globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku
22.9.2009 v 15:30
Stal se mi takový problém, povolilo mi těsnění víka hlavy válce a to postupně na obou válcích. Při normální jízdě se ozvala taková tlumená rána, podobná výstřelu do karburátoru, poprvé jsem tomu nevěnoval pozornost až po chvilce jízdy koukám, že mám nohy a celý motor od oleje. V prostoru vačkových hřídelí znikl zřejmě velký tlak, který to těsnění vytlačil a olej šel ven vzniklým otvorem. Konkrétně vytlačil takové půlkruhové zátky u vačkových hřídelí. Tyto zátky jsou součástí těsnění. Potíž je v tom, jak tam takový tlak mohl vzniknout, když každé ventilové víko je vybavno separátním odfukem (poměrně silná hadice) který je vyveden do airboxu pod nádrží. Odfuky jsem kontroloval jsou čisté, ale bylo by divné kdyby přestaly plnit funkci oba dva téměř ve stejnou chvíly. Těsnění jsem zatlačil zpět, dolil olej, očistil moto a zadní gumu od oleje, překontroloval vše co šlo překontrolovat a jel domů asi 120 km bez problému. Až asi na poslední kilometr před domovem, kdy se zase ozval jakoby výstřel, po zastavení jsem zjistil, že se zase jedna těsnící zátka uvolnila. Jo abych nezapomněl, celá tahle lapálie začala asi 2km po natankování z nouze na takové nicmoc benzince, ale nevim jak by mohl špatný benzin způsobit tento problém. Je to záhada, jak tam mohl vzniknout takový tlak a když tam vznikl, jak to že to nepobraly ty odfuky. Jednu teorii mám, ale připadá mi taková málo pravděpodobná. Pro názornost obrázek v deníku u mého profilu a pokusil jsem se ho vložit sem do diskuze

Předchozí
1 2
Následující

Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

22.9.2009 v 15:37 | Nahoru | #1
...prasklej pístní kroužek...?

nenapadá mě kde jinde by se tam vzal takovej tlak aby to udělalo to co říkáš...Ale to nevysvětluje ty rány :\

Nevim, ale jako první bych změřil kompresi

Naposledy editováno 22.09.2009 15:39:10

Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

22.9.2009 v 15:39 | Nahoru | #2
Já to čtu už asi po 4 a furt niic... nechápu jak to mohlo vylítat ven.. ten tlak tam přece je pokaždý,a proto musí jít ven,jak si říkal,že jde z5 do airboxu pod nadrží,tak asi nešel.ale proč?

1 reakcí na tento příspěvek Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

22.9.2009 v 15:41 | Nahoru | #3
ty přefuky vedou do air boxu k filru že jo?poněvač ti to střelí do sání tak se natlakuje a tlak letí aji odvětráním zpět do motoru zní to divně ale nic jinýho snad není.leda že to máš vyhoněný a tlakuje se celej motor.jinak krásná motorka.

Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

22.9.2009 v 15:41 | Nahoru | #4
mě minulej tejden taky jakoby střelila do sání... a olej taky baští jaxviň...Asi půjdu do garáže zkontrolovat těsnění

Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

22.9.2009 v 15:42 | Nahoru | #5
piju becherovku

Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

22.9.2009 v 15:45 | Nahoru | #6
Ten pístní kroužek nás taky napadnul, ale to by šel zřejmě výkon motoru dolů a motorka jede pořád stejně

1 reakcí na tento příspěvek Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

22.9.2009 v 15:50 | Nahoru | #7
hmmmm...tak prasklá hlava? že by to profukovalo tamtudy?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

22.9.2009 v 15:50 | Nahoru | #8

karlos650>ty přefuky vedou do air boxu k filru že jo?poněvač ti to střelí do sání tak se natlakuje a tlak letí aji odvětráním zpět do motoru zní to divně ale nic jinýho snad není.leda že to máš vyhoněný a tlakuje se celej motor.jinak krásná motorka.



Tak tohle je ta moje teorie, ale tak nějak mě ta cesta toho tlaku přišla krkolomná.

Jinak ty rány způsobilo zřejmě vyskočení té těsnící zátky.

Zatím dík za postřehy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

22.9.2009 v 15:52 | Nahoru | #9

Moskal>Tak tohle je ta moje teorie, ale tak nějak mě ta cesta toho tlaku přišla krkolomná.

Jinak ty rány způsobilo zřejmě vyskočení té těsnící zátky.

Zatím dík za postřehy.



nn, to by podle mě šlo cestou minimálního odporu, tzn. sáním ven... tou mrňavou hadičkou by se to tolik natlakovat nestihlo.

(reakce na) Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

22.9.2009 v 15:53 | Nahoru | #10

FiZzeR>hmmmm...tak prasklá hlava? že by to profukovalo tamtudy?



To by mě musely prasknout hlavy na obou válcích - těsnění vyskakovalo na obou válcích.

1 reakcí na tento příspěvek Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

22.9.2009 v 15:54 | Nahoru | #11
udělej toto - odpoj ty hadice z airboxu (vstup zaslep, hadice vyveď někam ven a přes konec dej molitan, aby ti z toho nelítal ten olej až tak moc. Zkus s tím chvilku jezdit (ty hadice vyveď někam ven aby ti to neblilo na motor. Protože ti patrně střílí mašina zpět do karbeců (což bych začal řešit dřív než ti to roztrhne membrány..pravděpodobně netěsné sací ventily, nebo jejich blbé časování) a to způsobuje ten problém.
Nicméně - nemyslím si, že by to střelení způsobilo tlak v hlavě, protože airbox není utěsněný a tam ta exploze ztratí podstatnou část svého tlaku.

každopádně pokud toto ustane, tak s tím v žádném dál nejezdi (ten olej maže filtr a šoupátka) a začni řešit to střílení do karbecu.

jo a piju slivovicu:)

2 reakcí na tento příspěvek Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

22.9.2009 v 15:55 | Nahoru | #12
ŠVihlo ti to do sání a z airboxu je hadice pod víko ventilů a tam ti to ty měký těsnění vytlačilo, oprava, sundat víko podmáznout to tím červeným těsněním na motory a hotovo, měl sem to tak na gsxfku... tam to celkem blbě sedí to těsnění...

(reakce na) Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

22.9.2009 v 15:58 | Nahoru | #13

FiZzeR>nn, to by podle mě šlo cestou minimálního odporu, tzn. sáním ven... tou mrňavou hadičkou by se to tolik natlakovat nestihlo.



Na sání je taková zpětná klapka se závažíčkem, je možné že opačný proud vzduchu nepropustí ven. Ale uznávám i tak je to málo pravděpodobná příčina.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

22.9.2009 v 16:05 | Nahoru | #14

Hollas>ŠVihlo ti to do sání a z airboxu je hadice pod víko ventilů a tam ti to ty měký těsnění vytlačilo, oprava, sundat víko podmáznout to tím červeným těsněním na motory a hotovo, měl sem to tak na gsxfku... tam to celkem blbě sedí to těsnění...



s tím má pravdu předsedo.. defakto všechny těsnění tohohle typu ze série jsou podmazané silikonem jenom v téhle oblasti.

(reakce na) Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

22.9.2009 v 16:11 | Nahoru | #15
RUTAN> tak aspoň v něčem, ale mě jde hlavně o tu flašku

Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

22.9.2009 v 16:11 | Nahoru | #16
jj, je to tím, že ti to střílí zpět do sání, něco podobného jsem zažil na Kawě, takže seřídít, případně odstranit příčíny zpětných zášlehů a je to

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

22.9.2009 v 16:17 | Nahoru | #17

RUTAN>udělej toto - odpoj ty hadice z airboxu (vstup zaslep, hadice vyveď někam ven a přes konec dej molitan, aby ti z toho nelítal ten olej až tak moc. Zkus s tím chvilku jezdit (ty hadice vyveď někam ven aby ti to neblilo na motor. Protože ti patrně střílí mašina zpět do karbeců (což bych začal řešit dřív než ti to roztrhne membrány..pravděpodobně netěsné sací ventily, nebo jejich blbé časování) a to způsobuje ten problém.
Nicméně - nemyslím si, že by to střelení způsobilo tlak v hlavě, protože airbox není utěsněný a tam ta exploze ztratí podstatnou část svého tlaku.

každopádně pokud toto ustane, tak s tím v žádném dál nejezdi (ten olej maže filtr a šoupátka) a začni řešit to střílení do karbecu.

jo a piju slivovicu:)



Mašina jela do zastávky na benzince jako z praku (ten den 250km), myslím že i po začátku toho problému potom jela dobře, motor taky šel pěkně bez nějakých náznaků střílení do karburátorů. Ale to jsem jí hodně šetřil a stavěl jsem každou chvíli abych překontroloval těsnění. Kdyby měla nějak rozhašené ventily, tak by se to začlo projevovat postupně, ale tohle byl blesk z čistého nebe. Mohlo to případné vystřelení do karbce způsobit špatný benzín?

(reakce na) Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

22.9.2009 v 16:22 | Nahoru | #18
Moskal> jo, mohl. pro jistotu nalej do nádrže velfobin a dotankuj jinde

Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

22.9.2009 v 16:27 | Nahoru | #19
No jestli je to tím střílením do sání, tak to bych možná uvažoval o nabastlení nějakého pojistného ventilu na airbox. Když by to z nějakého důvodu fouklo do airboxu, tak by to přepustil ventil a ne těsnění na víku. Protože být celý zadojený vč. motorky od oleje není na cestách opravdu nic příjemného, a když vzpomenu na zadní gumu s olejovým filmem, tak i bezpečného.

Naposledy editováno 22.09.2009 16:28:06

Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

22.9.2009 v 16:53 | Nahoru | #20
Jestli se potvrdí teorie střelby do airboxu (která se mě zatím líbí nejvíc), tak první na to poukázal Karlos tzn. Becherovka.
Zkuste ještě popřemýšlet, třebas flaška poputuje někam jinam

Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

22.9.2009 v 17:11 | Nahoru | #21
já být tebou, nechám to pořádně seštelovat, ušetříš na membráních...

Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

22.9.2009 v 17:21 | Nahoru | #22
Ahoj,po zmínce zpětné klapky na sání mi ta teorie přetlakování filtrboxu sedí,myslím,že ti prodali napajcovanej utrejch místo benzínu,tedy s obsahem nafty v benzínu při lajdácké manipulaci.Vyměnil bych benzín,odkalil bych karburátory a podmazal těsnění pod víkem silikonem,silikon před montáží nechat zavadnout alespoň 10min.Pořád by prolínal olej.Jestli startuje za studena dobře,tak zatím ventilové vůle nechat.

Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

22.9.2009 v 17:54 | Nahoru | #23
Tak mě ještě napadlo použít jako pojišťovák klasický pneu ventilek, že bych ho zašrouboval do airboxu obráceně. Při podtlaku by to bylo zavřený a při případném přetlaku by to fouklo do prostoru a ne do valce. Možná bych dal ještě slabší pružinku pro sichr. To by snad mohlo fungovat ne?

Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

22.9.2009 v 18:13 | Nahoru | #24
no to asi ne

(reakce na) Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

22.9.2009 v 18:14 | Nahoru | #25
Hollas> to mě taky napadlo

Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

22.9.2009 v 18:48 | Nahoru | #26
k tomu benzinu... nekvalitni palivo (s mensim oktanovym cislem vlivem cehokoliv) by mohlo inklinovat k samozapalum pred horni uvrati - to by mohlo vysvetlovat strileni do karburatoru, souhlasite?

(reakce na) Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

22.9.2009 v 20:10 | Nahoru | #27

Moskal>Mašina jela do zastávky na benzince jako z praku (ten den 250km), myslím že i po začátku toho problému potom jela dobře, motor taky šel pěkně bez nějakých náznaků střílení do karburátorů. Ale to jsem jí hodně šetřil a stavěl jsem každou chvíli abych překontroloval těsnění. Kdyby měla nějak rozhašené ventily, tak by se to začlo projevovat postupně, ale tohle byl blesk z čistého nebe. Mohlo to případné vystřelení do karbce způsobit špatný benzín?



teoreticky mohl, ale osobně si myslím, že to tímhle nebude.

Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

22.9.2009 v 20:42 | Nahoru | #28
Co to je nekvalitní palivo ? Bud bude mit BE vyssi obsah nejake tekavejsi slozky a potom je tlak par BE obecne vyssi a uz v karburatoru se delaji parni polstare - vysledkem by mel byt nepravidelny chod a chcipnuti motoru. Nebo tam bude nejaka slozka co ma nizsi andidetonacni schopnost, tj. jak nekdo napsal OC a vysledkem je nepravidelny chod motoru, ale totalne a porad. Tohle filozofovani o palivu je o nicem, protoze to uz muzes mit davno testnute a uz i asi mas. Bohuzel neexistuje zadny levny test na tlakpar - VLI Vapor Lock Index nebo na oktanove cislo.

2 reakcí na tento příspěvek Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

22.9.2009 v 23:06 | Nahoru | #29
no tak ja bych videl příčinu jinde:) jelikož si dobře pamatuju kdy mi občas Shade ajnhundrtcvancig a potom i shade pro muže(for man) občas vytřelilo měrku oleje a u fáčka vičko na viku ventilů dějai to netěsné pístní kroužky,ktere už propouštěji a tlakuji tak klikovou skřín až to pri určitych točkach propusti vic nez stihnou odvest odfuky do sani a vyslehne to v tvem pripade ty gumicky jelikz tlak jde cestpou nejmensiho odporu.kdyby to delaly zašlehy do sání tak by to muselo bejt dost rozhašeny takze by to nejelo tak jak ma.
takže změř komprese valců a flašu pošli fizerovy jelikoz odhad pricinu ale ne zavadu
a ja vubec nepiju

(reakce na) Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

22.9.2009 v 23:19 | Nahoru | #30

Milosek.m>no tak ja bych videl příčinu jinde:) jelikož si dobře pamatuju kdy mi občas Shade ajnhundrtcvancig a potom i shade pro muže(for man) občas vytřelilo měrku oleje a u fáčka vičko na viku ventilů dějai to netěsné pístní kroužky,ktere už propouštěji a tlakuji tak klikovou skřín až to pri určitych točkach propusti vic nez stihnou odvest odfuky do sani a vyslehne to v tvem pripade ty gumicky jelikz tlak jde cestpou nejmensiho odporu.kdyby to delaly zašlehy do sání tak by to muselo bejt dost rozhašeny takze by to nejelo tak jak ma.
takže změř komprese valců a flašu pošli fizerovy jelikoz odhad pricinu ale ne zavadu
a ja vubec nepiju



JO a Fizzerovi pošli pořádnej italskej lomcovák, něčím jiným ho urazíš(stačí na tuzemák nalepit italskou vlajku)
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha XZ 550 a jeji caste zavady Yamaha XZ 550 Kolbis 6 22.2.2016 v 18:39 jirka7373
Napojení čidla palivoměru Yamaha XZ 550 udinar 3 13.10.2013 v 18:43 udinar
Muž na Jawě-výlet do Francie na sta... [1 ... 5, 6] Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 650 Classic, Yamaha XZ 55... udinar 163 16.11.2010 v 19:41 udinar
Lanka - kamenný obchod Yamaha XZ 550 Moskal 7 16.3.2009 v 13:34 jetam
Ekvivalent k těsnění Yamabond 4 Yamaha XZ 550 Jiřík. 0 30.11.-0001 v 00:00 Jiřík.


TOPlist