Téma: moderní zajíždění motoru
Tak jsem na jiném nejmenovaném fóru narazil na diskuzi o zajíždění motorů po výbrusu, resp. výměně pístních kroužků a nevěřil jsem svým očím co vidím...
Spousta lidí tam zajížděla stylem plyn/brzda, jako důkaz na můj argument že ve všech příručkách je postup:1-nehonit do červenho
2- střídat otáčky
3- méně plynu dle km (prvních 100, 500, 1000)... však to znáte....
4- vyměnit olej
Tak jako argument mě bylo předloženo tohle:
skoda.panda.cz/clanek.php3
Co si o tom myslíte, mělo by se to hned po zahřátí honit do červenýho?
Abych řekl svůj názor tak na mě ten článek působí usměvně, něco ve stylu jak vyčistit sání- vemte pytlík písku přidejte max plynu a sypte do sání....
Spousta lidí tam zajížděla stylem plyn/brzda, jako důkaz na můj argument že ve všech příručkách je postup:1-nehonit do červenho
2- střídat otáčky
3- méně plynu dle km (prvních 100, 500, 1000)... však to znáte....
4- vyměnit olej
Tak jako argument mě bylo předloženo tohle:
skoda.panda.cz/clanek.php3
Co si o tom myslíte, mělo by se to hned po zahřátí honit do červenýho?
Abych řekl svůj názor tak na mě ten článek působí usměvně, něco ve stylu jak vyčistit sání- vemte pytlík písku přidejte max plynu a sypte do sání....
Zdenalbenal>A po tom červeným hned v .
V záběhu by se měl motor lehce točit, nedotahovat. Jednotvárná jízda (dálnice) je mor. A sem tam protahnůt neškodí (špóny musí vylítat, né?!).
ja ti nevim, kdyz jsem kupovali krovinak, tak bylo receno hned ze startu zajizdet na plnej knedlik a vic oleje a uz 7 let jede jako fik
1 reakcí na tento příspěvek moderní zajíždění motoru
a kolik si toho najezdil na křoviňáku
v poho....
v poho....
[quote]Wáca>no táta když měl ještě 350ku tak jí měl taky po generálce a vybrusu a jezdil s tim opatrně jako každej jinej, jednou přijel za mámou do práce a s ní tam dělal jeden chlap co jezdil závody a řekl tátovi ať mu to pučí. Táta mu to pučil a řikal at jede opatrně že je po generálce a výbrusu, chlap kejvnul hlavou a odjel bez helmy na cca 30min. táta se bál ale všichni ho uklidňovali že se vrátí. Když přijel tak vrátil tátovi motorku a řek MÁŠ JÍ ZAJETOU ;) tak se táta zeptal jak to udělal.?! Prej jel, dával tomu čoudy jako svině a když se přehřála tak ji chcípnul a nechal uplně vystydnout.
Přepokládám, že tak to udělal několikrát za sebou......... a to asi zajížděl v zimě v -20 a ve vichru, že za půl hodiny stačila úplně vychladnout
Přepokládám, že tak to udělal několikrát za sebou......... a to asi zajížděl v zimě v -20 a ve vichru, že za půl hodiny stačila úplně vychladnout
jo, to kdysi kamošovi opravil elektrikář relátko na číze 125 a jel ji projet, že jako se sveze. A já nato, hele, má pět kiláků po výbrusu, opatrně a von že jsme malí kokoti a že tomu nerozumíme. No a jel absolutně plnej kotel na jedničku asi třicet metrů hned od startu (kdyby jste se mě zeptali proč to tak dlouho držel, doteď to fakt nevím) a rána jako kráva a klepačka jako krávy dvě. Podařilo se mu prasknout kroužek, rozmrdat ho o píst a palici a tak se dělalo znova
1 reakcí na tento příspěvek moderní zajíždění motoru
Četli jste ten článek z Jawy o rychém záběhu? Mě to přijde docela logický,.. že ložiska se nezabíhají, řetězy ano (rozvody a u Jawy i primární převod) a píst a koružky a k tomu je potřeba motor točit (ne do maxima), aby se olej řádně vyhřál a plnil svou funkci tak jak má. Taky tvrzení, že zásadní usazení všech komponentů nemůže trvat víc než 3 hodiny první jízdy mi přijde logický,..
Taky se tam mluví o korozi za studena, což je další zajímavý jev i kvůli tomu je třeba motor řádně vyhřát, což se v nízkých otáčkách nedá úspěšně dosáhnout.
Taky radí hnát motor až na okraj zadření a v momentě kdy se začne přidírat prostě zastavit, nechat motor vychladnout a pak ho hnát dál,.. no, to se mi už moc nezdá.
Taky je tam zajímavej článek jak zaběhli zrychleně 350 4T za 400km jízdy s plnou náloží (spolujezdcem a vozejkem),.. rozhodně si to přečtěte, budou se Vám protáčet oči.
Rychlý záběh
Taky se tam mluví o korozi za studena, což je další zajímavý jev i kvůli tomu je třeba motor řádně vyhřát, což se v nízkých otáčkách nedá úspěšně dosáhnout.
Taky radí hnát motor až na okraj zadření a v momentě kdy se začne přidírat prostě zastavit, nechat motor vychladnout a pak ho hnát dál,.. no, to se mi už moc nezdá.
Taky je tam zajímavej článek jak zaběhli zrychleně 350 4T za 400km jízdy s plnou náloží (spolujezdcem a vozejkem),.. rozhodně si to přečtěte, budou se Vám protáčet oči.
Rychlý záběh
FiffiQ>Četli jste ten článek z Jawy o rychém záběhu?
Rychlý záběh
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.