Téma: CBR 600F - po zahřátí motor vynechává
30.7.2009 v 10:32
Ahoj všem,
potřebuji poradit ohledně Hondy CBR 600F, r.v. 2000,
najeto 48 tis. km.

Jakmile se ohřeje motor (zhruba vždy po cca 10 km jízdy)
začne motorka do 3000 ot./min. vynechávat. Celkově má
nepravidelný chod všech válců a na volnoběh se sotva udrží
v chodu. Nad 3000 ot./min. vše funguje jak má a motor nevykazuje
jakékoliv problémy.
Na motorce jsou nové svíčky, fajfky s cívkami, vyčištěné a seřízené
karburátory, vyměněn rozvoďák, seřízeny ventily atd..
(prostě kompletně udělaný velký servis).
Toto ovšem závadu neodstranilo.
Nemáte někdo zkušenost s podobnou závadou?

Ještě připomenu, že při studeném motoru je vše naprosto v pořádku.
Moc děkuji, Aleš.

CBR 600F - po zahřátí motor vynechává

30.7.2009 v 12:12 | Nahoru | #1
neNí to přetryskovaný? nemáš tam otevřenej filtr nebo laďák??

CBR 600F - po zahřátí motor vynechává

30.7.2009 v 12:24 | Nahoru | #2
myslíš, že by se to projevovalo takhle brutálně? spíš bych to viděl na problém v elektrice...

CBR 600F - po zahřátí motor vynechává

30.7.2009 v 12:30 | Nahoru | #3
to bude špatný regler, něco podobného mi taky dělalo, zatím ti to drží baterka ale postupně ji odrovnáš, doporučuji přeměřit elektriku.

1 reakcí na tento příspěvek CBR 600F - po zahřátí motor vynechává

30.7.2009 v 14:32 | Nahoru | #4
Premer elektriku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 600F - po zahřátí motor vynechává

30.7.2009 v 14:33 | Nahoru | #5

Bubrak ZX10R>Premer elektriku.



Nějak měkneš...

XB12> neztlumujou se ti na volnoběh světla?

(reakce na) CBR 600F - po zahřátí motor vynechává

30.7.2009 v 14:35 | Nahoru | #6

FiZzeR>Nějak měkneš...

XB12> neztlumujou se ti na volnoběh světla?



Chtel sem napsat 'mama mele maso', ale vyslo to takhle nastejno.

CBR 600F - po zahřátí motor vynechává

30.7.2009 v 15:10 | Nahoru | #7
TO všem:>
díky za typy, přetryskované to není, laďák tam je "noname"

TO Miall + FiZzer :> Asi jste na to kápli!
Evidentně mi to devastuje baterii, ztluvání světel jsem si bohužel
nevšiml, ale musel jsem už 2x dobíjet baterku a to se mi ještě nikdy
v tak rychlých intervalech nestalo.

Jdu vyměnit regulátor, MOOOOOOOC Vám Díky, Aleš!

1 reakcí na tento příspěvek CBR 600F - po zahřátí motor vynechává

30.7.2009 v 15:33 | Nahoru | #8

Jdu vyměnit regulátor



Hele Bubu, myslim že mám novou hlášku...

(reakce na) CBR 600F - po zahřátí motor vynechává

30.7.2009 v 16:06 | Nahoru | #9

FiZzeR>Hele Bubu, myslim že mám novou hlášku...



Honda: "Jdu vymenit regulator." ?

2 reakcí na tento příspěvek CBR 600F - po zahřátí motor vynechává

30.7.2009 v 16:09 | Nahoru | #10
TO FiZzer:

Hele nechci bejt za lamu, ale mysleli jste reglerem tu černou žebrovanou magickou krabičku,
co je v ní relé dobíjení + stabilizátor napětí?

Pokud ne, tak mi please upřesněte co to je, jinak teda alespoň
že sem někoho pobavil

Ahoj !

(reakce na) CBR 600F - po zahřátí motor vynechává

30.7.2009 v 16:15 | Nahoru | #11

XB12>TO FiZzer:

Hele nechci bejt za lamu, ale mysleli jste reglerem tu černou žebrovanou magickou krabičku,
co je v ní relé dobíjení + stabilizátor napětí?

Pokud ne, tak mi please upřesněte co to je, jinak teda alespoň
že sem někoho pobavil

Ahoj !



jo, to je přesně ta magická krabička. ale než do toho začneš šťourat, tak si to proměř.

svorkové napětí na pólech aku při volnoběhu a cca 4tis otáčkách, obecně platí že musí být v rozmezí 13,5 - 14,5 V

CBR 600F - po zahřátí motor vynechává

30.7.2009 v 16:20 | Nahoru | #12

CBR 600F - po zahřátí motor vynechává

30.7.2009 v 16:24 | Nahoru | #13
"First man, then rectifier"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 600F - po zahřátí motor vynechává

30.7.2009 v 16:24 | Nahoru | #14

XB12>TO FiZzer:

Hele nechci bejt za lamu, ale mysleli jste reglerem tu černou žebrovanou magickou krabičku,
co je v ní relé dobíjení + stabilizátor napětí?

Pokud ne, tak mi please upřesněte co to je, jinak teda alespoň
že sem někoho pobavil

Ahoj !



Jak psal Fizzer, napeti na baterii pri otackach musi byt nad 13,5 V pri zapnutych svetlech ci jeste brzdoveho svetla.

Detailneji je to nekde na webu popsane, zjednodusene staci odpojit regulator a zmerit napeti co jde z alternatoru (3 zlute kabely). Mezi fazema (1-2,2-3,3-1) musi byt 20-60 V stridaveho(!) napeti. Tim proveris alternator a pak uz je chyba jen v regulatoru, pokud je na baterii nizsi nez 13,5 V.

edit: samo nad 14,5 zas znamena ze prebiji, ale vetsinou spis nedobiji

Naposledy editováno 30.07.2009 16:26:03

(reakce na) CBR 600F - po zahřátí motor vynechává

30.7.2009 v 16:26 | Nahoru | #15

Bubrak ZX10R>Jak psal Fizzer, napeti na baterii pri otackach musi byt nad 13,5 V pri zapnutych svetlech ci jeste brzdoveho svetla.



Hele tak se světlama a ještě s brzdou tam tolik nemám ani já a ještě když se přidaj větráky, tak to začíná být zábavné ale krom famózního hnědého konektoru (blbej kontakt) jsem žádný trable s dobíjením neměl. ale je fakt že málokdy jezdím s dálkama...

CBR 600F - po zahřátí motor vynechává

15.9.2018 v 08:40 | Nahoru | #16
Zdar, oživím tohle vlákno: mám úplně stejný problém, jen na ročníku 99, což je totéž. Bohužel tady není napsáno, jestli výměna regulátoru pomohla. Neřešil to tu ještě někdo? Podotýkám, že jsem se snažil hledat, ale bohužel jsem našel jen tohle vlákno... Mám naprosto totožné symptomy, jen baterka drží a dobíjet jsem ještě nemusel. Dík za případné postřehy.

CBR 600F - po zahřátí motor vynechává

15.9.2018 v 08:58 | Nahoru | #17
Ještě podotknu, že velký vliv má benzín. Na Vervu je to lepší a skoro to nedělá na obyčejný Fuel Save ze šelky. Ale z Rakouska...

1 reakcí na tento příspěvek CBR 600F - po zahřátí motor vynechává

15.9.2018 v 15:48 | Nahoru | #18
cbr6set: no nejjednodussi bude to premerit a zjistit:

pri vypnutem motoru a odpojenem regulatoru od alternatoru:
- odpor mezi 3 draty z altiku - fazema (mezi kazdou dvojici by melo byt 0.5- 2 Ohm)
- odpor mezi kazdym dratem a zemi (tam musi byt nekonecno)

pri zapnutem motoru a odpojenem regulatoru od alternatoru:
- napeti mezi fazema (to uz sem psal, 20-60 V stridavych)

pri zapnutem motoru a vsim zapojenym
- napeti na baterii 13.5-14.7 stejnosmernych, a to bez svetel, se svetlama, pri volnobehu, pri 5000 ot/min.

a potom tu baterii nejlip merit i za jizdy nejakym voltmerem co si das na palubku, nekdy to muze zlobit az po zahrati (motorky, regulatoru apod)

to mereni na baterii samo se nabizi udelat jako prvni

a potom jeste zkontroluj konektory mezi altikem a regulatorem (ale na to bys narazil pri tom rozpojovani v prvnim bode), a taky konektor primo na regulatoru

asi nakreslim nejaky schema, co bude slouzit pristim generacim

1 reakcí na tento příspěvek CBR 600F - po zahřátí motor vynechává

15.9.2018 v 17:19 | Nahoru | #19
ja bych spíš řek že nedovíra sytič
viz zde
https://www.motorkar...poradna&oid=3943

(reakce na) CBR 600F - po zahřátí motor vynechává

15.9.2018 v 18:09 | Nahoru | #20
zdenysrx6>
sytič to není, to mě taky napadlo. Od třech tisíc žádný problém. Spíš ten regler, jak píše Bubrák. Ani s vypnutými světly to nepřeleze přes 13,5V při 4000ot.

(reakce na) CBR 600F - po zahřátí motor vynechává

20.9.2018 v 13:46 | Nahoru | #21
Bubrak-ZX10R>
Zkusil jsem jiný regler. Je to stejné. Takže zbývá změřit ten altík. Můžu to beze strachu odpojit při běžícím motoru? Tedy vytáhnout konektor od regulátoru a měřit? Nerad bych něco odpálil.

1 reakcí na tento příspěvek CBR 600F - po zahřátí motor vynechává

20.9.2018 v 14:21 | Nahoru | #22
Jo mužeš. vodpoj regler a měř kolik leze z altíku, klasická hvězda.. řekl bych kolem 4-5t ot/min bys tam měl mít až 60V cca.

(reakce na) CBR 600F - po zahřátí motor vynechává

20.9.2018 v 20:19 | Nahoru | #23
mikro>
našel jsem kabel co leze přimo z altíku. Tři dráty, tak to změřím tam. Zbývá mi poslední naděje. Že je to v konektorech..

CBR 600F - po zahřátí motor vynechává

20.9.2018 v 20:20 | Nahoru | #24
A už je mi jasné, že není co zkurvit, Má to vlastně rotor s permanentními magnety. Došlo mi to, když jsem hledal cenu nd.

CBR 600F - po zahřátí motor vynechává

21.9.2018 v 00:41 | Nahoru | #25
měření dobíjení viz zde :

https://www.motorkari.cz/tema/?t=124432

1 reakcí na tento příspěvek CBR 600F - po zahřátí motor vynechává

22.9.2018 v 10:20 | Nahoru | #26
Takže zmeřeno přímo na výstupu z altíku:
naprázdno při sytiči (3-4 tis. ot) všechny tři fáze skoro přesně 30V
pod záteží na volnoběh (H7/55W) opět všechny úplně stejně, ale jen 12V
Za jízdy se světly to nevyleze nad 13V. Motorka vynechává pri rozjezdu z nejnižších otáček. Vypnu světla a zlepší se to.
Ani jednou jsem nemusel dobíjet baterku, jen to cukání mě sere.
Podle těch vyrovnaných naměřených hodnot usuzuju, že je stator ok, může být v prdeli rotor?

(reakce na) CBR 600F - po zahřátí motor vynechává

22.9.2018 v 10:46 | Nahoru | #27
cbr6set>
Rotor = magnety, to bude OK
Stator = vinutí, tipuju mezizávitový zkrat, proto tam není napětí naprázdno ani v zátěži.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
led blinkry cbr600F Honda CBR 600F Bossek 10 1.11.2018 v 20:31 davi76cz
CBR600F 2011 rozpis servisu Honda CBR 600F BFG 11 20.10.2018 v 18:49 BFG
A Honda CBR 600F M4rtyrr 14 20.10.2018 v 06:12 banda1250
Chladenie ventilou Honda CBR 600F KORUNKA271 12 18.10.2018 v 20:53 pacik1
CBR 600 f4i volnobezne otacky [1, 2] Honda CBR 600F ThunderV 31 17.10.2018 v 23:11 roz

TOPlist