bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vzduchový filtr
9.10.2009 v 15:19
Zdravim. Chci si koupit novej vzduchovej filtr do svýho shadowa. Objevil jsem na netu 2 značky: Hiflo který stoji asi 800 a K&N asi za 1500. Mate s některýmy z nich nějake zkušenosti nebo mi poradit, který stoji za to. Popřípadě jestli ten Hiflo je nějakej šmejd.

Vzduchový filtr

9.10.2009 v 15:24 | Nahoru | #1
Tak K&N je dá se říc jistota a s trochou údržby vydrží až až, Hiflo neznám, ale nejsem odborník.

http://www.riegger.cz/filtry.php?menu=filtry

Naposledy editováno 09.10.2009 15:31:04

Vzduchový filtr

9.10.2009 v 15:40 | Nahoru | #2
Hiflo jsem měl několikrát a nikdy žádnej problém.. je to normální replika originálu. KN bych dával jen pokud ladíš na brzdě a nebo se chystáš najet statisíce kilometrů

Vzduchový filtr

9.10.2009 v 16:05 | Nahoru | #3
heh - to je dotaz ... predevsim by nebylo spatne vedet, jestli se jedna o jednorazove filtry (ten Hiflo asi jo, ze?) - ktere po uplynuti intervalu proste vyhodis, nebo o "praci" - ktere po uplynuti intervalu vyperes, naolejujes a das zpet. K&N dela jak papirove jednorazove, tak bavlnene praci. Pokud by za tech 1500Kc byl bavlneny filtr, nevahal bych - za tri vymenne intervaly mas penize zpet a jeste ti zbyde na pivo ...

Edit : tak za tech necelych 1500Kc je to opravdu bavlneny K&N ... pekne - v tom pripade nemas co resit.

Naposledy editováno 09.10.2009 16:07:59

1 reakcí na tento příspěvek Vzduchový filtr

9.10.2009 v 16:16 | Nahoru | #4
Díky za rady. Asi nejspíš vyzkoušim ten Hiflo a až odejde, tak zkusim ten K&N ať vím co jsou oba dva zač.

4 Medvěd: matematicky to vycházi určitě lépe ten bavlněny. A jak se to "Práni a olejovaní" provádi? Asi to nedam normalně do pračky

Vzduchový filtr

9.10.2009 v 17:14 | Nahoru | #5

(reakce na) Vzduchový filtr

9.10.2009 v 23:51 | Nahoru | #6
Stinger> budto budes poctivy a nastrikas to specialnim cisticem od K&N a potom proplachnes vodou, nebo to nechas odmocit ve vlazne jarove vode a potom opet proplachnes vodou. Dulezite je proplachovat vodou proti smeru proudeni vzduchu filtrem. Ja pouzivam druhou metodu a nemam problem.

Nechas uschnout (ne prilis prudce - zadne prime slunce, horke topeni nebo fen - pekne zvolna ve stinu), nastrikas specialnim olejem - tady uz se nevyplati setrit a je nutno pouzit opravdu specialni olej k tomu urceny - nechas zavadnout, namontujes zpet a mas hotovo.

Je s tim vic prace nez s jednorazovym filtrem, ale podle mych zkusenosti se to vyplati.

1 reakcí na tento příspěvek Vzduchový filtr

10.10.2009 v 01:29 | Nahoru | #7
proč se nesmí na slunci? myslel jsem jen umělej zdroj většího tepla.. ?
a zkoušel sem podle návodu nastříkat, nechat působit a opláchnout vodou, ale pořád to nebylo vyčištěný - pak mi tady někdo poradil, že v tom rozprašovači je saponát a umejt v kýblu - tak sem kus odlil do kýble, zpěnil vodou a filtr šel krásně vyprat.

co mi není jasný, z který směru se filtr stříká - z "čistý" strany, nebo ze "špinavý"? na jednom foru rozebírali amíci video, kde mechanik ukazoval, jak čistit filtr - vytýkali mu tam, že filtr olejoval z opačný strany, tak nevím..

a pozor na přeolejování, je to na to docela náchylný - takhle mi stoupla spotřeba o 2litry a motorka mizerně táhla.

Naposledy editováno 10.10.2009 01:30:09

2 reakcí na tento příspěvek Vzduchový filtr

11.10.2009 v 01:12 | Nahoru | #8
co mi není jasný, z který směru se filtr stříká - z "čistý" strany, nebo ze "špinavý"?

jeste jednou

(reakce na) Vzduchový filtr

11.10.2009 v 09:47 | Nahoru | #9
Němec> o tom slunci to pisou na origo K&N cistici. Nevim proc - ale myslim, ze to ma logiku, moje mama i babicka a i moje zena vesi pradlo do stinu - kdyz se ptam proc, udava kazda jiny duvod .

S cistenim a kyblem mam naprosto stejnou zkusenost. Prosel jsem postupne fazemi : strikani sprejem, prani origo prostredkem v kyblu a prani jarem s citronovou prichuti - - v kyblu. A u toho posledniho jsem zustal.

Strikani - ja strikam jemne z obou stran. Je to jak pises - snadno se to preolejuje, coz je potom znat na spotrebe a vykonu zvlast u K&N nahrad do originalniho airboxu.

Naposledy editováno 11.10.2009 09:53:39

(reakce na) Vzduchový filtr

11.10.2009 v 11:21 | Nahoru | #10

dedek new>co mi není jasný, z který směru se filtr stříká - z "čistý" strany, nebo ze "špinavý"?

jeste jednou



návod jsem četl, ale třeba ural nasává špinavej vzduch zevnitř filtru a čistej jde venkem, takže počítám naopak, než to maj vaše motorky :)

Medved - taky mě zarazilo, jak moc je to náchylný na přeolejování přitom JR filtr, co sem měl, byl i po vyprání lehce růžovej, takže člověk viděl prd, kde stříklý je a kde jsou tý bílý místa, který je třeba ještě stříknout..

(reakce na) Vzduchový filtr

11.10.2009 v 11:47 | Nahoru | #11
dedek new> tak tady sem to našel -
The Ural filter system works in reverse of what 99% of other filtering systems work in that it draws air in from the center of the filter rather then from the outside. This being the case when you wash the filter, wash from the outside and oil from the inside. Very Happy - proto sem se ptal, jestli je nějak důležitý olejovat z určitý strany - z toho návodu to není moc jasný. mytí píšou vyloženě z čistý do špinavý, olejování ne, ale podle mytí to je taky z čistý do špinavý..
a tady ještě jeden názor -
Exactly! As metioned elsewhere in this thread the airflow is from center to outside of the filter, so the oil must be applied on the inside of the filter, not the outside. This allows the airflow to draw it through the filter element for proper saturation.

a jen pro srovnání JR filter po umytí a olejování a pod tím novej K&N filtr - bohužel ten JR sem nekoukal, jestli už takhle byl před umytím, každopádně mi přišel tak trochu "děravej" :)
[img]

Naposledy editováno 11.10.2009 11:58:45

1 reakcí na tento příspěvek Vzduchový filtr

11.10.2009 v 12:42 | Nahoru | #12
Chtěl bych upozornit všechny majitele motocyklů Honda a všechny pochybovatele o značce HIFLO, na následující věc:

Firma Hiflo žije především z toho, že dodává vzduchové filtry do prvovýroby motocyků Honda, takže vaše Hondičky jsou od výroby s tímto filtrem, jen je jiné logo.

Dále když v dobré víře půjdete to pobočky Hondy, objednat si originální filtr Honda, dostanete Hiflo filtro který je zatavený v přebalu Honda. To máte jako třeba s deskama od Nissinu, který jsou v Hondě o pár stovek dražší, v jiným Honďáckým sáčku s nálepkou HOP - Honda Original Parts.

A o KNku toho bylo napsáno již mnoho, to nemá smysl rozebírat. Spíš jen upozorním že výměna filtru za KN se neobejde bez doseřízení karbů.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchový filtr

12.10.2009 v 09:37 | Nahoru | #13

Raisidlo77>A o KNku toho bylo napsáno již mnoho, to nemá smysl rozebírat. Spíš jen upozorním že výměna filtru za KN se neobejde bez doseřízení karbů.



Ano - to je velmi oblibeny blud. Neni to pravda. Respektive je to polopravda.

Kazdy vyrobce tzv. vysokopropustnych filtru (nejaky nosny material - obvykle bavlna - nasyceny nejakym necistoty vazajicim materialem - obvykle specialni olej) vyrabi jednak nahrady do original airboxu, druhak filtry s maximalni propustnosti (sportovni ucely, tuning, ...).

My se tu bavime celou dobu o K&N filtru do original airboxu - a ten ma zarucene stejne vlastnosti jako originalni filtr. Je toho dozazeno mensi filtracni plochou. PRO TENTO FILTR NENI ZADNE DOSERIZOVANI CEHOKOLI NUTNE.

Filtry s maximalni propustnosti se vyrabi obvykle jako tzv. hribky primo na saci hrdlo. Navrhuji se podle maximalniho prutoku vzduchu (objem motoru a otacky) a pripojovaciho prumeru. Tam se potom serizeni cele soustavy nutnost - filtr ma radove vussi propustnost nez puvodni airbox - meni se trysky a jehly v karburatorech - popripade se prehravaji mapy v RJ, plus vyfuky, plus spousta dalsich veci .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchový filtr

12.10.2009 v 11:21 | Nahoru | #14
Medved> to ale taky nebude platit 100% - u urala jsem měl JR, když jsem ho přeolejoval, šla motorka špatně za plynem, nešla pořádně vytočit, by to jelo, musel bejt plnej - spotřeba kolem 10-11 litrů. na garančce se teda prozatím vyměnil za origo papírák - jelo to o trochu líp, ale ve vysokejch se to pořád dusilo a spotřeba kolem 10litrů, svíčky černý. Pak stačilo naolejovat míň ten JR a už to bylo ok - stejně jako K&N, který jsem na zkoušku koupil. takže tyhle filtry mají větší propustnost vzduchu, než originál papírák.
ještě někde pro srovnání velikostí vyhrabu ten papírák, jsem zvědavej, jestli bude mít větší plochu

je ale možný, že maj jen rusáci vyřešenou špatnou náhradu za papírák, jestli píšeš, že u náhrad do airboxu je zachovaná stejná propustnost..

Vzduchový filtr

12.10.2009 v 11:34 | Nahoru | #15
Tak dík všem za rady . Objednal jsem si ten KN filtr a jsem rád, že nemusim nic štelovat jak psal Medvěd. Až to přijde, namontuju a uvidim, jakej bude rozdil.

(reakce na) Vzduchový filtr

12.10.2009 v 15:51 | Nahoru | #16
Němec> rekl bych, ze je to plus/minus. Nikdy to nebude 100% - asi ti nikdo nezaruci, ze kdyz to nastrikas tak, ze z toho bude ten olej kapat, nebo to nechas napul suche, tak to bude stejne propustne jako papirak ... on i ten papirak se postupne ucpava a propousti cim dal tim min ... u karburatoru je to znat vic nez u strikacek - ty si to preberou.
Pokud jsem daval nahradu za origo papirovy filtr do airboxu, nikdy jsme nic nesteloval. Az teprve po prvnim prani a strikani ... jednou, kdyz jsem to s olejovanim prehnal . Ale stacilo ten olej nechat skapat a trochu filtr vysusit pucvoli a bylo vsechno v pohode.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchový filtr

12.10.2009 v 17:33 | Nahoru | #17
[quote]Medved>Ano - to je velmi oblibeny blud. Neni to pravda. Respektive je to polopravda. [quote]

Máš pravdu. Já pokud se bavím o KNku, automaticky už řeším vysoceprospustné filtry pro úpravy. I do origo airboxu pokud vím, lze sehnat vysoce propustný. Já ale diskuzi pochopil na úrovní "origo Hiflo nebo jít UŽ DO propustnýho KNka" , a ono to bylo myšlený jen jako výběr mezi dvěma značkami.

Jinak můžu podotknout, že mám trošku i svoji pravdu ... výměnou starého filtru za nový se ssací podmínky zlepší, takže je ještě projedu nádrž s čističem paliv. systému a karby pak dodatečně seřídím na nový filtr. Divili by jste se jaký skoky jsou na sondě i po obyčejný výměně "jetýho origa" za "nový stejný origo" ... ale chápu že takhle poctivě to moc lidí nedělá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchový filtr

14.10.2009 v 13:30 | Nahoru | #18
Raisidlo77> nojo - ale takhle bys to mel delat i s novym papirovym ... resp. bys postupne mel nastavovat karburatory podle toho, jak se ucpava filtr a po vymemne filtru to zase vratit zpet do pozice "novy filtr" ... zlaty strikacky .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchový filtr

14.10.2009 v 18:37 | Nahoru | #19

Medved>Raisidlo77> nojo - ale takhle bys to mel delat i s novym papirovym ... resp. bys postupne mel nastavovat karburatory podle toho, jak se ucpava filtr a po vymemne filtru to zase vratit zpet do pozice "novy filtr" ... zlaty strikacky .



No jo, měl ... ale já filtr měním čas od času, nebo když najedu kilometry. Takže seřizování na "zanešenej" sabotuju ... ale na novej seřizuju znova .

(reakce na) Vzduchový filtr

18.10.2009 v 00:21 | Nahoru | #20
Raisidlo77> jasne - takze to flakas ...

Vzduchový filtr

18.10.2009 v 11:17 | Nahoru | #21
Medved> Zaleží, jak to jede, a co to bere... když je třeba, tak né. Na novej automaticky :o)

1 reakcí na tento příspěvek Vzduchový filtr

30.11.2009 v 09:41 | Nahoru | #22
Ahoj všichni,chtěl bych dát přímý filtr,má s tím někdo zkušenost?

(reakce na) Vzduchový filtr

30.11.2009 v 09:52 | Nahoru | #23

spider002>Ahoj všichni,chtěl bych dát přímý filtr,má s tím někdo zkušenost?



Ahoj přímý filtry(košíky) jsem měl na Banditovi 1200 a je nutnost mít i trysky od Dynojetu a nechat poladit...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prední ráfek a prední svetlo - ais ... Honda VT 600 Shadow 1Gabo 4 24.1.2024 v 10:12 1Gabo
Přední šavle Honda VT 600 Shadow Slava5 10 5.1.2024 v 06:41 1Gabo
Motomechanik - melouch Honda VT 600 Shadow Tomáš_GSR 12 25.11.2023 v 11:02 Drapák_Max
Správný tachometr na Honda Shadow 600 Honda VT 600 Shadow Voci45 1 20.10.2023 v 20:36 1Gabo
Přední brzda Honda VT 600 Honda VT 600 Shadow Horlet 11 30.8.2023 v 09:59 crestik


TOPlist