2 reakcí na tento příspěvek Šroubová kotoučová brzda Jawa-ČZ 350
mischa638>Podrobnosti jako jak to funguje? Nebo co tím myslíš? Je to kotoučová brzda ovládaná lankem. Používá se to ještě dnes, třeba u minibiků nebo u lepších kol. Ve vnitř toho třmenu je vypínací mechnismus, který tlačí na pístek a ten na destičku. Aspoň se teda domnívám.
Jo, je to tak, třmen má vevnitř šnek, na něm je pakna - páčka, při zatažení za paknu - páčku se šnek pootočí a vysune a zatlačí na brzdovou destičku. Akorát aby to správně fungovalo, musí být třmen plovoucí, protože brzdná síla jde jenom z jedné strany...je o zastaralý systém, houno to brzdí. Hydraulika je stokrát lepší...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Šroubová kotoučová brzda Jawa-ČZ 350
1 reakcí na tento příspěvek Šroubová kotoučová brzda Jawa-ČZ 350
Naposledy editováno 20.12.2009 00:13:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Šroubová kotoučová brzda Jawa-ČZ 350
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Šroubová kotoučová brzda Jawa-ČZ 350
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Šroubová kotoučová brzda Jawa-ČZ 350
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Šroubová kotoučová brzda Jawa-ČZ 350
JyrkaFM>Davv> ty bubny nejsou špatné, podle mě brzdí úplně v pohodě, akorát přední duplex je citlivý na správné seřízení. Když není, tak brzdí hůř, než jednoklíč
Tak špatný nejsou, to zas ne, na ty jawí výkony to stačí, ale třeba by tohle mohlo bejt trochu lepší, to je přece cílem konstruktérů, cokoliv zlepšovat
Toto řešení má své nevýhody (neschopnost vymezování vůlí při opotřebení destiček) tak i výhody (odolnost proti vysokým teplotám a servis - není nutno udržovat hydrauliku).
Že je třeba použít buď plovoucí třmen nebo kotouč stejně jako u všech ostatních jednopístkových nebo jednostranně působících systémů je snad naprosto jasné a jak to brzdí je spíš otázka konkrétních kostrukčních detailů a silových poměrů.
Takže asi tak.
1 reakcí na tento příspěvek Šroubová kotoučová brzda Jawa-ČZ 350
pak za pár let se dostal do výroby hydraulicky ovládaný třmen, jak ho známe dnes, dvoupístový, později s plovoucím kotoučem...
přičemž se souběžně s výrobou motorek osazených kotoučem, vyráběly i ty bubnové dvouklíčové, které taky nebrzdí zle, pookud se správně slícují a seřídí.
stejnou brzdu měly i Čz od 487, ovšem vždy v podstatě spíš na přání, na několika provedeních ČZ 175/180 byla vždy souběžně i s dvouklíčovým bubnem, byť i ten byl pak jiného provedení, kvůli novému typu vidlic a tudíž jiného záchytu reakce..
na jawě brzdí dobře, na lehké číze brzdí hodně moc dobře... v podstatě za provozu furt dva prstíky (plovoucí)
tuhle brzdu pak zdědily i poslední záchvěvy "cagiva roadster" opět zezačátku pevný, potom plovoucí.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 - spojka Jawa Přestavba | 125ccm | 27 | 15.3.2023 v 09:51 Jirk_K |
Co s tekoucí nádrží? [1, 2] Jawa 350/634, Jawa Přestavba | derryn | 44 | 21.2.2022 v 14:19 FJRPEPA |
Zachraňte 4 válcovou závodní Jawu [1, 2] Jawa Přestavba | Fidlous | 32 | 24.10.2018 v 06:34 MartinED250 |
Nová Jawa 1000 [1 ... 20, 21] Jawa Přestavba | drrath | 606 | 27.5.2016 v 09:14 HonzaHus |
nejšílenější přestavby pincků :-)... [1 ... 7, 8] Jawa Přestavba | Roman2bk | 239 | 18.5.2015 v 00:03 markus |