globalmoto_duben_nolan





Téma: Hayabusa st. vs nov. model,můj soukromej test
 
24.10.2009 v 22:49
Dnes jsem ze sebe vyplavil slušnou porci adrenalinu při cca 350Km vyjížďce, vesměs po vesnických klikatých silnicích(pár rychlých rovnějších úseků tam taky bylo ) a odradit mě od toho nedokázaly ani napůl mokrý silnice a teploty pod 10 stupňů...

A měl jsem to štěstí bezprostředně několikrát přesednout ze své Busy rok 03 na nový model, který měl ovšem jiná turistická řidítka(kit s jinejma brejlema).

Jedna věc byla evidentní a to že jsem si na ní dovolil v zatáčkách daleko víc a byl jsem i o dost rychlejší, ačkoli to nebyla moje mašina a nebyl jsem s ní tak sžitej...

Tím nechci starší model nějak deklasovat, takovej rozdíl tam z mého pohledu zas neni, i když brzdy byly někde jinde, řazení šlo jemněji a i plyn se mi zdál lehčí ,o tom , že ač mám svou Busu "natuněnou" a papírově se novému modelu výkonnově vyrovná a točivý moment mám ještě o dost lepší, v reálu se mi jen přeci zdálo, že motorka(novej model) má "šťavnatější" střední pásmo kdykoli připravený nekompromisně k akci...

Toto jsem si potvrdil i při testu elasticity, kdy jsme na šestku ustálili rychlost na 100Km/h a na povel dali plnej knedlík.Na 2 kilometrech z toho byl rozdíl cca 3-4 délky motorky, přičemž ujíždět mi začal, i když ne nějak výrazně hned po otočení plynu nadoraz...Na konci nám tacháč hlásil něco kolem 290-300.


Jedinou úpravou, kromě vysokých řidítek a vyššího plexi byly ještě laďáky Baracuda...

Majitel, mimo jiné pán po 50-tce a hodně dobře vyježděněj, kterej jezdí Busu už 10 let, prakticky od prvního modelu a je to jeho už 7 mej kousek sám uznal, že rozdíl po mém přesednutí na jeho motorku byl v podání mého jezdeckého umění víc než evidentní a to jsem se s tim před tím na mé motorce fakt nemazlil...

Oba jsme se shodli na tom, že největší zásluhu na tom nemá jiná motorka jako taková, ale právě překopání řidítek na vyšší a pěkně širokých od LSL.

Tak-že i když to pak nevypadá tak sportovně a motorka se "degraduje" na turistickou těžkou výkonnou mrchu, ovladatelnost, přehled na silnici a pocit jistoty se o dost zlepší a o ergonomii z které nobolí ruce nemluvě...

Byl to super den v sedle na kterej budu dlouho vzpomínat...

edit: vloženo foto








Naposledy editováno 05.02.2013 12:00:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hayabusa st. vs nov. model,můj soukromej test

25.10.2009 v 21:31 | Nahoru | #1
mari> Pěkně napsaný, s tou elasticitou to můžu jen potvrdit. Já teda jezdil novou Busu "jen" na Suzuki dni v Brně na okruhu, ale ve středním pásmu otáček mi (subjektivně) přišla nová Busa silnější. V zatáčkách jsem si věřil víc na svojí, nehledě na to, že nová Busa má až nesmyslně dlouhý hlásiče náklonu na stupačkách a mně se tak pomalu v zatáčkách nemohla na stupačku vejít noha. Ale to bude daný tím, že na svojí Busu jsem zvyklej, po delší jízdě mimo okruh bych možná mluvil jinak. Jo brzdy u nový Busy mi zas tak silný nepřijdou...
Každopádně závidím možnost přímýho srovnání a prima výlet. Co ten podvozek - podařil se ti naladit dle tvých představ?

(reakce na) Hayabusa st. vs nov. model,můj soukromej test

25.10.2009 v 22:54 | Nahoru | #2
Smrči GSX-F>
zdravím přítele na telefonu

Nejdřív ještě k té nové Buse:
Delších hlásičů jsem si taky všiml a na silnici jim dal taky poctivě vědět, od čeho tam jsou

To , že jsou delší, mi přijde - že má souvislost s výškou umístění stupaček, protože mě z posezu na novej Buse brněla pravá noha, což se mi na mé nestává a řekl bych, že pocitově jsou na novej Buse stupačky prostě výš a nebo sedlo níž, to teď nemám z hlavy nastudovaný...

Brzdy byly opravdu o dost lepší jak v nástupu, tak citlivosti, ale měl tam tušim Brembo desky a pancéř. hadice, pokud nejsou v základu, což si nemyslim...

Hodně zajímavý bylo to přesednutí na relativně stejnou motorku s jinýma řidítkama-stručně řečeno- pocit asi takovej, že jedeš a prostě víš, že podvozek si s tim tak nějak samozřejmějc poradí, přičemž nemáš od předku řízení takovou zpětnou vazbu a odezvu jako u origo řidítek, ale právě proto si možná víc dovolíš a jízda tak pro mě měla zcela jinou dimenzi a fakt jsem si jí užil o dost víc...

K nastavení:
Ubral jsem 2 kliknutí na kompresy a přidal 2 na útlumu(na zadku), čímž, jak jsem ti říkal, "suploval" zatížení spolujezdcem.
Řekl bych, že v pomalejších utaženějších zatáčkách se ovladatelnost a stabilita zlepšila, ale v dlouhých táhlých zatáčkách jsem tam tu nervozitu a tendenci k rozvlnění zase cítil.

Nejvíc v momentech, kdy jsem měl naložíno a dost naklopíno v rychlostech 150-200 a ubral plyn, pak to bylo i celkem nepříjemný, ale světe div se , na novej Buse to dělalo taky, takže to asi nebude v motorce, ale v mojí hlavě, navíc kolega se mě na mé Buse statečně držel a po tom, co jsem ho pečlivě zpovídal, potvrdil, že moje motorka se chová naprosto standartně a žádnej nestandartní problém nezaznamenal-což pro mě byla důležitá informace. Možná to na moje další "rychlý" průjezdy bude mít pozitivní vliv...

Jedna věc je jasná, on by mi nejspíš na jeho motorce ujel, já jemu na jeho v zatáčkovitých usecích asi taky, ale se svou Busou bych mu prostě asi nestačil...

asi tak...

edit: ještě jsem na předku změnil předpětí ze 3 na 5 rysek...

Naposledy editováno 26.10.2009 00:41:27
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist