globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: xenon.
 
21.2.2010 v 10:50
jaký xenon použít do světla suzuki 1000K3? díky za rady

xenon.

21.2.2010 v 17:34 | Nahoru | #31
Bartshox nejsou diody maj uzky pasmo vyrazovani svetla do zadnich svitilen a do blinkru jeste mozna dobre tam to rozptyli krytkaa melo by to jit vic videt nevim tuneri to pouzivaji ale do tech svetel asi na pytel...

Naposledy editováno 21.02.2010 17:35:48

(reakce na) xenon.

21.2.2010 v 18:58 | Nahoru | #32

bartshox>bukaj> rozhodne by ti to nemelo projit na STK a muzou Ti motorku odstavit.Kazdy Xenon musi mit automaticke stelovani vysky a ostrikovace ,takze na moto asi ne



Na Peug.klubu o tom byla debata.To štelování výšky prý funguje jen na vyrovnání naloženého vozidla,nikoliv že to soustavně vyrovnává za jízdy např.při každém zhoupnutí auta.

xenon.

21.2.2010 v 19:31 | Nahoru | #33
Lexus uz diodovy lampy pouziva - myslim

stelovani vysky je aktivni po celou dobu, co je nastartovano, tzn. i za jizdy...senzory jsou na zadni a nekdy i na predni naprave a po celou dobu hlidaji naklon svetel, vem si treba aktivni svetlomety, ktery behem jizdy meni naklon

Naposledy editováno 21.02.2010 19:52:49

(reakce na) xenon.

21.2.2010 v 19:50 | Nahoru | #34

Michalgsxr>a xenom s čočkou je homologován pro moto?


Pokud vím tak ne, ale aspoň je to trošku ohleduplnější k ostatním

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) xenon.

21.2.2010 v 20:04 | Nahoru | #35
zaks> Všechny auta nemaj čočku a taky to funguje nemusí to bejt problém já to do světel bohužel dát nemůžu kupovat dvě sady se mi nechce.

xenon.

21.2.2010 v 20:07 | Nahoru | #36
joa, ted jsem si vzpomel, subaru forester ma xenony a nema cocku

(reakce na) xenon.

21.2.2010 v 20:08 | Nahoru | #37
Pjercak> Nezkoušel i kdy do auta o tom uvažuju akorát je to do hlavních světel stejne jako s xenonama nemá to homologaci

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) xenon.

21.2.2010 v 20:12 | Nahoru | #38

funas600>zaks> Všechny auta nemaj čočku a taky to funguje nemusí to bejt problém já to do světel bohužel dát nemůžu kupovat dvě sady se mi nechce.


To se prodává v páru
Jasně, všechny auta nemaj čočku, ale určitě to ve tmě poznáš, když proti tobě pojede auto s xenonama bez čočky Nevim, je to na každym, já xenony plánuju taky, ale bez čočky bych to tam nedal, páč vim jak to štve mě. A když to štve mě, tak to přece nebudu dělat ostatním, ne?

1 reakcí na tento příspěvek xenon.

21.2.2010 v 20:31 | Nahoru | #39
tady je někdo pořádně natvrdlej, jestli je něco od výroby na něco konstruovaný tak to slouží jak má .. a když to nějakej patlal nasere ho paraboly která na to není tak to prostě stojí za hovno ... zapnout dálkový a srazit do struhy , při způsobení dopravní nehody smolík každýho mastiče ..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) xenon.

21.2.2010 v 21:05 | Nahoru | #40
Mirek12> a co rikas na ty LED svetla?

(reakce na) xenon.

21.2.2010 v 21:12 | Nahoru | #41

Johny89>Mirek12> a co rikas na ty LED svetla?

Neznám

xenon.

21.2.2010 v 23:47 | Nahoru | #42
ja bych řek že to sklápění u origo xenonů je aktivní pořad, ale je to hrozně pomalé. Přijde mě že to taky dost oslňuje.

1 reakcí na tento příspěvek xenon.

22.2.2010 v 10:42 | Nahoru | #43

Na Peug.klubu o tom byla debata.To štelování výšky prý funguje jen na vyrovnání naloženého vozidla,nikoliv že to soustavně vyrovnává za jízdy např.při každém zhoupnutí auta



Xenony reagují pořád, čidla jsou na přední i zadní nápravě (zátěž vozidla, pohyb karoserie při brzdění a akceleraci), v reflektoru je čidlo (náklon světlometu) + si berou ze systému ABS informace o rychlosti jízdy. Mají vlastní řídíci jednotku která systém řídí. Ostřikovače jsou dle zákona povinné, nevím jak dříve, ale v silničním zákoně je to jasně napsáno.
Já nečerpám z diskuse, ale ze zkušenosti vlastnictví auta vybaveného xenony - má ho už 5 let (140 tisíc km).
PS: za přestavbové sady xenonů typu HID bych bral techničáky + velkou pokutu.

1 reakcí na tento příspěvek xenon.

22.2.2010 v 18:53 | Nahoru | #44
Ahoj xenon sem dal do motorky a je to mnohem lepší než puvodní žárovka. sice vim že je to protizákonné ale je mi to jedno.. pro mě je bezpečnost na prvním místě takže muj názor znáte.. jinak na dálkových mám osram nightbreaker

(reakce na) xenon.

22.2.2010 v 20:48 | Nahoru | #45
zaks> Do auta je to v páru na motorku ne zlato

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) xenon.

22.2.2010 v 21:05 | Nahoru | #46

VITEK_M>Ahoj xenon sem dal do motorky a je to mnohem lepší než puvodní žárovka. sice vim že je to protizákonné ale je mi to jedno.. pro mě je bezpečnost na prvním místě takže muj názor znáte.. jinak na dálkových mám osram nightbreaker



a co ohleduplnost ty jantare co?? no až pojedeš proti mě a budu to prášit v autě tak pojedeš proti dálkáčům a víš proč?? abych víc viděl a bylo to pro mě bezpečné .a ty seš mi u prdele

1 reakcí na tento příspěvek xenon.

22.2.2010 v 23:28 | Nahoru | #47
problém je v tom že ne každej ma seřízený světlo a ne každej kdo si myslí že to má seřízený tak to má seřízený dobře... výbojka je mnohem účinnější a světlo neuvavuje.. je vidět dál než žárovka.. jinak mám tlumené nastavené opravdu hodně doprava teda na krajnici o nějakém oslnování nemužeš nic tvrdit.. před výbojku mám krycí plech, který vykresluje místa kudy se světlo odrážet bude a kudy nebude od paraboly..

(reakce na) xenon.

22.2.2010 v 23:33 | Nahoru | #48
Mirek12> No a co takhle ze chcem treba videt ??? ne kazdy ma na motorce svetla co sviti dobre. Ja v prvni rade zkusim nejakou kvalitni zarovku, treba ta co tam mam je uz vysvicena. Ale pokud to nepomuze, tak pujdu do xenonu, samozrejme se pokusim svelo vyladit tak abych neoslnoval. U Jawy 350 sem mel v ty parabole nejakou tu Philipsku H4 a to svitilo lip jak masina co mam ted, tak uvidim co se stane s lepsi zarovkou. Jinak parabolu mam OK. Jsou totiz i lide co nejezdi na moto jen za krasnych slunecny dnu, ale i v noci, tak je prihodne neco videt. Co se tyce led zarovek, tak je planuju dat do blinkru - ne jako tuning ci tuzing efekt, ale jelikoz maji rychlesi nabeh svitu, tudiz nedelaji ten efekt mzourani jako klasicka zarovka co se ,ac ve zlomku casu, ale hzavi a pak pohasina, ale proste udela blik, coz by mohlo mit lehce stroboskopicky efekt od ktereho si slibuju, vetsi viditelnost v provozu. To ze za to dostanu flastr pri kontrole, je ta posledni vec co me zajima, pac mi je to jasny, a hlavne by to musel bejt opravdu blbej policajt, pac je pro me dulezitejsi videt, nez za kazdou cenu dodrzovat vsechyn smernice. Uz sem videl par dodelavaynch xenonu na moto i autech a neprislo by mi ze by to nejak zavratne oslnovalo. samozrejme fabie je extrem ale to je kapitola sama o sobe a tam je clovek v p.ci i kdyz ma ta fabka i jen obyc halogeny.

2 reakcí na tento příspěvek xenon.

22.2.2010 v 23:38 | Nahoru | #49
ty voe tady je ta samej ČENDA NOŘÍŠ- polovina z vas sviti dalkama na masine porad a najednou jim vadi xenon:))) kdyz mas dobre serizeny svetla tak nikoho neoslnujes,lom svetla je porad stejnej at uz mas teplotu x kandel a svitivost bambilion lumenu... problem je v tom ze HID sady resp. jejichvybojky maj posunutou ohniskovou vzdalenost cca o 3-5mm a to muze u nekteryhc parabol mit za nasledek "dalkoveho" efektu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) xenon.

23.2.2010 v 10:36 | Nahoru | #50

ty voe tady je ta samej ČENDA NOŘÍŠ- polovina z vas sviti dalkama na masine porad a najednou jim vadi xenon:))) kdyz mas dobre serizeny svetla tak nikoho neoslnujes,lom svetla je porad stejnej at uz mas teplotu x kandel a svitivost bambilion lumenu... problem je v tom ze HID sady resp. jejichvybojky maj posunutou ohniskovou vzdalenost cca o 3-5mm a to muze u nekteryhc parabol mit za nasledek "dalkoveho" efektu



Ano je nás dost proti xenonům - použitých tam kde nepatří a kde se s nimi nepočítalo, protože potom jsou nepříjemné a často pro protijedoucího i nebezpečné. Potom budete plakat a nadávat, že vás sundá auto v protisměru, které jste sami oslnili. Jestli na to máš a vážně xenony chceš, viděl jsem na netu i celá nová světla (originální tvar) určená pro použití xenonů - tak hledej, ale je to docela cenový nářez.
PS: už aby se v naší zemičce přitvrdily technické kontroly na silnicích - to se potom hodně "tunerů" bude divit.

Naposledy editováno 23.02.2010 10:37:53

xenon.

23.2.2010 v 11:03 | Nahoru | #51
Taky se musím přiklonit k názoru že xenon na motorce nemá co dělat, jedna věc je že oslňuje, další věc je že xenony vypalují paraboly a po delším čase svítí hůř než normální žárovka.

Vita

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) xenon.

23.2.2010 v 11:19 | Nahoru | #52

vtr78>Xenony reagují pořád, čidla jsou na přední i zadní nápravě (zátěž vozidla, pohyb karoserie při brzdění a akceleraci), v reflektoru je čidlo (náklon světlometu) + si berou ze systému ABS informace o rychlosti jízdy. Mají vlastní řídíci jednotku která systém řídí. Ostřikovače jsou dle zákona povinné, nevím jak dříve, ale v silničním zákoně je to jasně napsáno.
Já nečerpám z diskuse, ale ze zkušenosti vlastnictví auta vybaveného xenony - má ho už 5 let (140 tisíc km).
PS: za přestavbové sady xenonů typu HID bych bral techničáky + velkou pokutu.



ne kazdej system naklaneni funguje stejne, vicemene jde ale o naklaneni svetel tak aby se prizpusobili nalozeni vozidla... reagovat na vozovku to samo nemuze... treba pred horozontem by to asi tezko poznalo ze to ma sklopit... senzor bejva na naprave a je to udelany tak ze kratky zmeny "pri propruzeni" to ignoruje-rozmazava - jinak by po kazdym prejeti vymolu svetla na skok zkratili osvetlenou vzdalenost na minimum...

jsou i ciste mechanicka reseni, treba peugeot 607 ma na zadni naprave hydraulickou pumpicku, to same na svetle a svetlem hejbe tahle "hydraulika"...

vlastne je to jen to same jako ma kazde auto - kolecko na sklapeni svetel pri zatezi... jenze tam kde jeto manualne, tam na to lidi serou, sedne si 5 lidi do auta a nikoho nenapadne sklopit svetla, u xenonu to s tim "koleckem" jakoby otoci automticky...

(reakce na) xenon.

23.2.2010 v 11:21 | Nahoru | #53

vtr78>Ano je nás dost proti xenonům - použitých tam kde nepatří a kde se s nimi nepočítalo, protože potom jsou nepříjemné a často pro protijedoucího i nebezpečné. Potom budete plakat a nadávat, že vás sundá auto v protisměru, které jste sami oslnili. Jestli na to máš a vážně xenony chceš, viděl jsem na netu i celá nová světla (originální tvar) určená pro použití xenonů - tak hledej, ale je to docela cenový nářez.
PS: už aby se v naší zemičce přitvrdily technické kontroly na silnicích - to se potom hodně "tunerů" bude divit.



tyhle svetla ale budou stejne ilegalni jako ty stavajici.. jen s cockou to nebude slnovat jako se zrcdlem...

ja mam origo svetlo s cockou, mam tam xenon a sviti to plus minus podobne jako s origo H1 zarovkou... jezdim jen ve dne, prosel sem s tim i STK - cocka + "zlutejsi" xenon cca 4000K a neni to od zarovky tolik poznat......

(reakce na) xenon.

23.2.2010 v 11:23 | Nahoru | #54

Milosek.m> ty voe tady je ta samej ČENDA NOŘÍŠ- polovina z vas sviti dalkama na masine porad a najednou jim vadi xenon:))) kdyz mas dobre serizeny svetla tak nikoho neoslnujes,lom svetla je porad stejnej at uz mas teplotu x kandel a svitivost bambilion lumenu... problem je v tom ze HID sady resp. jejichvybojky maj posunutou ohniskovou vzdalenost cca o 3-5mm a to muze u nekteryhc parabol mit za nasledek "dalkoveho" efektu



jo to s tim ohniskem je pravda, ja sem do origo cocky vybojku upravoval aby mela stejne ohnisko jako origo zarovka.. nechtel sem upravovat cocku kdyby byla nutnost dat zpet zrovku, tak sem na soustruhu "ubral" material z patice vybojky:)

(reakce na) xenon.

23.2.2010 v 11:25 | Nahoru | #55

Johny89>Mirek12> a co rikas na ty LED svetla?



jestli myslis ty jak je tam X LED chipu kolem dokola tak ty jsou na nic.. protoze tim ze je chipu spousta tak jsou mimo puvodni ohnisko paraboly ve kterem je vlakno zarovky (respektive v tom ohnisku je jen 1-2chipy) a tudiz to svetlo co jde z tehle led zarovky sviti uplne jinam nez kam melo z te paraboly jit...

v nekterych autech (R8) uz jsou svetla z LED origo.. ale je to jen par "vykonejch" chipu.. ktere jsou v uplne jinejch cenach nez ty na tech zarovkach za par korun...

z obrazku je jasne ze ohnisko-bod byl u zarovky navrzen v miste vlakna a ze tahle zarovka to musi mit jinak:


Naposledy editováno 23.02.2010 11:26:53

1 reakcí na tento příspěvek xenon.

23.2.2010 v 12:44 | Nahoru | #56
xenon parabolz nevypaluje.. muzes nam vzsvetlit jak to podle tebe muze vypalit zrcadla, kdyz teplo vydané- výbojbou je prakticky polovicni nez u zarovky? ne nadarmo se udává výkon výbojky... jistě je taky dobrý znát princip výbojky a ne moc lidí ho tu zná.. ve výbojce hoří oblouk.. obloukový lampy každej zná jsou na ulicích svítí žlutě. vhodným složením plynů které hoří v uzavřené bance vytváří jinou barvu. je dobrý vědět že u žárovky se žhaví drát a u výbojky hoří kapacitním charakterem oblouk... páry se chovají jako kondenzátor a tedy odebírají kapacitní proud. kapacitní proud nezpůsobuje žádné oteplení, záleží na úhlu účiníku cos (fí) a zjistíš, že třeba ta 35 W výbojka má velikou účinnost oproti žárovkových max 15 procentů. výbojky se pohybujou kolem 60 procent běžně... takže při stejným příkonu by teoreticky mohly dosahova 4 násobné svítivosti než halogenky... v realnu to není tak markantní ale protože výbojky se dělají na 35W a mají kolem 3000lm žárovky 55W mají od 800 do 1200 lm.

S těma šílenejma rádoby led s žárovkovou paticí souhlasim je to k hovnu možná na potkávačky ve dne dobrý ale za 1000 kč si radši koupim xenon nebo 5 žárovek od osramu nightbreaker

Jinak jak říkám oslnujou každý světla.. záleží na seřízení. i xenon nemusí oslnovat na motorce, důležité je správně seřídit dle zatížení zadního kola... při brždění a zrychlování se zvedá i světlo od žárovky a taky pěkně oslnuje takže mi nezkoušejte řikat že xenon oslnuje.. není to pravda... stačí jen to pořádně seřídit a je vystaráno, vidíš i ty a lidi okolo to taky nesere... ovšem musíš seřídit pořádně

xenon.

23.2.2010 v 12:47 | Nahoru | #57
vitek: ty paraboly se casem vypaluji/degraduji a je celkem jedno jestli se pouziva zrovka nebo xenon (se 80w/100w zarovkama to jde nejrychleji) kdyz se otevre svetlo u starsiho auta je to celkem dost videt.. i to casem hur sviti v porovnani s novym svetlem ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) xenon.

23.2.2010 v 12:56 | Nahoru | #58
assassin>

ne kazdej system naklaneni funguje stejne, vicemene jde ale o naklaneni svetel tak aby se prizpusobili nalozeni vozidla... reagovat na vozovku to samo nemuze... treba pred horozontem by to asi tezko poznalo ze to ma sklopit... senzor bejva na naprave a je to udelany tak ze kratky zmeny "pri propruzeni" to ignoruje-rozmazava - jinak by po kazdym prejeti vymolu svetla na skok zkratili osvetlenou vzdalenost na minimum...

jsou i ciste mechanicka reseni, treba peugeot 607 ma na zadni naprave hydraulickou pumpicku, to same na svetle a svetlem hejbe tahle "hydraulika"...

vlastne je to jen to same jako ma kazde auto - kolecko na sklapeni svetel pri zatezi... jenze tam kde jeto manualne, tam na to lidi serou, sedne si 5 lidi do auta a nikoho nenapadne sklopit svetla, u xenonu to s tim "koleckem" jakoby otoci automticky



Já jsem také nic o naklápění před horizontem nepsal, ale na brzdění a zrychlování světla reagují (slespoň poměrně sofistikovaný systém v mém autě), mají prodlevu reakce cca 0,5 sekundy. Navíc reagují na rychlost - nad 100 km/h se postupně zvedají kvůli delšímu dosvitu, přičemž maximální výšky dosáhnou ve 140 km/h kdy se téměř vyrovnají dálkovým světlům - proto většimou na dálnici xenony tak "pěkně" září ve zpětném zrcátku. Ale znovu podotýkám - jsou to "sériová" světla, byť za příplateček 30 000,-Kč při koupi vozu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) xenon.

23.2.2010 v 13:02 | Nahoru | #59

vtr78>assassin>

Já jsem také nic o naklápění před horizontem nepsal, ale na brzdění a zrychlování světla reagují (slespoň poměrně sofistikovaný systém v mém autě), mají prodlevu reakce cca 0,5 sekundy. Navíc reagují na rychlost - nad 100 km/h se postupně zvedají kvůli delšímu dosvitu, přičemž maximální výšky dosáhnou ve 140 km/h kdy se téměř vyrovnají dálkovým světlům - proto většimou na dálnici xenony tak "pěkně" září ve zpětném zrcátku. Ale znovu podotýkám - jsou to "sériová" světla, byť za příplateček 30 000,-Kč při koupi vozu.



jasny, to nebylo ani tak na tebe, spis na ostatni, je mi jasny ze vis jak to u tebe funguje..

ale jak rikam systemu je vic a nektery serizuji jen po nastartovani a za jizdy se nehejbou atd...
u jakyho auta mas takhle splasenej system? bawo?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) xenon.

23.2.2010 v 13:22 | Nahoru | #60

zaks>To se prodává v páru
Jasně, všechny auta nemaj čočku, ale určitě to ve tmě poznáš, když proti tobě pojede auto s xenonama bez čočky Nevim, je to na každym, já xenony plánuju taky, ale bez čočky bych to tam nedal, páč vim jak to štve mě. A když to štve mě, tak to přece nebudu dělat ostatním, ne?



To je nesmysl, mam xenon na ZX10R a bracha v K2 a neoslnuje to.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist