bmw_r1300gs_cartec





Téma: Zpátky do minulosti!!!
7.11.2009 v 11:32
Ahoj všem příznivcům dvou kol.Když jsem se v létě zastavil u našich doma,tak jsem přišel ve chvilce kdy se uklízelo.Chtěl jsem se otočit a jít pryč,protože to smrdělo prací,ale na štěstí jsem zůstal a do rukou se mi dostalo,díky tomu, velké bohatství v podobě starých negativů(cca100),které nafotil můj táta na některých podnicích tady u nás v Čechách v letech x až y.Chtěl jsem se s Vámi všemi o to podělit a proto jsem založil toto vlákno.Pokusím se vám tady naservírovat všechny zajímavé kousky a z táty vydolovat nějaké ty popisky i s rokem a místem pořízení snímku.Doufám,že se vám to bude líbit a někomu zaplesá srdce.Zpátky do minulosti na RAJČETI!!!!!


Naposledy editováno 11.01.2010 03:21:04

Zpátky do minulosti!!!

16.2.2021 v 23:30 | Nahoru | #17881
y



Naposledy editováno 01.07.2021 07:05:09

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

20.2.2021 v 10:00 | Nahoru | #17882
Je zajímavé, že ani Nacistům se nepodařilo motorky Jawa zlikvidovat. Podařilo se to až Komunistům.

www.ceskatelevize.cz/ivysilani/12387474945-archiv-d/

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

20.2.2021 v 18:34 | Nahoru | #17883

mirekvtr píše: Je zajímavé, že ani Nacistům se nepodařilo motorky Jawa zlikvidovat. Podařilo se to až Komunistům.

www.ceskatelevize.cz/ivysilani/12387474945-archiv-d/



ALE TO JSOU MI NOVINKY! Jawu a ČZ zlikvidoval až současný polistopadový režim! Nakonec Jawa ještě jako značka existuje, ale v současné době dělá spíš ostudu původní Jawě! Nepiš kraviny, když o tom vůbec nic nevíš, ty KOMUNISTO!

Naposledy editováno 20.02.2021 18:47:57

Zpátky do minulosti!!!

20.2.2021 v 18:44 | Nahoru | #17884
A MIMOCHODEM, NĚMCI JAWU ZA VÁLKY POTŘEBOVALI NA VÝROBU ZBRANÍ A VÁLEČNÉHO MATERIÁLU! MOTORKY SE TAM ZA VÁLKY NESMĚLY VYRÁBĚT !

Naposledy editováno 20.02.2021 18:48:43

3 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

20.2.2021 v 19:55 | Nahoru | #17885
jendazeleny: Jakým způsobem zlikvidoval Jawu polistopadový režim? Zakázal jí vyrábět konkurenceschopné výrobky? Nařídil útlum pod heslem "do kapitalismu nepojedeme na motocyklu"? Nebo nějak jinak? Pokud mě paměť neklame, podobné akce se děly před listopadem.

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

20.2.2021 v 20:28 | Nahoru | #17886
1100Virago> Ten soudruh měl samozřejmě pravdu s tím, že na motorce radši ne a zcela rozumně se dalo přednost investicím do AZNP a do výroby embéček. Nebýt Jawa v Československu, tak by těžko přežíla šedesáté roky. Na západě se prodávala jenom díky velmi nízkým cenám, tam i u nás si všichni kupovali auta a ne nové motorky, takže by zachránce Jawy, který jí domluvil kšeft v SSSR, měl dostat medaili. Jawa skončila s rozpadem Sovětského Svazu, resp. s neschopností platit za motorky penězi po roce 1990.
Jinak by dopadli jako moped Stadion - krize z nadvýroby. Stadion se přestal vyrábět, protože v Mototechně byly na skladě desetitisíce kusů na roky dopředu, kozího decha už nikdo nechtěl. Nakonec se podařilo prodat technologii a dokumentaci - kam asi? - a jezdilo to dál jako Riga.

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

20.2.2021 v 20:59 | Nahoru | #17887
1100Virago> Tady má určitě pravdu Kohlstein, že by Jawa nebýt Rusů, kteří brali jakékoliv množství motorek a vlastně se babrala s jedním motorem, dvutaktním vzducháčem dlouhá léta.a nebýt to v ČSSR určitě by nepřežila. Nakonec jim komunisti brali věškteré peníze z prodejů a na vývoj nedostávali skoro nic. ČZ zese zlikvidovala Cagiva, která je koupila a poslala následně do prdele! Stejně to dopadlo i v kapitalistické Anglii, kde byly desítky slavných značek a všechny v konkurenci Japonských značek zkrachovali až na Triumph.. Nakonec nekoupit automobilku v Boleslavi WW, už by taky aspoň 25 let neexistovala.

2 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

20.2.2021 v 21:15 | Nahoru | #17888
Kohlstein, KARING: Jawa stejně jako ČZ nepřežila, protože se staly obětí centrálního plánování. Pokud by zůstaly soukromé a kapitalistické, mohly dopadnout úplně jinak - třeba jako Ducati, Moto Guzzi, Aprilia... nebo taky ne, ale byla by to chyba jejich managementu a ne papalášů, kteří s výrobou neměli nic společného a rozhodovali o osudech lidí a fabrik od zeleného stolu. Je pochopitelné, že když z továren vysávali peníze na jiné pochybné projekty, nezbývaly prostředky na vývoj a výrobky začaly technicky i morálně zastarávat. Ale že v těch fabrikách pořád uměli bylo vidět na závodních strojích a nerealizovaných projektech - jen nebyla šance uvést je na trh. A když konečně přišla volnost, bylo pozdě - to zpoždění se nedalo dohnat. Jen té škodovce se to s německými penízi a know-how povedlo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

20.2.2021 v 21:22 | Nahoru | #17889

1100Virago píše: jendazeleny: Jakým způsobem zlikvidoval Jawu polistopadový režim? Zakázal jí vyrábět konkurenceschopné výrobky? Nařídil útlum pod heslem "do kapitalismu nepojedeme na motocyklu"? Nebo nějak jinak? Pokud mě paměť neklame, podobné akce se děly před listopadem.



Polistopadový režim zlikvidoval nejen motocyklovou výrobu..... Navíc se rozkradl celý stát Klausovou privatizací. Jak asi měli v Jawě konkurovat světu ve staré nemoderní fabrice a bez investic do vývoje. kdy se léta nic nevyvíjelo a vše vozilo do Ruska? Dokonce se i ty motory Jawa se musely vyrábět v ČZ ve Strakonicích a v Jawě se to jen kompletovalo....Ona sice Jawa nějak funguje dodnes, ale to co vyrábí je spíš k pláči. Mě svou reakcí šlo spíš odpovědět tomu chytrákovi, Mirekvtr, co tady napsal, že motocykly Jawa zlikvidovali komunisti, co je blbost, vše skončilo až po převratu v 90 letech a myslím, že nebýt listopadu 89, tak se ty dvoutakty Jawa, vozí do Ruska pořád. Jediné co nějak vydrželo, byla Jawa v Divišově, kde se dělaly plochodrážní motorky až do loňska a už to taky zkrachovalo!

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

20.2.2021 v 21:36 | Nahoru | #17890
jendazeleny:

"Jak asi měli v Jawě konkurovat světu ve staré nemoderní fabrice" - za to nemůže polistopadový režim
"a bez investic do vývoje. kdy se léta nic nevyvíjelo" - za to nemůže polistopadový režim
"a vše vozilo do Ruska" - za to nemůže polistopadový režim
"Dokonce se i ty motory Jawa se musely vyrábět v ČZ ve Strakonicích a v Jawě se to jen kompletovalo" - za to nemůže polistopadový režim
"myslím, že nebýt listopadu 89, tak se ty dvoutakty Jawa, vozí do Ruska pořád" - listopad 89 Jawě nebránil vozit dvoutakty do Ruska dál. Háček byl v tom, že Rusové je sice odebírali, ale poněkud zapomínali za ně platit, takže to dopadlo jak to dopadlo.

Jawa v Divišově nebyla Jawa. Bylo to ESO které pod Jawu zařadili soudruzi. A proč to zkrachovalo tu nedávno někdo psal - jak fabrika nebyla ochotná řešit známé problémy s technikou a udělala z těch plochodrážek "dodělej doma". Ale tohle je v pořádku, tržní prostředí je nemilosrdné a kdo se chová takhle, zaslouží si skončit.

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

20.2.2021 v 21:36 | Nahoru | #17891

1100Virago píše: Kohlstein, KARING: Jawa stejně jako ČZ nepřežila, protože se staly obětí centrálního plánování. Pokud by zůstaly soukromé a kapitalistické, mohly dopadnout úplně jinak - třeba jako Ducati, Moto Guzzi, Aprilia... nebo taky ne, ale byla by to chyba jejich managementu a ne papalášů, kteří s výrobou neměli nic společného a rozhodovali o osudech lidí a fabrik od zeleného stolu. Je pochopitelné, že když z továren vysávali peníze na jiné pochybné projekty, nezbývaly prostředky na vývoj a výrobky začaly technicky i morálně zastarávat. Ale že v těch fabrikách pořád uměli bylo vidět na závodních strojích a nerealizovaných projektech - jen nebyla šance uvést je na trh. A když konečně přišla volnost, bylo pozdě - to zpoždění se nedalo dohnat. Jen té škodovce se to s německými penízi a know-how povedlo.



Tak s tím samozřejmě souhlasím, ani Jawa ani ČZ určitě s tím, co vyráběli přežít nemohli a s vyjímkou několika Italských značek a napřiklad BMW a KTM, se to v konkurenci Japonců moc značkám nepovedlo.

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

20.2.2021 v 21:42 | Nahoru | #17892
1100Virago> Ducati dopadla tak, že na to dostala tehdy životaschopná Cagiva od státu peníze, aby Ducati koupila a spravovala. Moto Guzzi pro změnu stáhla pod vodu Aprilliu, a že teď pod křídly Piaggio prosperují, tak proto, že je přiživuje velký koncern.
A teď výčet neúspěšných: DKW, Zundapp, Sachs, Adler, Ardie, Kreidler, MZ, SWM, Bultaco, Ossa, Gilera, Garelli, Morini, Benelli, Laverda, Malanca, FN, Motobécane, Gnome-Rhone, britský Royal Enfield, Ariel, Douglas, JAP, Matchless, Norton, Velocette, ...
Ti všichni se nestali obětí centrálního plánování, ale omylu. Ten omyl byl, že vyráběli věc, kterou skoro nikdo nechtěl.

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

20.2.2021 v 21:46 | Nahoru | #17893
1100Virago> Celkem s tebou souhlasím, ale Jawa Divišov patřila Jawě od roku 1963 , kdy komunisti rozhodli začlenit továrnu ESO pod Jawu. Takže to až do roku 1990 byla Jawa. Pak se to nějak rozdělilo na sekce a jak píšeš poslední roky nedokázali v plochodrážním sportu držet krok s konkurencí a zákonitě zkrachovali.

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

20.2.2021 v 22:05 | Nahoru | #17894

KARING píše: Tak s tím samozřejmě souhlasím, ani Jawa ani ČZ určitě s tím, co vyráběli přežít nemohli a s vyjímkou několika Italských značek a napřiklad BMW a KTM, se to v konkurenci Japonců moc značkám nepovedlo.


Ano. Ale za to co ty fabriky vyráběly nemohlo jejich vedení, ale soudruzi kteří jim výrobky a jejich počty naplánovali. Takže je nefér házet to na polistopadový režim, jak tvrdí jendazeleny.

Kohlstein: A jak píšu výš, za to, že Jawa vyráběla něco o co nebyl zájem, nemohla přímo Jawa. A s trochou štěstí ji mohl z průšvihu vytáhnout silný investor tak jako jsi to popsal v Itálii nebo jak to bylo u Škody.

jendazeleny: A tenhle krach byl zasloužený, protože k němu nemuselo dojít, kdyby vedení Divišova nebylo hluché k připomínkám zákazníků. Tak to má být, je to "hlasování peněženkou".

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

20.2.2021 v 23:33 | Nahoru | #17895
1100Virago> Silný investor Cagiva se ujal ČZ a jak to dopadlo? Castiglioni si možná myslel, že se přes ČZ dostane na bezedný trh SSSR, jenže doba se změnila a toto jaksi nevyšlo. V té samé době koupil Castiglioni taky MV Agustu a začal rvát všechny prachy do tohoto projektu. Možná, že když viděl, že ze společného rozhádaného podniku ČZ-Cagiva nic nebude, nechal pak zlikvidovat i ty výrobní zařízení. A následující citace nasvědčuje, že Cagiva udělala nějakou levárnu, co se týká rovnocenného partnerství: "rozhodující obrat ve vztahu ČZ k ČZ-Cagiva nastal poté, co minulé vedení firmy přišlo o rozhodovací pravomoci společného podniku". Zdroj

Zpátky do minulosti!!!

21.2.2021 v 11:16 | Nahoru | #17896
Erotika v závěru videa
=====================

Zpátky do minulosti!!!

21.2.2021 v 14:19 | Nahoru | #17897
Karel Hanika - *lítal* i ve stopětadvacítkách ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

21.2.2021 v 17:11 | Nahoru | #17898
jendazeleny> Komunisti rozhodli, že motocykly Jawa se nebudou dále vyvíjet a tím Jawu prakticky zlikvidovali. Polistopadový režim jen dokonal zkázu.

Zpátky do minulosti!!!

21.2.2021 v 17:36 | Nahoru | #17899
Mirekvtr: Ano a známý je i výrok že přece do komunismu nepojedeme na dvou kolech

Zpátky do minulosti!!!

21.2.2021 v 17:37 | Nahoru | #17900
Kohlstein: Ano, jsou investoři a "investoři". I proto jsem rád, že Škodu koupili Němci a ne Francouzi, jak bylo původně zamýšleno. Tak nějak nemám ve francouzský management důvěru (stejně jako v italský).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

21.2.2021 v 19:06 | Nahoru | #17901

mirekvtr píše: jendazeleny> Komunisti rozhodli, že motocykly Jawa se nebudou dále vyvíjet a tím Jawu prakticky zlikvidovali. Polistopadový režim jen dokonal zkázu.



Ten výrok, že se do komunismu nepojede na dvou kolech byl koncem padesátých let a týkal se spíš podpory výroby aut, než omezením výroby motocyklů. Těch se vyrábělo dost a skoro vše bralo Rusko! Že se jen inovovala původní koncepce kývačky nebo možná i Péráka , bylo dáno hlavně tím, že Rusové by klidně brali i víc motorek a poslední ránu většině Evropských výrobců, zasadili Japonci, kteří svými motocykly zlikvidovali zhruba 90% všech značek a nedělej si iluze, že by dokázaly přežít Jawa nebo ČZ, i kdyby vyráběli spičkové motorky! Kvalitě a cenám Japonců nešlo konkurovat!

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

21.2.2021 v 19:27 | Nahoru | #17902

KARING píše: Ten výrok, že se do komunismu nepojede na dvou kolech byl koncem padesátých let a týkal se spíš podpory výroby aut, než omezením výroby motocyklů. Těch se vyrábělo dost a skoro vše bralo Rusko! Že se jen inovovala původní koncepce kývačky nebo možná i Péráka , bylo dáno hlavně tím, že Rusové by klidně brali i víc motorek a poslední ránu většině Evropských výrobců, zasadili Japonci, kteří svými motocykly zlikvidovali zhruba 90% všech značek a nedělej si iluze, že by dokázaly přežít Jawa nebo ČZ, i kdyby vyráběli spičkové motorky! Kvalitě a cenám Japonců nešlo konkurovat!



Naprosto souhlasím, jen dodám, že ten výrok o tom, že se do komunismu nepojede na motocyklu, vzal samozřejmě za pár let za své a už si na něj nikdo ani nevzpomněl. Byl to jen takový budovatelský výkřik do tmy! Problém byl v tom, že zisky z prodeje motorek si bral stát na financování jiných projektů a na vývoj toho moc nezbylo. Ono to bylo nakonec skoro jedno, Rusko bralo vše a úkol zněl - co neméně změn! Ani pokud by byly naše motorky na špičkové úrovni¨, nebyla žádná šance Japoncům v devadesátých letech konkurovat ! Konec by přišel stejně, jen možná o něco déle!

Naposledy editováno 21.02.2021 19:33:37

Zpátky do minulosti!!!

21.2.2021 v 19:54 | Nahoru | #17903
Tady něco k tomu "výroku"
Na počátku šedesátých let nastala ekonomická krize a o motocykly nebyl takový zájem jako v padesátých letech. Korunu všemu dal známý výrok tehdejšího prezidenta Antonína Novotného, že "do socialismu přece nepojedeme na motocyklu." Všechny síly se měly vrhnout na výrobu nového lidového automobilu, kterým se pak stala Škoda 1000 MB.
A tak nastala restrukturalizace tuzemské motocyklové výroby. ČZ měla do roku 1964 ukončit produkci kompletních motocyklů a nadále se věnovat pouze výrobě motorů, řetězů a různých dílů.

Jenže v polovině šedesátých letech už byl zase v zahraničí po československých motocyklech hlad. Když navíc Jawa nestačila nejen vyrábět, ale i vyvíjet nové typy, a ČZ se naopak mohla pochlubit ohromnými úspěchy na sportovním poli, směla výroba i vývoj ve Strakonicích pokračovat.

Zpátky do minulosti!!!

21.2.2021 v 20:17 | Nahoru | #17904
Špatné bylo, že i když Jawa dokázala vyrobit vynikající soutěžní motocykly a ČZ zase vynikající motokrosové motorky o které byl v zahraničí zájem, nebyly naše dvě továrny schopné vyrobit petřenbé množství motocyklů /hlavně Jawa/ ani je dodat v potřebné kvalitě jako měly naši representanti.

Zpátky do minulosti!!!

21.2.2021 v 20:40 | Nahoru | #17905
Pokud jde o kvalitu soutěžních Jaw. to vzhledem k nižšimu výkonu soutěžních motocyklů, ještě trochu šlo, ale motokrosové ČZ. to byla katastrofa. tam se sralo snad všechno.... Ani se nedivím, že o prodejní ČZ brzy v zahraničí klesl zájem, protože se hodně sypaly, byl problém s náhradními díly a byly hodně poruchové. Půllitry 360-400 ccm/., s těmi se blbě jelo, protože průběh výkonu byl špatný, pořád nic a najednou to tam vlítlo a motorka jezdci občas namlátila. Obvykle bývaly půllitry pomalejší než ovladatelnější 250ky., Motorky pro reprezentaci bývaly lepší a tolik se nesypaly.

Zpátky do minulosti!!!

22.2.2021 v 08:14 | Nahoru | #17906
Karing: s těma motokrosovýma ČZ to je pravda, základ dobrý, ale aby to bylo použitelný na špičkový úrovni musela se tam hromada věcí vyměnit za kvalitní komponenty ( zapalování, pérování, karbece atd. ) a pak to bylo jakž takž OK.

Naposledy editováno 22.02.2021 08:15:22

Zpátky do minulosti!!!

22.2.2021 v 15:49 | Nahoru | #17907
ČZ už začátkem 70tých let na konkurenci, co byla hlavně Suzuki, Husquarna a KTM začínala ztrácet jak výkonnově, tak podvozkově. Nějaký čas to ještě drželi nad vodou vynikající naši jezdci, ale pak byl konec!

Zpátky do minulosti!!!

22.2.2021 v 18:17 | Nahoru | #17908
y



Naposledy editováno 01.07.2021 07:04:26

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

22.2.2021 v 19:35 | Nahoru | #17909
*** Pecka *** , Appo - ty vzpomínky na skutečnej ROADracing i tady v Československu 60. a 70. let
Michal *Indi* Dokoupil by (případně s Veronikou) už měl napsat knihu o okruzích v Irsku a Severním Irsku ...

Naposledy editováno 22.02.2021 19:37:25

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

22.2.2021 v 20:00 | Nahoru | #17910
y


Naposledy editováno 01.07.2021 07:03:42
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist