Nedisponuje někdo z Vás grafem výkonu motoru v závislosti na teplotě nasávaného vzduchu?
Nebo popř, ideální teplota nasávaného vzduchu pro ideální výkon motoru?
PS: připadá mi,že pokud je vzduch chladnější pod cca 15 °C tak to šlape tak nějak lépe , a nebo je to subjektivní pocit?
Dawe02>babuka>
Tak pro me je matematicke modelovani kazdodenni hleba v jedne ceske petrochemicke firme Takze resim vsechno mozne od navrhu destilacnich kolon az treba po model rozptylu nejake chemikalie v okoli, ruzne precpocty po projektantech, bilance. Z tohohle mista spolupracuji s VSCHT, CVUT.Take moc dobre vim jaka jsou uskali vyvoje a modelovani. Faktem je, ze me za xx mil. nekoupi na vsechno mozne nejake pokusne zarizeni. Jsem rad ze mam za xx mil. alespon soft a vetsinou to je kombinace model + experiment - jak kdy, ja teda jen pocitam. Treba experimentovat v kontinualni vyrobe, kdyz treba nemas poloprovoz, to je legrace.
Ottův cyklus
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv teploty vzduchu na výkon motoru
Dawe02>Mirek12> Mirek12> v podstate spravne az na to to, ze vzduch se ohriva radove vice stlacenim, nez kontaktem s turbodmychadlem. Muze se to zdat drobnost, ale prave v tom spociva rada omezeni.
já se v tom tak nepitvám od toho jsou konstruktéři na které nadávám,, něco se jim podaří a něco zprasí... ale to je jiná pohádka.. ale máš jistě pravdu v tom stlačování já bych tedy při větším tlaku zvětšil aji mezichladič aby se tím kompenzovalo zahřívání no ni? tedka mluvím o vstupu .. vím akorát že u nějakejch HDi když se zvednul tlak na plnění o cc 200mba tak po 2tis km šlo srát těsnění což samozřejmě od čipařůů nikdy neuslyšíš a napsat to třeba na nějaké taková forum tak trvanlivost takové zprávy není větší jak hodina a je v prdeli vyzkoušeno
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv teploty vzduchu na výkon motoru
Mirek12>
Spis nez o turbu bych se na tomhle motorkarskem foru bavil o kompresoru i kdyz to stim tesnenim zajimave. 200 mbar neni zas tolik a v tomhle pripade bych to videl na problem chlazenijako takoveho.
babuka>Spis nez o turbu bych se na tomhle motorkarskem foru bavil o kompresoru i kdyz to stim tesnenim zajimave. 200 mbar neni zas tolik a v tomhle pripade bych to videl na problem chlazenijako takoveho.
ano ano.. já akorát vím že sme každému dělali těsnění pod hlavou a více jak 400mba to nebylo 100% ale což.. kompresor na jeden sice v autě sem čumel na něakyho jaguára XJ nebo co tam bylo už nevím a to mělo nějakej kurevskej motor a tam byl nějakej šroubovej kompresor co byl uloženej mezi válcemi byl to tedy macek a poháněly ho snad 3 klínáky výkony si nepamtuji ale nic slabého to nebylo ale z ventilu co odpouštel přetlak z potrubí při deceleraci jsme uchcávali
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv teploty vzduchu na výkon motoru
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv teploty vzduchu na výkon motoru
Přeplňování: dmychadlo s mechanickým pohonem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv teploty vzduchu na výkon motoru
2 reakcí na tento příspěvek Vliv teploty vzduchu na výkon motoru
1 reakcí na tento příspěvek Vliv teploty vzduchu na výkon motoru
tak asi bude ve vzduchu voda když jí teplej prostor nasaje tak ho to ochladí a víc nasaje(lepší to hoří) a asi se změní na kyslík (lepší to hoří) a vodík (ještě líp to hoří)a čím líp to hoří tím víc to předá energie (energie nevzniká ani nezaniká pouze přechází z jedné na druhou- škoda,to není můj nápad )
tak asi to má větší ůčinnost(běžnej spalovací motor asi 30% což je prd )
a proto to víc jede
ale to je jen sedlácekej poznatek z jízdy na fichtlu, nicméně z toho mám poučení že na motorce se má jezdit v lese a potůčkách aby to jelo
1 reakcí na tento příspěvek Vliv teploty vzduchu na výkon motoru
Ideální poměr u benzínu je 1:14,7 U metylu 1:6,5 a nitrometanu 1:2,1
Naposledy editováno 27.12.2009 14:13:48
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv teploty vzduchu na výkon motoru
teď když to pročítam tak moje zkušenost na otázku ( okoukaná) je kolem 70 C
asi to opravdu jede nejvíc a opotřebení je ještě únosné to je poznatek ze závodní praxe a dosáhnot je to někdy snadné nekdy velice těžké.
menší motory - termostatem a velikostí chladiče
větší motory(600 +] když to jde cladič jinak svíčky,chladící kapalina(druh)
start motoru při teplotě 0 C vykazuje opotřebení jako ? 300 ? km ujetých s teplotou 90 C tak že provoz za nízkých teplot je výkonnej ale neřešitelnej
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv teploty vzduchu na výkon motoru
Pepa GSX-R>Šmudla>čím máš chladnější nasávaný vzduch,tím více se do spalovacího prostoru dostane kyslíku a to samé platí o palivu.
Ideální poměr u benzínu je 1:14,7 U metylu 1:6,5 a nitrometanu 1:2,1
s temi pomery to neni zas az tak pravda,benzinak na 14,7:1 bude mit pekne emise,ale ne vykon
on i ten 4T se v maximu chudí
ono v tom fofru (asi 200x za sec to zapálí směs) se tam sejde moc kladných nastavení a je problém něco se musí vyhodit aby to jelo
když je velká komprese tak sice to zátáhne při rozjezdu ale na maximálku to netočí
když mám kompresi potřebuju lepší benzín
když mám benzín potřebuju větší předstih
když mám předstih tak to netočí
aby to zatáhlo potřebuju palivo
když mám palivo tak to zese netočí
a furt dokola
1 reakcí na tento příspěvek Vliv teploty vzduchu na výkon motoru
Naposledy editováno 27.12.2009 15:02:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv teploty vzduchu na výkon motoru
sice sem nenapsal že kvůli kompresi by se měl zvětšit předstih ale když zvýším kompresi abych měl větší výkon tak nebudu ustupovat ale řešit to palivem
vše zvyšuju proto abych měl vyšší výkon a předstihu není nikdy dost
Naposledy editováno 27.12.2009 14:59:27
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv teploty vzduchu na výkon motoru
MG>Murkin>
sice sem nenapsal že kvůli kompresi by se měl zvětšit předstih ale když zvýším kompresi abych měl větší výkon tak nebudu ustupovat ale řešit to palivem
vše zvyšuju proto abych měl vyšší výkon a předstihu není nikdy dost
Tak to ses ale totalne mimo misu
ještě takhle
většina závodních motorek silničních 2T i 4T v maximu stáhne palivo i předstih (myšleno 100% plynu na šoupátku nebo TPS a max rychlost) - proto ty různé PC a podobná zařízení
kros a enduro je jinak tam není taková zátěž v maximu ale důležitý je průběh
a draci s plynem je to taky jinak tam se naopak musí benzin lejt proudem jinak ten plyn to spálí až na železo asi bude mít velkou výhřevnost
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv teploty vzduchu na výkon motoru
nepřepisuj co si napsal pak to má jinej význam
napsal sem že motor s velkou kompresí netočí nikoliv že nejede
MG>Murkin>
nepřepisuj co si napsal pak to má jinej význam
napsal sem že motor s velkou kompresí netočí nikoliv že nejede
Ale toci (a jakej je v tom rozdíl?když netočí,tak asi nejede)
A nic neprepisuju,jen jsem doplnil!
Naposledy editováno 27.12.2009 17:13:15
A na tenhle blábol jsi přišel jak,že by se mělo v maximu stáhnout palivo naopak musíš sledovat,aby měl motor paliva kolik potřebuje,ale neochuzovat!,motorka by měla mít správný směšovací poměr(je to rozdíl,podle typu a obsahu motoru) ale ten na té skokové lambdě kterou používáš nezjistíš.Ono Ti to v dynamice na brzdě po ochuzení přijde možná lepší.ale na trati ta motorka nejede.
Naposledy editováno 27.12.2009 17:09:20
Dawe02>šmudla> u aut je to samozrejme. Zajimalo me jestli existuje seriovy motocykl s kompresorem, protoze s turbem jich par bylo.
Sériovou s kompresorem ? Znám jeden skútr Peugeot. Alespoň to má v názvu.Jak to je v tomto případě řešené nevím ... každopádně kompresor je kompresor, proti turbu určitě. No a proč není kompresor tak běžný ? Asi to bude náročnější na dodatečnou instalaci a na jeho pohon.
Edit
Další teda neznám. Pochopitelně různých závodních speciálů s kompresorem je.
Naposledy editováno 27.12.2009 17:10:55