megamoto_duben2





Téma: Hayabusa st. vs nov. model,můj soukromej test
 
24.10.2009 v 22:49
Dnes jsem ze sebe vyplavil slušnou porci adrenalinu při cca 350Km vyjížďce, vesměs po vesnických klikatých silnicích(pár rychlých rovnějších úseků tam taky bylo ) a odradit mě od toho nedokázaly ani napůl mokrý silnice a teploty pod 10 stupňů...

A měl jsem to štěstí bezprostředně několikrát přesednout ze své Busy rok 03 na nový model, který měl ovšem jiná turistická řidítka(kit s jinejma brejlema).

Jedna věc byla evidentní a to že jsem si na ní dovolil v zatáčkách daleko víc a byl jsem i o dost rychlejší, ačkoli to nebyla moje mašina a nebyl jsem s ní tak sžitej...

Tím nechci starší model nějak deklasovat, takovej rozdíl tam z mého pohledu zas neni, i když brzdy byly někde jinde, řazení šlo jemněji a i plyn se mi zdál lehčí ,o tom , že ač mám svou Busu "natuněnou" a papírově se novému modelu výkonnově vyrovná a točivý moment mám ještě o dost lepší, v reálu se mi jen přeci zdálo, že motorka(novej model) má "šťavnatější" střední pásmo kdykoli připravený nekompromisně k akci...

Toto jsem si potvrdil i při testu elasticity, kdy jsme na šestku ustálili rychlost na 100Km/h a na povel dali plnej knedlík.Na 2 kilometrech z toho byl rozdíl cca 3-4 délky motorky, přičemž ujíždět mi začal, i když ne nějak výrazně hned po otočení plynu nadoraz...Na konci nám tacháč hlásil něco kolem 290-300.


Jedinou úpravou, kromě vysokých řidítek a vyššího plexi byly ještě laďáky Baracuda...

Majitel, mimo jiné pán po 50-tce a hodně dobře vyježděněj, kterej jezdí Busu už 10 let, prakticky od prvního modelu a je to jeho už 7 mej kousek sám uznal, že rozdíl po mém přesednutí na jeho motorku byl v podání mého jezdeckého umění víc než evidentní a to jsem se s tim před tím na mé motorce fakt nemazlil...

Oba jsme se shodli na tom, že největší zásluhu na tom nemá jiná motorka jako taková, ale právě překopání řidítek na vyšší a pěkně širokých od LSL.

Tak-že i když to pak nevypadá tak sportovně a motorka se "degraduje" na turistickou těžkou výkonnou mrchu, ovladatelnost, přehled na silnici a pocit jistoty se o dost zlepší a o ergonomii z které nobolí ruce nemluvě...

Byl to super den v sedle na kterej budu dlouho vzpomínat...

edit: vloženo foto








Naposledy editováno 05.02.2013 12:00:24

1 reakcí na tento příspěvek Hayabusa st. vs nov. model,můj soukromej test

24.10.2009 v 23:11 | Nahoru | #1
Zajímavé a co ten snih,nevadil? Jinak hezká fotka

(reakce na) Hayabusa st. vs nov. model,můj soukromej test

24.10.2009 v 23:19 | Nahoru | #2
0.0.7.> to jsme byli na Božáku(Boží Dar),bylo tam cca 6 stupňů a pěkně mokrý silnice, ale motorky držely jak přibitý...

Hayabusa st. vs nov. model,můj soukromej test

24.10.2009 v 23:30 | Nahoru | #3
hmm.. zajimavy...

1 reakcí na tento příspěvek Hayabusa st. vs nov. model,můj soukromej test

24.10.2009 v 23:51 | Nahoru | #4
Rovný řídítka na kapotovanou sportovní motorku - pro to asi nikdy nenajdu pochopení..je to moje osobní úchylka a nikomu to nevyčítám, ale mně by tohle na motorku nesmělo..

Jinak gratuluju k (evidentně) fajn svezení, já už jsem na tom dva týdny neseděl, snad se zítra najde chvilka a pokud možno i trochu počasí..

..btw - ty zrcátka pro mrtvej úhel, co máš na Buse - je to k něčemu, nebo to tam máš spíš ze zvědavosti? Já jen, že bych řekl, že mrtvej úhel je u motorek jak délkou a šířkou motorky tak jízdní pozicí a umístěním zrcátek z velké části eliminován..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hayabusa st. vs nov. model,můj soukromej test

24.10.2009 v 23:56 | Nahoru | #5
Rod> nojá jsem měl na rovný řidítka podobnej názor u takovejhle motorek, ale po téhle zkušenosti měním názor a i z praktickýho hlediska to má svoje opodstatnění...

Zrcátka:Využiješ to spíš na rovnějších monotóních úsecích, kde máš čas občas do toho koukat, protože takový to rychlý kouknutí do zrcátka, když někoho předjíždíš, nebo něco objíždíš je lepší a přehlednější ve velkym zrcadle...

Na dálnici to taky neni špatný...

Hayabusa st. vs nov. model,můj soukromej test

25.10.2009 v 00:51 | Nahoru | #6
me se to libi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hayabusa st. vs nov. model,můj soukromej test

25.10.2009 v 21:31 | Nahoru | #7
mari> Pěkně napsaný, s tou elasticitou to můžu jen potvrdit. Já teda jezdil novou Busu "jen" na Suzuki dni v Brně na okruhu, ale ve středním pásmu otáček mi (subjektivně) přišla nová Busa silnější. V zatáčkách jsem si věřil víc na svojí, nehledě na to, že nová Busa má až nesmyslně dlouhý hlásiče náklonu na stupačkách a mně se tak pomalu v zatáčkách nemohla na stupačku vejít noha. Ale to bude daný tím, že na svojí Busu jsem zvyklej, po delší jízdě mimo okruh bych možná mluvil jinak. Jo brzdy u nový Busy mi zas tak silný nepřijdou...
Každopádně závidím možnost přímýho srovnání a prima výlet. Co ten podvozek - podařil se ti naladit dle tvých představ?

(reakce na) Hayabusa st. vs nov. model,můj soukromej test

25.10.2009 v 22:54 | Nahoru | #8
Smrči GSX-F>
zdravím přítele na telefonu

Nejdřív ještě k té nové Buse:
Delších hlásičů jsem si taky všiml a na silnici jim dal taky poctivě vědět, od čeho tam jsou

To , že jsou delší, mi přijde - že má souvislost s výškou umístění stupaček, protože mě z posezu na novej Buse brněla pravá noha, což se mi na mé nestává a řekl bych, že pocitově jsou na novej Buse stupačky prostě výš a nebo sedlo níž, to teď nemám z hlavy nastudovaný...

Brzdy byly opravdu o dost lepší jak v nástupu, tak citlivosti, ale měl tam tušim Brembo desky a pancéř. hadice, pokud nejsou v základu, což si nemyslim...

Hodně zajímavý bylo to přesednutí na relativně stejnou motorku s jinýma řidítkama-stručně řečeno- pocit asi takovej, že jedeš a prostě víš, že podvozek si s tim tak nějak samozřejmějc poradí, přičemž nemáš od předku řízení takovou zpětnou vazbu a odezvu jako u origo řidítek, ale právě proto si možná víc dovolíš a jízda tak pro mě měla zcela jinou dimenzi a fakt jsem si jí užil o dost víc...

K nastavení:
Ubral jsem 2 kliknutí na kompresy a přidal 2 na útlumu(na zadku), čímž, jak jsem ti říkal, "suploval" zatížení spolujezdcem.
Řekl bych, že v pomalejších utaženějších zatáčkách se ovladatelnost a stabilita zlepšila, ale v dlouhých táhlých zatáčkách jsem tam tu nervozitu a tendenci k rozvlnění zase cítil.

Nejvíc v momentech, kdy jsem měl naložíno a dost naklopíno v rychlostech 150-200 a ubral plyn, pak to bylo i celkem nepříjemný, ale světe div se , na novej Buse to dělalo taky, takže to asi nebude v motorce, ale v mojí hlavě, navíc kolega se mě na mé Buse statečně držel a po tom, co jsem ho pečlivě zpovídal, potvrdil, že moje motorka se chová naprosto standartně a žádnej nestandartní problém nezaznamenal-což pro mě byla důležitá informace. Možná to na moje další "rychlý" průjezdy bude mít pozitivní vliv...

Jedna věc je jasná, on by mi nejspíš na jeho motorce ujel, já jemu na jeho v zatáčkovitých usecích asi taky, ale se svou Busou bych mu prostě asi nestačil...

asi tak...

edit: ještě jsem na předku změnil předpětí ze 3 na 5 rysek...

Naposledy editováno 26.10.2009 00:41:27

Hayabusa st. vs nov. model,můj soukromej test

28.10.2009 v 15:44 | Nahoru | #9
ako byvalý majitel strsieho modelu K3 a terajsi K8 by som chcel tiež prispiet svojou troskou k porovnaniu starsia verzus nova.v podstate suhlasim s mari.na starej som spravil okolo 35000 km.tie rozdiely su patrne hlavne v designe.po tecnickej stranke je vo vsetkých smeroch o nieco lepsia a modernejsia samozrejme nova.hlavne co sa týka brzd.je to o dost lepsie i ked stale tie brzdy nie su nicim výnimocne a na mnochých iných motorkach hoci slabsich,lahsich a lacnejsich su ovela lepsie.už nie je taka gumova ta brzda ale stale potrebuje vacsiu ovladaciu silu na packe.na BKingovi su nissin a tie udajne funguju podstatne lepsie i ked na pohlad vyzeraju ako tokicco na buse.motor je o nieco prijemnejsi na novej,lepsie startuje,jeho chod je viac vyrovnaný.ale moj subjektivny nazor je že pocitovo ta moja stara zaberala v nižsich otackach lepsie ako K8 i ked to tak podla papierových udajov ma byt opacne.možno je to tým že K8 ma 8 skrtiacich klapiek oproti 4 na starom modeli preto ten motor asi dostava aj vzhladom k emisiam len to co prave potrebuje.spotreba u k8 aspon u mna je o nieco vyssia snad asi preto že to tocim viacej pretože zvuk motora je o poznanie tichsi a preto clovek nejde až tak podla ucha.napriek tomu je spotreba pri svižnej jazde stale do 6 litrov.podvozok sa mi javi dost podobne,navyse som zaznamenal vyraznejsie zatvaranie riaditok na K8 v pomalých vracakoch a vacsie stavanie sa pri brzdeni v zakrutach.posed je približne rovnaký,teda aspon ja som nenasiel vyraznejsie rozdiely.pristrojovka je modernejsia ale ma jedno velke minus.a to že tam chýba palubný pocitac.to bola vynikajuca vec na starej že to pocitalo spotrebu.tuto funkciu tam ozaj mohli nechat.co sa týka zvýsených turistických riaditok v nemecku nazývaných superbike lenker tak nad tým uvažujem aj ja pretože ked som bol parkrat v Alpach tak jazdci 50-60 rocni na motorkach typu Busa,zx12r,XX,gsxr,R1 to hojne použivali a asi tam musi byt ovela lepsia ovladatelnost pretože akým tempom starsi pani jazdia je obdivuhodna.zrejme s iným posedom a vacsou pakou sa tieto motorky ovladaju ovela lepsie.ak ma nieco napadne tak to tu samozrejme dopisem.napriek tomu že aj taka motorka ako je Busa so svojim kontroverzným zameranim a designom,so svojimi plusmi aj minusmi som stastný majitel.ta motorka ma fakt nieco do seba.Busam zdar

Hayabusa st. vs nov. model,můj soukromej test

28.10.2009 v 15:51 | Nahoru | #10
pekne

Hayabusa st. vs nov. model,můj soukromej test

28.10.2009 v 18:37 | Nahoru | #11
Přesednutí ze staršího modelu na K8 hodnotím jako pacik1, zarazilo mě, o kolik mi přišla ovladatelnější, možná kvůli vylepšené centralizaci hmoty. Akorát mi dělalo problémy za to hovadsky netahat, ta mašina to chce, prostě si o to říká :)

Hayabusa st. vs nov. model,můj soukromej test

2.11.2009 v 14:38 | Nahoru | #12
V novym čísle Motocyklu vyšel test ojeté Hayabusy.

Jsem s chlápkem , co má tyhle věci v redakci na starost před cca měsícem mluvil, bavili jsme se o testech pneu, co je tam teď ten seriál testů a zabrousil jsem i k Hayabuse, že by tam mohli dát test ojetiny a ejhle, je tam....

I když s některejma informacema, co tam jsou , se neztotožňuju...

Hayabusa st. vs nov. model,můj soukromej test

15.11.2009 v 23:59 | Nahoru | #13

Hayabusa st. vs nov. model,můj soukromej test

16.11.2009 v 00:14 | Nahoru | #14
jo...ty řiditka fakt udělaj strašně moc...mtoku to hoodně změni
představ si je na nějake lehoučke 600....to je pak jak kolo

Hayabusa st. vs nov. model,můj soukromej test

16.11.2009 v 12:07 | Nahoru | #15
osobně mě se novej model více líbí, nejel jsem na něm ale chtěl bych,má zkušenost jenom z B-Kingem. Od vícero majitelů jsem slyšel,že nová busa hůře chytá a v zatáčkách drhnou výfuky (originály). Jinak nadčasová palubovka a celý je to hezký.
Kdy do toho skočíš MARI .

Hayabusa st. vs nov. model,můj soukromej test

16.11.2009 v 22:23 | Nahoru | #16
čéče, zatim mě to vůbec neláká...

Narozdíl od tebe se mi novej model moc nelíbí, hlavně teda prdel, která vypadá jak reinkarnovanej zbastlenej skůtr...

Navíc jsem si dal se svým mazlem dost práce a jen tak se ho nezbavim...

Ale je fakt, že poježdění je na tom o chlup lepší

Hayabusa st. vs nov. model,můj soukromej test

29.11.2009 v 13:53 | Nahoru | #17
Pěkný a zajímávý postřeh jezdce...!!!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hayabusa st. vs nov. model,můj soukromej test

2.1.2010 v 16:30 | Nahoru | #19
PetrHaya>

čau, ty první 2 odkazy jsou velice zajímavý-dle mě by si šikukla zvládl něco podobnýho i vyrobit, popřípadě někdo kdo děla s duralem, nebo na CNC strojích...

Jestli do toho půjdeš, dej pak vědět, jak se ti to osvědčilo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hayabusa st. vs nov. model,můj soukromej test

2.1.2010 v 16:37 | Nahoru | #20
mari> je to navýšení rejdů ? Já jsem to dal zpátky mě to nevyhovovalo.

(reakce na) Hayabusa st. vs nov. model,můj soukromej test

2.1.2010 v 16:44 | Nahoru | #21

šmudla>mari> je to navýšení rejdů ? Já jsem to dal zpátky mě to nevyhovovalo.



ono nejde jen o zvýšení, ale hlavně o šířku a sklon řidítek, což u kitu, kterej ti jen zvedne origo řidítka o nějakej cenťák ve stejným úhlu,nemá ten správnej efekt...

1 reakcí na tento příspěvek Hayabusa st. vs nov. model,můj soukromej test

2.1.2010 v 16:53 | Nahoru | #22
Nebyl jsem s tou motorkou tak nějak srostlej.....

(reakce na) Hayabusa st. vs nov. model,můj soukromej test

2.1.2010 v 16:57 | Nahoru | #23
mari>
jj. Sice o tom uvažuji už od začátku co jsem busu koupil,ale netlačí mě to,chtělo by to vyzkoušet a ty origo řidítka celkem vyhovujou,nebo jsem si už zvyknul!
Budu to řešit až po záruce.
A také se přikláním k těm prvním 2 odkazům...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hayabusa st. vs nov. model,můj soukromej test

2.1.2010 v 16:58 | Nahoru | #24

šmudla>Nebyl jsem s tou motorkou tak nějak srostlej.....



a už zase jseš???

(reakce na) Hayabusa st. vs nov. model,můj soukromej test

2.1.2010 v 17:39 | Nahoru | #25
mari> naprosto

Hayabusa st. vs nov. model,můj soukromej test

15.11.2010 v 04:54 | Nahoru | #26
vsechny zalezitosti ohledne riditek jsou naprosto individualni zalezitosti a jenom otazka zviku delka rukou tela ,takze chce to odskouset a porovnat

Hayabusa st. vs nov. model,můj soukromej test

15.11.2010 v 08:19 | Nahoru | #27
Má někdo tady další přímou zkušenost s montáží širších a přímějších řidítek na sporta? Nahlodalo mě svezení na axelovo streetu, rovná řidítka a co jsem si na tom dovolil, to na supersportu na okreskách jet prostě nejde...

Takže jestli stačí jen delší trubky a napřímit úhel řidítek? A eventuelně jestli nějak předělávat dorazy, aby si člověk nezničil kdyžtak kapotáž?

Hayabusa st. vs nov. model,můj soukromej test

15.11.2010 v 08:39 | Nahoru | #28
Nechce se mi to tu číst celé jestli už náhodou to tu nepadlo. Ale koukal jsem, že ta druhá Busa má fašounskou SPZ. To jsis sním rozuměl a umíš šprechtit NJ?

1 reakcí na tento příspěvek Hayabusa st. vs nov. model,můj soukromej test

18.11.2010 v 19:27 | Nahoru | #29
v tehle barvách jsem busu jeste nevidel -

(reakce na) Hayabusa st. vs nov. model,můj soukromej test

20.11.2010 v 16:28 | Nahoru | #30
šmudla> Pěkně ji v 1:06 pokřtil .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist