Téma: Posed XJ 600 vs. XJ 900?
3.10.2009 v 09:47
Prosím,kdo má zkušenosti a dokáže porovnat.Jaký je rozdíl v posedu na těchto dvou motorkách?
Mám XJ 600 Diversion(řidítka Fehling)a měřím cca 176cm(no a metrák dvacet..)a mám pocit,že mám nohy příliš skrčený a moc se natahju k řidítkům...Asi jsem zmlsanej z endur,ale?
Je 900 pohodlnější?
Jinak jsem moc spokojenej a motorka mě stále příjemně překvapuje-"prdelní"komfort je excelentní,ale nohy a záda nejsou optimální,tak jestli by přechod k 900 byl přínosem i v tomto...Díky
Mám XJ 600 Diversion(řidítka Fehling)a měřím cca 176cm(no a metrák dvacet..)a mám pocit,že mám nohy příliš skrčený a moc se natahju k řidítkům...Asi jsem zmlsanej z endur,ale?
Je 900 pohodlnější?
Jinak jsem moc spokojenej a motorka mě stále příjemně překvapuje-"prdelní"komfort je excelentní,ale nohy a záda nejsou optimální,tak jestli by přechod k 900 byl přínosem i v tomto...Díky
1 reakcí na tento příspěvek Posed XJ 600 vs. XJ 900?
no jestli máš 176 cm a 120 kg tak to bude asi tím že ti v předu něco vadí nééé
1 reakcí na tento příspěvek Posed XJ 600 vs. XJ 900?
Mi teda XJ 600 přišla jako nejpohodlnější motorka, na jaké jsem kdy jel No na XJ 900 jsem neseděl, ale velice mě překvapil Fazer 1000, tam je posed jak v křesle, sedíš kolmo, nohy, kolmo, řídítka příjemně vysoko a motorka je nečekaně velká , fakt ho zkus (sice nemá kardan, ale vynahradí to tím, že vše dělá o 300% lépe než XJ )
Hmm...Na Fazera bych nesázel...Budu věřit!Ale vzadu utrpení ne?
No baťoh vpředu mám nějakej-fatbag,ale nic hroznýho(na tu hmotnost mnozí nehádají)...
Nebo pokud myšleno jiný náčiní vpředu,tak bez problémů -malej,ale šikovnej a nepřekáží na mašině!
Asi to bude fakt nezvyk...Možná vrátím origo řidítka(možná mám krátký ruce),nebo dám nástavce...
Díky.
Jinak XJčko můžu vřele doporučit!Na kochačku super-za ty prachy...
No baťoh vpředu mám nějakej-fatbag,ale nic hroznýho(na tu hmotnost mnozí nehádají)...
Nebo pokud myšleno jiný náčiní vpředu,tak bez problémů -malej,ale šikovnej a nepřekáží na mašině!
Asi to bude fakt nezvyk...Možná vrátím origo řidítka(možná mám krátký ruce),nebo dám nástavce...
Díky.
Jinak XJčko můžu vřele doporučit!Na kochačku super-za ty prachy...
Na XJ600 Diversion jsem si něco odjezdil a naprostá spokojenost, na otočku Ostrava - Chomutov, najeto skoro 1tis km za 12hodin a v poho, navíc s tou spotřebou cca 4.5 litrů ve dvou Jen měla ve dvou chlapech problém holka v kopcích při předjíždění, to už sláva nebyla.. Ale naprosto dostatečné
Fazer 1000 je vzadu velice pohodlný, jen vyšší.. Ale na cestování podle mě ideální. Všude se o něm píše, že to je sportovně cestovn ístroj, navíc k tomu ten motor z R1 budí podezření, že je více sportovně založen a že se musí točit, ale houby houby, v přímem srovní s Blackbirdem je FZS naprostý cesťák, co táhne od nízkých otáček jako býk, alesticitou se Black vůbec nechytá, navíc posaz na Blackovi je oproti FZS jako na superbiku (ale zase má parádní ochranu před větrem, na Fazeru díkly vzpřímenému posadu trochu fouká na ramena a kotníky )
Fazer 1000 je vzadu velice pohodlný, jen vyšší.. Ale na cestování podle mě ideální. Všude se o něm píše, že to je sportovně cestovn ístroj, navíc k tomu ten motor z R1 budí podezření, že je více sportovně založen a že se musí točit, ale houby houby, v přímem srovní s Blackbirdem je FZS naprostý cesťák, co táhne od nízkých otáček jako býk, alesticitou se Black vůbec nechytá, navíc posaz na Blackovi je oproti FZS jako na superbiku (ale zase má parádní ochranu před větrem, na Fazeru díkly vzpřímenému posadu trochu fouká na ramena a kotníky )
Nene, ten motor naštěstí nemá s R1 moc společného, jede mnohem lépe
Sice srovnávat motor XJ a FZS moc nejde, ale v praxi je fazer velice příjemný, mrkni na graf.. TO je něco jiného než R1, která začíná jet až v 5800 ot/min, kdy má krouťák necelých 90Nm, ale to má FZS už ve 4200 ot/min a fazera nemá cenu točit přes 8tis ot/min (i když se až do 10ti tis umí rozparádit).
Další nesrovnatelnou věcí je váha, XJ 900 má 280kg pohotovostní hmotnost.. Krouťák 83.00 Nm @ 7500 RPM
FZS má suchou hmotnost 208kg (tipuju pohotovostní 235 ?) a krouťák 106.00 Nm @ 7500 RPM
Takže obě dvě motorky mají maximální krouťák ve stejných otáčkách, tpo mluví samo za sebe, skutečně fazera není nutno točit..
Sice srovnávat motor XJ a FZS moc nejde, ale v praxi je fazer velice příjemný, mrkni na graf.. TO je něco jiného než R1, která začíná jet až v 5800 ot/min, kdy má krouťák necelých 90Nm, ale to má FZS už ve 4200 ot/min a fazera nemá cenu točit přes 8tis ot/min (i když se až do 10ti tis umí rozparádit).
Další nesrovnatelnou věcí je váha, XJ 900 má 280kg pohotovostní hmotnost.. Krouťák 83.00 Nm @ 7500 RPM
FZS má suchou hmotnost 208kg (tipuju pohotovostní 235 ?) a krouťák 106.00 Nm @ 7500 RPM
Takže obě dvě motorky mají maximální krouťák ve stejných otáčkách, tpo mluví samo za sebe, skutečně fazera není nutno točit..
Měj jsem 5let XJ600S a teď má 4 roky FZS1000. Na XJ sem najel 40tkm a na fazim 30t. km. Vůůůbec se FZS1000 eboj ,je to velmi hodná motorka dělá přesně to co člověk chce.Krááásně táhne už od volnoběhu. Já mám 176cm a 100kg faziho jsem si ještě decenktně upravil k obrazu svému - vyšší a širší řidítka renthal ( super!!!!), Dozadu jsem si nachal vyrobit tužší pružinu - už ji má spousta lidí a slyšel jsem na to jen a jen chválu. Spotřebu mám tak kolem 5,5-6l/100km. Mám nějaké fotky porovnání velikosti XJ a FZS pokud náš mail ,tak ti je pošlu. Jen možná jeden detail na XJ byla lepší ochrana proti větru.
1 reakcí na tento příspěvek Posed XJ 600 vs. XJ 900?
Nekde jsem videl FSZ s cestnim plexi, vypadalo to ucine, ale nebylo to moc pekny
Stím jsem pohořel. Objednal jsem si turistický štítek givi , čekal jsem 3 měsíce!!! Pak došel zmetek,ktrý měl špatně vyvrtané díry na srouby. Poslal jsem ho zpět a opět čekal 3 měsíce na nový - došel! - opět stený zmetek. Na motorce mám origo yamaha turistický štítek. Na hlavu mě netáhne,ale mám široký ramena tak mě na 160km/h tlačí vítr do ramen.
1 reakcí na tento příspěvek Posed XJ 600 vs. XJ 900?
Jenom doplním...
Namontována(sehnal jsem jetá)starší originál řidítka i se závažíčky z XJ 900 Diversion a vloženy 3cm nástavce(po pootočení "banja" na brzd.hadicích se tam vešly).Odzkoušeno pouze"nasucho" v dílně .Sedím jak paní domácí... Snad to bude ono.
Jo a osazeno vyšší,čiré,turist.plexi Skidemarx(super akční cena ).
Tak,jak přestane padat ten hnus a oschne to,dám vědět něco víc...
Díky za rady(od teď mívám krásné sny-v hlavní roli pochopitelně JÁ a Fazer 1000 ).
Jo a původní řidítka Fehling(mám i závažíčka-no spíš závaží) a origo plexi jsou případně k mání...
Namontována(sehnal jsem jetá)starší originál řidítka i se závažíčky z XJ 900 Diversion a vloženy 3cm nástavce(po pootočení "banja" na brzd.hadicích se tam vešly).Odzkoušeno pouze"nasucho" v dílně .Sedím jak paní domácí... Snad to bude ono.
Jo a osazeno vyšší,čiré,turist.plexi Skidemarx(super akční cena ).
Tak,jak přestane padat ten hnus a oschne to,dám vědět něco víc...
Díky za rady(od teď mívám krásné sny-v hlavní roli pochopitelně JÁ a Fazer 1000 ).
Jo a původní řidítka Fehling(mám i závažíčka-no spíš závaží) a origo plexi jsou případně k mání...
1 reakcí na tento příspěvek Posed XJ 600 vs. XJ 900?
Vidím že bydlíš kousek ode mě,není problém vyzoušet jak se ti na FZS bude sedět.
fatman>Jenom doplním...
Namontována(sehnal jsem jetá)starší originál řidítka i se závažíčky z XJ 900 Diversion a vloženy 3cm nástavce(po pootočení "banja" na brzd.hadicích se tam vešly).Odzkoušeno pouze"nasucho" v dílně .Sedím jak paní domácí... Snad to bude ono.
Jo a osazeno vyšší,čiré,turist.plexi Skidemarx(super akční cena ).
Tak,jak přestane padat ten hnus a oschne to,dám vědět něco víc...
Díky za rady(od teď mívám krásné sny-v hlavní roli pochopitelně JÁ a Fazer 1000 ).
Jo a původní řidítka Fehling(mám i závažíčka-no spíš závaží) a origo plexi jsou případně k mání...
Takže konečně jsem se svezl...Nezvyk jak sviňa Připadá mi trochu horší cit na přední kolo,ale pohodlnější,fotrovský posed,alá BMW.Ujeto cca 60km.Plexi těžko hodnotit,ale řekl bych,že po zvýšení řidítek má vyšší plexi účinnost,jako standard se standard řidítky Takže asi dobrý Uvidíme časem...Letos už asi víc nezjistím .
Naposledy editováno 20.11.2009 19:36:43
Nevím zda to je ještě aktuální, tento dotaz, jízda 600 vs 900. Kdo toto nevyzkoušel nikdy to nemůže teoreticky porovnat.
V praxi toto porovnání zcela vystihuje porovnání Š120 vs T613. Porovnejte to. Mezi 900 a 600 je tak obrovsky propastný rozdíl v pohodlí jízdy, posedu, ovládání, ale především v kultuře cestování, že se to nedá srovnat mluvením či psaním, to si musíte vyzkoušet. 600 je bezva, perfektní, výborná, spolehlivá, ale 900 je řádově o dvě třídy v pohodlnosti a ovládání jízdy někde jinde. Zarytý 600 bude namítat spousty výhod, ano, souhlas, zarytý 900 bude zase vyhecovávat výhody svého. Vyzkoušel jsem dostatečně obě, ale pokud hodláte cestovat formou 800km denně, pár dnů po sobě, zapomeňte na 600 a zcela bez problémů si to pohodlně užijete na 900, to je cesťák, pohodlný, ekonomický, spolehlivý, uveze neskutečně honě, sedí jak přibitý a jízdy je pohádka máje. Pokud se někdo rozhoduje mezi 9 a 6 v popisu pohodlí, posezu, motoru, komfortu jízdy, určitě a jednoznačně musí skončit na 900. Fazer je dobrý vozítko, ale úplně v jiné kategorii pohodlných motorek.
V praxi toto porovnání zcela vystihuje porovnání Š120 vs T613. Porovnejte to. Mezi 900 a 600 je tak obrovsky propastný rozdíl v pohodlí jízdy, posedu, ovládání, ale především v kultuře cestování, že se to nedá srovnat mluvením či psaním, to si musíte vyzkoušet. 600 je bezva, perfektní, výborná, spolehlivá, ale 900 je řádově o dvě třídy v pohodlnosti a ovládání jízdy někde jinde. Zarytý 600 bude namítat spousty výhod, ano, souhlas, zarytý 900 bude zase vyhecovávat výhody svého. Vyzkoušel jsem dostatečně obě, ale pokud hodláte cestovat formou 800km denně, pár dnů po sobě, zapomeňte na 600 a zcela bez problémů si to pohodlně užijete na 900, to je cesťák, pohodlný, ekonomický, spolehlivý, uveze neskutečně honě, sedí jak přibitý a jízdy je pohádka máje. Pokud se někdo rozhoduje mezi 9 a 6 v popisu pohodlí, posezu, motoru, komfortu jízdy, určitě a jednoznačně musí skončit na 900. Fazer je dobrý vozítko, ale úplně v jiné kategorii pohodlných motorek.
Mám XJ900 pátým rokem, najeto cca 40 tisíc. Když jedu normálně, dle pravidel ve dvou a dálku, spotřeba je cca 4,5-4,9, když jedu ve dvou divočeji a rychleji spotřeba je cca 5,5 a když na to šlapu na maximum a pěkně si zazávodím, vejdu sedo 6ti litrů. Já jsem spokojen. Jedu v kuse 300-350km a natankuji 14-17 litrů a jedu dál, pohoda.
Jo,jo, pro mne už nostalgie a historie, ale přeci jen jsem zkusil obojí. Na pohled je rozdíl v kardanu, dílce výfuků a trochu tvar kapotáže a tvar předních kotoučů. Ale co se do fotek nikdy nikde nevejde je obrovský diametrální rozdíl v jízdních vlastnostech, síle, posezu a výkonu motocyklu hlavně na dlouhé trasy s naloženou a potřeba výkonu. To je zcela jiná motorka, nejdou srovnat, kdo to nezkusil a jezdí na 6 tak netuší jak obrovský je rozdíl u 9. Zcela jiná motorka, o dvě třídy výše ve výkonu, pohodlí a využití motorky.
Pokud se někdo rozhoduje a říká si že 6 stačí, vyprdněte se na to a jděte do 9, chová se mnohem kultivovaněji, lépe se na ni jezdí a je mnohem příjemnější na jízdu.
Snad jen jediné omezení, devítka je dost vysoká a není moc vhodná i díky váze pro menší postavu či slabší muskulaturu, to je asi jediné omezení
Pokud se někdo rozhoduje a říká si že 6 stačí, vyprdněte se na to a jděte do 9, chová se mnohem kultivovaněji, lépe se na ni jezdí a je mnohem příjemnější na jízdu.
Snad jen jediné omezení, devítka je dost vysoká a není moc vhodná i díky váze pro menší postavu či slabší muskulaturu, to je asi jediné omezení
Teda já nevím, jestli sedím na nebo v motorce, a to mám 170cm a hlavně mi to je fuk, ale rozhodně můžu potvrdit, že devítka je fajn. Zatím sice nevidím tak velkej "plusovej" rozdíl od předchozí šestky, samozřejmě krom zátahu od nejnižších a síly motoru v celým spektru otáček, ale v čem rozdíl už vidím rozhodně, je váha a spotřeba. S tím prvním asi nic neudělám, takže si holt budu muset víc všímat kde zastavím a že třeba nemůžu vjet na lesní úzkou cestu, která za chvilku končí (stalo se...). S tím druhým mi snad pomůže, až se s devítkou naučím jezdit (zatím mám najetých nějakých 1000km) a doufám, že se mi podaří srazit apetit karbců pod 7l/100km. Co jsem si tady přečetl, tak by to snad mělo jít...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Palivomer Yamaha XJ 900 | l_driver | 8 | 14.2.2024 v 07:53 Koudy01 |
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... | Apo-Rider | 32 | 23.9.2023 v 16:43 dettektorr |
Má někdo luxusní XJ 900 Diversion Yamaha XJ 900 | Langobardi | 12 | 17.3.2023 v 16:02 Gahan37 |
Prosím o radu Yamaha XJ 900 | Pejra650 | 13 | 26.11.2022 v 08:34 PajdaXJR |
Netěsnící mezisvod výfuku Yamaha XJ... Yamaha XJ 900 | Fichtloš | 5 | 8.11.2022 v 12:35 Fichtloš |