bmw_r1300gs_cartec





Téma: Zpátky do minulosti!!!
7.11.2009 v 11:32
Ahoj všem příznivcům dvou kol.Když jsem se v létě zastavil u našich doma,tak jsem přišel ve chvilce kdy se uklízelo.Chtěl jsem se otočit a jít pryč,protože to smrdělo prací,ale na štěstí jsem zůstal a do rukou se mi dostalo,díky tomu, velké bohatství v podobě starých negativů(cca100),které nafotil můj táta na některých podnicích tady u nás v Čechách v letech x až y.Chtěl jsem se s Vámi všemi o to podělit a proto jsem založil toto vlákno.Pokusím se vám tady naservírovat všechny zajímavé kousky a z táty vydolovat nějaké ty popisky i s rokem a místem pořízení snímku.Doufám,že se vám to bude líbit a někomu zaplesá srdce.Zpátky do minulosti na RAJČETI!!!!!


Naposledy editováno 11.01.2010 03:21:04

Zpátky do minulosti!!!

23.2.2021 v 14:28 | Nahoru | #17911
Njn, ale tamější styl závodů se dodnes tak moc nezměnil .
"" Jen "" se dnes jezdí maximálka o hodně vyšší ...

Zpátky do minulosti!!!

8.3.2021 v 14:21 | Nahoru | #17912
Aktualitka pro fandy ROADRACINGu :

Závod 300 zatáček Gustava Havla, který se měl konat ve dnech 22. a 23. května 2021,
má nový termín 14. /15. srpna 2021 . Česká TT je zrušena .

Předpokládané kategorie 300 ZGH 2021
===============================
125 SP
125 GP /Moto3 + 250 Open
Supermono + Supersport 300
Supertwin
IRRC Supersport (2 závody)
IRRC Superbike (2 závody)

Zpátky do minulosti!!!

8.3.2021 v 16:18 | Nahoru | #17913
Už moc nevěřím, že se vůbec něco pojede.....

Zpátky do minulosti!!!

15.3.2021 v 19:46 | Nahoru | #17914
Dám sem tři fota, vzpomínka na Bohouše Stašu.

2 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

16.3.2021 v 16:52 | Nahoru | #17915
Není ten obr vedle Staši náhodou závodník Jiří Hlaváč?

Zpátky do minulosti!!!

16.3.2021 v 17:56 | Nahoru | #17916

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

16.3.2021 v 18:04 | Nahoru | #17917
KARING> Měl by to být mechanik ČZ pan Bártík.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

16.3.2021 v 19:16 | Nahoru | #17918

tomini píše: KARING> Měl by to být mechanik ČZ pan Bártík.



Je to možné.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

17.3.2021 v 20:39 | Nahoru | #17919
KARING> nie je to možné...

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

17.3.2021 v 22:04 | Nahoru | #17920

Retro píše: KARING> nie je to možné...



(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

18.3.2021 v 17:52 | Nahoru | #17921
KARING> Je to pan František Bártík dlouholetý mechanik závodního oddělení ČZ, už není mezi námi, zemřel 2 ledna 2019 ve věku 89 let.

Naposledy editováno 18.03.2021 17:52:43

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

18.3.2021 v 18:06 | Nahoru | #17922
Tomini - Mě napadl v první chvíli Jiří Hlaváč asi nejvyšší jezdec mezi závodníky 60 a 70 let! Trochu jsem pozapomněl, že vedle Bártíka stojící Staša byl sice velký jezdec, ale postavou malý a v té době střízlík a váhou kolem 55 kilo. František Bártík dělal mechanika před Stašou Stanislavu Malinovi a po Malinově tragické smrti ho zřemě dostal Bohumil Staša.

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

18.3.2021 v 19:07 | Nahoru | #17923
KARING> Ano, tak to bylo, já někde mám foto Jiřího Hlaváče ale nemůžu ho najít.

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

18.3.2021 v 19:49 | Nahoru | #17924
Jedna hádanka, Jirka Mrkývka je jasný, ale kde a kdy ?

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

19.3.2021 v 20:26 | Nahoru | #17925
PinkPanther> Rok 1978,s číslem 18 Mitošinka,okruh nepoznám,ale dle st.č 56 je to asi mezinárodní závod.Nevím jestli u nás,nebo v zahraničí.

Zpátky do minulosti!!!

19.3.2021 v 23:38 | Nahoru | #17926
Podle těch zimních bund a kulichů asi brzy zjara nebo na podzim. Banská Bystrica 15.10. 1978?

2 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

21.3.2021 v 09:33 | Nahoru | #17927
Pěknou neděli všem. Poptávám nějaké dobové materiály nebo informace o vzniku kategorie Katalog 175. Třeba technické předpisy, kdy se jel první závod, přídadně články ze Světa motorů apod. Nemáte někdo? Děkuji

Zpátky do minulosti!!!

21.3.2021 v 11:18 | Nahoru | #17928
Ze kterého okruhu je ta pěkná fotka , L+B ?
Ale k věci :
nevím kdy a kde se v tehdejší ČSSR jel úplně první závod třídy Katalog 175, etablovaný "Svazarmem"
pro sériové motocykly ČZ 175/477, nicméně coby *ortodoxní brňák* vím jistě, že V BRNĚ se závod této
třídy jel poprvé 10.10. 1971 na městském okruhu za brněnským výstavištěm .
Absolvoval jsem tento závod na motocyklu vypůjčeném od Vojty Bejvla, mého spolupracovníka na letišti v Tuřanech,
který ale bylo nutno "podrobit" aspoň základnímu servisu jako výměně řetězové sady a provozních kapalin

Tech.regule stanovovaly zcela jednoznačně, že stroje jsou v původním stavu, jak byly za koupeny v n.p. Mototechna
a vybaveny jednotnými startovními tabulkami (z t.zv. sololitu), které byly prvním jezdcům dokonce dodány krajskou
technickou komisí motocyklového sportu Svazarmu .
Zásadním omezením úprav motoru byl sériový karburátor a funkční dynamo 6V - elektrického vybavení,
aby se závodilo skutečně na stejné technice .

Sice se (pouze "v kuloárech") tradovalo, že dva z jezdců, Šebek a Neubauer (navíc tehdy funkcionáři Svazarmu),
už v příští sezóně měli v karburátorech větší "díry a hlavní trysky", plus demontovaný rotor dynama aby se zmenšily
ztráty výkonu a zapalování tak fungovalo jen na baterii a přerušovač ,bez dobíjení baterie .
Napovídaly tomu výsledky z mnoha závodů, kdy ti, co dodržovali tech. regule, dokončovali výhradně až na třetích
a dalších místech ...
V dalších letech už pak byly povoleny úpravy na motoru , výfuku i šasi .



Naposledy editováno 21.03.2021 11:34:51

Zpátky do minulosti!!!

21.3.2021 v 11:29 | Nahoru | #17929
Závody Znojmo - odkaz, nemá smysl to přepisovat
https://www.moto.cz/...ske-okruhy/68-znojmo

Naposledy editováno 21.03.2021 11:30:17

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

21.3.2021 v 12:03 | Nahoru | #17930
L&B> Myšlenka dobrá, závodit na seriových strojích. Já už jsem na vlastní oči viděl jenom na konci osmdesátých let jezdit bastardy a bastly s kapotama, což byl výsměch původní myšlence i výsměch závodním motorkám zároveň.
Tohle asi znáš - https://www.motorkari.cz/tema/?t=154806
Jedna se prodává v Brně - https://motorky.baz...4/cz-175-katalog.php
Já si spíš pamatuju, že když jezdilo, tak to byly hrůzy v podobném stavu jako na fotce:

2 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

21.3.2021 v 18:09 | Nahoru | #17931
Děkuji za informace. Ten závod v Brně 1971 jsem jako premiéru tipoval taky. Říká se, že ,,Katalogy´´ byly moravská záležitost, ale v roce 1973 se jelo i v Ústí n.L. Moje původní fotka je ze Žďáru n.S. Připojuji fotku z Ořechova

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

21.3.2021 v 22:19 | Nahoru | #17932
L&B> Je zajimavé,že v startovce z Brna 1971-třída asi 350 je Jroslav Zavrtálek st.- později dlouholetý oblíbený tech.komisař.

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

21.3.2021 v 22:50 | Nahoru | #17933
imoladu> To není zajímavé, od 50.let běžně závodil na silnici i v terénu. I bez nohy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

21.3.2021 v 23:23 | Nahoru | #17934
L&B> Ty katalogy 175 jsem nikdy neviděl, jen jsem o nich slyšel! Asi to s těmi 10 koníky bez kapotáží moc neupalovalo že?

Zpátky do minulosti!!!

22.3.2021 v 11:57 | Nahoru | #17935
Jak vidím (čtu), vždycky se člověk může dozvědět něco novýho -
poznal jsem totiž pana Zavrtálka *Jarina* už s protézou .
Byl to skvělej chlap - slavil jsem s rodinou v jeho kyjovském sklípku
moje sedmdesátiny a BOHUŽEL krátce poté jsme se s ním v Kyjově loučili navždycky

P.S. V roce 1987 byl "vypsán" Oblastní přebor C (JMK+SMK) jako motocyklová premiéra
18.7. na právě dostavěném brněnském automotodromu.Když jsem *zjistil*, že bych prostě
nedokázal, po těch čtyřech letech výstavby AMD, být pouhým divákem, tak právě pan Zavrtálek
mně umožnil závodu se zůčastnit. Řádově několik dnů předem jsem za ním na mojí T350
zajel do Kyjova a na počkání od něj získal jak jezdeckou licenci, tak TK přesto, že Suzuki
byla ve stavu odpovídajícím provozu na veřejných komunikacích. Té důvěry, že stroj bude
při přejímce k závodu 18.7. odpovídat platným regulím, jsem si nikdy nepřestal vážit .
Dojel jsem na 12.místě třídy 250+350 . Holt ta pauza od mého posledního závodu
Přeboru Moravy v září 1980 byla už příliš dlouhá

Naposledy editováno 22.03.2021 13:56:01

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

22.3.2021 v 20:30 | Nahoru | #17936
KARING> prý tam nakonec měli koní i 30, když se rozvolnily úpravy a jelo to snad přes 160 km/h...

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

22.3.2021 v 21:08 | Nahoru | #17937
L&B> O panu Zavrtálkovi jsem to samozřejmě věděl,já to spíš připoměl pro ostatní pamětníky.Ty udajně 30 konové katalogy ale používali motory ČZ 125 516,případně 175 enduro.Plus převtané 175-477.

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

22.3.2021 v 21:30 | Nahoru | #17938
y

Naposledy editováno 01.07.2021 07:01:33

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

22.3.2021 v 23:47 | Nahoru | #17939
y

Naposledy editováno 01.07.2021 07:00:56

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

23.3.2021 v 19:09 | Nahoru | #17940

L&B píše: KARING> prý tam nakonec měli koní i 30, když se rozvolnily úpravy a jelo to snad přes 160 km/h...



Zrovna jsem chtěl napsat, že těch 30 koní určitě neměl původní sériový motor, ale napsali to tady za mě Imoladu a Appa, kteří i věděli, jaké motory se do té původní sériové motorky dávaly.....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist