I po přečtení vybrané kapitoly z knihy Dokonalá jízda na motocyklu a následném zkoušení mám dotaz:
Jedu do zatáčky - předem mám zařazený vhodný rychlostní stupeň, ohřáté pryže a správný tlak v nich, v zatáčce není štěrk. Najíždím z vnější strany a v průběhu zatáčení se držím u vnitřní. Jenže zhruba v 1/2 zatáčky s hrůzou zjistím, že se vracím je středové čáře na silnici a vynáší mě to do protisměru ..a co teď?
Takže buď zvětšit náklon nebo snížit rychlost. Jenže při snižování rychlosti..(brzdím teda oběma brzdama zároveň)..se mi motorka narovná a je to ještě horší. Je to asi celé o tom, že sem nepřizpůsobil rychlost průjezdu dostatečně už před zatáčkou.
Co se spojkou a plynem? Spojku vymáčknout nebo ne? Plyn nechávám zavřený.
Do téhle situace sem se dostal párkrát s batůžkem, což je ještě horší..protože motorka se chová jinak že..a vždycky se mi (ale už v zatáčce) podařilo zabrzdit tak abych se přes středovou čáru nedostal.
Tak poraďte prosím, co v téhle situaci dělat a opravte případné chyby v teorii, co jsem napsal. Díky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
Cooker>Strach tam bývá, ale ještě větší rezerva na to s tím něco udělat, jen to v sobě překousnout...
je zajímavý, že na Emzetě jsem takový věci vúbec neřešil a lítal jak drak...
1 reakcí na tento příspěvek Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
1 reakcí na tento příspěvek Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
mari>je zajímavý, že na Emzetě jsem takový věci vúbec neřešil a lítal jak drak...
ono je to taky věkem, zkušenostma a v podstatě od určitého momentu člověk na silnici už jen zpomaluje a zpomaluje a přeci jen na MZ je to něco jiného než na Buse - protože kde MZ končí, tam končí BUse vytočená jednička takže se bavíš spíš o subjektivním pocitu lítáníNaposledy editováno 30.03.2010 11:34:59
špilas>mariano> áha! tak možná sem měl jinej dojem o ,,dobře podřazeno" měl sem tam vždycky tak do 5 tis..takže střel číslo -> meinen budíken hier!
na gs500 jsem nejel a er500 (stejný motor) jen pár km když bylo na nule (tak jsem to moc nezkoušel)
aby jsi mohl přidat (a nešel na výjezdu v náklonu do omezovače) a měl brzdný moment při ubrání...odhadl bych to na 8-9 (samozřejmě záleží na tvém jezdeckém stylu)
samozřejmě pokud nejedeš sportovně (nebo fakt neumíš), tak se do podobných situacích nedostaneš = i zatáčku musíš projet sportovněji
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
mari>je zajímavý, že na Emzetě jsem takový věci vúbec neřešil a lítal jak drak...
Já byl teď v sobotu v Brně na třindě a vracel se směrem na Macochu a leckde bych si proti té třindě na Buse utrhl pěknou ostudu (Je pravda že třinda je obutá na Dunlopech a sedí líp než lecjakej japonec )
1 reakcí na tento příspěvek Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
FiZzeR>Nenarovná, naopak ji to ještě víc položí. Ale ANO, to je dobrá metoda, akorát to chce mít v té zadní brzdě cit. Reakce od zadní brzdy totiž stlačí zadní pérování, sníží se těžiště a moto je stabilnější...
jj, řekl jsem to blbě. Myslel jsem to tak, že ji to položí, tím pádem ji to protáhne (narovná)
Zdeny88>Mě se stává, že mám někdy jakýsi psychický blok. Prostě normálně jedu, pokládám motorku do zatáček v pohodě, pak třeba na chvilku zastavím a po přestávce mám problém motorku položit tak, abych projel zatáčku (hlavně tedy pravou), ale nikdy nemám takovou rychlost, takže jsem motorku v krizovce prostě narovnal a zabrzdil...
já to mívám občas podobně, jen s tim rozdílem, že paradoxně nejplynuleji, nejryhcleji a nejbezpečněji(taky nejostřeji ) jedu hned na zatčátku, jak na to vlezu.Postupně nějak dostávám rozum, ubírám, víc přemejšlim a paradoxně občas i "chybuju", neni ono lepší nemyslet???
Cooker>Já byl teď v sobotu v Brně na třindě a vracel se směrem na Macochu a leckde bych si proti té třindě na Buse utrhl pěknou ostudu (Je pravda že třinda je obutá na Dunlopech a sedí líp než lecjakej japonec )
pěkně , bych se taky rád svezl...
wrtule>Určitě je dobré, jet alespoň jednou na sosnovou. Je to trať nejbližší běžné silnici a zvykneš si tam na náklony které je možné dát s tvoji motorkou a třeba ti to nějakej ten blok že už to víc nepujde odbourá. Na 100% je to dobrá zkušenost. S tvoji motorkou bych se na žádnej větší okruh nehnal, protože na to neni a nic ti to nedá
souhlas, 3x20 plně dostačí, loni jsem to absolvoval a po 20ti minutách jsem zjistil, že neni problém to položit až na stupačky
Na silnici jezdim sice dál jak pos*anej, ale aspoň už vim, že když by bylo třeba, tak to stačí víc položit
2 reakcí na tento příspěvek Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
Tihle panove vedi co delaji a az se na to podivas tak dej vedet. myslel sem si kolik toho "vim" o bezpecny a rychly stope ale po tomhle filmecku sem zjistil ze umim tak leda hovno a ze se mam jeste co ucit.
Švagr>Nebo pomáhá "připosranost"... prostě nevlítnout do zatáčky kterou neznáš. Až se tama párkrát projedeš, tak poznáš, jakou rychlost si můžeš do té zatáčky dovolit
"připosranost" praktikuji běžně tam, kde to vůbec neznám. Kam vidím, tak jedu rychleji. Tam kam nevidím, tak jedu opatrně. To by ale mělo být snad základem
Tak pánové prý mohou i dámy
Dotaz-platí vše co je tu řečeno i pro choperra?
Já mám nevyřízené účty s jistou zatáčkou v Nižboru a řekla bych, že je ještě hnusnější nežli ty co se zde předvádí je do kopce, pravá spíš vracečka a ještě v náklonu a bez svodidel to znamená s možností dokutálet se až k řece
Jestli že cítíte že už stopa není ideální, a vidíte kam Vás to vynáší, tak všichni se dívaj upřeně kam skočí - viz třeba uplně první video tady, jak chlapík už z poloviny zatáčky kde věděl že ho to vynese, čuměl na tu zed.
Motorka jede tam, kam ji pošlete. A at člověk chce nebo ne, podvědomě jede tam kam se dívá. Jestliže jste v náklonu, koukáte do krajnice kam máte skočit a stopa není ideální, zvednětě hlavu a čumte na svoji krajnici nebo na středovou čáru DOSTATEČNĚ před sebe. A snažte se jet kam se díváte - navíc člověk ani nevnímá jestli to sklopí ještě o trošku víc.
Něco, co mne párkrát zachránilo, a Ondra Lelek, kdyby ještě žil, by Vám právě o tomto, dlouze poreferoval...
1 reakcí na tento příspěvek Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
Gagle>Jak už tu asi padlo, tu zatáčku co jsi dal to foto nejde podle mě nějak ideálně projet, za A) není absolutně přehledná a není do ní vidět...A vypadá, že se celkem utahuje, tzn. konkrétně tady bych nic neriskoval a jel pomalu jinde to zkoušej, pokud možno na okruhu
Každá zatáčka jde projet ideálně Teda aspoň na papíře... převést teorii do praxe už není tak snadný
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
On tam má tu červenou "stopu" příliš brzo k vnitřnímu kraji... proto ho to vyneslo...tak mi to našeptává můj šestej (ne)smysl
Naposledy editováno 30.03.2010 14:11:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
FiZzeR>Gagle> no co je za rohem nevidim, ale asi bych se snažil najet si víc zeširoka, a pak bych to utahoval tak abych byl u vnitřního okraje tak cca ve dvou třetinách oblouku... pak bych tomu naložil a nechal bych se zase lehce vynýst k čáře... vše v rámci svého pruhu.
On tam má tu červenou "stopu" příliš brzo k vnitřnímu kraji... proto ho to vyneslo...tak mi to našeptává můj šestej (ne)smysl
Koukám,že teorii máš celkem zmáknutou.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
verybusy>Koukám,že teorii máš celkem zmáknutou.....
si piš akorát jak jsem již říkal, převést to do praxe není úplně snadný, proto jezdim tak jak jezdim
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
FiZzeR>si piš akorát jak jsem již říkal, převést to do praxe není úplně snadný, proto jezdim tak jak jezdim
Hele,opatrnost je matka moudrosti,ne?????