globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Baterie
19.12.2009 v 15:50
Potřeboval bych se dozvědět, cože to mám vlastně v motorce za baterii. Měla by být asi origo a nevím, jestli to je bezúdržbová, gelová nebo na gumový medvídky Prolejzal jsem různý stránky, i stránky výrobce FB, ale nedozvěděl jsem se nic. Případně jestli ji mám nějak dobíjet. Díky






2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie

19.12.2009 v 17:21 | Nahoru | #31
DavR1> Já nemám problém, že by nefungovala tak jak má, jen jsem ji vyndal, mám ji v teple už asi měsíc a napadlo mě, jestli by se neměla čas od času dobít. Motorka startuje v pohodě, takže KO určitě ještě není

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie

19.12.2009 v 17:26 | Nahoru | #32

Zdeny88>DavR1> Já nemám problém, že by nefungovala tak jak má, jen jsem ji vyndal, mám ji v teple už asi měsíc a napadlo mě, jestli by se neměla čas od času dobít. Motorka startuje v pohodě, takže KO určitě ještě není

Dávat aku do TEPLA není dobrý nápad, správná "skladovací" teplota je cca 8až12°C a to protože při této teplotě je samovybíjení aku nejmenší.
Takže pokud ti teplota v místě kde máš motorku v zimě nesleze k nule nebo pod nulu, nech ji v motorce, třeba odpojenou, ale tím že dáš aku do tepla jí spíš ublížíš, pokud ji teda občas nedobiješ, pak je to ok.

Jo a nechávat přez celou zimu aku an udržovací nabíječce je taky nesmysl ve výsledku to ničemu nepřidá ani aku nepomůže a jen vás to bude stát "majlant". Necháívat aku an udržovací nabíječce má smysl, teřba u hasičských aut apodobné technice, která je třeba garážovaná v nevytápěném místě a nikdy se neví, kdy bude potřeba odjet.

Naposledy editováno 19.12.2009 17:30:05

(reakce na) Baterie

19.12.2009 v 17:35 | Nahoru | #33
Dingo> U motorky teplota pod 0°C snad nesleze, baterku mám ve sklepě a tam je teplota kolem 15°C, až si přivezu tu nabíječku, tak kouknu jak na tom baterka je, popř. dobiju a někam uložím teda...

1 reakcí na tento příspěvek Baterie

19.12.2009 v 17:36 | Nahoru | #34
zase se tu objevuje názor, že nízká teplota baterii škodí a proto se musí častěji dobíjet, NEŠKODÍ naopak v nízké teplotě se sama nevybíjí a není ji potřeba potom nabíjet!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie

19.12.2009 v 17:42 | Nahoru | #35
Zdeny88> a jo ,.. já se nedíval jakej rok výroby to máš .. tak ještě rok

(reakce na) Baterie

19.12.2009 v 17:48 | Nahoru | #36
DavR1> Aspoň že tak, pak se Ti teda ozvu

Naposledy editováno 19.12.2009 17:49:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie

19.12.2009 v 17:57 | Nahoru | #37

--VinCenzo-->zase se tu objevuje názor, že nízká teplota baterii škodí a proto se musí častěji dobíjet, NEŠKODÍ naopak v nízké teplotě se sama nevybíjí a není ji potřeba potom nabíjet!



Akorátže za mrazu má aku menší "užitnou" kapacitu, což se projevuje třeba negativně při zimním startování třeba aut co stojí na mraze.

Za další, pod bodem mrazu může aku zamrznou -VYBITÝ, plně nabitý aku nikdy nezamrzne ani při -25°C.

Aku se za mrazu taky samovybíjí, nejmenší samovybíjení je právě kolem těch 6-8°C.

1 reakcí na tento příspěvek Baterie

19.12.2009 v 18:40 | Nahoru | #38
Hosi vy se s ti moc serete... Na zimu zapnu na plecku Optimate4 a necham to mrdat do jara a baterka je vzdy full ready... Nabijecka si ji porad udrzuje a ladi jak je potreba a to je cele...+ mam vse na moto jen vytazne kable. Nejake vyndavani bych zesral.

(reakce na) Baterie

19.12.2009 v 18:44 | Nahoru | #39

z-x-r>Hosi vy se s ti moc serete... Na zimu zapnu na plecku Optimate4 a necham to mrdat do jara a baterka je vzdy full ready... Nabijecka si ji porad udrzuje a ladi jak je potreba a to je cele...+ mam vse na moto jen vytazne kable. Nejake vyndavani bych zesral.


Nojo, když seš bohatej a nevíš co s prachama tak to tak čiň andále.

Já už sem se tomto vyjádřil výše, ale ty seš asi línej číst.

(reakce na) Baterie

19.12.2009 v 18:53 | Nahoru | #40
Dingo> s tou kapacitou jasně, ale tady se řešilo skladování; odkud víš to rozmezí 6-8 stupňů(dej link, pokud je to někde na netu)
logicky by mělo být samovybíjení nulové, při ztuhnutí elektrolytu, protože tím zastavíš pohyb nosičů náboje

Naposledy editováno 19.12.2009 18:55:30

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie

19.12.2009 v 19:25 | Nahoru | #41
Dingo> Nazdar Dingo, už několikrát jsi tady tvrdil, že gelovky do motorek se nedělaj. Tak Ti posílám link, aby ses přesvědčil, že se nejen dělaj, ale do supersportu běžně dávaj.Varta

Baterie

19.12.2009 v 19:31 | Nahoru | #42
Ježišmarja, kdokoli kdo má přístup na internet si může najít takových informací a sám..... jen to chce čas a nebejt línej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie

19.12.2009 v 19:32 | Nahoru | #43
kakabus> píšeš nesmysly,proč by gelové neexistovaly?Pošlu Ti jednu na dobírku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie

19.12.2009 v 19:36 | Nahoru | #44
LiborCBR> tu

Neviděl sem ji sice na vlastní oči, ale vzhledem k rozměrům tipuju, že do motorky ji stejně nedáš..možná tak do kufru..

Pepa GSX-R> Pošli radši datasheet od výrobce To bych moh taky tvrdit..hele, jestli nevěříš na perpetum mobile, pošlu ti jedno na dobírku

(reakce na) Baterie

19.12.2009 v 19:53 | Nahoru | #45

LiborCBR>Dingo> Nazdar Dingo, už několikrát jsi tady tvrdil, že gelovky do motorek se nedělaj. Tak Ti posílám link, aby ses přesvědčil, že se nejen dělaj, ale do supersportu běžně dávaj.Varta



nejsi schopný si zjistit přesné informace? pokud ne tak ze sebe prosím nedělej mameluka co šíří bludy.
Ano Varta dělá gelový aku pro motorky BOHUŽEL APOUZE PRO TVOJI SMŮLU 1 JEDINÝ TYP 12V 19Ah!!!! KDOPAK HO MÁ V MOTORCE komupak se do motorky vejde tak velká kisna

A o přesně tomto aku už sem tady psal - že Varta dělá jeden jediný gelový aku pro motorky - což ve výsledku pro tebe a ostatní znamená, že nedělá ŽÁDNÝ protže takový který dělá tam nikdo z vás nenacpe!



Naposledy editováno 19.12.2009 19:55:09

1 reakcí na tento příspěvek Baterie

19.12.2009 v 19:55 | Nahoru | #46
Gelovka do motorky existuje .. ale stojí 4-5t., to málo kdo koupí ..
Gelovka se taky říká bezudržbové baterkce, do které se naleje kyselina která jakoby zhoustne a kristalizuje ... ale není to gel, to se jen tak říká.

(reakce na) Baterie

19.12.2009 v 19:57 | Nahoru | #47
Pepa GSX-R> se přidám,taky jich pár pošlu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie

19.12.2009 v 20:01 | Nahoru | #48
kakabus> přímo na ní je napsáno GEL BATTERIES D-VOLTS 12V

(reakce na) Baterie

19.12.2009 v 20:04 | Nahoru | #49
DavR1> Přesně tak jak píšeš,tyto tzv gelovky se prodávají v přednabitém a suchém stavu.Musí se nalít a dobít.

2 reakcí na tento příspěvek Baterie

19.12.2009 v 20:11 | Nahoru | #50
Jen tak jsem koukal na netu na ceny gelovek ... a taková baterečka za 1.117.000,- ... to už jde ne
tady

(reakce na) Baterie

19.12.2009 v 20:23 | Nahoru | #51
Pepa GSX-R> Na stránkách výrobce(pokud to je výrobce a neberou to někde z číny), jsem nenašel žádnej datasheet..hlavně maj všude psáno GEL NANOTECHNOLOGY a jejich YTX9BS supr gelovka je dokonce levnější než ta samá AGM od Yuasy.. No víc to asi nemá cenu rozebírat..
Tak to na stránkách dokonce sami píšou, že nejsou přímo výrobci, ale berou to od "svýho dodavatele"..kterýho ale nejmenujou=CHINA.

Naposledy editováno 19.12.2009 20:26:17

1 reakcí na tento příspěvek Baterie

19.12.2009 v 20:32 | Nahoru | #52
Nevím kde to hledáš,ale zrovna koukám na stránky výrobce D-VOLTS
a ty gelovky tam jsou.

(reakce na) Baterie

19.12.2009 v 20:36 | Nahoru | #53
DavR1> Cos to našel?Baterii která váží jak 15 motorek

(reakce na) Baterie

19.12.2009 v 20:42 | Nahoru | #54
Pepa GSX-R> No dyk..na stránkách Dvolt. Normálně maj všichni výrobci ke stažení datasheety svých produktů, dvolt ne-e..dvolt navíc není vyýrobce, ale jenom prodejce(výrobce neznámý). Právě na stránkách Dvolt se to všechno dočteš. A to, že jsou levnější než klasický bezúdržbovky od Yuasy..supr nanotechnology gel baterky jsou levnejší než starý AGM bateky? To je taky trochu divný, nee?

(reakce na) Baterie

19.12.2009 v 21:17 | Nahoru | #55

DavR1>Jen tak jsem koukal na netu na ceny gelovek ... a taková baterečka za 1.117.000,- ... to už jde ne
tady



Takovouhle baterku jsme měli v práci ve vysokozdvižným vozíku, jednou jsem ji v prudké zatáčce ztratil a museli jsme ji zpátky vracet jeřábem

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie

19.12.2009 v 22:02 | Nahoru | #56

Dingo>No ještě je tady taky otázka INTENZITY plynování. Mě třeba aku dokud nedosáhne jistého prahu napětí prakticky vůbec neplynuje - jen nepatrně. S použitím lidlovský nabíječky intenzivně neplynuje nikdy, protože prostě napětí nepřesáhne onu hranici.

A pokud vybitý aku začne hned po napojení na nabíječku intenzivně plynovat, je dobrý tak akorát na odvežení do ekodvora a zakoupení nového.



Zkus si to po sobě nahlas přečíst a pak se oběs v rybníce.

(reakce na) Baterie

19.12.2009 v 22:11 | Nahoru | #57
Petrmoto> zastřel ne oběs

Vidíš, ani tohle neznáš, říká se Vem si provaz a di se zastřelit do rybníka

Naposledy editováno 19.12.2009 22:12:17

Baterie

19.12.2009 v 22:31 | Nahoru | #58
No jo, máš pravdu !! Poprvé. Fakt to neznám.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie

19.12.2009 v 23:08 | Nahoru | #59
Petrmoto: Přečetl jsem ten Dingův text a nevidím v tom problém. Co se ti nezdá? Kromě překlepu mě/mně a čárek?

virgil: V suchém přednabitém stavu se právě prodávají AGM baterie, lživě nazývané prodejci "gelové".

Baterie

20.12.2009 v 00:48 | Nahoru | #60
že vás to baví.. rači najděte lék na rakovinu :\
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 5.1.2024 v 23:47 RTSbike
kde shánět ND Suzuki GSX-R 600 Zajda2004 5 7.11.2023 v 13:42 Kubák
suzuki gsxr 600 sytic Suzuki GSX-R 600 malbbs 8 15.9.2023 v 19:32 yurcko
kontrolka rezervy Suzuki GSX-R 600 Motomaniak 16 24.5.2023 v 05:56 Maly1
Karburátory a delší odstavení [1, 2] Suzuki GSX-R 600 Jawista1234 31 15.4.2023 v 21:31 Milos1


TOPlist