Napadlo mě, jestli by to nemohlo být tím, že mám karburátor ze 125 a válec ze 175 (nedostatečné mazaní). Jinak je to odpojený oil master, mám Vape, tankuju natural, olej Motul 510. Děkuju za rady.
1 reakcí na tento příspěvek Přidírání
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přidírání
1 reakcí na tento příspěvek Přidírání
3 reakcí na tento příspěvek Přidírání
edit: dívám se, že ten Motul 510 je asi polosyntetika, ale ani to není pro zajíždění vhodné.. Pro zajíždění použij fakt nejlépe M2T..
Naposledy editováno 16.07.2009 23:05:54
1 reakcí na tento příspěvek Přidírání
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přidírání
Naposledy editováno 16.07.2009 23:08:27
C.J.>No pro motor po výbrusu platí jedna zásada - NEMAZAT SYNTETIKOU ! Nalej tam obyč minerál, něco co nemaže tak dobře, protože ty ten motor potřebuješ zajet! S minerálem motor zajedeš za 500km, se syntetikou ze 5tis km, kdyby si ho dříve nezadřel.. Moje rada - podívej se znova na píst a válec, vodním smirklem zabruš znova válec i píst, pokud možno vyměň kroužky a zajížděj klidně na M2T, maž 1:40, motor rozhodně nedus a nepodtáčej.. A taky není vhodno zajíždět teď v těch vedrech, projeď to spíše na večer.
a platí to jen pro Jawa/Čz nebo pro dvoutakty obecně?
Ptám se proto že mám 08mičku GasGas dvoutakta a liju na záběh právě víc oleje a plnou syntetiku
Jestli se ten minerál lije proto aby se novej píst víc vydřel tak mě dává větší smysl tam rovnou dát menší píst
Naposledy editováno 16.07.2009 23:09:59
1203pilot>kdysi se dával při záběhu ricínový olej,ale bacha na to ředí se snad jedna ku sto a nejprve hoooodně dobře rozštěrchat v kanistru,blbě se rozpouští.Pokud to přeženeš s tím poměrem (v domění kdo maže ten jede) může se ti usadit v kártru,páč se nespaluje....dodnedávna to dávali do závodních vetránských motorek.....
Ricínový olej se používá dodnes, ale rozhodně ne pro zajíždění !! Používá se primárně na mazání závodních motorů a to proto, že má vyborné mazací vlastnosti. V dobách dávno minulých, kdy jediný dostupný olej bylo klasické M2T, to byla v podstatě jediná možná volba pro vysokotáčkové stroje.. U starších motorů má schopnost, při hustém poměru, zalepit drobné rýhy a škrábance ve válci..
Otázka je, kdo ten výbrus dělal, protže výbrus na jawu musí mít mnohem větší vůli než na japonce Což dnešní "moderní" servisy neumí pochopit a udělají výbrus tak natěsno, že to prostě nikdy nezajedeš aje to k ničemu, jediné čeho docílíš je zadření a další výbrus.. Ten kdo se v to mvyzná, se tě zeptá, ejstl ichceš výbrus na těsno (a musíš ho pak pečlivě zajíždět) nebo volnější a v podstatě ho zajíždět nemusíš.. Jezdil jsem na jawách kdysi sprinty a stalo se mi, že jsme zadřel den před závodem.. UDělal mi výbrus volnější, večer jsme ho zajel na cca 100 km a další den už závodil
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přidírání
C.J.>No pro motor po výbrusu platí jedna zásada - NEMAZAT SYNTETIKOU ! Nalej tam obyč minerál, něco co nemaže tak dobře, protože ty ten motor potřebuješ zajet! S minerálem motor zajedeš za 500km, se syntetikou ze 5tis km, kdyby si ho dříve nezadřel.. Moje rada - podívej se znova na píst a válec, vodním smirklem zabruš znova válec i píst, pokud možno vyměň kroužky a zajížděj klidně na M2T, maž 1:40, motor rozhodně nedus a nepodtáčej.. A taky není vhodno zajíždět teď v těch vedrech, projeď to spíše na večer.
edit: dívám se, že ten Motul 510 je asi polosyntetika, ale ani to není pro zajíždění vhodné.. Pro zajíždění použij fakt nejlépe M2T..
přesně tak.Jak je vypálenásvíčka??Jakou barvu má svíčka.Dobře spalující s dobrou směsí by měla mít barvu do hněda.To cinkání je opravdu z motoru?? Necinká ti jehla nebo soupátko??
Naposledy editováno 16.07.2009 23:16:37
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přidírání
V tvém případě pokud došlo až k zablokování kola a přežila to ještě takhle buď rád a zvuky neřeš.Pokud máš trochu cit přidírání poznáš efektem.přichází postuně ale rychle a plynule stráta výkonu a třeba s tím kouřovým
1 reakcí na tento příspěvek Přidírání
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přidírání
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přidírání
1203pilot>...Nicméně už nikdy neměla ten zvuk,jaký měla předtím...
Každý zajetý motor na jawě (ČZ)cinká a klepe Patří to k tomu. Když se Vám to nelíbí, tak si kupte japonce.. :)
Při poslední generálce (!!! první !!! výbrus v 65tis km) jsem bohužel musel vyměnit kliku (na té se v 30ti tis km měnily ložiska) protože to dělal nějaký idiot a vymačkal setrvačníky, takež čepy se už protáčely. No dal jsme repasovanou kliku a jedna ojnice hnede klepala jak prase, byl jsme z toho na prášky ,tehda bez peněz, klika za 4500,- což pro mě byly obrovské peníze a klepala více než ta stará.. No a pointa? Dnes má motor najeto 90tis km, takže přibylo 25tis km a klika (ojnice) klepe pořád stejně a vypadá, že aspoň dalůších 25tis km si ještě odklepe
blue-flash>C.J.> zkusím to, kde se dá ten ricínový olej vlastně sehnat?
V lekárně, pokud možno nesterilní (sterilní je drahý jako praso, lahvička 0,1l stála kolem 70Kč). Tady v lekárně mi nabídli nějaký nesterilní za cca 300,- za litr, dkyž viděli, že co dva týdny si kupuju jednu lahvičku..
Ale jak jsme psal, míchej to max 1:1 s obyč. M2T..
Naposledy editováno 16.07.2009 23:28:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přidírání
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přidírání
1203pilot>C.J.> já jsem to klepání na mojí 634-8 pořešil tak že jsem si nechal udělat místo jehliček pouzdra a na pístních čepech....akorát jsem potom mazal pořád 1:35
Přesně tak, mám i jawu 350/634 s motorem 633 z bizona a tam jsou taky jen kluzné pouzdra.. Plus k tomu litinový motor a vychází to jako jawa s nejtišším chodem motoru v širokém okolí
1 reakcí na tento příspěvek Přidírání
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přidírání
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Prachovka krku řízení ČZ 175/477 | kpant | 2 | 10.3.2024 v 19:20 kokoška. |
CZ 175/477 nemá výkon ČZ 175/477, ČZ 175 | Dejvid55 | 3 | 2.2.2024 v 12:53 Kubeja |
Navaření držáku na kluzátk ČZ 175/477 | kpant | 1 | 30.1.2024 v 19:53 Drak1 |
Tryskání balotinou Praha a okolí ČZ 175/477 | kpant | 6 | 26.1.2024 v 18:17 assassin |
Prachovka kyvné vidlice ČZ 175/477 | kpant | 9 | 18.1.2024 v 13:06 milfordoj |