globalmoto_duben_nolan





Téma: Zpátky do minulosti!!!
7.11.2009 v 11:32
Ahoj všem příznivcům dvou kol.Když jsem se v létě zastavil u našich doma,tak jsem přišel ve chvilce kdy se uklízelo.Chtěl jsem se otočit a jít pryč,protože to smrdělo prací,ale na štěstí jsem zůstal a do rukou se mi dostalo,díky tomu, velké bohatství v podobě starých negativů(cca100),které nafotil můj táta na některých podnicích tady u nás v Čechách v letech x až y.Chtěl jsem se s Vámi všemi o to podělit a proto jsem založil toto vlákno.Pokusím se vám tady naservírovat všechny zajímavé kousky a z táty vydolovat nějaké ty popisky i s rokem a místem pořízení snímku.Doufám,že se vám to bude líbit a někomu zaplesá srdce.Zpátky do minulosti na RAJČETI!!!!!


Naposledy editováno 11.01.2010 03:21:04

Zpátky do minulosti!!!

19.11.2020 v 18:51 | Nahoru | #17581
ČZ č.45 M.Walter

Zpátky do minulosti!!!

19.11.2020 v 18:56 | Nahoru | #17582
ČZ 350 OHC 859 1971 M.Walter

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

19.11.2020 v 19:02 | Nahoru | #17583
IvanDvoutakťák: Beru zpět - vedle Franty Š. s jeho mechanikem to JE Gusta Havel > ne není

Naposledy editováno 19.11.2020 19:03:04

Zpátky do minulosti!!!

19.11.2020 v 19:09 | Nahoru | #17584

Zpátky do minulosti!!!

19.11.2020 v 19:59 | Nahoru | #17585
Vedľa F.Šťastného stojí Ján Horváth na Jawe 350 2xOHC po G.Havlovi s veľkou nádržou na ktorej štartoval na TT 1964. Foto je z Prešova 1966 kde F.Š. štartoval mimo konkurencie ako hosť. Prilba je čerstvá tzn. bez trikolóry. Tú predral na Quarry Bends na TT.

Zpátky do minulosti!!!

19.11.2020 v 21:23 | Nahoru | #17586
Aspoň že jsem "uhádl" co je to za stroj , *tak mi Bože* , i když už na něm neseděl Gusta ...

Zpátky do minulosti!!!

24.11.2020 v 10:27 | Nahoru | #17587


https://www.speedwee...e-bald-tot-sein.html

Vítězství v GP / Tituly MS - Phil Read



Naposledy editováno 24.11.2020 11:36:05

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

25.11.2020 v 18:54 | Nahoru | #17588


Naposledy editováno 31.12.2020 16:18:51

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

25.11.2020 v 19:09 | Nahoru | #17589
Appa> To je z nějakého dne rychlostních rekordů, ne? Stačilo sledovat vodicí čáru mezerou u vidlice.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

25.11.2020 v 19:25 | Nahoru | #17590


Naposledy editováno 31.12.2020 16:14:24

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

25.11.2020 v 20:02 | Nahoru | #17591
Appa> Tenkou a přerušovanou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

25.11.2020 v 20:10 | Nahoru | #17592

Kohlstein píše: Appa> To je z nějakého dne rychlostních rekordů, ne? Stačilo sledovat vodicí čáru mezerou u vidlice.


To těžko, bude to z nějaké asi hodně dlouhé rovinky nějakého závodu a tak chtěl Franta nahnat vteřinky dokonalým zalehnutím.
Na dnech rychlostních rekordů co vím tak s Gustou jezdili celokapotáže a vleže a řadili trhnutím hlavou a zubama , ve kterých měli provaz, který byl uvázán k řadičce. Někde možná najdu i fotku. Franta to někde takhle popisoval.

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

25.11.2020 v 20:16 | Nahoru | #17593
PinkPanther> Ze slavné knížky:

Zpátky do minulosti!!!

25.11.2020 v 20:24 | Nahoru | #17594
Kohlstein: Dyť jsem to říkal, teda psal

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

26.11.2020 v 10:04 | Nahoru | #17595
Tady jsem našel 2 fotky Gustava ze dne rekordů:

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

26.11.2020 v 21:54 | Nahoru | #17596
PinkPanther>

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

30.11.2020 v 10:10 | Nahoru | #17597
* Hádanka * pro skutečné znalce historie čs. motocyklového okruhového sportu
************************************************************************************************

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

30.11.2020 v 10:14 | Nahoru | #17598
IvanDvoutakťák> dílo pana Josefa Křížka, ta dvojice řetězu, fungovala jako "redukční převodovka" a půlila(dvojnásobila) kvalty...

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

30.11.2020 v 10:38 | Nahoru | #17599
Já když jsem *to* viděl poprvé , přiznávám , že jsem si tu myšlenku a funkci musel nechat vysvětlit ...
To byly tenkrát *hlavičky a ručičky* , pustit se do TAKOVÉ převodovky
Na rámu tolik "nezáleželo", poněvadž všechno napovídá , že je použit z *nějaké* sériovky Jawa ,
jen kyvka asi prodloužena ...

Naposledy editováno 30.11.2020 10:42:55

Zpátky do minulosti!!!

30.11.2020 v 11:15 | Nahoru | #17600
Kleva 50 + 125: konstruktéři Josef Křížek a Jiří Stloukal. Roky výroby cca 1970 - 1975
Základ motocyklu vycházel z Jawy 90, válec na padesátce byl z Minarelli, na 125 z MZ.
Kleva 50: výkon 9 koní při 11.000 otáčkách, maximálka 110 km dle převodů, váha 62 kg
Kleva 125: výkon 20 koní při 12.000 otáčkách, maximálka 130km, váha 68 kg
To ještě platilo, zlatý český ručičky

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

30.11.2020 v 18:00 | Nahoru | #17601
IvanDvoutakťák>Tady ta na sekundáru douřetězová Kleva byla dokončena panem Křížkem a jeho spolupracovníkem Vá clavem Kle čákem (odtud název stroje) v roce 1966. vrtání 54 x 54, 23 hp 11000min.v MR s ní jezdil v roce 1971-72 Karel Snopek.

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

30.11.2020 v 18:08 | Nahoru | #17602
Už *zmáknutí* vodníka v tehdejší době bylo obdivuhodné

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

30.11.2020 v 18:17 | Nahoru | #17603

IvanDvoutakťák píše: Už *zmáknutí* vodníka v tehdejší době bylo obdivuhodné


Děláš, jako kdyby v roce 1970 to byl první vodou chlazený motor světa, a ještě k tomu s termosifonem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

30.11.2020 v 18:32 | Nahoru | #17604
Kohlstein> Ivan nemyslel rok 1970, ale tahle Kleva byla zhotovena v roce 1966 a to v té době, ostatní naši soukromý konstrutéři např. strojů BV, Hykati,Ravo, Vab Jaha, Ahra, Perti a další, dělali vzducháče.

Naposledy editováno 30.11.2020 18:45:25

Zpátky do minulosti!!!

30.11.2020 v 18:43 | Nahoru | #17605
Nic nedělám - i *Suzuki* zkusila v roce 1964 termosifon na její *čtyřce* 250 Square Four ...
Ale další "2T smraďoši" a hlavně RG500 už měly *pumpu*

Naposledy editováno 30.11.2020 18:46:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

30.11.2020 v 20:21 | Nahoru | #17606

tomini píše: Kohlstein> Ivan nemyslel rok 1970, ale tahle Kleva byla zhotovena v roce 1966 a to v té době, ostatní naši soukromý konstrutéři např. strojů BV, Hykati,Ravo, Vab Jaha, Ahra, Perti a další, dělali vzducháče.

V roce 1966 to byla asi jiná KLEVA,ne z motorem JAWA 90.Byl použít motor 4 kvalt,kde možná ta dvouřetězová převodovka,která má jinak velké ztráty,mohla něco-nevím ale co přinést.Ale u 5 kvaltu JAWA 90 který se dal snad koupit až po roce 1968 ty dva řetězy byli jen pro ty ztráty.Navíc od roku 1969 bylo povoleno jen 6 rychl.stupnu-samozřejmě nevím,jestli touto konstrukcí to šlo nějak obejít.Rozhodně toto řešení-vzhledem k umístění tohoto stroje v MR bez větších uspěchu toto řešení nemělo žádný smysl.

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

30.11.2020 v 21:12 | Nahoru | #17607
imoladu> U tý Klevy z roku 1966 byl použit blok motoru ze sériové čtyřkvaltové čízi, motor byl vybaven redukční skříní která využívala pohon zadního kola pomocí dvou řetězů které byly střídavě v záběru, nevím přesně jak to řazení probíhalo ale při těžkém převodu bylo možno řadit 8 stupňů a při lehkém 4 stupně a pátý redukcí do rychla. Ale byly tam při této konstrukci velké třecí odpory. U těch motocyklů Kleva s motorem upraveným z Jawy 90 už žádné dva řetězy nebyly. Přikládám foto té Klevy s motorem z Jawy 90.

Zpátky do minulosti!!!

30.11.2020 v 22:41 | Nahoru | #17608
Nikdy to moc nejelo, výkon tam prostě chyběl, ale motorka docela pěkná!

2 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

2.12.2020 v 16:58 | Nahoru | #17609
Rok 1976 Agostiniho vlastní tým - RG 500 (a MV 500) ...

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

2.12.2020 v 19:24 | Nahoru | #17610

IvanDvoutakťák píše: Rok 1976 Agostiniho vlastní tým - RG 500 (a MV 500) ...



Rásný fotky, díky!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist