globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přidírání
16.7.2009 v 22:29
Čau. Mám ČZ 125/476 s válcem a klikou ze 175/477. Když jsem ji koupil a vezl ji domů asi 120km, měla najeto prý asi 20km od generálky (výbrus, ložiska prostě všechno). Motor měl zvuk fakt jak novej. Jel jsem pomalu, pořád kolem 60km/h ale radši jsem dal po asi 80km pauzu, do té doby bylo všecko v pohodě, akorát se pořád zvyšovaly otáčky na voloběh, to jsem připisoval zajíždění, ale jak jsem později zjistil, bylo to povolováním šroubu bohatosti směsi tzn. směs byla čím dál tím chudší. Asi 20km po té pauze jsem vyjížděl malej kopeček, na čtyřku asi v 60km/h, nahoře jsem začal ubírat plyn a najednou se mi zablokovalo zadní kolo a motor hned zdechl, jen něco hrozně zapískalo, možná že jen pneumatika. Vypl jsem spojku a zajel ke krajnici, vyřadil a zkusil jsem protočit motor, šlo to úplně v pohodě. Tak jsem počkal až schladne motor, přilil jsem mot. olej /Castrol 2T/ (bylo ho pouze 1:50!!!, ale původní majitel motomechanik mi tvrdil, že to stačí, že už takhle motorky zajížděl, věřil jsem mu). Domů jsem dojel pomalu, maximálně 50km/h, ale od té doby už motor nikdy neměl tak čistý zvuk. Sundal jsem válec a koukal že jsou na něm 2 zrcátka naproti sobě kousek pod HÚ, na pístu taky. Kroužky byly normálně pohyblivé ale radši jsem protáhl drážky a píst trochu zabrousil šmirglem. Trochu to pomohlo. Od té doby jsem najel přes 600km a jede už trochu lépe, má asi zase lepší zvuk, ale stává se mi, že když jedu už se zahřátym motorem a je dlouho v záběru nebo jedu dloho víc než 50km/h začne něco cinkat, tak radši vyřadím a když ji protúruju tak má divný zvuk, takový kovový a většinou tak za 10 vteřin od vyřazení chcípne, ale jde hned nahodit. Když počkám 10 minut až trochu vychladne motor, tak zas jede normálně. Toho hnusnýho cinkání docílím i tím, že když hodně přidám plyn, ale motor nezvýší otáčky, třeba na čtyřku v kopci. Jinak krátkodobé vytočení (100km/h) nevadí, ale když bych ji takhle hnal 15 vteřin, tak začne cinkat.
Napadlo mě, jestli by to nemohlo být tím, že mám karburátor ze 125 a válec ze 175 (nedostatečné mazaní). Jinak je to odpojený oil master, mám Vape, tankuju natural, olej Motul 510. Děkuju za rady.
Předchozí
1 2
Následující

Přidírání

16.7.2009 v 22:37 | Nahoru | #1
Zdravím máme stejný problém ale já mám válec převrtaný stalo se mi to i víckrá řeším to už tři týdny na nic sem nedošel

Naposledy editováno 16.07.2009 22:38:23

1 reakcí na tento příspěvek Přidírání

16.7.2009 v 22:46 | Nahoru | #2
základem je taky motor nepodtáčet, to je snad ještě horší než přetáčení.... Cinkaj a zvoněj všechny Jawy a ČZ, po přidření to platí dvojnásob... Jestli se toho chceš zbavit tak musíš znova na výbrus...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přidírání

16.7.2009 v 22:54 | Nahoru | #3
WenCa> tak toho jsem se obával, já to zkusím opatrně zajet a víc točit

1 reakcí na tento příspěvek Přidírání

16.7.2009 v 22:59 | Nahoru | #4
kdysi se dával při záběhu ricínový olej,ale bacha na to ředí se snad jedna ku sto a nejprve hoooodně dobře rozštěrchat v kanistru,blbě se rozpouští.Pokud to přeženeš s tím poměrem (v domění kdo maže ten jede) může se ti usadit v kártru,páč se nespaluje....dodnedávna to dávali do závodních vetránských motorek.....

3 reakcí na tento příspěvek Přidírání

16.7.2009 v 23:03 | Nahoru | #5
No pro motor po výbrusu platí jedna zásada - NEMAZAT SYNTETIKOU ! Nalej tam obyč minerál, něco co nemaže tak dobře, protože ty ten motor potřebuješ zajet! S minerálem motor zajedeš za 500km, se syntetikou ze 5tis km, kdyby si ho dříve nezadřel.. Moje rada - podívej se znova na píst a válec, vodním smirklem zabruš znova válec i píst, pokud možno vyměň kroužky a zajížděj klidně na M2T, maž 1:40, motor rozhodně nedus a nepodtáčej.. A taky není vhodno zajíždět teď v těch vedrech, projeď to spíše na večer.

edit: dívám se, že ten Motul 510 je asi polosyntetika, ale ani to není pro zajíždění vhodné.. Pro zajíždění použij fakt nejlépe M2T..

Naposledy editováno 16.07.2009 23:05:54

1 reakcí na tento příspěvek Přidírání

16.7.2009 v 23:04 | Nahoru | #6
Mě to spíš přijde jako by byla chudá směs, víc se hřeje a kvůli tomu to cinkání.. zkusil bych větší trysky, co to udělá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přidírání

16.7.2009 v 23:07 | Nahoru | #7
jak jsi přišel na to že to ma zvuk jako nová motorka ?? to jsi to porovnával s dobovími fotkami??

Naposledy editováno 16.07.2009 23:08:27

(reakce na) Přidírání

16.7.2009 v 23:07 | Nahoru | #8

C.J.>No pro motor po výbrusu platí jedna zásada - NEMAZAT SYNTETIKOU ! Nalej tam obyč minerál, něco co nemaže tak dobře, protože ty ten motor potřebuješ zajet! S minerálem motor zajedeš za 500km, se syntetikou ze 5tis km, kdyby si ho dříve nezadřel.. Moje rada - podívej se znova na píst a válec, vodním smirklem zabruš znova válec i píst, pokud možno vyměň kroužky a zajížděj klidně na M2T, maž 1:40, motor rozhodně nedus a nepodtáčej.. A taky není vhodno zajíždět teď v těch vedrech, projeď to spíše na večer.



a platí to jen pro Jawa/Čz nebo pro dvoutakty obecně?
Ptám se proto že mám 08mičku GasGas dvoutakta a liju na záběh právě víc oleje a plnou syntetiku

Jestli se ten minerál lije proto aby se novej píst víc vydřel tak mě dává větší smysl tam rovnou dát menší píst

Naposledy editováno 16.07.2009 23:09:59

(reakce na) Přidírání

16.7.2009 v 23:09 | Nahoru | #9

1203pilot>kdysi se dával při záběhu ricínový olej,ale bacha na to ředí se snad jedna ku sto a nejprve hoooodně dobře rozštěrchat v kanistru,blbě se rozpouští.Pokud to přeženeš s tím poměrem (v domění kdo maže ten jede) může se ti usadit v kártru,páč se nespaluje....dodnedávna to dávali do závodních vetránských motorek.....



Ricínový olej se používá dodnes, ale rozhodně ne pro zajíždění !! Používá se primárně na mazání závodních motorů a to proto, že má vyborné mazací vlastnosti. V dobách dávno minulých, kdy jediný dostupný olej bylo klasické M2T, to byla v podstatě jediná možná volba pro vysokotáčkové stroje.. U starších motorů má schopnost, při hustém poměru, zalepit drobné rýhy a škrábance ve válci..

(reakce na) Přidírání

16.7.2009 v 23:10 | Nahoru | #10
C.J.> to bude asi taky ono, když jsem zkoušel olej Liqui Moly 2T Racing (litr skoro za 500) tak to jelo nejhůř. Teď posledních asi 100km jsem zkoušel M2T a jede to líp.

(reakce na) Přidírání

16.7.2009 v 23:11 | Nahoru | #11
Johnyx91> nic nikde nechrastí, nehrčí a slyšíš fakt jen motor přeci

Přidírání

16.7.2009 v 23:12 | Nahoru | #12
tak jak s tím ricínovým olejem, jo nebo ne?

Přidírání

16.7.2009 v 23:15 | Nahoru | #13
No necucám si to z prstu, mám čvrtou jawu za 15 let a mám jen na jawách najeto dost přes 100tis km..

Otázka je, kdo ten výbrus dělal, protže výbrus na jawu musí mít mnohem větší vůli než na japonce Což dnešní "moderní" servisy neumí pochopit a udělají výbrus tak natěsno, že to prostě nikdy nezajedeš aje to k ničemu, jediné čeho docílíš je zadření a další výbrus.. Ten kdo se v to mvyzná, se tě zeptá, ejstl ichceš výbrus na těsno (a musíš ho pak pečlivě zajíždět) nebo volnější a v podstatě ho zajíždět nemusíš.. Jezdil jsem na jawách kdysi sprinty a stalo se mi, že jsme zadřel den před závodem.. UDělal mi výbrus volnější, večer jsme ho zajel na cca 100 km a další den už závodil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přidírání

16.7.2009 v 23:15 | Nahoru | #14

C.J.>No pro motor po výbrusu platí jedna zásada - NEMAZAT SYNTETIKOU ! Nalej tam obyč minerál, něco co nemaže tak dobře, protože ty ten motor potřebuješ zajet! S minerálem motor zajedeš za 500km, se syntetikou ze 5tis km, kdyby si ho dříve nezadřel.. Moje rada - podívej se znova na píst a válec, vodním smirklem zabruš znova válec i píst, pokud možno vyměň kroužky a zajížděj klidně na M2T, maž 1:40, motor rozhodně nedus a nepodtáčej.. A taky není vhodno zajíždět teď v těch vedrech, projeď to spíše na večer.

edit: dívám se, že ten Motul 510 je asi polosyntetika, ale ani to není pro zajíždění vhodné.. Pro zajíždění použij fakt nejlépe M2T..



přesně tak.Jak je vypálenásvíčka??Jakou barvu má svíčka.Dobře spalující s dobrou směsí by měla mít barvu do hněda.To cinkání je opravdu z motoru?? Necinká ti jehla nebo soupátko??

Naposledy editováno 16.07.2009 23:16:37

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přidírání

16.7.2009 v 23:17 | Nahoru | #15
blue-flash> k tomu co stalo při té jízdě:mám takovou zkušenost se svou 634.Zajížděl jsem po výbrusu a celkové go motoru na olej mogul ts 1:35. Měl jsem najeto asi 1500km,delší rovinka,říkám si zkusím ji dát.....kolem kila jsem jel asi minutu,pak koukám do špíglu az levýho laufu hustej dým,hustější než obvykle.okamžitě zavírám plym a mačkám spojku,ve chvíli kdy domáčknu spojku motor s rachotem zastavil tak se vyřadil a dojel na kraj.Protočit startpákou jsem zkusil jen velmi citlivě.moc nešla.Po hodině a půl téměř studenou jsem zkusil nastartovat,chytla popojel jsem deset kiláků,měl jsem tehdy teploměr,když teplota lezla přes kilotak jsem zastavil a chladil.tak jsem dojel domů,asi 30km v poho,až na tu teplotu.Doma jsem to rozebral,přelapoval malinké zrcátko na pístu a složil od té doby jezdila bez problémů.Nicméně už nikdy neměla ten zvuk,jaký měla předtím.

V tvém případě pokud došlo až k zablokování kola a přežila to ještě takhle buď rád a zvuky neřeš.Pokud máš trochu cit přidírání poznáš efektem.přichází postuně ale rychle a plynule stráta výkonu a třeba s tím kouřovým

1 reakcí na tento příspěvek Přidírání

16.7.2009 v 23:18 | Nahoru | #16
Ricín si tam lej až to zajedeš.. Já ricím michal 1:1 s M2T, ale doporučuje se jen 1:3 (1 díl ricínu a 3 díly M2T).. Ale když jesem to dával 1:1 tak to jelo lépe.. To platiolo pro staré jawy (633, 634, 632). U novější 640-1 žáden rozdíl nepoznám, mažu polosyntetikou. ČZ má moderněšjí motory než jawa v té době, myslím že má dokonce hlinikový válec jako jawy 638 a výš.. a to vše o 10 let dříve než jawa

(reakce na) Přidírání

16.7.2009 v 23:20 | Nahoru | #17
Mandela> svíčka je do černa kvůli bohatosti směsi (asi 1/4 otáčky od uzavření, jak radí manuál). Cinkání jde jakoby z válce, nebo tam někde. Nevim jestli cinkání je to správný slovo, neni to jak zvonek nebo tak, neumim to ani popsat

(reakce na) Přidírání

16.7.2009 v 23:23 | Nahoru | #18
1203pilot> tak já to zkusím přebrousit vodním šmirglem a uvidím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přidírání

16.7.2009 v 23:24 | Nahoru | #19
C.J.> zkusím to, kde se dá ten ricínový olej vlastně sehnat?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přidírání

16.7.2009 v 23:26 | Nahoru | #20

1203pilot>...Nicméně už nikdy neměla ten zvuk,jaký měla předtím...



Každý zajetý motor na jawě (ČZ)cinká a klepe Patří to k tomu. Když se Vám to nelíbí, tak si kupte japonce.. :)

Při poslední generálce (!!! první !!! výbrus v 65tis km) jsem bohužel musel vyměnit kliku (na té se v 30ti tis km měnily ložiska) protože to dělal nějaký idiot a vymačkal setrvačníky, takež čepy se už protáčely. No dal jsme repasovanou kliku a jedna ojnice hnede klepala jak prase, byl jsme z toho na prášky ,tehda bez peněz, klika za 4500,- což pro mě byly obrovské peníze a klepala více než ta stará.. No a pointa? Dnes má motor najeto 90tis km, takže přibylo 25tis km a klika (ojnice) klepe pořád stejně a vypadá, že aspoň dalůších 25tis km si ještě odklepe

(reakce na) Přidírání

16.7.2009 v 23:28 | Nahoru | #21

blue-flash>C.J.> zkusím to, kde se dá ten ricínový olej vlastně sehnat?



V lekárně, pokud možno nesterilní (sterilní je drahý jako praso, lahvička 0,1l stála kolem 70Kč). Tady v lekárně mi nabídli nějaký nesterilní za cca 300,- za litr, dkyž viděli, že co dva týdny si kupuju jednu lahvičku..

Ale jak jsme psal, míchej to max 1:1 s obyč. M2T..

Naposledy editováno 16.07.2009 23:28:39

(reakce na) Přidírání

16.7.2009 v 23:30 | Nahoru | #22
C.J.> jasný, ale tohle začla dělat až jak se přidřela a nedělá to pořád, jen... no jak jsem psal nahoře.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přidírání

16.7.2009 v 23:31 | Nahoru | #23
C.J.> já jsem to klepání na mojí 634-8 pořešil tak že jsem si nechal udělat místo jehliček pouzdra a na pístních čepech....akorát jsem potom mazal pořád 1:35

Přidírání

16.7.2009 v 23:32 | Nahoru | #24

blue-flash>C.J.> jasný, ale tohle začla dělat až jak se přidřela a nedělá to pořád, jen... no jak jsem psal nahoře.



jj, musíš to znova zajet..

Naposledy editováno 16.07.2009 23:34:18

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přidírání

16.7.2009 v 23:33 | Nahoru | #25

1203pilot>C.J.> já jsem to klepání na mojí 634-8 pořešil tak že jsem si nechal udělat místo jehliček pouzdra a na pístních čepech....akorát jsem potom mazal pořád 1:35



Přesně tak, mám i jawu 350/634 s motorem 633 z bizona a tam jsou taky jen kluzné pouzdra.. Plus k tomu litinový motor a vychází to jako jawa s nejtišším chodem motoru v širokém okolí

(reakce na) Přidírání

16.7.2009 v 23:38 | Nahoru | #26
C.J.> litinové válce....pak jsem chtěl lještě zalaborovat s odlehčenou klikou a jazíčkovým ventilem na sání ale k tomu bohužel nikdy nedošlo

Přidírání

17.7.2009 v 00:16 | Nahoru | #27
Cinkání by mohlo odstranit toto: http://www.fichtlkr...z/nahled/id_858.html (teda to na obrázku je na babetu, ale na 175 by jsi měl taky sehnat).

1 reakcí na tento příspěvek Přidírání

17.7.2009 v 09:58 | Nahoru | #28
blue-flash > Bohatost se nešteluje jen tím šroubkem na karburátoru, to je volnoběžná směs. Hlavní bohatost se nastavuje polohou jehly v karburátoru. To jen pro upřesnění...

Přidírání

17.7.2009 v 11:55 | Nahoru | #29
motor je spojená soustava - ty máš terazky válcový objem 175 ale karburační sestavu vykoumanou na 125
Poladit to v tomhle stavu aby to dobře fungovalo bude docela dost prekérka - možná by vůbec nebylo špatný sehnat si karbec na 175 a dát ho tam.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přidírání

17.7.2009 v 12:01 | Nahoru | #30
C.J.> hele jak píšeš o tom ricínu, by mě zajímalo kde ho scháníš, to jde sehnat uplně samotnej ?, ja vím že Agip děla s přisadou ricinu pro krosky olej
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prachovka krku řízení ČZ 175/477 kpant 2 10.3.2024 v 19:20 kokoška.
CZ 175/477 nemá výkon ČZ 175/477, ČZ 175 Dejvid55 3 2.2.2024 v 12:53 Kubeja
Navaření držáku na kluzátk ČZ 175/477 kpant 1 30.1.2024 v 19:53 Drak1
Tryskání balotinou Praha a okolí ČZ 175/477 kpant 6 26.1.2024 v 18:17 assassin
Prachovka kyvné vidlice ČZ 175/477 kpant 9 18.1.2024 v 13:06 milfordoj


TOPlist