bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Neexistující neutrál
29.3.2010 v 21:53
Čau. Vím že moje Číza má dva neutrály - mezi 1-2 a 3-4 rychlostí. Ale občas tam šoupnu neutrál i mezi dvojkou a trojkou. Podle knížky tam žádnej není, ale dá se v pohodě trefit. Škodí to převodovce?

Neexistující neutrál

29.3.2010 v 22:02 | Nahoru | #1
to se tak obcas povede, ze se trfis mezi kvalty. Je to normalni. I u jinych moto se to obcas povede, to kdyz to udelas hodne jemne , nebo nedocvaknes kvalt.

Prevodovce to snad neskodi, ale radeji ho nepouzivej, nemas zaruceno, ze ti tam najednou ten kvalt neskoci.

Naposledy editováno 29.03.2010 22:03:18

Neexistující neutrál

29.3.2010 v 22:06 | Nahoru | #2
.....přesně tak

1 reakcí na tento příspěvek Neexistující neutrál

29.3.2010 v 22:16 | Nahoru | #3
Na jawce se mi stavalo casto ze tam neskocil kvalt, staci dupat vic na packu, prece jenom to neni japonec

Neexistující neutrál

29.3.2010 v 22:29 | Nahoru | #4
Mezi každýma dvěma rychlostma musíš mít nějakej neutrál - místo na kulise, kde nezabírá ani jeden ze sousedících kvaltů. Jinak by hrozilo, že budou chvíli zasunuté zuby dvou kvaltů zároveň, což za jízdy způsobí rozlámání převodovky. Na Jawě a ČZ jsou všechny neutrály stejný, jen ten mezi 2 a 3 nemá aretační zářez na kulise, takže ti můžou o sebe klepat zuby ozubených kol, když to bude těsně na okraji před zasunutím některého kvaltu. Ten zářez si tam můžeš klidně vypilovat, jestli chceš tenhle neutrál běžně využívat.
Japonské motorky, kromě toho že mají trubkovou a né plochou kulisu, mají udělaný mechnismus otáčení kulisou tak, že ti tam nikdy nezůstane žádný z těch nearetovaných neutrálů, ale že se z té pozice kulisa samovolně otočí na jeden nebo druhej kvalt.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neexistující neutrál

29.3.2010 v 22:34 | Nahoru | #5

Maartyy>Na jawce se mi stavalo casto ze tam neskocil kvalt, staci dupat vic na packu, prece jenom to neni japonec



Dupat na řadičku je blbost. Pokud to uděláš a opřou se ti zuby řazeného kvaltu bokama o sebe, tak síla nic neřeší, pouze deformuje vidličku nebo vodící tyčku. Prostě to kurvíš. Řešení je přidržet řadící páku přiměřenou silou a nejprve pustit spojku. Při průměrném seřízení to s poloautomatem dost unáší na to aby se kolečka na hřídeli pootočili a zapadli do sebe.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neexistující neutrál

29.3.2010 v 23:22 | Nahoru | #6
Deadman> ne vylozene dupat ale vic zatlacit no, treba dvojka mi obcas rada vyskocila kdyz sem radil jeste stylem z autoskoly z CB250

(reakce na) Neexistující neutrál

29.3.2010 v 23:31 | Nahoru | #7

Maartyy>Deadman> ne vylozene dupat ale vic zatlacit no, treba dvojka mi obcas rada vyskocila kdyz sem radil jeste stylem z autoskoly z CB250



Ok, proste přiměřeně důrazně přidržet než zapadnou zuby do sebe. Nedupat.

Neexistující neutrál

30.3.2010 v 00:07 | Nahoru | #8
Ja trbeba musel od jedne me GO vzdy vic pritlacit na 1, kdyz sem ji radil z neutralu, ale to sem dval na vinu ten zobackum s pruzinkama, pac se mi jeden nekam zakutalel, tak sem ho tam dal z jinyho typu motoru, ale jinak vse OK.

Neexistující neutrál

30.3.2010 v 12:18 | Nahoru | #9
co vím tak dva neutrály jsou tam schválně kvuli sjíždění kopců co se týče 2T. neb dvoutaktem déle motorem z kopce brzditi, brzy problém míti. a hledat z kopce neutrál kterej by byl nejblíž mezi 1 a 2 stupněm a pak zase kopat vše nahoru pro jízdu by asi bylo šílené. tzn z kopca lehce tuknout o páku a ze 4 by měl skočit neutrál mezi 3 a 4. nestalo se mi že bych ho na třindě dal omylem ptž rozdíl v tlaku na páku tam docela hraje roli. jasně, neskákat po řadičce. toť můj skromný názor
pletu-li se, opravte mě a poučte. dík
-Jaw-

Edit: špatně jsem si to přečetl. nevšim jsem si že se řeší mezi 2 a 3.
lepší asi udělat převodovku, u čízy by to nemělo být moc nákladné a je to jistota.

Naposledy editováno 30.03.2010 12:45:31

Neexistující neutrál

30.3.2010 v 18:07 | Nahoru | #10
jawasaki: čz převodovka je věčná, ani jawa nemá tak odolnou...

je to normální, prostě strefíš mezipolohu, jak bylo zmíněno, je třeba řadit pořádně, tj, plným zdvihem páky a spíš jí tam klepnout, než pomalu zatlačovat.

Neexistující neutrál

30.3.2010 v 22:17 | Nahoru | #11
Díky za rady. Se řazením nemám problémy, šlo mi jen o to, co tomu řekne převodovka. A když už jsme u toho - občas když podřazuju z trojky na dvojku, tak mi tam skočí neutrál mezi 1-2, čím to je?

Neexistující neutrál

30.3.2010 v 22:37 | Nahoru | #12
blue> Prostě překopneš kvalt. Podívej se jak je udělaná kulisa a jak s ní hejbou kalhotky s čertíkama a hned pochopíš, proč.

Edit: Další problém typický pro ČZ - unavená pružinka v řehtačce, dutým šroubu s čepičkou, která aretuje kvalty a neutrály tím že se opírá o zářezy v kulise. Poté jde s kulisou lehce natáčet a kvalty tam drží slabě.

Naposledy editováno 30.03.2010 22:43:06
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prachovka krku řízení ČZ 175/477 kpant 2 10.3.2024 v 19:20 kokoška.
CZ 175/477 nemá výkon ČZ 175/477, ČZ 175 Dejvid55 3 2.2.2024 v 12:53 Kubeja
Navaření držáku na kluzátk ČZ 175/477 kpant 1 30.1.2024 v 19:53 Drak1
Tryskání balotinou Praha a okolí ČZ 175/477 kpant 6 26.1.2024 v 18:17 assassin
Prachovka kyvné vidlice ČZ 175/477 kpant 9 18.1.2024 v 13:06 milfordoj


TOPlist