globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: max. otáčky motoru 638/640
8.5.2010 v 10:05
Včera jsem přehodil digitální otáčkoměr na jawu a max. otáčky motoru 6670, zkoušel někdo měřit svoji motorku? Jen pro poznámku, při červeném poli na origo tachošu tj. 5750 ukazoval digitál cca 5150, teda - 600. Celé zkoušeno na 2.př. st. v tahu do mírného kopce, takže ne přetáčení z kopce.
Předchozí
1 2
Následující

max. otáčky motoru 638/640

8.5.2010 v 10:13 | Nahoru | #1
No na moji 638 jsem na origo otačkoměru točil něco okolo 7tis.takže těch 6500 je reálných

max. otáčky motoru 638/640

8.5.2010 v 13:15 | Nahoru | #2
Ten otáčkoměr má stejná střeva jako tachec, takže ten rozdíl při větším úhlu rafičky je jasný.
Já jsem tam měl předělaný elektronický otáčkoměr ze škodovky Mera Lumel a ten panečku ukazoval .

max. otáčky motoru 638/640

8.5.2010 v 13:23 | Nahoru | #3
podle digitálního těsně nad 6500 (mám ledkový, ukazuje po 500ot)

1 reakcí na tento příspěvek max. otáčky motoru 638/640

8.5.2010 v 13:39 | Nahoru | #4
já teda mám 632 do které se dával motor 634 u kterýho byly otáčky trochu nižší a já jsem se za jízdy snad nikdy nedostal přes 5 tisíc podle originálního otáčkoměru

1 reakcí na tento příspěvek max. otáčky motoru 638/640

8.5.2010 v 17:28 | Nahoru | #5
Můj orig. otáčkoměr je taky hrůza, při vyšších otáčkách to lítá sem a tam a když mi jde motor na volnoběh pravidelně, otáčkoměr ukazuje 1400 ot., zatímco kámošovi při (podle ucha) stejném bublání to ukazuje příručkových 1000 ot.
Stejně je 350 tak hlučná, že otáčkoměr je v praxi asi k ničemu, akorát z velkého kopce když vyhodím kvalt, tak podle něj můžu sledovat, jestli motor nechcípnul

(reakce na) max. otáčky motoru 638/640

8.5.2010 v 19:32 | Nahoru | #6

memphis.unv>já teda mám 632 do které se dával motor 634 u kterýho byly otáčky trochu nižší a já jsem se za jízdy snad nikdy nedostal přes 5 tisíc podle originálního otáčkoměru



No já s 648 jsem měl taky max. kolem 5tis, ale stačilo dát dvoukomoráky a hned to točilo o tisíc více

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) max. otáčky motoru 638/640

8.5.2010 v 19:34 | Nahoru | #7
Krajda> Já to koupil už s předělaným oráčkoměrem, je tam z MZety a ten je oproti tomu orig. jawáckému luxusní Ukazuje přesně, žádné kmitání rafiky plus mínus 2tis (ale že by to u jawy byla nějaká napostradatelná věc, tak to teda ne..)

(reakce na) max. otáčky motoru 638/640

8.5.2010 v 19:44 | Nahoru | #8
c.j.> dvoukomoráče vypadají tragicky a zvuk většinou taky nic moc takže nechcu
jinak otáčkoměr se netřepe, je v pohodě. kupoval jsem ho tam až já protože ten co tam byl nefungoval

max. otáčky motoru 638/640

8.5.2010 v 19:56 | Nahoru | #9
Já jsem taky dvoukomoráky nechtěl Jenže chromované přežily 8 let a v podstatě se rozpadly (mimo kosmických vad, po několiak pádech ze stojanu). Vibracema popraskaly u zadních uchytů, když jsem to zavařil, tak to prasklo zase o kousek vedle. A nové stály majlant, dvoukomoráky jsme vydražil na aukru za třetinovou cenu..

Zvuk standardních dvoukomoráků je takový moc suchý, ale úpravě v TK moto je to luxus

A na vzhled jsem si zvykl




Naposledy editováno 08.05.2010 20:24:15

max. otáčky motoru 638/640

8.5.2010 v 20:12 | Nahoru | #10
CJ> Já ti envím, vždycky když čtu nějaký tvůj příspěvek, nebo co víc- vidím tvou fotku jawy, mám sto chutí toho všecho nechat a koupit si zase třindu. Občas se tak zasnívám, jaké by to bylo, jak bych si ji vymazlil... Jestli to tak půjde dál, tak to fakt udělám. Myslím na ni totiž čím dál častěji už skoro rok

1 reakcí na tento příspěvek max. otáčky motoru 638/640

8.5.2010 v 20:21 | Nahoru | #11
Měl jsem původně 2 jawy (634 a632), pak přišel první japonec a jedna šla pryč, pak druhý a i druhá šly pryč, protože japonec potřeboval údržbu a nebylo za co.. Doteď lituju, že jsem ji prodal, měla upavenou kliku, odlehčenou o 4kg, jela neskutečně. Po dvou letech mě japonec fiannčně zruinoval, takže šel do světa a za část peněz jsem koupil nynější 350/640-1 a doteď ji mám a tuhle už určitě neprodám.

Z první jawy mi zůstalo jen krátké video ze sprintu..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) max. otáčky motoru 638/640

8.5.2010 v 20:36 | Nahoru | #12
c.j.> Já jsem si třindu původně koupil jako kluk v 18, celé prázdniny jsem dřel jak mezek a pak jsem si koupil vysněnou třindu. Byl to supr pocit, ale začla mě štvát. Hold byl jsem ještě nevybouřený a chtěl japonce. Teď mi ale jízda na něm přijde naprosto sterilní, bez špetky zábavy, ta jawa se furt vlnila, motor byl surový, člověk byl pořád ve střehu, pořád poslouchal motor, zkrátka bavilo mě to víc. A u japonce taky odpadá věčné šťourání, protože ani není v čem, je to nuda...

Když si představím, jakou bych si teď vymazlil třindu, ideálně devítku či dvojku, v případě devítky s oilmasterem, vapečko...úplně slintám. Ale přítelkyně mi zase říká, ať si jawu koupím, ale nechám obě dvě, což je rozumné, ale je tady riziko, že jedna motorka bude stát a nějak tuším, že jawa to nebude...



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) max. otáčky motoru 638/640

8.5.2010 v 20:57 | Nahoru | #13
JyrkaFM> Ta byla fakt vymazlená, otakovém stavu si moje může nechat jen zdát.. Motorky mám 3 a ani jedna nestojí A to na ně nemám už vůbec čas.. Nejvíc jezdím na jawce, protože na ní jezdím každý den do práce. A na víkendové výlety japonce rád vytáhnu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) max. otáčky motoru 638/640

8.5.2010 v 21:11 | Nahoru | #14
c.j.> Tuhle jawu jsem právě prodal kámošovi, nedávno s váma řešil v jednom vlákně problémy s jawkou, podfukování hlav, sání falešného luftu. No jak jsem se koukal dneska, snad už to vyřešil. Ale nechápu to, mi ta motorka jezdila bez jediného problému, člověk ji prodá, navíc dobrému kámošovi a tomu se na ní vysere snad vše, co se dá... Tak snad už to bude mít v pořádku .

Když jsem u něj byl naposled a sedl si na ní, cítíl jsem se jako král. Pak jsem sedl na GS a připadal jsem si jako na mopedu. A když jsem jawu na podzim ještě projel, to se mi zdálo, že mi v každé zatáčce ujede zpodprdele, ale hrozně se mi to líbilo JJ, je sní sranda

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) max. otáčky motoru 638/640

9.5.2010 v 09:41 | Nahoru | #15
JyrkaFM> Aha, to jsem si nevšiml..

Píše o ní:"Info o motocyklu:
Moje první vlastní mašina. Krásně zrenovována po minulém majiteli, v podstatě nová."

No za většinu věci si může sám, když neví, že pod hlavy patří těsnění.. No začátky jsou těžké.

(reakce na) max. otáčky motoru 638/640

9.5.2010 v 12:48 | Nahoru | #16
c.j.> Nene, tak to zase není, motor (GO) jsem si tehdy nechal udělat ve firmě, a to je ten problém. Ošulili, co mohli. Já už pak na něj nešahal, když všechno fungovalo. Dnes už je mi jasné, že jawa do servisu nepatří. A taky vím, že by se to teď vysralo úplně stejně i mě. Ale s těmi začátky máš pravdu, každý nějak začínal, kdyby každý hned na začátku dával každou prkotinu zkušeným garážníkům, moc by se toho nenaučil... Na té jawě zas nění tak moc věcí, co se dají pokozit

Takže vina kámoše to rozhodně není, spíš moje, že jsem se nechal napálit kreténem, co "dělá" motorky, ale neumí ani poskládat kompletní motor. A můžu klidně jmenovat- "slavné" Megamoto v Dobré. Po téhle zkušenosti bych si ten motor radši vzal doma do obýváku a 90 % věcí si udělal sám.

Když už jsem u té "samoopravy", nedávno jsem se bavil s našim domácím, je to pán, dnes již v důchodu, strojní inženýr, dělal bezešvé trubky, ale je to jedno, vykládal mi, jak si ještě jako kluk dělal novou kliku z péráka, protože se nedal žáden sehnat. Jediné co použil již hotového, byla ojnice, jinak komplet vlastní výroba. Před takovýma lidma doslova smekám . A říkal, že i dnes běžně dělá komplet generálky motorů aut, má doma solidní vybavení, baví ho to...to jsou podle mě borci

Naposledy editováno 09.05.2010 13:05:20

1 reakcí na tento příspěvek max. otáčky motoru 638/640

5.7.2011 v 20:04 | Nahoru | #17
to já se musím pochlubit s 7800 otáčkami :) neupravovaný - NOVÝ motor, teď mám najeto necelé 4000..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) max. otáčky motoru 638/640

5.7.2011 v 20:17 | Nahoru | #18

hrnous píše: to já se musím pochlubit s 7800 otáčkami :) neupravovaný - NOVÝ motor, teď mám najeto necelé 4000..



No, ale otáčkoměr ji evidentně nefunguje

(reakce na) max. otáčky motoru 638/640

6.7.2011 v 21:40 | Nahoru | #19
c.j.> nebuď pesimista, třeba na ten motor položil ruce někdo svatý.
hrnous: popiš podrobnosti, kdes to přetočil - na stojanu nebo jak?

max. otáčky motoru 638/640

6.7.2011 v 21:46 | Nahoru | #20
8000 rpm mi točila má bývalá 634, která měla kliku odlehčenou o 4kg.. Ale nevěřím, že nějaká sériová jawa točí více než 6500 rpm

max. otáčky motoru 638/640

6.7.2011 v 21:49 | Nahoru | #21
Nadšené mládí...neber mu elán...

max. otáčky motoru 638/640

7.7.2011 v 11:10 | Nahoru | #22
nuže dobrý tedy, když to vyjde tak vemu do batohu netbook s camtasiou na nahrávání co vláčím po školeních a zkusím to projet s puštěným sw od imfsoftu..to by snad o otáčkách kecat nemělo nicméně projistotu sem pak ještě dvakrát kontroloval jestli sedí pilové diagramy - jestli nekecá otáčkoměr a bylo to v pohodě..

Naposledy editováno 07.07.2011 11:11:31

max. otáčky motoru 638/640

7.7.2011 v 13:21 | Nahoru | #23
Aji kdybys tvrdil, že ti to točí 7800 na čtverku do kopce, je to přece jedno... Hlavně že jsi spokojený

1 reakcí na tento příspěvek max. otáčky motoru 638/640

19.10.2011 v 12:29 | Nahoru | #24
Mně na Jawě 350 při plném plynu lítala ručička otáčkoměru někde mezi 3 - 10ti tisíci otáček... S původním tachometrem to bylo podobné... Pak jsem nahodil tacho ze Škodárny a ten šel panečku krásně jako po másle a ještě měl i denní počítadlo!

Otáčkoměr jsem měl na Jawě hnanej bowdenem, takže tam ten elektronickej ze Škodárny ani nemělo smysl zkoušet - a stejně by ze 4T motoru ukazoval polovic... Pravdou ale je, že i takovej půl litrovej a o 30 let starší dlouhozdvih ve 4T, co je v Nortonu ES2, dokáže točit i víc než ta malá točivá 2T Jawa 350! Svýho času udělal táta do strejdovo ES2ky vypouklej píst (původní je rovnej) s větší kompresí a tomu motoru naměřili přes 7000 otáček! Matchless tolik točí i v sérii, ale na tu archaickou "ÉeS-dvojku" to už musel být neskutečnej kalup!

1 reakcí na tento příspěvek max. otáčky motoru 638/640

19.10.2011 v 12:41 | Nahoru | #25
Takovou blbost sem u JAWY nikdy neřešil. Asi je to tím ,že sem Jawu z otáčkoměrem NIKDY neměl.Spíš Mě vždy zajímalo,jak má seštelovanej karbec-zda jde dobře na volnoběh, v přechodech a zda se neuchcává.Jak startuje- na druhé šlápnutí musí jít-samozřejmě zapalování VAPE.

(reakce na) max. otáčky motoru 638/640

19.10.2011 v 12:47 | Nahoru | #26
bimbo750> Moje 350 mi vždycky chytala na první kick , což byla oproti starším 250 příjemná změna , tím ale její přednosti bohužel i končily...

Zlaté staré Jawky 250 , to je ještě i dneska pořád zážitek!

Naposledy editováno 19.10.2011 12:47:25

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) max. otáčky motoru 638/640

19.10.2011 v 15:18 | Nahoru | #27

DMC.motobiker píše: .. Otáčkoměr jsem měl na Jawě hnanej bowdenem, takže tam ten elektronickej ze Škodárny ani nemělo smysl zkoušet - a stejně by ze 4T motoru ukazoval polovic... ..



Ukazoval by správně Aspoň na jawách se zapalováním VAPE, protože to má jen jeden snímač a oba válce pálí spolu, takže i v dolní úvrati. Takže na jawách od cca roku 93, nebo kdy se začalo VAPE montovat, lze použít libovolný elektronický otáčkoměr pro 4T 4válce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) max. otáčky motoru 638/640

19.10.2011 v 17:00 | Nahoru | #28

c.j. píše: Ukazoval by správně Aspoň na jawách se zapalováním VAPE, protože to má jen jeden snímač a oba válce pálí spolu, takže i v dolní úvrati. Takže na jawách od cca roku 93, nebo kdy se začalo VAPE montovat, lze použít libovolný elektronický otáčkoměr pro 4T 4válce.


Tak to mi ale řekni, kam ten otáčkoměr zapojit?

max. otáčky motoru 638/640

19.10.2011 v 17:09 | Nahoru | #29
jyrkaFM: hele jestli se ti stejska po vlnicim ramu a surovym motoru tak si kup tele :) to je takova japonska jawa

(reakce na) max. otáčky motoru 638/640

19.10.2011 v 17:47 | Nahoru | #30

Doly_cz píše: Tak to mi ale řekni, kam ten otáčkoměr zapojit?



Na signál co jde z čidla na indukčku.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 radys02 37 24.9.2023 v 18:22 krizak66
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 Boss.trx850 9 5.8.2023 v 17:01 pech.
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
JAWA 350/632, 638 výfuky krátké - d... Jawa 350/632, Jawa 350/638 hurikans 8 4.5.2023 v 11:42 mito7


TOPlist