bmw_r1300gs_cartec





Téma: Zpátky do minulosti!!!
7.11.2009 v 11:32
Ahoj všem příznivcům dvou kol.Když jsem se v létě zastavil u našich doma,tak jsem přišel ve chvilce kdy se uklízelo.Chtěl jsem se otočit a jít pryč,protože to smrdělo prací,ale na štěstí jsem zůstal a do rukou se mi dostalo,díky tomu, velké bohatství v podobě starých negativů(cca100),které nafotil můj táta na některých podnicích tady u nás v Čechách v letech x až y.Chtěl jsem se s Vámi všemi o to podělit a proto jsem založil toto vlákno.Pokusím se vám tady naservírovat všechny zajímavé kousky a z táty vydolovat nějaké ty popisky i s rokem a místem pořízení snímku.Doufám,že se vám to bude líbit a někomu zaplesá srdce.Zpátky do minulosti na RAJČETI!!!!!


Naposledy editováno 11.01.2010 03:21:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

13.2.2023 v 08:01 | Nahoru | #18361

imoladu píše: rosho> To bude později,Tam se jelo poprvé až asi 1971.



Je to možné. LB nám to určite upresní, on to tam vložil.

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

14.2.2023 v 20:08 | Nahoru | #18362
rosho> to bude ten závod 10.10.1971

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

16.2.2023 v 20:06 | Nahoru | #18363

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

17.2.2023 v 00:59 | Nahoru | #18364
Kohlstein> Motorku už dávno Nečesánek vykšeftoval ven. Těch RGček co u nás jezdily SZM a nějakým zázrakem zůstaly v republice by se daly spočítat na jedné ruce.
Ta Petecova Suzuki se dala lehce identifikovat,protože měla za zadníma válcema vařený napříč karter. Škoda té historie.

Zpátky do minulosti!!!

17.2.2023 v 06:14 | Nahoru | #18365
Takových *olítaných vran* dovezených zvenčí tady v té požehnané době jezdila dlouhá řada.
I Karel Sr. Hanika měl tu čest vyzkoušet Suzuki 2T - čtyřku a v Hořicích ho pořádně *prověřila*
Samozřejmě to nebyla Karlova vlastní RG, ale zapůjčená od AMK Pisárky
P.S. Fakt by mně zajímalo do čeho pan Nečesánek "investoval" ty love inkasovaný venku
TAMĚJŠÍ *sběratelé* si totiž té dohledatelné historie RG motorů a šasí dovedou vážit.

Naposledy editováno 17.02.2023 06:15:53

Zpátky do minulosti!!!

18.2.2023 v 11:17 | Nahoru | #18366
Teď něco, co sice souvisí s předchozím tématem (legendárními půllitry RG500 ) ,
ale týká se spíše blízké budoucnosti a určitě JE HODNO zaznamenání do kalendářů
všech někdejších obdivovatelů a fandů krásné dvoutaktní éry v GP




Naposledy editováno 18.02.2023 11:23:06

Zpátky do minulosti!!!

20.2.2023 v 20:00 | Nahoru | #18367
Jó to byly časy - když soupeřily 3 a více 2T značky ...

Zpátky do minulosti!!!

20.2.2023 v 20:21 | Nahoru | #18368
I mezi brňáky se už dnes najde málo těch, co pamatují okruh v Brně - Černých polích, kde jezdily motocykly i automobily



Už nevymyslím, kolik mně tehdy *už* bylo let, když jsem, myslím že 2x,
koukal na tento okruh v Černých polích. Byl to velkej trap - od startu první polovina trati po rovině,
pak *s kopce*až do vracečky, od ní až do levýho vinklu *do kopce* a do cíle.
Bydlel jsem tenkrát na ulici Minská a dolů kopcem směrem ke kapličce(která je tam dodnes)
po levé straně byla autodílna Františka Kameše, kterej závodil v autech, jezdil tehdy dokonce
bílýho Minora s reflektory, legendu 24Hours v Le Mans.
V té jediné, (skoro pravoúhlé) zatáčce on trefil strom na pravé straně a jeli tam na vrcholu toho
stoupání od Lužánek už hodně rychle...
Samozřejmě jsem do té dílny na Minské občas chodil okukovat a pan Kameš byl pro mně hrdina,
když bydlel kousek ode mně... Až o dost později jsem slyšel od jeho mechanika, že *Franta se
zmínil, že tam v těch Černých polích měl radši zůstat" ... Měl totiž rakovinu, ale už si napamatuju,
kdy se s ním rodina, soupeři a fandové loučili . Později byl můj *hrdina* pan Závodník Gbelec Alois,
protože jezdil dvoutaktního *ječáka* Wartburga vlastní konstrukce, kterýmu sám dělal motor,
ač byl brněnským číšníkem ve Vinárně Jurišič, naproti tehdejšímu *bufáču* Sputnik .

A v Brně se jezdil i další *městský* motocyklový okruh - sice primitivní obdélník ulicemi Králova pole .-DD
Divácké prostory z dnešního hlediska neuvěřitelně blízko trati, ale nikdy tam nedošlo ke zranění diváka ...

Naposledy editováno 21.02.2023 14:51:44

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

2.3.2023 v 08:40 | Nahoru | #18369
*Horká novinka* jistě i pro Veletrh Motocykl
****************************************************
Český rozhlas - Radiožurnál informoval dnes v 8:15 a opakoval v 8:21 hod ,
že Evropská komise začala připravovat zavedení jednotného elektronického
řidičského průkazu, nikoliv jako kartičku , s možností mít doklad na mobilu ,
aby např. byla dostupná data o přestupcích řidiče i při kontrolách v celé EU .
Má to být součást projektu s názvem *Vize nula* pro budoucnost kdy
(doslova)již na silnicích nebudou umírat žádní lidé
Kladně se vyjádřila i česká komisařka Věra Jourová .

Zpátky do minulosti!!!

16.3.2023 v 12:15 | Nahoru | #18370
První závod na BRNĚNSKÉM okruhu , tolikrát opakovaný ,
ale navždycky jedinečný jeho filmový záznam



První MISTROVSTVÍ SVĚTA v roce 1965 a jeho nezapomenutelná divácká *kulisa*



Ten zdejší definitivně POSLEDNÍ závod pamatujeme všichni
===================================================

Naposledy editováno 16.03.2023 12:28:28

Zpátky do minulosti!!!

24.3.2023 v 14:21 | Nahoru | #18371
Otto Krmíček- motocyklový závodník a konstruktér

Zpátky do minulosti!!!

24.3.2023 v 21:11 | Nahoru | #18372
Byl to jeden z patronů československých okruhářů - zlatej člověk
Nezasloužil si , aby ho potkalo to nejhorší na světě , když otec přežije syna

Zpátky do minulosti!!!

30.3.2023 v 17:06 | Nahoru | #18373
2023 DAYTONA 200 - Kamil Holán
*****************************************


Naposledy editováno 30.03.2023 17:08:12

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

4.4.2023 v 18:01 | Nahoru | #18374
Můj trvalý názor, že ten starý způsob startu s motorem v klidu a roztlačením stroje
nebyl nebezpečnější než současný, přestože dnes jsou pouze tři jezdci v jednotlivých
řadách, i když byl oproti dnešku v každé řadě násobek jezdců, si i nadále uchovávám .
Ten současný start na spojku při zhasnutí světel s motorem v chodu totiž vždycky(!) přináší
jedno velké nebezpečí a sice, že když někdo v předních řadách špatně odstartuje,
jezdci ze zadních řad ho míjí už ve velké rychlosti . A když ho neminou ...

Ale i za stara , v té *zlaté éře dvoutaktní*, někdy nastávaly při startu dramatické situace ,
jako tady se Spencerem, Mamolou a Pellandinim ...



Naposledy editováno 04.04.2023 18:11:59

Zpátky do minulosti!!!

10.4.2023 v 16:54 | Nahoru | #18375
Krásná vzpomínka na *tátu se synem* ...

Zpátky do minulosti!!!

10.4.2023 v 16:59 | Nahoru | #18376
Pro znalce tohoto sportu legendární dvojice - Rudi Kurth a Dane Rowe ...



Po startu TT na ostrově Man ...

Zpátky do minulosti!!!

10.4.2023 v 17:06 | Nahoru | #18377
Seeley - Koenig 500 ccm ...



Lodní motor Koenig 2T-H4 *šoupátko* s převodovkou Norton v chassis Seeley ...



Naposledy editováno 10.04.2023 17:07:20

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

10.4.2023 v 19:45 | Nahoru | #18378
IvanDvoutakťák> Push-starty se sice rušily s odkazem na bezpečnost, nicméně si myslím že tento typ startu, a obdobně jako starty typu Le Mans, prostě ztratily svůj význam. Tento způsob startů pochází z dob, kdy závody motoristické závody měly nejenom vygenerovat nejrychlejšího závodníka, nejrychlejší stroj, ale také nejspolehlivější stroj, a k tomu pochopitelně patří i schopnost rychle a bezproblémově nastartovat.
A mimochodem to riziko při startech s běžícím motorem, tedy že někoho sestřelí někdo ze zadní řady, se v podstatě stalo Wayne Gardnerovi při Monze 1986, tedy v době push-startů, a i tímto incidentem se tehdy argumentovalo.
Ostatně Američané vždy argumentovali právě bezpečností ve prospěch letmých startů typu Indianopolis, protože tímto typem startu se zmenšuje riziko, že se jezdec "neodlepí".

Zpátky do minulosti!!!

11.4.2023 v 11:02 | Nahoru | #18379

Zpátky do minulosti!!!

4.5.2023 v 13:11 | Nahoru | #18380
V návaznosti na nedávný HYENISMUS jednoho z německých(!) médií,
v němž byl zveřejněn fingovaný interview s Michaelem Schumacherem
pořízený tou T.ZV. UMĚLOU INTELIGENCÍ,
připomínám příjemné chvíle, které někdejší idol automobilového sportu F1 strávil i na AMD v Brně



Naposledy editováno 04.05.2023 13:11:51

Zpátky do minulosti!!!

4.5.2023 v 21:09 | Nahoru | #18381
Táta se synem..... Ta 46 je známý "pekař" a pneu-podvodník Valentino Rossi, který díky pečeným gumám, získal všechny své tituly. Je to největší podvodník v historii motocyklových závodů. Díky za zavedení jednotných pneumatik a díky za jeho sebevědomí, kdy si myslel, že na to má, nechtel končit a vydržel do 42 let a skončil v několika posledních sezónách jako skoro poslední ve většině závodů!

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

29.5.2023 v 09:31 | Nahoru | #18382
Ahojte priatelia.
Viete mi poradiť, kedy a kde boli urobené tieto fotografie? Budete vedieť aj mená jazdcov? Vďaka

Zpátky do minulosti!!!

4.6.2023 v 10:30 | Nahoru | #18383
GP DDR - Sachsenring 1969


Rozdílné GP generace - Barry a Mike ...


Éra 2T začíná ...


Ideál symetrie - Suzuki RG500 ...


O nějakej rok později se už *jezdily ucha* srovnatelný s dneškem, ale bez *vystrčených kolen a loktů* ...


Naposledy editováno 04.06.2023 10:30:59

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

5.6.2023 v 07:03 | Nahoru | #18384

IvanDvoutakťák píše: *Horká novinka* jistě i pro Veletrh Motocykl
****************************************************
Český rozhlas - Radiožurnál informoval dnes v 8:15 a opakoval v 8:21 hod ,
že Evropská komise začala připravovat zavedení jednotného elektronického
řidičského průkazu, !!!!!
Jako - vybije či scípne mi chytrá placka a su vlastně bez dokladu
nikoliv jako kartičku , s možností mít doklad na mobilu ,
aby např. byla dostupná data o přestupcích řidiče i při kontrolách v celé EU .!!!
To jako nejni propojené ? Snad možná rumunské řp, kde banda kamčáků má stejné číslo řp, navíc když mu ho zabaví, do pár dnů má jiný
Má to být součást projektu s názvem *Vize nula* pro budoucnost kdy
(doslova)již na silnicích nebudou umírat žádní lidé!!!!!!!
Kladně se vyjádřila i česká komisařka Věra Jourová .


Ta pí. Jourová musí bejt hlava
Na důchod se stěhuju a bydlet budu na silnici a nikdy neumřu ani věkem

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

5.6.2023 v 09:20 | Nahoru | #18385
Tento další stupínek k našim "světlým zítřkům", jsem připomenul už 2.3.2023 v 08:40 #18369 ,
takže si můžeme být jisti, že EU "legislativci" spolu s "komisaři" od té doby významně pokročili
v jejich "práci". Pokračovat v ní budou jejich následovníci po letošních "evropských volbách"
a než se nadějeme, ještě současní čeští "legislativci + exekutivci" nám ten jednotný elektronický ŘP,
tu nevídanou vymoženost zavede . Nejspíš opět za stavu nějaké legislativní nouze

Naposledy editováno 05.06.2023 09:24:17

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

5.6.2023 v 10:30 | Nahoru | #18386

IvanDvoutakťák píše: Tento další stupínek k našim "světlým zítřkům", jsem připomenul už 2.3.2023 v 08:40 #18369 ,
takže si můžeme být jisti, že EU "legislativci" spolu s "komisaři" od té doby významně pokročili
v jejich "práci". Pokračovat v ní budou jejich následovníci po letošních "evropských volbách"
a než se nadějeme, ještě současní čeští "legislativci + exekutivci" nám ten jednotný elektronický ŘP,
tu nevídanou vymoženost zavede . Nejspíš opět za stavu nějaké legislativní nouze



Za mě v pořádku, budu mít vše v jednom tj. občanku a řidičák a pochopitelně v tom žádná baterie není, funguje to jako např. platební karta. A při ztrátě a nebo krádeži, ten doklad nemůže nikdo zneužít. Bude potřeba znát PIN.

Zpátky do minulosti!!!

6.6.2023 v 20:45 | Nahoru | #18387


Skvělej dokument *nástupu dvoutaktů* v GP ...
Ročník 1973 GP v Brně jsme sledovali cca o 200 m před
tímto úsekem zachyceným na této fotce - je to závěr klesání
trati z Kohoutovic Libušiným údolím kolem bývalého Skřípalova mlýna
do *vlásenky* v Pisárkách, kde trať začala stoupat směrem do Nového Lískovce .
Byli jsme svědky vývoje tohoto závodu kubatury 350ccm, kdy Agostini s Readem
na 4V-4T MV Agusta závod od startu po většinu kol vedli a Teuvo *Teppi* Lensivuori
se jim na jeho 2V-2T Yamaze 350 neustále přibližoval . Rozhodla poslední 4 kola, když
kolem nás projel Lensi se ztrátou cca 100 metrů za Agustami, v následujícím
kole pak v závěsu za nimi a dalším už před nimi s náskokem , který je na této fotce .
A závod samozřejmě vyhrál ...

Naposledy editováno 06.06.2023 20:50:12

Zpátky do minulosti!!!

6.6.2023 v 20:55 | Nahoru | #18388
Giacomo Agostini - Suzuki RG500 - Strubben corner Assen 1976

Zpátky do minulosti!!!

6.6.2023 v 23:47 | Nahoru | #18389
Ivane ta fotka je na začátku Kohoutovic, hned následuje Monte Carlo.

Zpátky do minulosti!!!

7.6.2023 v 07:08 | Nahoru | #18390
Máš pravdu, Lubone
Takže to je v tom kole, kdy TL přijel *k nám* do Libušiňáku už s pěkným náskokem ...

Naposledy editováno 07.06.2023 07:31:13
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist