globalmoto_duben_nolan





Téma: Zpátky do minulosti!!!
7.11.2009 v 11:32
Ahoj všem příznivcům dvou kol.Když jsem se v létě zastavil u našich doma,tak jsem přišel ve chvilce kdy se uklízelo.Chtěl jsem se otočit a jít pryč,protože to smrdělo prací,ale na štěstí jsem zůstal a do rukou se mi dostalo,díky tomu, velké bohatství v podobě starých negativů(cca100),které nafotil můj táta na některých podnicích tady u nás v Čechách v letech x až y.Chtěl jsem se s Vámi všemi o to podělit a proto jsem založil toto vlákno.Pokusím se vám tady naservírovat všechny zajímavé kousky a z táty vydolovat nějaké ty popisky i s rokem a místem pořízení snímku.Doufám,že se vám to bude líbit a někomu zaplesá srdce.Zpátky do minulosti na RAJČETI!!!!!


Naposledy editováno 11.01.2010 03:21:04

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

16.1.2021 v 22:20 | Nahoru | #17791
Kde Ty to bereš !??
Ještě tak vědět, jestli tu ultrarychlou UGP ta 2T-V4 "kousavka" vydržela a na který místo Frantu přivezla

Zpátky do minulosti!!!

16.1.2021 v 22:25 | Nahoru | #17792
O nějakej rok později ... Kde to je nevím a je mně to fuk

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

16.1.2021 v 22:44 | Nahoru | #17793
ivanDvoutakťák> Ivane, František tehdy v Ulsteru dojel čtvrtý, bojoval s Rosnerem o druhé místo ale musel dvakrát do depa a ve finiši si dojel pro čtvrté místo. V tom roce ještě dojel na čtyřválci v Monze šestý.

Naposledy editováno 16.01.2021 22:53:59

Zpátky do minulosti!!!

17.1.2021 v 05:30 | Nahoru | #17794

Zpátky do minulosti!!!

17.1.2021 v 13:44 | Nahoru | #17795
Dám sem foto, Gustav Havel na IOM TT, Jawa 350 cc, 1966

2 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

17.1.2021 v 15:06 | Nahoru | #17796
Tomini:
Škoda, že Gustovi ta TT moc nešla

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

17.1.2021 v 15:21 | Nahoru | #17797
PinkPanther> Gusta na TT jel pět závodů, dojel jen jednou, mám za to že v tom prvním 1961, dojel na 27 místě, jinak měl smůlu na poruchy (většinou zadřel motor) v tom roce 1966 když jel naposled, tak jezdil na třetím místě ale zase porucha.

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

17.1.2021 v 15:25 | Nahoru | #17798

tomini píše: ivanDvoutakťák> Ivane, František tehdy v Ulsteru dojel čtvrtý, bojoval s Rosnerem o druhé místo ale musel dvakrát do depa a ve finiši si dojel pro čtvrté místo. V tom roce ještě dojel na čtyřválci v Monze šestý.



Ta konkurence v Ulsteru asi nebyla nic moc, když Franta 2x stavěl v depu a ještě dojel čtvrtý! Z dnešní době by to bylo se dvěmi zastávkami asi poslední místo!

Zpátky do minulosti!!!

17.1.2021 v 15:42 | Nahoru | #17799
Ona ta 4V třiapůlka Jawa Frantovi moc neseděla, byl zvyklý na čtyřtakty a po čtyřicítce se na vysokoobrátkový dvoutakt těžko zvykalo. Rozdíl v rychlosti mezi ním a Ivym byl, byl velký a stárnoucí a hodně rozbitý Šťastný, byl nakonec Jawou poslán do důchodu s "výslužkou" dvou starých jednoválců 250 a 350 o kterých sám tvrdil, že se na nich dalo tak jezdit do krámu pro mléko a ne závodit! Jawa se k němu zachovala dost hnusně, ale je pravda, že Franta bohužel neuměl včas skončit

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

17.1.2021 v 15:44 | Nahoru | #17800
Fomax: GP Ulsteru byla 1949 - 1971 součástí Mistrovství světa silničních motocyklů, takže konkurence a počty závodníků byla asi podobná jako v ostatních závodech.
A je nutno připomenout, že tehdy bodovalo pouze prvních 6 jezdců, takže každé takové umístění mělo cenu zlata.

Naposledy editováno 17.01.2021 15:44:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

17.1.2021 v 15:48 | Nahoru | #17801

PinkPanther píše: Tomini:
Škoda, že Gustovi ta TT moc nešla



Ze začátku to Havlovi na TT moc nešlo, ale každým rokem se lepšil, ale byl pronásledován poruchami a je škoda toho třetího místa v roce 1966, kdy mu zase motorka nevydržela. Ono se nakonec nebylo čemu divit, hnát na doraz 360 kilometrú na TT vzduchem chlazenou motorku, to se nedalo uchladit a poruchy přijít musely! Dodnes nepochopím odvahu jezdců, kteří riskovali zadření mororů a ani přístup konstruktérů, kteří nebyli schopní nebo ochotní udělat vodní chlazení! Přitom by motorka byla daleko bezpečnější. méně poruchová a dal se i zvýšit výkon, cestou vyšších otáček! Proč se drželi nebezpečných vzducháčů je zahada!

Naposledy editováno 17.01.2021 16:19:51

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

17.1.2021 v 15:58 | Nahoru | #17802

PinkPanther píše: Fomax: GP Ulsteru byla 1949 - 1971 součástí Mistrovství světa silničních motocyklů, takže konkurence a počty závodníků byla asi podobná jako v ostatních závodech.
A je nutno připomenout, že tehdy bodovalo pouze prvních 6 jezdců, takže každé takové umístění mělo cenu zlata.



To je pravda, ale dovedeš si dnes představit, že by jezdec 2X zastavil v depu a ještě by dojel čtvrtý? Je taky fakt, že tehdy skoro všichni jezdci byli soukromníci na jednoválcích, které jely asi o 40 -50 km/h pomaleji než Agostiniho MV Agusta nebo Redmanova Honda a obvykle v závodech nedojela ani polovina jezdců. Dnes by takové závody asi moc diváky nezajímaly!

Naposledy editováno 17.01.2021 16:07:29

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

17.1.2021 v 16:11 | Nahoru | #17803
A přesto třeba v Brně na starém okruhu chodily na závody statisíce lidí ( fakt ale je, že hodně jich jezdilo z NDR ).

2 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

17.1.2021 v 16:21 | Nahoru | #17804
Takovéto "zázemí" měli tehdy naši nejlepší tovární jezdci Jawy, trošku smutný pohled

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

17.1.2021 v 16:25 | Nahoru | #17805

PinkPanther píše: A přesto třeba v Brně na starém okruhu chodily na závody statisíce lidí ( fakt ale je, že hodně jich jezdilo z NDR ).



Byla jiná doba a daleko méně sportů a propagace a motocyklové závody byly v té době velmi atraktivní! Dnes se taky dá těžko pochopit, že na závody automobilů do vrchu chodily statisíce lidí a ve dvacátých a třicátých letech byly víc populární, než závody na okruhu, ale to se brzy změnilo.

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

17.1.2021 v 16:46 | Nahoru | #17806

PinkPanther píše: Takovéto "zázemí" měli tehdy naši nejlepší tovární jezdci Jawy, trošku smutný pohled



No jo, tenkrát se žilo na závodech ve stanech a základními potravinami byl chleba s paštikou a kafe..... Tedy pokud si jezdci nebo jejich mechanici něco neuvařili!

Naposledy editováno 17.01.2021 18:52:39

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

17.1.2021 v 18:12 | Nahoru | #17807
fomax> Co si pamatuji tak v šedesátých a na přelomu sedmdesátých let se čtyřtaktní závodní mota vodou chlazená nevyráběla, ale možná že mě to znalcí vyvrátí neb potvrdí.

Zpátky do minulosti!!!

17.1.2021 v 18:45 | Nahoru | #17808
Tomini - Myslím, že nějaké čtyřtaktní vodníky byly.... To ovšem neznamená, že by je třeba v Jawě nemohli udělat, protože výhody vodou chlazených motorů byly jasné! Jinak máš pravdu, MV Agusta i Honda, včetně Nortonů atd. měly v té době chlazení vzduchem! MV i Honda točily o hodně víc než Jawa i díky tří a čtyř válcům a mnohem lepším materiálům a jezdily skoro bez poruch. Jawám se jistou dobu přezdívalo přesejpadla a sypáky!

Naposledy editováno 17.01.2021 18:49:51

Zpátky do minulosti!!!

17.1.2021 v 19:08 | Nahoru | #17809
Tím více je třeba ocenit výsledky FŠ a GH s ohledem na jakých šrotech jezdili.
A ještě více obdiv, že to závodění vůbec přežili, protože drtivá většina jejich těžkých pádů právě zavinily technické závady a poruchy.

Zpátky do minulosti!!!

17.1.2021 v 20:53 | Nahoru | #17810
Tak nám ze čtyř mušketýrů zbyl poslední...

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

18.1.2021 v 11:51 | Nahoru | #17811
*Dobrej tým* na nejmenších dvoutaktních bzučácích s neopakovatelnými pneu
Bohužel jméno pilota se start.číslem 5 "nevymyslím" ...

Zpátky do minulosti!!!

18.1.2021 v 12:24 | Nahoru | #17812
Chlapi, poučte mě, jak to že dva lidi maj stejný startovní číslo ?? Druhá je jen náhradní ??

Zpátky do minulosti!!!

18.1.2021 v 13:07 | Nahoru | #17813
To je úplně normální. Každý jezdec v týmu měl k dispozici min. 2 stroje se stejným číslem. Někteří měli navíc u tréninkového stroje za číslem i písmeno T.
Tady na to focení tak vzali dva stroje jednoho jezdce.

Zpátky do minulosti!!!

18.1.2021 v 13:35 | Nahoru | #17814
Je libo nejvýše položené motomuzeum v Evropě?
https://www.timmelsj.../de/motorrad-museum/
Tak už není. Dřevěné baráky hoří dobře 230 motorek a stovka aut

Zdroj https://www.firewor...in-flammen-erstinfo/

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

18.1.2021 v 14:40 | Nahoru | #17815
IvanDvoutakťák> Na fotu č.5 je Jos Schurgers. Dodám že ten požár toho motomuzea v Rakousku to je obrovská nenahraditelná ztráta.

Naposledy editováno 18.01.2021 16:16:19

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

19.1.2021 v 11:43 | Nahoru | #17816
Když už jsme u toho, kdo kdy odešel, tak minulý týden Joël Robert

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

19.1.2021 v 14:22 | Nahoru | #17817
Taky tato fotka potvrzuje, že ti tehdejší MX - střelci to měli hlavně v *musklích*,
na nějaký "úpravy" výfuků během jízdy se nehledělo a šáska oproti těm dnešním
byla, dovolím si říci, "primitivní" ...

Naposledy editováno 19.01.2021 14:23:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

19.1.2021 v 14:39 | Nahoru | #17818

PinkPanther píše: Takovéto "zázemí" měli tehdy naši nejlepší tovární jezdci Jawy, trošku smutný pohled


Kdes vzal tu fotku? Myslím si totiž, že je to jeden z Frantových vtípků, na způsob jeho PFek, takhle se nechat vyfotit.
Když to sem dáš bez komentáře, tak troubové jako karing se toho hned chytnou a začnou vyřvávat ty svoje nesmysly.
Edit - a není to nakonec z toho jeho hausbótu?

Naposledy editováno 19.01.2021 14:40:28

Zpátky do minulosti!!!

19.1.2021 v 15:50 | Nahoru | #17819
Kohlstein: napsal jsem ti SZ.

Zpátky do minulosti!!!

19.1.2021 v 17:54 | Nahoru | #17820
Tymen : Myslím, že Jarno(Saarinen) *padinky* snad ani nejezdil a že se k tomu
focení té Kreidler-partičky jen nějak "nachomejtl" , no a Jan deVries fabrická jednička
tam měl i rezervní stroj ... Ale je to pouze moje domněnka
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist