Téma: Problém s ventily
16.11.2009 v 00:36
Zdravím,
mám u svého DAXe problém s ventily. V postatě je jedno, že je to DAX, ty motory jsou všechny dost podobný. Dělal jsem něco jako GO motoru, vyměnil nezbytné a samosebou bouchnutý ventil, složil a nastartoval, všechno běželo normálně, pak ještě párkrát šel nastartova až jednou jede a najednou zdechne. Podle zvuku mi bylo jasné co mu je - zase.
Rozebrat a zjistil jsem to co jsem nechtěl, nový ventil je taky bouchnutý - na vyhození. Rozvody jsem nastavil správně (dle továrních zářezů na motoru), pružinky jsou ok, lapoval jsem, vačky super - namazaný plnosyntetikou, řetěz je napnutej, napínáky jsou ok.
A další záhada, jak se může bouchnout sací ventil když se otvírá až po HÚ a zavírá při DÚ? Obvykle se bouchne spíš výfukovej - nestihne se zavřít. Nevíte někdo, co by s tím mohlo být?
Vodítko nemá vůli a jak říkám, motor běžel, špatný rozvody by se projevily už při prvním startu,..


1 reakcí na tento příspěvek Problém s ventily

16.11.2009 v 08:15 | Nahoru | #1
neni ve voditku fest, moh by se pridirat pak zustane otevrenej a je to hned

(reakce na) Problém s ventily

16.11.2009 v 13:08 | Nahoru | #2
curdaracer> Ale na vodítku není při zasunutí ventilu cítit žádná rukou zaznamenatelná vůle,..

1 reakcí na tento příspěvek Problém s ventily

16.11.2009 v 14:21 | Nahoru | #3
no prave ,ohreje se material roztahne se a je pruser, kloktat tam nesmi ale vule tam musi bejt zkus to zmerit mikrometrem . jeste prohlidni poradne drik to pridreni by melo bejt videt.

(reakce na) Problém s ventily

16.11.2009 v 14:27 | Nahoru | #4
curdaracer> Nic jinýho mě taky nenapadlo :\

Problém s ventily

16.11.2009 v 15:42 | Nahoru | #5
Vůle ventilového dříku ve vodítku je předepsána v servisní příručce. Dřík se měří mikrometrem, vodítko měřákem, který skoro nikdo doma nemá. Vodítka se měří až po nalisování do hlavy, protože se trochu zatáhnou.

Mimochodem sací ventil se otvírá před horní úvratí a výfukový zavírá za ní. Okamžik, kdy jsou v horní úvrati oba otevřený, se nazývá střih. Dobíhající proud plynu ve výfuku vytvoří setrvačností podtlak, který začne vysávat směs ze sání, které pak nasaje více směsi, než by stihlo, kdyby to nasával válec pouze pohybem pístu.

Problém s ventily

16.11.2009 v 20:34 | Nahoru | #6
Takže nejlíp vzít ventil, který jsem objednal, přiobjednat vodítko a odnést do servisu, kde by to měli zvládnout vyměnit (pochybuju, že bych doma dokázal vyndat to nalisovaný vodítko)?

Problém s ventily

16.11.2009 v 22:08 | Nahoru | #7
ja bych nemenil voditko ,vzal bych vystruznik a trochu bych to stary protah

Naposledy editováno 16.11.2009 22:09:11

Problém s ventily

16.11.2009 v 22:41 | Nahoru | #8
Já bych vzal celou hlavu a i s ventilem ji odnesl NIKOLIV do servisu, ale někam kde motorům rozumějí, ať to změří a projedou to výstružníkem na požadovanou vůli. Když to protáhneš sám, můžeš to zkurvit. Když bude vůle moc velká, ventil bude špatně dosedat na sedlo a navíc to tou dírou bude přisávat vzduch s olejem, pokud to nemá guferka.

Zkus najít dílnu, kde se specializují na opravy hlav, frézování sedel, broušení ventilů, výměnu vodítek....

1 reakcí na tento příspěvek Problém s ventily

16.11.2009 v 23:09 | Nahoru | #9
No, sám bych si netrouf, 100%ně bych to zkurvil,.. Vodítko jsem už stejně objednal 2 stovky není tak moc, kdyžtak ho tam prostě nedají,.. Takže tedy ne servis Honda, ale opravy motorů, jo?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s ventily

17.11.2009 v 11:42 | Nahoru | #10
FiffiQ> Někde ve tvém okolí určitě dělají opravy hlav.
V servisu Honda stejně nebudou mít lis na výměnu vodítka a nejspíš ani výstružník nebo frézku na sedla.
V servisech uměj měnit olej svíčky, a v té lepší polovině servisů umějí rozpůlit a složit motor aniž by něco zkurvili.

(reakce na) Problém s ventily

17.11.2009 v 11:53 | Nahoru | #11
Deadman> No, to jo, můj servisák co dělá Yukinu neumí ani vyměnit dráty vycentrovat kolo - musí to posílat externímu pracovníkovi. V Plzni je těch opravářů víc, tak se poptám po nějákým dobrým,.. Honda motosalón mi alespoň slušně napsali, že to je velmi starej model a že by to možná ani nezvládli a že stejně motory posílají taky jinam,.. aspoň že ta slušnost je.

1 reakcí na tento příspěvek Problém s ventily

17.11.2009 v 13:45 | Nahoru | #12
Koukal jsem na ty ventily, pár mm pod hlavou na dříku není ventil lesklej jako všude, ale takove jakoby odřenej, to může být ono?

(reakce na) Problém s ventily

17.11.2009 v 17:32 | Nahoru | #13
FiffiQ> material je normalne hladkej nebo olestenej pri pridreni je jako potrhanej treba i hrubej,
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
hledam partaka Monkey 125, fichtl, ... Honda Dax ST50, Honda Monkey 50, Honda Gorilla, SkyT... Jericho99 9 3.7.2017 v 15:15 puffybodie
Střelba z výfuku, nastavení karbura... Honda Dax ST50, Lifan LF 125GY FiffiQ 10 11.1.2012 v 18:09 bracha12
Kryt světlometu Honda Dax ST50 FiffiQ 9 22.12.2010 v 17:26 lukš
Přisávání oleje Honda Dax ST50 FiffiQ 18 6.2.2010 v 15:39 babuka
Ventily - opakovaný problém Honda Dax ST50 FiffiQ 20 11.1.2010 v 21:20 TomeKX2

TOPlist