globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kterou Jawu 350?
Čau, rozhodl jsem se, že prodám Čezetu a pořídím si Jawu 350/640. Hledal jsem na ní na fóru nějaký názory a našel jsem dost negativních, tak mě napadlo, jestli nakonec nebude lepší nějaká starší třistapadesátka, ty většinou lidi chválí. Tak co myslíte? Díky.

Edit: Tak už jsem se rozhodl - pro J350/640.

Naposledy editováno 09.11.2009 21:19:26
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 8
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Kterou Jawu 350?

1.11.2009 v 22:10 | Nahoru | #1
638, 639 a 640 jsou skoro stejný krom vzhledu akorát 638 má ve předu ještě buben...
Já bych asi bral 634 s přestavbou na kotouč...ale všechny tyhle typy budou plus mínus autobus stejný...

Kterou Jawu 350?

1.11.2009 v 22:17 | Nahoru | #2
632 s přestavbou na kotouč

Kterou Jawu 350?

1.11.2009 v 22:18 | Nahoru | #3
Ja osobne bych sel do 640. Chtel jsem ji puvodne koupit, ale nakonec jsem prihodil (na dluh) a koupil GS500.
Bracha mel peknou 640, rv. 96 a nebyl s ni problem. Vape fungoval dobre a slusne tahle i ve dvou (celkem 160 kg zive vahy) do kopce za ctyri.

Jen jeden detail...dal si na drzku, kdyz mu vbehla pri jizde z kopce kocka do predniho kola

Jo a u starsich bez bezkontaktniho zapalovani je furt nutny stelovat, takze zadna vyhra.

Naposledy editováno 01.11.2009 22:19:09

1 reakcí na tento příspěvek Kterou Jawu 350?

1.11.2009 v 22:21 | Nahoru | #4
kup peknou 640

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kterou Jawu 350?

1.11.2009 v 22:24 | Nahoru | #5

curdaracer>kup peknou 640



Kolem 20 litru bude vyvonena, ne? Teda aspon loni do petadvaceti, jestli se dobre pamatuju.

Anebo zkus Trampa, to je vlastne taky 640, jen trosku jakoby do terenu... myslim, ze ma taky o fous zvetseny vykon, ale mozna se pletu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kterou Jawu 350?

1.11.2009 v 22:28 | Nahoru | #6
vzhledově je asi nejlepší 640. Kup nějakou s Vape, plovoucim kotoučem, dvoukomorákama a budeš mít vystaráno. Daj se sehnat dobrý kousky do 20 litrů.
Jinak tramp má výkon z fabriky uplně stejnej jako ostatní 40ky.

(reakce na) Kterou Jawu 350?

1.11.2009 v 22:31 | Nahoru | #7

Kuba350>vzhledově je asi nejlepší 640. Kup nějakou s Vape, plovoucim kotoučem, dvoukomorákama a budeš mít vystaráno. Daj se sehnat dobrý kousky do 20 litrů.
Jinak tramp má výkon z fabriky uplně stejnej jako ostatní 40ky.



Aha, tak jsem se spletl. Sorac
Ty 2-komoraky jsou mozna uzitecny, ale me se strasne nelibi, vypadaj jak natazeny venec burtu
Ja bych si snad sehnal klasicky starsi chromovany a prehodil to

Kterou Jawu 350?

1.11.2009 v 22:38 | Nahoru | #8
Já měl 639 ještě z kladívkama a měl jsem s elektrikou pořád nějaký sraní, ale myslim si že když vezmeš pěknou 640 s vape tak neuděláš chybu. Na jawce se mi líbilo že byla jak traktor, tem motor měl takovou hrubou sílu a ten zvuk když zabrala krásnej řev

Kterou Jawu 350?

1.11.2009 v 22:41 | Nahoru | #9
Bratránek má 634 a je pěkná, ikdyž už starší, táhne pěkně od spoda a zatím ho nikde nenechala. Jeho kámoš má 640 a ta prej táhne zas nahoře. :) Tak nevím.

Kterou Jawu 350?

1.11.2009 v 22:50 | Nahoru | #10
Já měl 640 s kladívkama a bez problémů. Jezdila dobře ale horší ve dvou. No taky nejsem drobeček.

1 reakcí na tento příspěvek Kterou Jawu 350?

1.11.2009 v 22:52 | Nahoru | #11
Měl jsem 632, 634, 633 (ještě mám) a 640-1, tu mám nejdéle, 9 sezon, najeto 85tis km, naprosto nejlepší motorka, co jsem kdy měl

[img]

Kterou Jawu 350?

1.11.2009 v 22:57 | Nahoru | #12
Já jezdil 638 a po úpravě spojky nebyl problém, jednou sem řešil elektriku - dobíjení a to bylo všechno. Ani bezkontakt jsem neměl a že bych musel často štelovat se říct nedá.
Osobně bych kupoval asi Vencovku 634, ale to jen proto že se mi líbí. A co třeba ČZ-Cagiva roadster 200?
Na tomhle jezdila Aťaska tady kolem našejch komínů



Od pohledu zachovalá

a tahle není daleko

Naposledy editováno 01.11.2009 23:05:57

Kterou Jawu 350?

1.11.2009 v 23:00 | Nahoru | #13
634 je supr,ale ostatni jsou taky fajn

1 reakcí na tento příspěvek Kterou Jawu 350?

1.11.2009 v 23:02 | Nahoru | #14
Kup 639 nebo 640, neuděláš chybu. Kotouč na třindě je k nezaplacení, nebe a dudy ve srovnání s bubnem. Mně brzdila třinda na předek mnohem lépe než to, co mám teď. Ta brzda byla pěkně jedovatá...Víc než 15 000 bych ale za 639/640 nedal, ať si říká, kdo chce co chce, i těch 15 000 už je moc. Za dvacítku si koupíš už starého japonce. Starší modely s 634kovským motorem nekupuj, motor sice vypadá lépe, ale má jenom jednou středové ložisko na klice a navíc má o 3 kW méně, což už je při tak malém výkonu celkem znát. Ale první 634 s plechovou parabolou předního světla a skleněnými blinkry je moc pěkná ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kterou Jawu 350?

1.11.2009 v 23:05 | Nahoru | #15
[quote]C.J.>Měl jsem 632, 634, 633 (ještě mám) a 640-1, tu mám nejdéle, 9 sezon, najeto 85tis km, naprosto nejlepší motorka, co jsem kdy měl

[img] ty reflexní proužky na kolech musely přidat aspoň deset koní ...ale náhodou pěkná, závidím . Asi si třindu zase koupím, ale jak je v mém stylu, předělám ji na Cafáče

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kterou Jawu 350?

1.11.2009 v 23:29 | Nahoru | #16

2stroke>Kura, ty reflexní proužky na kolech musely přidat aspoň deset koní ...ale náhodou pěkná, závidím . Asi si třindu zase koupím, ale jak je v mém stylu, předělám ji na Cafáče



Ona už taky za ty roky měla spoustu lehkých designových změn (kde jsou ty časy, kdy jsem nevěděl co s volným časem )





[img]















[img]

[img]

Jinak ty proužky přidají manimálně 11,1 koní

[img] Ta přední velká kapota ala CBR 1000F i ta dvouoká maska se mi určitě pořád válejí v garáži, rád se toho za malý bakšiš zbavím Velká kapota potřebuje nový lak (je vykitovaná, stačí stříknout), dvouoká maska je ve stavu jako na fotkách..

Naposledy editováno 01.11.2009 23:34:12

1 reakcí na tento příspěvek Kterou Jawu 350?

2.11.2009 v 00:05 | Nahoru | #17
C.J.> Aneb Jawa 350 stokrát jinak!

Jinak teda máš můj obdiv , já jsem na tom jezdil rok a byla to nejhorší motorka co jsem měl , to se prostě nedalo, nebyl den aby se na tom něco nesralo , zase výhoda je že se na tom vyučíš motomechanikem... Jinak zlatý starý Jawky 250 , ty jezdily pořád a nebál bych se na tom vyjet i někam dál , možná že starý 350 na tom budou podobně , jedno vím ale jistě, pokud Jawu, tak jedině r.v. pod 1970 , pak už to šlo všechno do kopru... A nebo tu nejnovější, nevím jak se jmenuje ale byl to ten jejich poslední model (Hi-Tech) , tu měl kámoš a byl s ní spokojenej...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kterou Jawu 350?

2.11.2009 v 00:16 | Nahoru | #18
C.J.> Kura, interceptor - to máš z Mad Maxe, ne?

Čumen Sie:

Ten, co jede na té mašině, se jmenuje Prstořez

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kterou Jawu 350?

2.11.2009 v 00:25 | Nahoru | #19

DMC.motobiker> já jsem na tom jezdil rok a byla to nejhorší motorka co jsem měl , to se prostě nedalo, nebyl den aby se na tom něco nesralo , zase výhoda je že se na tom vyučíš motomechanikem...



No takové mrchy byly moje dvě první jawy 350 (634 a 632), motor bych dokázal rozpůlit i poslepu, to byla co 3-6tis nějaká porucha, vysypané ložisko na klice, spálená vydlička, vylomené zuby , roznýtovaná kulisa řazení, prostě furt něco.. no bly to vylítané mrchy.. Ale pak jsem koupil GPZ 400R a ta mě vyškolila ještě více, sarla se ještě více, jenže opravy 10x dražší, za dva roky mě zruinovala do mínusu, na opravu jsem si musel půjčit, takže hned jak jezdila, tak šla do světa, splatil jsem dluhy a za zbytek koupil zánovní (4 roky satrou) Jawu A skutečně toho nelituju, první dva roky jsme najel neskutečných (pro mě ) 40tis km (to jsem měl jen tuhle jawu, nic víc, ani auto), pro porovnání za dalších 7 let (doteď) jsem na ní už najel jen dalších 30tis km Ale to už jsem měl další dva japonce a dvě až tři auta.. A za celou dobu co jí mám, jsem dělal jen jeden výbrus v 65ti tis km (a to ještě pochybením servisu, jinak nebyl třeba). Takže já na Jawu nedám dopustit.. Zrovna dneska jsem na ní jezdil Zapnul jsem vyhřívané rukojeti a paráda Kdybych si mohl nechat jen jednu motokru, tak to bude právě jawa.. (VFR promine, ale na Jawu nemá )

(reakce na) Kterou Jawu 350?

2.11.2009 v 00:26 | Nahoru | #20

2stroke>C.J.> Kura, interceptor - to máš z Mad Maxe, ne?



Nene, Interceptor je označení VFR :)

1 reakcí na tento příspěvek Kterou Jawu 350?

2.11.2009 v 00:46 | Nahoru | #21
C.J.> No tak ono je to možná také o tom na jakej kousek narazíš , a ta moje 350 to byl určitě páteční kousek! Motor na stole taky pořád, pořád seřizovat předstih, karbce, jednou to jelo jak má, pak zase úplně na nic, no na to by musel bejt člově fakt srdčař! Jinak jak jsem psal, moje staré 250 jezdily pořád, a to měly nalítáno určitě x-krát víc než ta moje 350, a o rozdílu 30ti let ve výrobě ani nemluvě , no prostě jezdit se na tom moc nedalo a ven z města už vůbec ne , maximálně někam do kopců odkaď to pustím s kopce nebo dotlačím (a že jsem tlačil často ) a tak jsem pak musel přesedlat na mojí starou zlatou XV500, která neměla jedinou chybu, je maximálně spolehlivá a jede pořád bez jediné potíže, má krásnej krouťák i výkon, super zvuk, nic nekopíruje, s tou jsem si užil nejvíc a to je pro mě (v poměru cena - výkon) ta nejlepší motorka v mém životě , i když je to jen rejže... Ale jak jsem teď přestoupil na 916 (můj absolutní TOP) tak stále víc uvažuju o renovaci nějaké starší Jawky 250, na které bych se jen tak občas projel podzimní krajinou, jó panečku to by byla krása , docela mi to chybí...

Kterou Jawu 350?

2.11.2009 v 04:39 | Nahoru | #22
roadster je sice velmi dobrá motorka, 4T, pětikvalt, se starterem, ale tvrdě mimo rozpočet... opravdu pěknej kus bude stát okolo 45-50000,-

Naposledy editováno 02.11.2009 04:40:17

(reakce na) Kterou Jawu 350?

2.11.2009 v 05:09 | Nahoru | #23

2stroke> Kotouč na třindě je k nezaplacení, nebe a dudy ve srovnání s bubnem. Mně brzdila třinda na předek mnohem lépe než to, co mám teď. Ta brzda byla pěkně jedovatá.....



Ta bolševická parodie na brzdu jedovatá? - jediný s čím se dá souhlasit je, že to bylo lepší než buben, se kterým se muselo dycky začít brzdit wo jednu křižovatku dříf ceny čtyřtaktů teď docela spadly, zvážil bych spíš něco jinýho

Kterou Jawu 350?

2.11.2009 v 07:35 | Nahoru | #24
MNO..Taky slovo do pranice.Moje krásná 250/353 kejva se MĚ srala furt a pořát!Vypichuju mě,protože švagr i jeho bratránek na ní jezdili bez jedinýho problému X roků - asi mě neměla ráda za to,že jsem ji udělal krásnej lak a vyměnil ložiska s guferama...Předešlá 350 kejva na tom byla(pro mě) stejně.
639 jsem měl 2.Jednu fungl v 17ti.Ta šla hned z domu a koupil jsem olítanou MZ 150 a byl v 7nebi (tehdy sem chtěl machrovat-po zadním,kolem nohy atd...)Po X letech další a celkem spokojenost,ale hrozně mě z ní bolely záda...
No a po ní 640 s oilmastrem a zapal.Ducati.SUPER!!!Jezdila jak víno...Ve dvou Slovensko,přetížená a super.Sedí se na ní blíž k řidítkům,má stabilizátor př.vidlice a je to lepší na ovládání a záda nebolí To je můj typ!
Kdybych nebyl srdcem obchodník a ona se nedala prodat za cenu starého japonce,tak je doma doteď...
Ale v garáži mám 634 Konopník(vlastně předchozí model s plechy přes boky nádrže-chrom a skl.blinkry,ale chrom.blatníky)...(přes zimu ji chci udělat).Prostě je nejhezčí...

Kterou Jawu 350?

2.11.2009 v 07:40 | Nahoru | #25
Já měl 350 taky upravenou podle sebe Jo krásný to časy na první velký motorce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kterou Jawu 350?

2.11.2009 v 07:49 | Nahoru | #26
DMC.motobiker> stav a spolehlivost kazde motorky je obrazem kazdeho majitele a JAWA specielne, jo a kdyz pises ze si steloval karbce tak JAWKA ma jen jeden.... ja na ni dost cestoval a absolutne bez problemu mel sem 634 a kamarad 640 ten na ni taky projel evropu.holt je potreba na to obcas sahnou ikdyz s bezkontaktem ani moc nemusis, dulezity je nesetrit a koupit peknou nezkurvenou a pak se vo ni pekne starat
ta predni brzda brzdi velice slusne a opravdu jedovate moje stary CB muze jen zavidet

Kterou Jawu 350?

2.11.2009 v 09:24 | Nahoru | #27
Zdravim,

doporucuju znova si promyslet co od motorky chces...sam jsem mel tri sezony 350/640, byl to v tu chvili pro me nejlepsi stroj. Konecne velka motorka kterou sem fakt miloval Je ale nutny si uvedomit co za tech par korun vlastne dostanes. Podle vlastnich zkusenosti musim rict ze tyhle motorky jsou tak trochu pro kutily. Dost casto neco stelujes, utahujes a resis...Vykonem te asi taky moc neprekvapi, diky krouticimu se podvozku nejsou pri vysokych rychlostech zrovna bezpecny Brzdy netreba komentovat, buben bych radsi nedoporucoval, kotouc vepredu je alespon mala utecha a musim rict ze oproti zadnimu bubnu se urcite zdal i me jako kousavej Pri vybirani pozor na elektriku, nic jinyho nez bezkontakt (Vape) bych nedoporucoval, stejnetak je podle me dobry dat si pozor na oilmaster. Ja jsem tenkrat radsi zvolil verzi bez oilmastera a radsi jsem redil sam abych se nebal ze se neco podela a motorka prestane mazat sama Co se tyce vyfuku tak jedine origo chromovany roury, ten nadhernej zvuk mam v hlave doted a navic krasne vypadaj. Ohromny plus je, ze vsechny dily sezenes opravdu za par korun, coz u japoncu rozhodne neplati.

Jop...jeste jedna rada...pry se v roce 2002 po povodnich prestaly vyrabet alternatory do motorů 638 (ty sou v modelech 638, 639 a 640), tovarna na ne byla vyplavena. Ja jsem pred 3 rokama kupoval stator a uz tenkrat se skoro nedal sehnat!!! Zkus jeste popremyslet o MZ 250, to jsou prej o hodne sviznejsi a spolehlivejsi stroje...ale nevypadaj uz tak hezky8-)

Tak hodne stesti pri vybirani

Kterou Jawu 350?

2.11.2009 v 09:51 | Nahoru | #28
Jawa + manuál od dočkala + web www.jawamania info a většinu problémů si vyřešíš sám a ještě se něco naučíš jak co funguje - dobrej základ pro další motorky.

když se jawám vytýká, jak se sypou, pak se zapomíná na to, jak jsou starý - já mám motorku z roku 73 a jezdím s ní každý den do práce, a to je to nějakých 37 let stará babka s 62tis na tacho. takže se přidávám k názoru, že spolehlivost je velkým dílem dána předchozím majitelem a pak taky štěstím na konkrétní kus. Kvalita některých dílů taky není oslňující, ale v případě dobrýho kusu se nejedná o nějak velký investice. já pořád něco řešil první dvě tři sezony, poslední dvě už v podstatě leju jen benzín, takže i bezporuchová jawa se dá.

buben vepředu se dá, chce to ale víc předvídání a větší odstupy, hodně záleží jestli je nebo není šišatej - jak je šišatej, tak pakny nedosedaj celou plochou.

a nevím jak se to má s 500 při srovnání s 350 a jestli na to máš řidičák, ale kluci od nás si dotáhnli kolem 30tis postarší GPZ 500 a CB 500 v pěkným stavu a jsou s nima spokojený.

2Stroke - já si na svou 634 stěžovat nemůžu a brzda v provozu rozhodně nejsem, když neberu maximálky, tam končím vzhledem ke stáří už někde kolem 105-110, větší rychlosti neriskuju.
a paraboly jsou plastový a blinkry taky plast :)
[URL=

Kterou Jawu 350?

2.11.2009 v 13:08 | Nahoru | #29
No zajímavé, já jsem jezdil docela dost Jawek 250 z roku výroby pod 1960, a neměl jsem s nima nikdá problém (nepočítam takový věci jako třeba předržená lanka, ukroucené Bowdeny a tak) a jak je předchozí majitelé udržovali? Většina z nich byla 20 let hozená pod stromem na dešti, a předtím se na nich jen jezdilo, žádná starostlivá péče , a stačilo je znovu oživit, vyčistit a seřídit karbce, seřídit předstih, a jezdilo se, u jedné se mi jednou posral kondenzátor, a tak to vynechávalo, ale jinak naprosto bez potíží , a to byly ty mašiny skoro 50 let staré! Pak jsem ale měl taky 2 Jawky 350, jedna hodně zanedbaná z roku 1986 a druhá o něco starší ale vymazlená, no a sraly se pořád , na tom se prostě jezdit nedalo - moje zkušenost s 350 taková prostě je , znám pár lidí co na tom teda pořád jezdí a jede jim to, takže fakt mluvím jen za sebe, ale nebyl den abych na to nemusel šáhnout, zlatá Jawa 250...

1 reakcí na tento příspěvek Kterou Jawu 350?

2.11.2009 v 13:14 | Nahoru | #30
Vem rovnou 640ku s dvoukomorákama,VAPE a plovoucím kotoučem a budeš mít za málo peněz hodně muziky. 3 roky jsem ji jezdil a maximální spokojenost...Vypadá jako velká motorka a krouták vcelku slušnej...
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 8
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... Krautkopf 46 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 panelák 8 14.3.2024 v 19:26 Pabol
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83


TOPlist