globalmoto_duben_nolan





Téma: Zpátky do minulosti!!!
7.11.2009 v 11:32
Ahoj všem příznivcům dvou kol.Když jsem se v létě zastavil u našich doma,tak jsem přišel ve chvilce kdy se uklízelo.Chtěl jsem se otočit a jít pryč,protože to smrdělo prací,ale na štěstí jsem zůstal a do rukou se mi dostalo,díky tomu, velké bohatství v podobě starých negativů(cca100),které nafotil můj táta na některých podnicích tady u nás v Čechách v letech x až y.Chtěl jsem se s Vámi všemi o to podělit a proto jsem založil toto vlákno.Pokusím se vám tady naservírovat všechny zajímavé kousky a z táty vydolovat nějaké ty popisky i s rokem a místem pořízení snímku.Doufám,že se vám to bude líbit a někomu zaplesá srdce.Zpátky do minulosti na RAJČETI!!!!!


Naposledy editováno 11.01.2010 03:21:04

Zpátky do minulosti!!!

13.2.2020 v 22:46 | Nahoru | #17251
krasny motor,uzasna prace,mel sikovne ruce,akorat tech 30 koniku je asi spatne?trochu malo?

Zpátky do minulosti!!!

14.2.2020 v 08:57 | Nahoru | #17252
samozřejmě 30PS na jeden válec, špatně jsem to napsal...

Zpátky do minulosti!!!

14.2.2020 v 13:02 | Nahoru | #17253
Na téma *2T minulosti* musím něco dodat
Éra japonských 250/350 cesťáků / sériovek Suzuki a Yamaha v 70.letech učinila šťastnými nás, veterány bajkingu ,
když tyto tehdejší dvouválce 250ccm dávaly "papírově" kolem 30PS , 350ccm cca 40PS . Fabriky se samozřejmě ani
tenkrát nechlubily, jestli je to údaj tak říkajíc "na klikovce", na výstupu z motoru, nebo dokonce na zadním kole .
Pro ilustraci, o generaci později, v polovině 80.let u Suzuki RG500 Gamma (taky sériového japonského dvoutaktu )
toto známo je - papírových 95PS "někde" a 83PS na zadním kole, což se ztrátami na dvou ozubenými koly
spřažených klikovkách, primáru, převodovce a sekundáru znamená teoreticky cca 87% .

Teď k mojí pochybnosti o 30PS z jednoho válce 125ccm na dvouválci motoru Roalex 250ccm :
údaj 30PS asi neznamená výkon naměřený/odbrzděný na zadním kole a taky se nedá prostě sečíst 30+30 pro
motor. Buď byl navržený a vyrobený válec zkoušen na brzdě samostatně a pak byl brzděn kompletní motor,
nebo byl na brzdě kompletní motocykl. Záleželo na možnostech konstruktéra motoru / motocyklu a ty měl Pavel Ševčík
dobré, jako svého času zaměstnanec(?) ČZM .
A tak zase zpět k teorii :
87% z prostého součtu 30+30PS by znamenalo cca 52PS , což by byla na konci 70.let málem světová špička 250ccm,
když u "slavné" čtyřválcové šoupátkové tovární Jawy 350/637 bylo udáváno až 80PS (taky asi na motoru, než na zad.kole) .

Naposledy editováno 19.02.2020 09:22:18

Zpátky do minulosti!!!

14.2.2020 v 18:41 | Nahoru | #17254
Pavel Ševčík napsal doslova: výkon na brzdě jsem měřil jen jednou. Bylo naměřeno 30PS na jeden válec.. tak asi tak..

Zpátky do minulosti!!!

14.2.2020 v 21:36 | Nahoru | #17255
Takže teda "podle všeho" Pavel brzdil samotný válec ,
což teoreticky znamená těch přibližně 60PS mínus ztráty v motoru a sekundárním převodem

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

14.2.2020 v 22:27 | Nahoru | #17256
Nechci to zpochybňovat, ale čistě teoreticky, jak se brzdí na motorové brzdě dvouválcový motor na jeden válec ?
To na brzdě z jednoho válce motoru vyndá svíčku, nebo sundá hlavu aby to nezkreslovalo ?
A proč by to vůbec dělal ? Nebylo by lepší rovnou odbrzdit dvouválec aby věděl kolik teda dává výkon ?
To by mě docela zajímalo.
Jinak Pavla jsem znal, byl to fajn člověk, ač rodilý strakoničák měl pak v Krpoli obchod a servis motocyklů, který mu snad i vybouchnul nějakou explozí.

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

14.2.2020 v 22:38 | Nahoru | #17257
PinkPanther> Dělá se to tak, že máš na brzdě zkušební jednoválec, v tomto případě nejspíš spodek z nějaké 125 krosky, a na tom si zaběhneš a odzkoušíš všechny válce. Ty lepší si necháš, nejlíp stejné do páru, ty nepovedené pošleš dál.

Zpátky do minulosti!!!

15.2.2020 v 07:36 | Nahoru | #17258
Kohlstein: Tak to jo.

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

15.2.2020 v 16:13 | Nahoru | #17259
Brněnský (!) dvoutaktní mág - pan ing.Jaroš brzdil válce 125ccm i pro některé týmy GP,
v té krásné dvoutaktní době "stavebnicových" motorů - pro tř. 250 dva válce a pro půllitry čtyři ...
Byl hostem na výročním srazu české pobočky SOC a "později večer" se svěřil, že původně měla Dorna
v úmyslu zavést přechodnou sezónu, kdy by v spolu "na rozlúčku" jely 600-2T a taky už 990-4T .
600ccm proto, aby ten handicap nebyl málem dvojnásobný . Bohužel k tomuto nedošlo .
Měl už totiž odbrzděný válec 150ccm a moc se těšil, jak 600-2T "spráskají" ty 990-4T ...

Naposledy editováno 19.02.2020 09:19:53

Zpátky do minulosti!!!

15.2.2020 v 20:59 | Nahoru | #17260
Pavel byl Brnák z Králova Pole,pracoval ve Šmeralových závodech,před odchodem do Strakonic v roce 1975 mě prodal svoji JAWU 250 JUNIOR-protože jak říkal-do Strakonic z JAWOU nemuže jít. Jinak JAWA brzdila také jen po 1 válci-i na čtyřválec.To stejné i ČZ-4 Válec OHC-to jsem dokonce viděl ten přípravek-klikovku.

Naposledy editováno 15.02.2020 21:03:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

15.2.2020 v 21:01 | Nahoru | #17261
IvanDvoutakťák> Ta přechodná doba byla jen ten první rok,ale dvoutakty 500 ccm,čtyřtakty 990.Jinak pan prof.JAROŠ válce vyvíjel pro některé tovární týmy-to je dost rozdíl brzdit a vyvíjet.

Naposledy editováno 15.02.2020 21:08:32

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

15.2.2020 v 21:34 | Nahoru | #17262
Imoladu : Ta "přechodná doba/sezóna", kdy by jezdily spolu dvoutakty 600(!) ccm
s novými čtyřtakty 990ccm se neuskutečnila .
Jakej je rozdíl mezi "vyvíjet a brzdit" si holt budu muset najít asi na Wikipedii
A nebyla tehdy Honda dokonce 5tiválec ?

Naposledy editováno 15.02.2020 21:35:25

Zpátky do minulosti!!!

16.2.2020 v 18:27 | Nahoru | #17263
Ivan2T - Honda byla opravdu pětiválec a na ní Valentino na speciálně upečených gumách! To se mu to vyhrávalo, když měl navíc podle svých slov o půl vteřiny rychlejší zápěstí než ostatní jezdci! Jinak je škoda, že těm dvoutaktům nedali 600 ccm! Čtyřtaktní litry by se asi nechytaly! Je to logické, výkon by měly 4T litry a 2T šestistovky zhruba stejný, ale dvoutakty by byly asi o 25-30 kilo lehčí!

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

16.2.2020 v 18:36 | Nahoru | #17264

imoladu píše: IvanDvoutakťák> Ta přechodná doba byla jen ten první rok,ale dvoutakty 500 ccm,čtyřtakty 990.Jinak pan prof.JAROŠ válce vyvíjel pro některé tovární týmy-to je dost rozdíl brzdit a vyvíjet.



on si k tomu vyvijel i vlastni brzdu.. takze je to s tim vyvojem jeste slozitejsi, nez by se zdalo

Zpátky do minulosti!!!

16.2.2020 v 18:44 | Nahoru | #17265
Úžasný dokument

2 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

16.2.2020 v 19:59 | Nahoru | #17266
Nechtěl bych, aby to vypadalo, že "vím všechno". To zdaleka ne .
Ale pan ing Jaroš samozřejmě brzdu měl .Vlastní konstrukce a výroby.
Později motorové brzdy prodával a říkal o nich, že "pouze neroztáčí nějakej ingot"
Měl tím pochopitelně na mysli s nimi dodávaný hardware a software .
A "dělal " i hlavy čtyřtaktních motorů automobilů, včetně modelování proudění .

Naposledy editováno 16.02.2020 20:05:54

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

17.2.2020 v 19:49 | Nahoru | #17267
IvanDvoutakťák> V roce 2002 první rok moto GP kdy jeli dvoutakt 500,čtyřtakt 990,Alex Barros 1 polovinu sezony na HONDA NSR 500,byl tam i nějaký věnec-tuším že jel za tým PONS.v závěru sezony už čtyřtakt HONDA.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

17.2.2020 v 20:03 | Nahoru | #17268
IvanDvoutakťák> Rok 2002 1.rok MOTO GP-čtyřtakt 990,dvoutakt 500-přechodná doba Alex Barros HONDA NSR 500 čtyřválec dvoutakt měl i nějaký věnec,jel to zhruba pul sezony,pak už jel čtyřtakt.Ten byl 5 válec-ne jak se tu píše 5 válec dvoutakt.

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

17.2.2020 v 20:47 | Nahoru | #17269

IvanDvoutakťák píše: Nechtěl bych, aby to vypadalo, že "vím všechno". To zdaleka ne .
Ale pan ing Jaroš samozřejmě brzdu měl .Vlastní konstrukce a výroby.
Později motorové brzdy prodával a říkal o nich, že "pouze neroztáčí nějakej ingot"
Měl tím pochopitelně na mysli s nimi dodávaný hardware a software .
A "dělal " i hlavy čtyřtaktních motorů automobilů, včetně modelování proudění .



Jj jednu jsem malem koupil... jen jsem lempl a nez jsem si pro ni dojel, tak mi ji vyfoukli mel tam elektromagnetickej retarder, moc hezky zkonstruovány i vyrobeny

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

17.2.2020 v 23:52 | Nahoru | #17270

imoladu píše: IvanDvoutakťák> Rok 2002 1.rok MOTO GP-čtyřtakt 990,dvoutakt 500-přechodná doba Alex Barros HONDA NSR 500 čtyřválec dvoutakt měl i nějaký věnec,jel to zhruba pul sezony,pak už jel čtyřtakt.Ten byl 5 válec-ne jak se tu píše 5 válec dvoutakt.



Kde jsi vzal pětiválec dvoutakt? Ta Honda byl samozřejmě litrový pětiválec čtyřtakt!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

18.2.2020 v 01:09 | Nahoru | #17271

jendazeleny píše: Kde jsi vzal pětiválec dvoutakt? Ta Honda byl samozřejmě litrový pětiválec čtyřtakt!



No, jenze presne to on pise, jen jestli to podobne nemas s tema na pockani upecenejma superspecialnima pneumatikama, podle casu z treninku

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

18.2.2020 v 09:35 | Nahoru | #17272
To máš tak, Jendo - Imoladu je na mně "trochu" alergickej a tak i on občas udělá chybku ...
O *** pětiválci dvoutaktu*** tady ( a asi ani nikde jinde !) nikdo jiný než on nic nepsal . Nemýlím-li se

=====================================================================================================
imoladu
offline
0/877
Brno-Brno Město
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!Včera v 20:03 | Nahoru | #17268
IvanDvoutakťák> Rok 2002 1.rok MOTO GP-čtyřtakt 990,dvoutakt 500-přechodná doba Alex Barros HONDA NSR 500 čtyřválec dvoutakt měl i nějaký věnec,jel to zhruba pul sezony,pak už jel čtyřtakt.Ten byl 5 válec-ne jak se tu píše 5 válec dvoutakt.

Více na: https://www.motorka...;pgr=576#goto9997735
Copyright © Motorkari.cz

Naposledy editováno 18.02.2020 09:39:11

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

18.2.2020 v 19:34 | Nahoru | #17273

assassin píše: No, jenze presne to on pise, jen jestli to podobne nemas s tema na pockani upecenejma superspecialnima pneumatikama, podle casu z treninku



On to "vypečený" a Dornou podporovaný Rossi s tím čtyřdobým litrem pětiválcem jezdil i s těmi speciálními podle dat z tréninku upečenými gumami! A když se přidalo to jeho o půl vteřiny rychlejší zápěstí, tak to nemělo chybu!
Navíc jak tvrdil jeho technik "prdelka" Burgess motorka byla jen 20% a génius Rossi 80% ! To byly časy! Dnes když je motorka horší než ta nejlepší jen o 3%, tak to i s nejlepším jezdcem nedá na víc než tak na 15 místo! Jak to vlastně ten Valentino dříve dělal?

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

18.2.2020 v 19:35 | Nahoru | #17274
IvanDvoutakťák> No jo, Ivane, chybu udělá někdy každý i Imoladu!

Zpátky do minulosti!!!

18.2.2020 v 21:48 | Nahoru | #17275
Já se vám jen snažil vysvětlit to,že přechodná doba v moto GP byla.Jinak toto téma Zpátky do minulosti-kdysi dávno založené jsem rád navštěvoval.A po odchodu většiny rozumných lidí z tohoto tématu -zkrze komentáře určitých jedincu jsem se to nějak snažil udržet.Ale bohužel,nemá to význam.Ty fotky z dob minulých najdu i jinde.

Zpátky do minulosti!!!

18.2.2020 v 22:06 | Nahoru | #17276
Především pro Imoladu, který zde na M.cz reaguje jen čas od času
a převážně na moje příspěvky :

Přechodná doba 4T-990 vs. 2T-500 ano , ale k té ohlášené přechodné době, pro kterou
Dorna sama uvažovala ten objemový handicap snížit na 2T-600(!) vs. 4T-990 ,
aby nebyl málem dvojnásobný,"jaksi" nedošlo .
Pouze toto jsem tady chtěl zmínit .

Většině těch nerozumných "jedinců" asi nebude těch pár fotek od Imoladu chybět .
Díky, Imoladu, že ses to tady tak dlouho snažil udržet

Naposledy editováno 19.02.2020 13:14:47

Zpátky do minulosti!!!

21.2.2020 v 03:30 | Nahoru | #17277
Imoladu - Přece se nebudeš urážet, vždyť píšeš dobře! A to samé Ivan 2T.

Naposledy editováno 21.02.2020 03:31:45

Zpátky do minulosti!!!

21.2.2020 v 11:48 | Nahoru | #17278

Zpátky do minulosti!!!

26.2.2020 v 10:27 | Nahoru | #17279
zajímavý dokument.

Zpátky do minulosti!!!

28.2.2020 v 19:35 | Nahoru | #17280
I tento:
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist