globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: xenon.
 
21.2.2010 v 10:50
jaký xenon použít do světla suzuki 1000K3? díky za rady

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) xenon.

23.2.2010 v 11:19 | Nahoru | #1

vtr78>Xenony reagují pořád, čidla jsou na přední i zadní nápravě (zátěž vozidla, pohyb karoserie při brzdění a akceleraci), v reflektoru je čidlo (náklon světlometu) + si berou ze systému ABS informace o rychlosti jízdy. Mají vlastní řídíci jednotku která systém řídí. Ostřikovače jsou dle zákona povinné, nevím jak dříve, ale v silničním zákoně je to jasně napsáno.
Já nečerpám z diskuse, ale ze zkušenosti vlastnictví auta vybaveného xenony - má ho už 5 let (140 tisíc km).
PS: za přestavbové sady xenonů typu HID bych bral techničáky + velkou pokutu.



ne kazdej system naklaneni funguje stejne, vicemene jde ale o naklaneni svetel tak aby se prizpusobili nalozeni vozidla... reagovat na vozovku to samo nemuze... treba pred horozontem by to asi tezko poznalo ze to ma sklopit... senzor bejva na naprave a je to udelany tak ze kratky zmeny "pri propruzeni" to ignoruje-rozmazava - jinak by po kazdym prejeti vymolu svetla na skok zkratili osvetlenou vzdalenost na minimum...

jsou i ciste mechanicka reseni, treba peugeot 607 ma na zadni naprave hydraulickou pumpicku, to same na svetle a svetlem hejbe tahle "hydraulika"...

vlastne je to jen to same jako ma kazde auto - kolecko na sklapeni svetel pri zatezi... jenze tam kde jeto manualne, tam na to lidi serou, sedne si 5 lidi do auta a nikoho nenapadne sklopit svetla, u xenonu to s tim "koleckem" jakoby otoci automticky...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) xenon.

23.2.2010 v 12:56 | Nahoru | #2
assassin>

ne kazdej system naklaneni funguje stejne, vicemene jde ale o naklaneni svetel tak aby se prizpusobili nalozeni vozidla... reagovat na vozovku to samo nemuze... treba pred horozontem by to asi tezko poznalo ze to ma sklopit... senzor bejva na naprave a je to udelany tak ze kratky zmeny "pri propruzeni" to ignoruje-rozmazava - jinak by po kazdym prejeti vymolu svetla na skok zkratili osvetlenou vzdalenost na minimum...

jsou i ciste mechanicka reseni, treba peugeot 607 ma na zadni naprave hydraulickou pumpicku, to same na svetle a svetlem hejbe tahle "hydraulika"...

vlastne je to jen to same jako ma kazde auto - kolecko na sklapeni svetel pri zatezi... jenze tam kde jeto manualne, tam na to lidi serou, sedne si 5 lidi do auta a nikoho nenapadne sklopit svetla, u xenonu to s tim "koleckem" jakoby otoci automticky



Já jsem také nic o naklápění před horizontem nepsal, ale na brzdění a zrychlování světla reagují (slespoň poměrně sofistikovaný systém v mém autě), mají prodlevu reakce cca 0,5 sekundy. Navíc reagují na rychlost - nad 100 km/h se postupně zvedají kvůli delšímu dosvitu, přičemž maximální výšky dosáhnou ve 140 km/h kdy se téměř vyrovnají dálkovým světlům - proto většimou na dálnici xenony tak "pěkně" září ve zpětném zrcátku. Ale znovu podotýkám - jsou to "sériová" světla, byť za příplateček 30 000,-Kč při koupi vozu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist