globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 900 SS - nepravidelný chod motoru
18.8.2009 v 17:10
První vstřikové SuperSporty od r.v. 1998 do cca 2000 mívají problém s nepravidelným během motoru mezi 3 a 4 tisíci otáček. Motor se v tomto režimu občas zakucká, prskne, je to jakoby vynechala jiskra nebo dodávka paliva. Je to poměrně běžný jev, na zahraničních fórech ducatistů je to častým tématem.
Také mě to docela trápí, zejména při jízdě v obci je to protivné, řadit aby se otáčky držely nad 4 tis. je docela opruz. (4000 na šestku = cca 120 km/h) Vypozoroval jsem, že čím je větší vedro, tím je to horší, ale vždy jen mezi 3 a 4 tisíci, nikdy výše.
Chtěl bych se zeptat, jaké s tím máte zkušenosti vy, případně jak to léčit?
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 900 SS - nepravidelný chod motoru

22.8.2009 v 16:40 | Nahoru | #31

Droppi>Raptor.1> můžu pak poprosit o nějaké zkušenosti ohledně těch svíček? Předpokládám, že přes víkend proběhne rozsáhlý test



Rozsáhlý test sice nebyl, ale pár poznatků je:

- od jejich osazení můžu při startu vynechat sytič. Studený motor chytne na první pokus (je ovšem dost teplo) a začne se líně převalovat kolem 1000 ot./min., ale nezhasne. S původníma svíčkama to byla vždy manipulace se sytičem a stejně většinou aspoň jednou zhasnul.
- teplej točí na volnoběh myslím o chloupek víc, je to malinko, ale uchem je to poznat a otáčkoměr taky má ručičku o malinko výše. Přitom otáčky jsou konstantnější než předtím, ručička se nehoupe.
- při "prásknutí heftem" jde ostřeji do otáček. Vím, že se to nedá změřit, je to tedy subjektivní vjem, ale výraznej, tak myslím že to tak je.
- výkon těžko porovnat, ale mám takovej testovací dálniční kopec, je to docela dost stoupání a v neděli jsem tam s původníma svícema dal zalehlej v kapotáži 205 km/h. Určitě to není špatný neb mám 187 cm a skoro 100 kg. Dnes s novejma Denso Iridium Power 210 km/h. Byl ovšem rozdíl v teplotě, protože v neděli bylo fakt vedro kolem 30 °C a dnes bylo příjemnějších cca 24 °C. Je tedy otázkou, jestli rozdíl připisovat jen svíčkám.
- pokud jde o ten můj problém s cukáním, ten nevyřešily. Ani jsem to nečekal. Zlepšení oproti neděli jsem cítil, ale je otázkou, jestli to opět nebylo více vlivem nižší okolní teploty. Když je horko, tak je cukání či kuckání častější, to jsem vypozoroval už dříve.

Svíčky jsou to sice kurevsky drahý (pětikilo kus), ale nejsou zbytečnou investicí. Kolik lidí je schopno utratit i více za fešácký polepy? Mám je i v raptorovi a taky dobrý. Mimochodem, ten k tom stoupání dal 227 km/h - možná by šel i o nějakej km víc, protože furt zrychloval, ale je tam pak zatáčka, navíc se tam zrovna motala nějaká auta...

Takže tak.

1 reakcí na tento příspěvek 900 SS - nepravidelný chod motoru

22.8.2009 v 19:16 | Nahoru | #32
Ještě drobnost - zaměřil jsem se na vztah mezi otáčkami a rychlostí na šestku, jak tady bylo "odborně" diskutováno.
Je to jen podle čtení obou budíků, přičemž oba mají jistou nepřesnost, ale zpravidla oba přidávají, tak to není zas tak zlé. Moje výsledky dobře korespondují s tím údajem z "převodového" webu, který sem dal Droppi.

4000 rpm = 117 km/h
4100 rpm = 120 km/h
5000 rpm = 146 km/h
5130 rpm = 150 km/h (5264 dle toho webu, tak jsem se s nimi dobře shodl)
přímou úměrou potom vychází že při 7500 rpm bude rychlost 219,4 km/h. Výrobce udává top speed tuším 225 km/h, což opět odpovídá.

(reakce na) 900 SS - nepravidelný chod motoru

22.8.2009 v 19:51 | Nahoru | #33
Raptor.1>

900 SS - nepravidelný chod motoru

23.8.2009 v 21:41 | Nahoru | #34
spletl jsem se. při 4000 mi to na šestku jede kolem 120, při 5000 cca 155

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 900 SS - nepravidelný chod motoru

23.8.2009 v 21:42 | Nahoru | #35
vfjr> co ti na tom přijde divného?

(reakce na) 900 SS - nepravidelný chod motoru

23.8.2009 v 22:18 | Nahoru | #36
venakucera> těžko říct,takhle z hlavy...

(reakce na) 900 SS - nepravidelný chod motoru

24.8.2009 v 09:56 | Nahoru | #37
venakucera> K té brzdové kapalině: Doporučuji Silkolene Pro Race 2000. Je to závodní brzdová kapalina, která má bod varu nad 300 °C. DOT 5.1 nic moc neřeší, tam je hlavní požadavek aby mokrý bod varu (tj. po absorpci vody po dlouhodobém provozu) neklesl pod tuším 190 °C. Suchý bod varu je tam nad 270 °C a ten má i řada lepších kapalin DOT 4.

(reakce na) 900 SS - nepravidelný chod motoru

24.8.2009 v 18:42 | Nahoru | #38
Raptor.1> díky moc za zkušenosti

(reakce na) 900 SS - nepravidelný chod motoru

29.5.2014 v 18:57 | Nahoru | #39
Raptor.1> Celkem náhodou jsem zase zavítal do této diskuze.. Po jejím opětovném přečtení si musím vysypat popel na hlavu.
Co se týká přímé úměry mezi otáčkami a rychlostí, tak ta tam pochopitelně je - jedná-li se o jeden převodový stupeň. Tuhle "drobnost" jsem ale z nějakého důvodu v textu přehlédl
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
desmo rozvod Ducati ST2, Ducati Monster 600, Ducati 900 SS, Ducat... adrianosciro 14 21.2.2021 v 15:57 Borntobewild
Tuning Vašich Ducatek [1 ... 27, 28] Ducati 848, Ducati Monster S4R, Ducati 998, Ducati 9... ducatista 838 19.2.2018 v 08:34 Londoner
Vidlice Ducati 900 SS Topper 15 6.8.2015 v 15:29 Pepíno66
Náhon otáčkoměru - šnekový soukolí ... Ducati 900 SS t_freedom 3 3.12.2014 v 11:46 stráťa
Ducati SS900 SL [1, 2, 3] Ducati 900 SS VlastíkPlamínek 85 24.11.2014 v 17:00 Ďuričko


TOPlist