mrkni se jestli je na palivovem kohoutku ten azmek kterym tocis a prepinas, dost lidi o nej prislo...
Může doložit servis ? Lze vidět co kdy bylo děláno ? Mrkni na spárya mezi kapotami a nádrží jestli jsou stejné, mrkni jak sedí budíky mezi plasty - pokud spáry nehrají, už se trošku víc válela (Varčo má jinak sakra pevné lešení, narozdíl od CBR).
Na co bych si opravdu dával pozor, jsou již zminovaná vačka ložisek. Je to slyšet když jsou v háji, když jsou ale teprv lehounce načnutá, pozná sluch cvičeného. Lze poslouchat i přes kovovou tyč zvuky z hlav, a porovnat válce. Oprava v servisu - nedodávají se ložiska, ale jen celá vačka se dvěma ložisky = 4 500,- + práce/ za 1 válec. Já už vím o co jde, co je tam použito a motor znám též dobře, takže celá rozborka, rozdělání rozvodů, vačky ven, výměna ložisek, zborka, seřízení, složení - mám ze dne na den (tím chci říci nic složitého).
Olej by se měl měnit do 6ti tis.km. Hodně lidí si myslí že takto "slabý" motúrek najede i víc na olej, ale opak je pravdou a právě na tomto malém motoru mohou tímto napáchat více škody než užitku. Ona olejová nápln 1,2litru dostává v takto točivém 4T motoru dost na frak.
Podle drobností poznáš i starostlivost majitele - např. výpušťáček oddechu motoru, čistota v málo přístupných místech, apod.
Zkrátka vše by mělo fungovat jak má, a když se k ní budeš hezky chovat, poctivě zahřívat, dělat poctivou údržbu, tak Ti bude věrně sloužit. Třeba já jsem v pondělí přišel ze školy, a po 3tí hodině mě napadlo že si zajedu natankovat. Tankoval jsem až v Bratislavě když jsem se vracel z Maďarského Mosonmagyaru... a ? Jel jsem za spotřebu mezi 2-2,5litru, pěkně se svezl, a veděl, že se na ni můžu spolehnout.
Je možný, že tu láci opravy jsem Ti psal i já. Když Ti to bude dělat Honda, tak neobjednaj ložisko, ale vačku. Když si seženeš mikrofiš tak zjistíš, že se origo neprodávají jen ložiska, ale celá vačka s objema ložisky. Odtud tedy cena za opravu v autorizovaném servisu.
Jinak mé řešení je takovéto - budíky, vnitřní plasty ven, odpojit elektriku, povolit úchytné body a sundat celý předek (v podstatě kapoty se světlem, blinrky, plexi apod.) - na předku tím pádem zůstane jen lešení s přerušovačem. Dále sedlo, nádrž, airbox, ERG ventil, to vše ven. Povolit a odklonit chladič, sunadat víka hlav, nastavit daný válec do zážehu, sundat domečky vaček a vahadel, vyhodit šponováky, vytáhnout vačku, stáhnout ložiska, nalisovat nové, složit vačky a rozvody, nastavit ventilové vůle, protočit, a celé zkompletovat.
Jinak používám ložiska SKF, s polyamidovou klecí, a jedno musím být částečně kryté (kvůli mazání vaček).
[img]
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nestartuje Varadero 125 Honda XL 125V Varadero | Trollik1 | 6 | 13.4.2024 v 08:37 krokoš |
Jawa 23 Mustang vynechává na trojku Jawa 50/23 Mustang | jirkaven | 13 | 12.4.2024 v 08:48 jirkaven |
JAWA 21 problém s předstihem Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... | moje-moto | 13 | 25.3.2024 v 11:50 papiboy |
JAWA 21 přechod volnoběh provozní r... Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... | moje-moto | 2 | 23.3.2024 v 14:06 moje-moto |
Olej do methanolu Jawa 50/23 Mustang | Matmote123 | 28 | 22.3.2024 v 11:55 assassin |