Nakonec jsem našel celou stránku, kde je funkce a složení keihinu cvk 32 jak popsaná, tak vyobrazená :)
http://faq.ninja250.org/wiki/How_a_carburetor_works:_Carbs_explained
edit - radost může trochu kalit fakt, že se jedná o CVK 40, ale pohledově a funkčně je to stejný snad :)
Naposledy editováno 20.08.2009 21:46:33
vzhledem k funkci podtlakových karbeců mi totiž nejde na rozum tohle tvrzení
"Když rychle otočíte plynem, zvětší se množství vzduchu proudící karburátorem v souladu s polohou plynu. To způsobí velké ochuzení směsi, protože systém není schopný reagovat rychlým zvýšením přísunu paliva. Akcelerační pumpička toto eliminuje vstříknutím paliva přímo do proudícího vzduchu."
http://www.offmoto.com/4_Karburator_MIKUNI_BST_40-vycisteni_serizeni.php
na jednom zahraničním foru totiž kluci tvrdí, že provrtání šoupěte přinese stejnej efekt, jako tenčí jehly, který obohacují směs a efekty obou házejí na stejnou úroveň, pokud jde o nějaký "ladění" směsi..
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje keihin CVK 32
To z tím ochuzením při prudkém přidání plynu je u rovnotlakého karbecu blbost, což v další větě přiznávají. Starý rovnotlaky mají akcelerační pumpičku, ale ta má jinou funkci, než vyrovnávat bohatost. Ta naopak dělá záměrně bohatší směs při přidání plynu, než by byla při plynulé jízdě při takhle otevřeném plynu a naopak chudší než normální směs při zavření plynu. Dnes ji rovnotlaky už nemaj, protože to při takto záměrném obohacování a ochuzování sice líp reagovalo, ale produkovalo v těhlech situacích výrazné emise typické pro bohatou a chudou směs. Dřív bylo důležitější jak to jede, dnes jsou důležitější emise.
na těch stránkách triumphu jasně píšou, že je to jen o lepší reakci na plyn, tak nevím, proč někdo na můj problém s chudou směsí doporučuje vrtání šoupěte, který bohatost nijak neovlivní.
http://www.frontiernet.net/~dmclec/slide.html
stejně tak mi na odzkoušenou jehlu, kterou neměli a nesrovnali, napíšou, že je to blbost a že sem měl dát jinou emulzní trubici, abych směs obohatil. akorát zapomínaj, že zrovna cvk keihiny snadností sehnání nějakejch alternativních dílů moc neoplývaj :)
jen pro zajímavost - spotřeba s upravenou jehlou, která podle nich směs obohacuje až škodlivě pro motor, je cca stejná, jako s původníma zvedlýma jehlama (bez podloženejch to dole nejelo). tak nevím, kde chlapec vidí tak zásadní problém v použití jiný jehly, kor ještě odladění přímo na uralu.. :) při cca stejný spotřebě mnohem lepší chování motoru, neber to..ale pořád to ještě testuju, potřebuju zjistit spotřebu při lechtání plynu, zatím sem zkoušel jen horní rozsah, ale nejvíc mě zajímá právě ten spodek, kvůli kterýmu jsem jehly bral.
Carb tuning is like anything else...you can not change one thing where it does not effect anything else. When you change a taper that much you will need to change the emulsion tube. Your fuel will not vaporize properly (too many droplets...droplets don't burn) and over time this will w@$# the pistons/rings/cylinder causing accelerate wear.
This is one reason you guys are shimming for a flat spot. The placement, number and size of the emulsion tube orifices need to be changed.
Also, I think I read were these needles are stainless steel. If the are, they will wear your needle jet out in short order. Wear is normal, but S.S. will accelerate it.
As for fuel burn...it has to change. Bigger jets, shims, small taper...any or all equal greater fuel burn. No way around it. Of course, you will see a worse economy as you get beyond 1/2 throttle...depending on set-up.
no je to zábava občas, nejhorší je, že co člověk, to názor, takže si můžu hodit korunou, kdo vlastně má v čem pravdu.. navíc se mi v jazyce anglickém dost blbě diskutuje, ptá a vysvětluje..to tý diskusi taky moc nepřidá..
na druhou stranu si říkám jehly odladil oficiální importér uralů, takže o tom něco málo ví, má vyzkoušíno a není to jen teoretik - tak doufám ví, co a proč dělal, když jehly postupně upravoval.
ta škodlivost příliš bohatý směsi a oněch kapiček by mě teda zajímala. extrémně bohatá vím, že se motor chová tvrdě a blbě táhne, ale nějaký drobnější obohacení mi nějak uchází, v čem by mělo bejt škodlivý.. ?
Já bych byl asi klidný. Většina starších karburátorů má komínek nevyměnitelný, jeden pro všechny motory a nikdy to nikomu nevadilo.
svou nesikovnosti jsem se dostal do problemu s karbecem Keihin CVK 24 (suzuki burgman 125)... Asi nikdo nevite kolik otacek se nastavuje na te hlavni jehle? Ted to chytne ale prechlastava se to, za 2min nebo po pridani to hned chcipne.
p.s. ze ja jsem do toho carb. vubec rypal
Naposledy editováno 16.03.2011 00:13:42
Jen mě hrozně vadí, že když nastartuju studenej motor tak hrozně dlouho trvá než se mohu rozjet. Tak 3-4 minuty. Jakmile přidám plyn motor se dusí až chcípne. Po zahřatí mírně spadnou otáčky a dá se normálně přidat plyn. Dá se s tím něco dělat? Bohatost mám cca 1,5 ot. a řekl bych, že je OK. Žádné díry v přidávání plynu nejsou, barva svíčky OK. Ještě je uplně dole na karbecu jeden šroub/jehla - to nevím na co je? Možná jen pro přepad na nastavení hladiny. Nevím.
Dá se prosím Vás "něco" udělat aby šlo přidat plyn i u studenějšího motoru, pokud je v činnosti autom. sytič? Je to problém pokud chci s kolkou jen cuknout-popojet tak musím dost dlouho čekat. Zahřívat fénem se mi nechce a automat. sytič bych tam chtěl ponechat...
Omluvte moje znalosti a vyjadřování - odborník nejsem... Díky
Edit: Jak se prosím ovládá proud do automat. sytiče? Jde tam furt nebo je to přes čidlo? Pokud přes čidlo kde ho najdu? Na chladiči nebo jinde? Je to typu bimetal nebo měnitelný odpor (termistor)??? Ví to někdo?
Díky za tuto odpověď.
Naposledy editováno 19.11.2011 18:36:28
Potom teprove nastuduj princip sytiče. Sežeň manuál.. aut. sytič tuším bude na principu pístku naplněného teplotně roztažnám materiálem, jako je třeba na termolavicích u radiátorů.
Ale nemusí být. Však stáhni manuál, prostuduj principy, tím se naučíš nejvíc.
Ten sytič je napájen neustále (bez čidla) střídavým proudem indukovaným z magneta.
Takže regulace na čidle nepůjde. Ani odpojení napájení poněvač by byl sytič zatažen neustále a jezdilo by to na sytič furt. Potřeboval bych jehlu v sytiči povytáhnout. To ale nijak nejde, jedině předělat na manuál to mi je jasné...
Mů sytič funguje tak, že jde do něj zmiňované napětí (neustále), v něm je topná spyrála která ohřívá sytič a pomalu vyjíždí jehla, která uzavírá pomozný přívod benzínu (bahatější směs).
Vše funguje OK, jen je to prostě doba než se dá trochu přidat plyn.
Chápu a vím, že nelze studenému motoru hned naložit, ale potřebuji s kolkou třeba jen popojet pěkně pomalu pár metrů kousek vedle (jezdím na dřevo) ale bohužel to nejde, musím dlouho čekat než se trochu ohřeje motor a sytič aby se s ní dalo cuknout...
Ale bylo mo řečeno ať sytič nechám jak je pokud funguje dobře, ale ať se zaměřím na bohatost směsy a taky ať zkusím dát o zoubek výš jehlu... Že by to mohlo pomoct, že alespoň trochu plyn přidat půjde... Tak nevím no. Jaký máte názor? Díky
Naposledy editováno 22.11.2011 12:36:28
S ostatními majiteli je problém. Ono jich tu v česku asi moc mezi lidmi není. Žádné fórum o nich, nic Je to tahle ta - http://www.newforcemotor.com.tw/nf200.htm
No taky jsem si to říkal, že jehla ovlivní vše, navíc když jí dám vejš, asi zvětším spotřebu
Ještě mě napadlo si ten manuální sytič nějak zkusit nabrousit z nějaké kulatinky podle toho automatického. A zkusit jestli za studena po zajetí sytičové jehly půjde motoru přidat plyn.
Do manuálu se mi tedy moc nechce jít (jezdí celá rodina), ale pokud by to pomohlo bylo by to asi jediné řešení...
Nebo pustit do automatického více proudu aby jehla rychlejc vyjela. Ale to je asi blbost - to topné tělísko je nějak dymenzované. A bylo by to určitě blbě štelovatelné (nešla by podle potřeby zase rychle vrátit a chcípalo by to)
Akorát nevím kde na můj membránovej rovnotlak CVK keihin popřípadě sehnat ruční sytič??? Nevíte?
jehlu na zimu zvedám o jeden zářez, ale ne kvůli startům, ale kvůli chudší směsi proti létu, kdy mi to fluše na málo otevřenou klapku zpátky do sání.
pokud jde o četnost majitelů, tak některý problémy jsem u svý motorky řešil na zahraničním foru, takže můžeš zkusit popilovat cizí jazyk taky, jestli má ten tvůj udělátor nějaký forum v zahraničí.
Naposledy editováno 23.11.2011 14:54:36
jinak muzes taky dat vetsi volnobeznou trysku... pripadne i s tou jehlou by slo hnout, ikdyz ta jehla to slozeni ovlivnuje z nizkejch otacek min.
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje keihin CVK 32
rozdělat a zkontorlovat, profouknout kompresorem
předělat na manuál
To je variátor?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje keihin CVK 32
Ale je slyšet jak po těch 4 minutách spadnou otáčky. Takže bych řekl, že pracuje ok.
Když jsem ho měl vyndanej tak bylo vše čisté. Motor je novej. Nejeto 300km.
Ale když mi to běželo s vyndaným sytičem tak jsem musel díru ucpat palcem, ale žádné palivo z toho neteklo a nestříkalo. Je možné že i když to zavírá/otevírá více benzínu, že podtlak v komůrkách palivo vycucne a nic neteče ven? Jak se pozná jestli to zavírá/otevírá benzín nebo vzduch?
P.S. jj variátor...
Sytič mám předělanej na manuál... je to lepší. Musím sytič ale dřív zavřít a pak se dá na chudší směs jakš takš roztočit motor. Tím, že ho nechám déle otevřený si nepomůžu.
Ale chci se zeptat jak to, že nemám na hlavní jehle žádné zářezy??? Sundal jsem ten kovovej kryt, vyndal membránu a ejlhe jehla nemá žádnej zářez. Je to tyčka a nahoře osazení za které jehla visí. Myslel jsem si, že ještě zkusím změnit polohu jehly ale poloha měnit nejde :( Je to natvrdo nastavený...
Pokud to máš krmený benzinovým čerpadlem, může ale nemusí tam být nějaký háček.
Moje jediná zkušenost s přechodem z euro homo přepážkového výfuku na absorbční sportovní je že to chtělo o 5 čísel větší trysku. Nejlíp to zjistíš tak, že koupíš pytlík různých trysek a během jednoho dne (za stejných povětrnostních podmínek) vyzkoušíš na jednom úseku silnice ve stejném směru, se kterou hlavní tryskou to dosáhne nejvyšší maximálku.
Naposledy editováno 05.04.2015 00:15:24
Je to ctyrkola Arctic Cat 650 2007
S těma tryskama trochu horší ... nikde nejsou jedině origo z ameriky za měsíc a jedna tak 7-10$ , už když jsem ji koupil tak nejela jak má.Spodek tupej a pak se trochu sbírá, ale není to ono, a spatny studeny starty -musim 2-3x pumpnout, teply uz pak chytne celkem v poho.Typek co jsem to od něj bral tak prý kuchal vyfuk, Rozebral jsem karbec a vytahana membrana jak svin., a při bližším ohledání hlavní tryska 122 , ve fisi od AC jsou trysky od 125 do 155 -takovej nějakej základ je asi 136.Tak teď zkouším ... membrana a nějaké trysky mám objednané tak uvidíme, pro jistotu jsem právě chtěl ověřit tu hladinku a jakou přibližně trysku na ten kuchlej výfuku
Ale jedná se mi hlavně o to jak seřídit a zkontrolovat tu hladinu-někaá čísla -odkud -kam -kolik,,a pripcipielně jakou trysku (+/-) když se kuchne výfuk.
Jediny problem je zvuk motorky, strasne to reve. V robote som si vyrobil tlmice, ale teraz mam problem s obcasnym strielanim do karburatora. Robi to ked chcem preradit a dam medziplyn (so stlacenou spojkou pridam plyn).
Chcem sa opytat co to sposobuje a ako by som to mohol vyriesit. Dakujem.
Este vyrabam tlmice s vacsim priemerom (46mm), tak uvidim aky bude rozdiel.
Naposledy editováno 30.06.2016 21:03:43
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje keihin CVK 32
Naposledy editováno 22.01.2018 22:38:49
Použij jakýkoliv i DIY flow meter. Návodů je plno.
Pro tebe ale bude nejjednodušší klasika, připojit na motor, zvýšil lehce volnoběžné otáčky srovnat podtlaky.
Pravděpodobně máš ale chybu v karburátoru, nebo sání, nebo někde jinde (komprese, ventily) a správné nastavení může stav i zhoršit.
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje keihin CVK 32
Tvůj problém může mít spoustu příčin, těsnosti sání, synchro, špatný stav karbecu (nečistoty) apod... pokud svůj stav motoru neznáš, což by měl každý znát, potom bych si změřil i ty komprese, to ale až jako druhořadé. Tam bych problém nehledal, jestli moto chytá na brnk tak vůbec ne...