bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vliv teploty vzduchu na výkon motoru
 
22.12.2009 v 18:44
Ahoj,
Nedisponuje někdo z Vás grafem výkonu motoru v závislosti na teplotě nasávaného vzduchu?
Nebo popř, ideální teplota nasávaného vzduchu pro ideální výkon motoru?

PS: připadá mi,že pokud je vzduch chladnější pod cca 15 °C tak to šlape tak nějak lépe , a nebo je to subjektivní pocit?

(reakce na) Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

24.12.2009 v 22:41 | Nahoru | #91

Dawe02>babuka>

Tak pro me je matematicke modelovani kazdodenni hleba v jedne ceske petrochemicke firme Takze resim vsechno mozne od navrhu destilacnich kolon az treba po model rozptylu nejake chemikalie v okoli, ruzne precpocty po projektantech, bilance. Z tohohle mista spolupracuji s VSCHT, CVUT.

Take moc dobre vim jaka jsou uskali vyvoje a modelovani. Faktem je, ze me za xx mil. nekoupi na vsechno mozne nejake pokusne zarizeni. Jsem rad ze mam za xx mil. alespon soft a vetsinou to je kombinace model + experiment - jak kdy, ja teda jen pocitam. Treba experimentovat v kontinualni vyrobe, kdyz treba nemas poloprovoz, to je legrace.

Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

24.12.2009 v 22:44 | Nahoru | #92
Pokud sjedete trochu dolů tak je tam základní model Ottova cyklu. Jen upozorňuji, že základní. Neřeší to xx jiných faktorů - chlazení, vlastní výkon. Výstupem je pouze účinnost. Tak to jen pro zajímavost.

Ottův cyklus

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

24.12.2009 v 23:08 | Nahoru | #93

Dawe02>Mirek12> Mirek12> v podstate spravne az na to to, ze vzduch se ohriva radove vice stlacenim, nez kontaktem s turbodmychadlem. Muze se to zdat drobnost, ale prave v tom spociva rada omezeni.



já se v tom tak nepitvám od toho jsou konstruktéři na které nadávám,, něco se jim podaří a něco zprasí... ale to je jiná pohádka.. ale máš jistě pravdu v tom stlačování já bych tedy při větším tlaku zvětšil aji mezichladič aby se tím kompenzovalo zahřívání no ni? tedka mluvím o vstupu .. vím akorát že u nějakejch HDi když se zvednul tlak na plnění o cc 200mba tak po 2tis km šlo srát těsnění což samozřejmě od čipařůů nikdy neuslyšíš a napsat to třeba na nějaké taková forum tak trvanlivost takové zprávy není větší jak hodina a je v prdeli vyzkoušeno

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

24.12.2009 v 23:30 | Nahoru | #94

Mirek12>



Spis nez o turbu bych se na tomhle motorkarskem foru bavil o kompresoru i kdyz to stim tesnenim zajimave. 200 mbar neni zas tolik a v tomhle pripade bych to videl na problem chlazenijako takoveho.

(reakce na) Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

24.12.2009 v 23:36 | Nahoru | #95

babuka>Spis nez o turbu bych se na tomhle motorkarskem foru bavil o kompresoru i kdyz to stim tesnenim zajimave. 200 mbar neni zas tolik a v tomhle pripade bych to videl na problem chlazenijako takoveho.


ano ano.. já akorát vím že sme každému dělali těsnění pod hlavou a více jak 400mba to nebylo 100% ale což.. kompresor na jeden sice v autě sem čumel na něakyho jaguára XJ nebo co tam bylo už nevím a to mělo nějakej kurevskej motor a tam byl nějakej šroubovej kompresor co byl uloženej mezi válcemi byl to tedy macek a poháněly ho snad 3 klínáky výkony si nepamtuji ale nic slabého to nebylo ale z ventilu co odpouštel přetlak z potrubí při deceleraci jsme uchcávali

Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

24.12.2009 v 23:59 | Nahoru | #96
akorát nemám fotku sakra

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

25.12.2009 v 10:40 | Nahoru | #97
babuka> proc o kompresoru ano a o turbu ne? Myslim ze turbo je i v motocyklech mnohem frekventovanejsi zpusob preplnovani... byl vubec nejaky seriovy kompresor?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

25.12.2009 v 12:58 | Nahoru | #98
Dawe02> u motorek nevím, u aut vím,že to má třeba Mercedes CLK (W208) 230 Kompressor

Přeplňování: dmychadlo s mechanickým pohonem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

25.12.2009 v 13:20 | Nahoru | #99
šmudla> u aut je to samozrejme. Zajimalo me jestli existuje seriovy motocykl s kompresorem, protoze s turbem jich par bylo.

Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

25.12.2009 v 13:30 | Nahoru | #100
Nejakej vliv teploty a vlhkosti tam asi bude. Dnes je 8 stupnu a vlhko jak svine a moje maly SVcko hrabalo i na ctyrku v kile. I kdyz nevim jestli to nebylo spis tim cernym flekem co byl pod zadnim kolem.

Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

25.12.2009 v 13:44 | Nahoru | #101
tohle řešili několikrát během 24 h Le Mans ,podrobnosti si už nepamatuju,jen to že mluvili o tom,že výkon motoru v noci je díky chladnějšímu vzduchu o něco vyšší a přestože je teplota asfaltu nižžší a mají tudíž menší grip,dosahujou lepších časů

2 reakcí na tento příspěvek Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

25.12.2009 v 19:50 | Nahoru | #102
Neprocital jsem celou diskuzi, nevim jak u modernich primovstriku, kde si to ridici jednotka automaticky upravuje podle okolnich podminek, ale u starsich motoru s karbcema (treba u moji ZX-6R) je narust vykonu citit zejmena proto, ze z vyroby je smes nastavena malinko bohatsi (vyrobce se tim jisti, aby nedochazelo vlivem chude smesi k zavadam typu propaleni pistu apod.) kvuli ruznym podminkam v ruznych regionech (jinak bude v Recku a jinak na Islandu). No, takze to pak jede lip, kdyz je chladno a vyssi tlak - protoze se dostava do motoru vice vzduchu a smes neni tolik bohata a ma blize k optimalnimu pomeru - proto to jede malinko lip. Znat to opravdu je, ale neni to samozrejme zadnej extrem.

(reakce na) Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

25.12.2009 v 21:41 | Nahoru | #103
RGbiker: Co vím já, tak výrobci naopak nastavují výchozí směs spíše chudší, kvůli plnění emisních limitů.

(reakce na) Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

26.12.2009 v 20:54 | Nahoru | #104
RGbiker> na svojí motorce máš "laďák" a pokud k němu nemáš i svody a karbec je v originále o filtru nemluvě, tak bych se na toto neodvolával. Protože když tam hodíš jinou koncovku tak ti ovlivní složení směsi.

1 reakcí na tento příspěvek Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

27.12.2009 v 13:51 | Nahoru | #105
můj pionýr: jede to víc když je chladno, po dešti, a okolo řeky taky ráno a večer v lese

tak asi bude ve vzduchu voda když jí teplej prostor nasaje tak ho to ochladí a víc nasaje(lepší to hoří) a asi se změní na kyslík (lepší to hoří) a vodík (ještě líp to hoří)a čím líp to hoří tím víc to předá energie (energie nevzniká ani nezaniká pouze přechází z jedné na druhou- škoda,to není můj nápad )

tak asi to má větší ůčinnost(běžnej spalovací motor asi 30% což je prd )
a proto to víc jede

ale to je jen sedlácekej poznatek z jízdy na fichtlu, nicméně z toho mám poučení že na motorce se má jezdit v lese a potůčkách aby to jelo

(reakce na) Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

27.12.2009 v 13:57 | Nahoru | #106
šmudla> Přijď se někdy podívat na dragstery a tam můžeš omrknout přeplňování turbem,kompresorem a N2O.

1 reakcí na tento příspěvek Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

27.12.2009 v 14:01 | Nahoru | #107
Šmudla>čím máš chladnější nasávaný vzduch,tím více se do spalovacího prostoru dostane kyslíku a to samé platí o palivu.
Ideální poměr u benzínu je 1:14,7 U metylu 1:6,5 a nitrometanu 1:2,1

Naposledy editováno 27.12.2009 14:13:48

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

27.12.2009 v 14:05 | Nahoru | #108
MG> sice sedláckej poznatek, ale pravdivej U toho dvoutaktu se přece jen chladnější počasí projeví víc, protože narozdíl od 4T dosahuje nejvyššího výkonu na mírně ochuzenou směs.

(reakce na) Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

27.12.2009 v 14:34 | Nahoru | #109
šmudla>

teď když to pročítam tak moje zkušenost na otázku ( okoukaná) je kolem 70 C

asi to opravdu jede nejvíc a opotřebení je ještě únosné to je poznatek ze závodní praxe a dosáhnot je to někdy snadné nekdy velice těžké.

menší motory - termostatem a velikostí chladiče
větší motory(600 +] když to jde cladič jinak svíčky,chladící kapalina(druh)

start motoru při teplotě 0 C vykazuje opotřebení jako ? 300 ? km ujetých s teplotou 90 C tak že provoz za nízkých teplot je výkonnej ale neřešitelnej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

27.12.2009 v 14:39 | Nahoru | #110

Pepa GSX-R>Šmudla>čím máš chladnější nasávaný vzduch,tím více se do spalovacího prostoru dostane kyslíku a to samé platí o palivu.
Ideální poměr u benzínu je 1:14,7 U metylu 1:6,5 a nitrometanu 1:2,1



s temi pomery to neni zas az tak pravda,benzinak na 14,7:1 bude mit pekne emise,ale ne vykon

(reakce na) Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

27.12.2009 v 14:46 | Nahoru | #111
mischa638>

on i ten 4T se v maximu chudí

ono v tom fofru (asi 200x za sec to zapálí směs) se tam sejde moc kladných nastavení a je problém něco se musí vyhodit aby to jelo

když je velká komprese tak sice to zátáhne při rozjezdu ale na maximálku to netočí
když mám kompresi potřebuju lepší benzín
když mám benzín potřebuju větší předstih
když mám předstih tak to netočí
aby to zatáhlo potřebuju palivo
když mám palivo tak to zese netočí

a furt dokola

1 reakcí na tento příspěvek Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

27.12.2009 v 14:49 | Nahoru | #112
Naopak,kdyz je komprese,tak musis s predstihem ustoupit.Nevim jak jsi prisel na to,ze motory s vetsi kompresi nejedou?

Naposledy editováno 27.12.2009 15:02:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

27.12.2009 v 14:58 | Nahoru | #113
Murkin>

sice sem nenapsal že kvůli kompresi by se měl zvětšit předstih ale když zvýším kompresi abych měl větší výkon tak nebudu ustupovat ale řešit to palivem

vše zvyšuju proto abych měl vyšší výkon a předstihu není nikdy dost

Naposledy editováno 27.12.2009 14:59:27

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

27.12.2009 v 15:04 | Nahoru | #114

MG>Murkin>

sice sem nenapsal že kvůli kompresi by se měl zvětšit předstih ale když zvýším kompresi abych měl větší výkon tak nebudu ustupovat ale řešit to palivem

vše zvyšuju proto abych měl vyšší výkon a předstihu není nikdy dost



Tak to ses ale totalne mimo misu

(reakce na) Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

27.12.2009 v 15:11 | Nahoru | #115
mischa638>

ještě takhle

většina závodních motorek silničních 2T i 4T v maximu stáhne palivo i předstih (myšleno 100% plynu na šoupátku nebo TPS a max rychlost) - proto ty různé PC a podobná zařízení

kros a enduro je jinak tam není taková zátěž v maximu ale důležitý je průběh

a draci s plynem je to taky jinak tam se naopak musí benzin lejt proudem jinak ten plyn to spálí až na železo asi bude mít velkou výhřevnost

(reakce na) Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

27.12.2009 v 15:15 | Nahoru | #116
Murkin>

to je pravda teď po svátkách sem jí odstrčil neb sem se trvale přežíral

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

27.12.2009 v 15:23 | Nahoru | #117
Murkin>

nepřepisuj co si napsal pak to má jinej význam

napsal sem že motor s velkou kompresí netočí nikoliv že nejede

(reakce na) Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

27.12.2009 v 16:27 | Nahoru | #118

MG>Murkin>

nepřepisuj co si napsal pak to má jinej význam

napsal sem že motor s velkou kompresí netočí nikoliv že nejede



Ale toci (a jakej je v tom rozdíl?když netočí,tak asi nejede)
A nic neprepisuju,jen jsem doplnil!

Naposledy editováno 27.12.2009 17:13:15

Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

27.12.2009 v 17:08 | Nahoru | #119
MG>většina závodních motorek silničních 2T i 4T v maximu stáhne palivo i předstih (myšleno 100% plynu na šoupátku nebo TPS a max rychlost) - proto ty různé PC a podobná zařízení

A na tenhle blábol jsi přišel jak,že by se mělo v maximu stáhnout palivo naopak musíš sledovat,aby měl motor paliva kolik potřebuje,ale neochuzovat!,motorka by měla mít správný směšovací poměr(je to rozdíl,podle typu a obsahu motoru) ale ten na té skokové lambdě kterou používáš nezjistíš.Ono Ti to v dynamice na brzdě po ochuzení přijde možná lepší.ale na trati ta motorka nejede.

Naposledy editováno 27.12.2009 17:09:20

(reakce na) Vliv teploty vzduchu na výkon motoru

27.12.2009 v 17:10 | Nahoru | #120

Dawe02>šmudla> u aut je to samozrejme. Zajimalo me jestli existuje seriovy motocykl s kompresorem, protoze s turbem jich par bylo.



Sériovou s kompresorem ? Znám jeden skútr Peugeot. Alespoň to má v názvu.Jak to je v tomto případě řešené nevím ... každopádně kompresor je kompresor, proti turbu určitě. No a proč není kompresor tak běžný ? Asi to bude náročnější na dodatečnou instalaci a na jeho pohon.

Edit
Další teda neznám. Pochopitelně různých závodních speciálů s kompresorem je.

Naposledy editováno 27.12.2009 17:10:55
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist