. Ty ho taky uvidíš. Prostě to se stane u starších strojů. Někdo má smůlu někdo ne. Nevíš jak se k moto choval ten před tebou.

Naposledy editováno 24.05.2010 00:05:18

954RR převodovka v háji

24.5.2010 v 07:26 | Nahoru | #30
Jak už bylo napsáno, budou ojebaný axiální zuby na kolech dvojky, tzn. 2 kolečka 7.000,-
K tomu možná vyfrézované stopky na vidličce 1.200,- , + vyjebaný hrany na kulise 5.000?
+ práce 5.000?

ed. to je nejhorší varianta.

Nejlepší varianta je pouze ty 2 kola

Naposledy editováno 24.05.2010 07:29:05
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
CBR 954rr 2003 jede na dva valce Honda CBR 954RR Fireblade Rob7802 24 16.8.2023 v 10:15 Rob7802
Plná moc [1, 2] Honda CBR 954RR Fireblade, Honda CBR 929RR Fireblade karloss200 58 10.4.2023 v 16:41 Gahan37
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... Trollface001 25 26.8.2022 v 06:45 FJRPEPA
Jakou motorku Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 954RR Fi... PůlPlyn 2 9.6.2022 v 11:53 PůlPlyn
Naco si dat pozor Honda CBR 954RR Fireblade KaBrnak88 8 8.5.2022 v 19:57 lecomondo


TOPlist