bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: tvrdá spojka
12.5.2010 v 19:38
Čuz, potřeboval bych poradit ... nechal jsem si vyměnit lamely a pružinky ve spojce z důvodu prokluzování lamel na motorce od mechanika. Motorka se mi od mechanika vrátila spojka zabírá ale je strašně tvrdá na zmáčknutí, před výměnou šla spojka normálně mačkat jedním prstem, když jsem byl znovu u toho sameho mechanika, tak mi řekl že si celá spojka musí sednout, tak jsem rok jezdil a nic spojka šla stále stejně tvrdě zmáčkout. Tak jsem zkusil koupit znovu nové lamely a pružiny a problém přetrvává. Je to normální? Ještě s tím nemám zkušenosti. Jinak lanko a páčka jdou zlehka.

1 reakcí na tento příspěvek tvrdá spojka

12.5.2010 v 19:50 | Nahoru | #1
před vyměnou-vymačkane pružiny, navic krapet delší dráha pružin...ted-tvrde, nevymačkane pružiny...doporučuju takove to gumove mačkaci kolečko, večer u TV..mi to hooodně pomohlo, taky sem měl se spojkou problemy....ted dvěma prsty...

tvrdá spojka

12.5.2010 v 19:54 | Nahoru | #2
Delal jsem spojku nedavno a schvalne jsem si koupil Performance pruziny aso o 10% tvrdsi aby to neklouzalo. Jde o zvyk

(reakce na) tvrdá spojka

12.5.2010 v 20:03 | Nahoru | #3
Axel> Myslím že se silou opravdu problém nemám klidně můžu mačkat i dvě kolečka najednou ale nic to nezmění s tím že jde fakt ztuha.Zkoušel jsem i jiné motorky ale tohle je extrém.

1 reakcí na tento příspěvek tvrdá spojka

12.5.2010 v 20:08 | Nahoru | #4
Taky mám tvrdou spojku jak čip. Navíc moto po bouračce předělaný na streeta a řídítka na pytel, široky a rovný. V kombinaci s tvrdou spojkou je to peklo. Mozol na palci, rozdrbaná levá rukavice a sval na levý ruce větší než na pravý mám. Tak to dohánim pravačkou jinou ruční prací

Naposledy editováno 12.05.2010 20:09:23

(reakce na) tvrdá spojka

12.5.2010 v 20:14 | Nahoru | #5
GegT_>

tvrdá spojka

12.5.2010 v 20:27 | Nahoru | #6
GEG> Tak pozor na synchronizaci. At pocase nezjistis ze mas zase pravou silnejsi

tvrdá spojka

12.5.2010 v 20:39 | Nahoru | #7
MartasUS-> Ok dam na radu zkušenějšího.
Piskot66-> Jinak pozor na zdravotní komplikace, jsem měl náběh na zánět šlach. Naštěstí to bylo na konci sezóny, tak se to cez zimu spravilo a přesedlal jsem na jinou motku s lehkou spojkou a je to v cajku.

tvrdá spojka

12.5.2010 v 20:44 | Nahoru | #8
GEG> Proc myslis ze jsem tam daval ty silnejsi pruziny

tvrdá spojka

12.5.2010 v 21:02 | Nahoru | #9
Dík za rady pokud nemáte něco co by pomohlo tak si najděte jiný vlákno které můžete zasírat hovadinama

1 reakcí na tento příspěvek tvrdá spojka

12.5.2010 v 21:06 | Nahoru | #10
piškot>čeče..sice pišeš, že pačka jde snadno..i přsto, nevim, jak přesně to ma řešene Faroš-ale nemaš třeba moc přitahnuty šroubek, ktery pačku jisti?ja sem s tim měl u FZR problem-bylo to dorvane "nakrev", byl problem spojku vymačnout, pak zase nechtěla jit zpatky..... nebo mě napada...evim, co spojku/resp. jak) vystavuje, ja to mam řešene pomoci takoveho "šneka", je to zasazene do krytu pastorku....v tom bych taky hledal problem....v samotne spojce asi ne, tam jedině fakt v tuhosti pružin, mohl Ti dat třeba +20% tuhosti....

jak pišu,Faroše přesně neznam, kdyžtak mrkni do manualu, jak tam maš řešeno vystaveni te spojky....

tvrdá spojka

12.5.2010 v 22:26 | Nahoru | #11
Mel jsem take extreme tuhou spojku.Pri generalce motoru mi mechanik rekl, ze je to uz vymackane v kosi.Lamely a ocelove mezikusy se zadrhavaj v tech zubech kose a nemaj hladkej pohyb.Chteli jsme resit novej kos,ale pak to nejak zacistil a vyhladil.
Motor ale jeste neni v kupe,tak nemuzu rici zda to pomohlo ci ne.
Pokud to budes jeste rozebirat - koukni se na to.

[img] je honda XR600 - ilustrativni

Naposledy editováno 12.05.2010 22:29:54

1 reakcí na tento příspěvek tvrdá spojka

12.5.2010 v 22:29 | Nahoru | #12
dannyboy>tohle spiše zpusobuje prokluzovani spojky...nemyslim si, že by to mělo až takovy vliv n chod pačky...ale, možne je vše....ncmeně by si toho určitě všiml ten, kdo mu spojku měnil...ty sekance od lamel a plechu byvaj u starich motek dost markantni

(reakce na) tvrdá spojka

12.5.2010 v 22:37 | Nahoru | #13
Axel> No jen prodavam jak sem koupil.
Az dam motor dohromady tak uvidim zda to pomohlo.

Jinak, uz sem z toho mel taky nabeh na zanet slach

...a mas pravdu - ted si vzpominam,ze to i prokluzovalo..

Naposledy editováno 12.05.2010 22:39:40

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tvrdá spojka

12.5.2010 v 22:42 | Nahoru | #14
Axel> Šroubek je volný vůle na páčce je velká.Asi polovinu kroku páčky jdu na prázdno abych to vůbec umáčknul a pak stačí jenom kousek a hned je spojka vystavená ani ji nemusím mačkat na doraz k řídítkům.Před touto motorkou jsem měl cbr600f a vim o kolik se změní tuhost spojky nových pružin ale tolik to určitě není.Bohužel se mi nedaří stáhnout nějaký manuál s větším detailem spojky.Dokonce jsem se dočetl že rok 96-97 má 10 lamel což sedí ale píšou že jsou všechny lamely stejné a já mám jednu užší v průměru.A tak jsem měl sadu lamel i před první vyměnou.Pokud by někdo věděl dejte mi sem nějaký odkaz na manuál zatím díky

(reakce na) tvrdá spojka

12.5.2010 v 23:08 | Nahoru | #15
piskot66> ..mozna.. www.cmsnl.com/.../partslist/

[img]

tvrdá spojka

12.5.2010 v 23:23 | Nahoru | #16
Tohle snad bude drobet vetsi :

[img]

1 reakcí na tento příspěvek tvrdá spojka

13.5.2010 v 00:36 | Nahoru | #17
Mám fároše stejného a mám stejný problém spojka de těžce a vypíná na malém kousíčku takže při prudkém rozjezdu z místa je špatně ovladatelná. Měnil sem lamely a pružinky předtím šla spojka krásně i na vypodložené pružinky ale klouzala. napadlo mě že prostě si nerozuměj new lamely ze starýma plechama asi to dopadne tak že koupim new lamely i plechy origo. Jinak sem rád že si založil vlákno za mě:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tvrdá spojka

13.5.2010 v 13:13 | Nahoru | #18
Rider-bandit> Ahoj. Nevím jestli bude problém s plechama.Jediné co mě ještě napadá je že jsou silnější lamely a pak tam není prostor pro správnou práci spojky.Když se to nasčítá u deseti lamel tak už se to může projevit- zmáčknuté pružiny, malá vůle při vystavení spojky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tvrdá spojka

13.5.2010 v 13:33 | Nahoru | #19

piskot66>Rider-bandit> Ahoj. Nevím jestli bude problém s plechama.Jediné co mě ještě napadá je že jsou silnější lamely a pak tam není prostor pro správnou práci spojky.Když se to nasčítá u deseti lamel tak už se to může projevit- zmáčknuté pružiny, malá vůle při vystavení spojky.



nove lamely jsou samozřejmě "tlustší" než jeté.....idelně ty nove porovnat s manualem, jesli sou to rozměrově ony..ten necitlivy zaběr spojky muže byt tim, že neni ještě uplně zajeta-kolik na ni maš ted najeto?..nejspiš Ti to vyřešifakt jen mačkani toho kolečka

1 reakcí na tento příspěvek tvrdá spojka

13.5.2010 v 13:43 | Nahoru | #20
Ahoj,šoupnul ti tam vše z druhovýroby,jsou o asi půlku levnější.Vše funguje,ale znatelně se zvýší síla na páčku.Originály jsou od výrobce přesně akorát-druhovýroba se sichruje větším přítlakem.Nebo maj horší třecí segmenty,které vyžadují větší přítlak.Mechanik by ti měl nabídnout volbu s vysvětlením výhod a nevýhod koupě nahr.dílu.Kdyby jsi měl vymačkanej koš,jak popisují výše,pozoroval by jsi neplynulé trhavé spojení-rozpojení.

(reakce na) tvrdá spojka

13.5.2010 v 13:47 | Nahoru | #21
Axel> V manuálu je pouze servisní limit.Mačkání kolečka nic neviřeší protože bych sílu muhl rozdávat v tom to vážně není

tvrdá spojka

13.5.2010 v 14:24 | Nahoru | #22
Příčinu si netroufám odhadnout, ale pokud to chce velkou sílu a má to malý krok, tak by šlo použít delší páku na motoru.

(reakce na) tvrdá spojka

18.5.2010 v 00:06 | Nahoru | #23

nazlobenej>Ahoj,šoupnul ti tam vše z druhovýroby,jsou o asi půlku levnější.Vše funguje,ale znatelně se zvýší síla na páčku.Originály jsou od výrobce přesně akorát-druhovýroba se sichruje větším přítlakem.Nebo maj horší třecí segmenty,které vyžadují větší přítlak.Mechanik by ti měl nabídnout volbu s vysvětlením výhod a nevýhod koupě nahr.dílu.Kdyby jsi měl vymačkanej koš,jak popisují výše,pozoroval by jsi neplynulé trhavé spojení-rozpojení.

přesně tohle si myslim taky

tvrdá spojka

18.5.2010 v 08:19 | Nahoru | #24
Nedal tam omylem o plech,lamelu více?Nebo podložku pod koš?Jinak to neni možny.Pak bych vratil ty stary pružiny co to bude dělat.

Naposledy editováno 18.05.2010 09:22:26

(reakce na) tvrdá spojka

18.5.2010 v 08:37 | Nahoru | #25

piskot66>Axel> Šroubek je volný vůle na páčce je velká.Asi polovinu kroku páčky jdu na prázdno abych to vůbec umáčknul a pak stačí jenom kousek a hned je spojka vystavená ani ji nemusím mačkat na doraz k řídítkům.Před touto motorkou jsem měl cbr600f a vim o kolik se změní tuhost spojky nových pružin ale tolik to určitě není.Bohužel se mi nedaří stáhnout nějaký manuál s větším detailem spojky.Dokonce jsem se dočetl že rok 96-97 má 10 lamel což sedí ale píšou že jsou všechny lamely stejné a já mám jednu užší v průměru.A tak jsem měl sadu lamel i před první vyměnou.Pokud by někdo věděl dejte mi sem nějaký odkaz na manuál zatím díky



Teď jsi to popsal přesně a tak ti mohu poradit. Evidentně máš páčku "s příliš velkým převodem". Tj. sežeň páčku, kde není úchyt lanka až na konci (myšleno daleko od řidítek). Páčka, za kterou taháš prsty např. 5 cm od řidítek, která bude mít lanko uchycené 2,5 cm od řidítek, "zdvojnásobí tvou sílu" (a současně zkrátí efektivní dráhu záběru na lanku, tj. tvůj současný "prudký záběr spojky" se rozloží na delší dráhu pohybu konce páčky, který ovládáš).

1 reakcí na tento příspěvek tvrdá spojka

18.5.2010 v 08:55 | Nahoru | #26
měnil jsem lamely na svém bývalém fárošovi rok96 i když je v manuálu napsáno že tam má být X lamel (plechy jsem neměnil) bylo jich tam méně, lamely jsem objednal tenkrát na am-trade a teď koukám do regálu a zbyly mě 2 nové takže jich dorazilo 10 a ještě v bedně mám 8 těch původních, takže spíš zda tam mechanik nenarval fakt celejch 10 lamel pokud to měnil s plechy tak mu to asi nepřišlo divný.

(reakce na) tvrdá spojka

18.5.2010 v 21:22 | Nahoru | #27

Fugo>měnil jsem lamely na svém bývalém fárošovi rok96 i když je v manuálu napsáno že tam má být X lamel (plechy jsem neměnil) bylo jich tam méně, lamely jsem objednal tenkrát na am-trade a teď koukám do regálu a zbyly mě 2 nové takže jich dorazilo 10 a ještě v bedně mám 8 těch původních, takže spíš zda tam mechanik nenarval fakt celejch 10 lamel pokud to měnil s plechy tak mu to asi nepřišlo divný.

rok 95 ma 9 lamel spletli se v servisu a dali mi je skusil sem je tam narvat vypadalo to dobře řikam si asi sou širší ale při věčim kopci začaly klouzat tak sem pak dal jinači lamely 10 a je to dobry akorat že neni citliva

RRss: s tou páčkou by to mohlo byt dobré ale předtim mi to nedělalo takže v tom ta zavada nebude

tvrdá spojka

22.5.2010 v 08:31 | Nahoru | #28
Ahoj,na páčce spojky nesmíš cítit doraz,jakmile je o lamelu víc,nebo jsou příliš amatersky vypodložené pružiny-rozpěrka co ti rozpína spojku se opře o přítlačný talíř a napneš ho až k prasknutí!Výrobce má vždy vůli, a ta se snižuje přidáním podložek u pružin,nebo jinou tloušťkou lamel nebo jejich počtem.Dá se ladit,ale než se to zavře tak zkontrolovat.Ten Váš malej krok na páčce by vypovídal o této chybě.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pro Brňáky - štěrk Adamov - Josefov Honda CBR 900RR Fireblade Beranidlo 18 5.9.2023 v 15:08 _Michal
Haynes manual CBR900RR 92-99 Honda CBR 900RR Fireblade jdu900fire_blejt 5 1.7.2023 v 07:54 jdu900fire_blejt
Technické údaje CBR 900RR Fireblade... Honda CBR 900RR Fireblade Lapchik-54 5 22.5.2023 v 09:27 Krautkopf
Cbr900rr sc33 horný okulár/brejle Honda CBR 900RR Fireblade micindev 2 4.5.2023 v 20:15 micindev
Dlouho startuje Honda CBR 900RR Fireblade dawe1 12 27.10.2022 v 19:08 Ariete


TOPlist