bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: moderní zajíždění motoru
 
8.2.2010 v 13:05
Tak jsem na jiném nejmenovaném fóru narazil na diskuzi o zajíždění motorů po výbrusu, resp. výměně pístních kroužků a nevěřil jsem svým očím co vidím...
Spousta lidí tam zajížděla stylem plyn/brzda, jako důkaz na můj argument že ve všech příručkách je postup:1-nehonit do červenho
2- střídat otáčky
3- méně plynu dle km (prvních 100, 500, 1000)... však to znáte....
4- vyměnit olej

Tak jako argument mě bylo předloženo tohle:

skoda.panda.cz/clanek.php3

Co si o tom myslíte, mělo by se to hned po zahřátí honit do červenýho?
Abych řekl svůj názor tak na mě ten článek působí usměvně, něco ve stylu jak vyčistit sání- vemte pytlík písku přidejte max plynu a sypte do sání....
Předchozí
1 2 3 4
Následující

1 reakcí na tento příspěvek moderní zajíždění motoru

8.2.2010 v 13:17 | Nahoru | #1
no táta když měl ještě 350ku tak jí měl taky po generálce a vybrusu a jezdil s tim opatrně jako každej jinej, jednou přijel za mámou do práce a s ní tam dělal jeden chlap co jezdil závody a řekl tátovi ať mu to pučí. Táta mu to pučil a řikal at jede opatrně že je po generálce a výbrusu, chlap kejvnul hlavou a odjel bez helmy na cca 30min. táta se bál ale všichni ho uklidňovali že se vrátí. Když přijel tak vrátil tátovi motorku a řek MÁŠ JÍ ZAJETOU ;) tak se táta zeptal jak to udělal.?! Prej jel, dával tomu čoudy jako svině a když se přehřála tak ji chcípnul a nechal uplně vystydnout.

Když se táta honil s nějako jinou 350 tak nekompromisně vyhrál, prý jela jak kule .......tak taky newim jak je to správně

moderní zajíždění motoru

8.2.2010 v 13:21 | Nahoru | #2
Jurawood - Jardo vazim si tvojich odbornych prispevku a reknu ti toto.

Znal jsem borce co koupil NOVOU ZX12KU a ten ji zajizdel tak hned na FULL GASS a po zajeti jeho odbornem se divil ze ho predjede 750 a nebo ze jsou stejny a VUbec to NEJEDE..

Samo ze ji pak RAD prodal dal a novou motor uz si nekoupil.

Tak co chces slyset dale?

Takove reci prej a fotr povidal a jine hemze mam rad

Naposledy editováno 08.02.2010 13:22:44

moderní zajíždění motoru

8.2.2010 v 13:22 | Nahoru | #3
Omlouvam se že jsem nepřečetl celý článek nudilo mě to už od začatku,každy ma vždy svou pravdu a tak to i děla , zajíždění jak píšeš ty se děla už par desetiletí každy ho zná pokud někdo vymyslí nový způsob at si ho klidně provozuje.
Dnes se stejně většinou zajíždí motory na moto brzdách,ale určitě nic nikdo nepokazí když se bude k novému stroji chovat slušně a dle návodu .Neni to jen o válci s pístem nový stroj ma také převodovku atd vše se zajíždí.A neni to jen o zajíždění třeba studený starty a hned to ,,okverovat a plny plyn prič!!".

Jinak editace vznikla po přečtení a jen malá
Jinak po přečtení jsem nenašel žádné závažné chyby nějak jsem nepotkal nic co by mě pohoršilo???

Naposledy editováno 08.02.2010 19:18:20

moderní zajíždění motoru

8.2.2010 v 13:27 | Nahoru | #4
Mysím, že jsi to špatně pochopil. Skus si to přečíst ještě jednou.
Nikde se tam netvrdí, že se má motor honit hned po složení, ale až po najetí ca 1500 km.

1 reakcí na tento příspěvek moderní zajíždění motoru

8.2.2010 v 13:42 | Nahoru | #5
Přidávám do oblíbených .

Můj názor je všeho přiměřeně. Ze začátku (300km) klídek, pak už třeba občas trochu víc vytočit, ale nikdy né dlouhodobě a s plynem s rozumem. Alespoň v době záběhu nepodtáčet a u slabších motorů to nepřehánět se zatížením a kopcema. No prostě jak tu bylo řečeno, snažit se střídat otáčky a vždycky radši o kvalt vejš než níž .

moderní zajíždění motoru

8.2.2010 v 13:53 | Nahoru | #6
Má pravdu s tím článkem.

moderní zajíždění motoru

8.2.2010 v 13:56 | Nahoru | #7
značkuju

1 reakcí na tento příspěvek moderní zajíždění motoru

8.2.2010 v 13:58 | Nahoru | #8
Celkem zajímavé počtení je i tohle: http://jawagallery.net/prirucky/knihy/rychly_zabeh.zip.

moderní zajíždění motoru

8.2.2010 v 14:01 | Nahoru | #9
Záleží hodně na typu...

Když sem jezdil závody na scootu, měl sem tam dva různý válce...
První byl Arrisal 70ccm výkon cca 11HP a ten se zajížděl stylem
300km do 50km/h + nevytáčet...

A pak sem tam měl Hebo 70ccm sport s výkonem cca 15HP a ten
se zajížděl stylem 300km do 70km/h s možností dát mu plnej
po dobu cca 10s... (prostě jinej válec + píst -> místo 2 pístních kroužků
1 a píst byl plochej...)

Tak to sou mí zkušenosti z nískoobjemovejna 2T :D

Je mi jasné, že 4T a objemnější objemy to maj trochu jinak :)

Edit: a nebo nic :D

Naposledy editováno 08.02.2010 14:03:44

2 reakcí na tento příspěvek moderní zajíždění motoru

8.2.2010 v 14:02 | Nahoru | #10
Když si člověk přečte postupy jak zajíždět, návody od výrobce pro provoz vozidla....tak zjistí ŽE STAČÍ JEZDIT PODLE PŘEDPISŮ A SPOLEHLIVĚ ZAJEDE JAKÉKOLI VOZIDLO.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) moderní zajíždění motoru

8.2.2010 v 14:56 | Nahoru | #11

jirin.sv>Celkem zajímavé počtení je i tohle: http://jawagallery.net/prirucky/knihy/rychly_zabeh.zip.


... přečetl jsem to všechno a hustej článek ... Ale nevím nevím co si o něm mám vlastně myslet . Z jakého to tak může být roku ???

moderní zajíždění motoru

8.2.2010 v 15:01 | Nahoru | #12
Článek z techwebu jsem četl již kdysi dávno, autorem je pan Čech a co ten řekne to platí.

Jinak každej zajíždí trochu jinak, já dávám na radu ,,otce,, mého motoru, člověka který má praktické zkušenosti, takové, že by se o nich velké části osazenstva zdejšího webu mohlo jenom zdát. A to tak, že na zahřátém motoru jezdit s klidem, hlavně nepodtáčet, ideálně ve městě (vyhnout se dlouhejm monotóním úsekům) a přes využívání středního pásma otáček se nebát při rozjezdu (kterých je po městě asi nejvíc) motoru trochu podržet. Po 500km odkalení oleje, při 1000km plánovaná výměna...

moderní zajíždění motoru

8.2.2010 v 15:42 | Nahoru | #13
Naprosto se s článkem stotožňuji.Je třeba si to ale důkladně a hlavně celý přečíst! Žádné polovičatý výtahy. Např když jsem několikrát zajížděl 2-taktní 125 tak do 50 km zlehka do 4000 ot a pak střídat rychlosti,otáčky a výkon motoru.Nejezdit ve dvou a žádný velký stoupání či klesání. Po 500 km byl motor dostatečně zajetej. Jinak zajíždění motoru není jen zaběhnutí válce! Musí si sednout převodovka,ložiska atd. Třeba u dodávek nebo náklaďáků si kluzný ložiska na klice sednou třeba i po 30 000 km!

moderní zajíždění motoru

8.2.2010 v 15:50 | Nahoru | #14
Musím pro případné rejpaly dodat že u tý 125 to bylo vždy po výměně kroužků a pístu.Takže spodek byl zajetej až až!(20 tkm)

1 reakcí na tento příspěvek moderní zajíždění motoru

8.2.2010 v 16:39 | Nahoru | #15
Hele a neni divné, že když jsem viděl záběry z výroby motorek, tak první co bylo když jí smontovali, že ji typ natočil a protáhl všechny kvalty do omezovače na brzdě. Nezkurvil tím rovnou to vaše zajíždění???
Což?

(reakce na) moderní zajíždění motoru

8.2.2010 v 16:44 | Nahoru | #16

Martic>Z jakého to tak může být roku ???

Jo tak to by mě taky zajímalo. Ale podle těch modelů, co zmiňují, bych tipl druhou polovinu 50. let.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) moderní zajíždění motoru

8.2.2010 v 17:05 | Nahoru | #17
Sefo> co sem viděl já z dokumentů velký japonský 4-ky,tak je vzaly na brzdu,protáhly na všechny kvalty zhruba do poloviny rozsahu otáček a po rozsvícení zelenýho světýlka šup do bedny-celej proces netrval dýl jak 30 vteřin.

moderní zajíždění motoru

8.2.2010 v 17:05 | Nahoru | #18
nic zvlastniho, zajel sem timhle zpusobem desitky nejen zavodnich motoru a za poslednich par let nikdy sebemensi problem nebyl...

ono je celkem jedno jestli se ti to vysype po 50km nebo po 2000km od slozeni.. tak jako tak je to ukazatelem ze tam neco bylo spatne a nez cekat...

kazdopadne takhle zajizdi kdekdo, takze zadna novinka

(reakce na) moderní zajíždění motoru

8.2.2010 v 17:07 | Nahoru | #19
Durex> No to co jsem viděl já nebyla polovina otáček. Ale je pravda těch 30 vteřin to bylo...

moderní zajíždění motoru

8.2.2010 v 17:14 | Nahoru | #20
Tady bude ještě zajímavá debata.
Moje trocha do mlýna - kluk, který je pro mě pan autař, zajíždí auta stylem: zhruba první stovka opatrně, pak do první prohlídky v servise to točí do červena, prej ať si zvyká.

Tož nevím.

moderní zajíždění motoru

8.2.2010 v 17:20 | Nahoru | #21
Murkin tu lehce nastinoval postup jakym nejakej skorotovarni tym suzuki - alstare? nebo nakej podobnej, zajizdi novy motory na brzde... a myslim ze taky dostavaly kour hned... ale z my hlvy to neni... ja jen vim ze otec taky pri zabihani modelarskejch motoru ten motor nesetri:)

2 reakcí na tento příspěvek moderní zajíždění motoru

8.2.2010 v 17:21 | Nahoru | #22
Tak převážně se to tady sjednocuje na názoru že dnes už je to jedno, jestli se hned točí plnej nebo se kadla-kadla jede prvních 500km.

No a proč tedy v každém, bez vyjímky, manuálu z nás výrobce dělá výkonově uškrcený mrzáky?

Naposledy editováno 08.02.2010 17:23:07

(reakce na) moderní zajíždění motoru

8.2.2010 v 17:57 | Nahoru | #23

Jurawood>Tak převážně se to tady sjednocuje na názoru že dnes už je to jedno, jestli se hned točí plnej nebo se kadla-kadla jede prvních 500km.

No a proč tedy v každém, bez vyjímky, manuálu z nás výrobce dělá výkonově uškrcený mrzáky?



To mas jako ze se ma radit se spojkou.

moderní zajíždění motoru

8.2.2010 v 18:51 | Nahoru | #24
kdyz jsem mel novej valec, tak jsem to prvnich 200km nehonil na plno... pak jsem tomu chvili dal... treba z kopce, pak zas nekdy do kopce... ted najeto cca 1200 a honim to v cervenym a pohoda :D

moderní zajíždění motoru

8.2.2010 v 19:46 | Nahoru | #25


Tady je to na konci vidět že to voroštujou

moderní zajíždění motoru

8.2.2010 v 19:51 | Nahoru | #26
Myslím,že zajíždění je pořád opodstatněná záležitost.I když ze všech stran se valí,že jsou nové technologie,materiály atd tak ale stejně si musí díly sednout a jelikož drsnost povrchu není všude ideální,tak si nedovedu představit,že bych si domů přivezl novej bajk a po 100 km kdy se ani nezajedou pneu,tak bych motoru naložil do plnejch.
Ale už slýším kámoše:"To vydrží,vždyť je to kovový!"

2 reakcí na tento příspěvek moderní zajíždění motoru

8.2.2010 v 20:16 | Nahoru | #27
Nechce se mi to cely cist ale ten clanek cos prihodil na zacatku je pekna sracka. Muj nazor je ze motor je potreba zajizdet pekne z vostra a to hned od zacatku. Mozna se snizi zivotnost a mozna to bude bastit vic oleje nez kdyz budes prvnich 50000km jezdit jen do 5000 otacek ale motorku si prece lidi kupujou kvuli tomu aby litala a ne kvuli tomu aby najezdila ctvrt mega a nemuselo se na ni sahnout. Toz tak.

(reakce na) moderní zajíždění motoru

8.2.2010 v 20:32 | Nahoru | #28
pylot> po tobě bych si teda chtěl něco koupit ...

1 reakcí na tento příspěvek moderní zajíždění motoru

9.2.2010 v 00:38 | Nahoru | #29
Durex> mas nejakou opodstatnenou pripominku proc to tak nedelat? nejakou praktickou zkusenost(ne pouze radsi, pise to vyrobce, kamos rika apod.)?

ja to delam obdobne jako v clanku, postavim motor, doplnim vsechny tekutiny, necham 15min prohrat, obcas projedu par km at se prohrejou oleje i v differakach, prevodovkach (u aut samozdrejne) a pak tomu klidne 5-50km nakladam do cervenyho, vytacim, litam bokem apod.

Samozdrejmne u toho hlidam veci jako je afr, egt, tlaky, knock, teploty apod.

Po navratu vymenim vsechny kapaliny a i filtry. A auto je pripraveny a zajety.

Postavil a zajel sem takhle nekolik turbomotoru jak s vykonem pres 600hp tak i treba atmosferickou 1.3 s vykonem 180hp a nikdy bez sebemensiho problemu.

Dela to takhle vetsina zavodnich staji a motoraru, nejen v usa, evrope ale i cr.
Nebo snad myslite ze kdyz se rozsype motor 3dny pred zavodem tak kazdej zajizdi 3-7t km?

(reakce na) moderní zajíždění motoru

9.2.2010 v 14:31 | Nahoru | #30
Lobo> no to je jasný že nezájížděj.Na to není čas.Ale moje motorka není závodák abych jí takhle zajížděl.Vím jak se to dělá.Třeba 10k motor u stadiona co točí cca 15000 ot se taky skoro nezajíždí-resp dostane hned kotel a je zajeto.Ale odjede se závod a dělá se generálka. A celý to jde znova. Předváděčky se taky nezájížděj-max 500 km.Ale jak jsem psal víše.Naprosto se stotožnuji s tím článkem o kterém je tato diskuze.Ale já osobně bych nevolil variantu tomu hned dát kotel.To je celý
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist