globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Volnoběh
8.7.2009 v 11:26
zdravim, mam problem už asi rok a pořád nemužu přijit na to čím to může byt. Mam obyčejné zapalování s kladívkem, bez světel to drží nádherně ale jak zapnu světla tak to chcípne (né hned ale nakonec chcípne). Měnil sem kondík, kladívko, relátko a už fakt nevim čím to muže být, napadlo mě baterkou ale ta je asi rok a půl nová a pak už jedině samotným zapalováním...

Volnoběh

8.7.2009 v 11:39 | Nahoru | #1
Tipnul bych si na tu baterku. Dělalo mi to to samý na Jawě 350, když byl jeden článek v ř.ti. Tam ale bylo bezkontaktní zapalování a když sem rozsvítil světla, tak to za chvilku chcíplo. Při jízdě (vyšší otáčky) to nedělalo nic.

Volnoběh

8.7.2009 v 13:01 | Nahoru | #2
Ahoj,
dynamo by ti mělo udržet dostatek proudu pro světla i při volnoběhu, má ale
určitou kapacitu - Watáž.(někdy stačí jen maličko zvednout volnoběh)
Podívej se jakou máš vepředu žárovku a pokud máš víc jak 35W,je to problém,
víc ti to nedá.
V tomto případě ti může brát i polovinu kapacity pro svícení z baterky a pokud je baterka v háji, asi ti to nepůjde. Ještě naopak, pokud máš na baterce v háji článek,chová se potom baterka jako spotřebič a ještě ti proud ubere.
Pokud vím, dynama u Jawy nebo ČZ neutáhly dohromady víc jak 55-75W podle typu a motorky jako celkovou spotřebu na celou motorku, tedy Přední světlo,koncové,brzdové a zapalko.
Každopádně, pokud Ti dynamo nedává tolik proudu, kolik dávat má (je to většinou napsáno na štítku statoru) sundej stator s cívkama,100-kou papírem obruš klec dynama ( to místo
kde se ho dotýkají uhlíky) a vyměň uhlíky za nové.
Pokud to bude furt stejné, máš porušenou isolaci na cívce statoru, pak to bude chtít sehnat nový stator, nebo přemotat cívku...
Při správné funkci bys měl motorku normálně nakopnout na 4,5V plochou baterku a v poho bez baterky jezdit i se světlama.Kolikrát mi odešla baterka a když v 15-ti nebylo na novou, stačilo mít plochou baterku s drátkama na připojení v kapse
Samozřejmě vše platí pro dynamo, altík bys po odpojení baterky spálil a ani by se nenabudil a nedával by pokud není tzv. buddící napětí cca aspoň 75% běžného.
Zapalko jako takové by mělo pokud je redy fungovat úplně samostatně a problémy okolo
dobíjení (špatně fungující relátko) nebo baterku dořešíš potom.

Volnoběh

9.7.2009 v 13:38 | Nahoru | #3
Možná je to už pasé, ale několik let jsem se u této ČZ potýkal s podobnými problémy a poté co jsem tam nacpal bezkontaktní zapalování tak mám pohodu a jen jezdím, ale je to poněkud dražší řešení.

Volnoběh

9.7.2009 v 17:23 | Nahoru | #4
jo moc díky za odpovědi, zkusim sehnat nový stator to se mi zdá nejrozumější já vím že by bylo nejlepší bezkontaktní ale na to jaksi nejsou penizky jinak vepředu mám žárovku 25/25W takže by to mělo být v poho. Takže moc dík a snad to pomuže

Volnoběh

9.7.2009 v 18:08 | Nahoru | #5
Nevím ale co je nejjednodušší nenechávat to na kalapčku se zapnutejma světlama.a pokud jo tak občas přidat plyn.

Volnoběh

11.10.2009 v 20:57 | Nahoru | #6
Tyhle motorky mají dynamo o 55 W - nebyly stavěny na trvalé svícení-počítalo se s 2/3 denních jízd. Když si to spočítáš, tak hlavní světlo 25W (nejslabší mi nabídli 35/35W), koncovka 5W, parkovačka 2-5W, zapalování bere 4A - tedy 24W, občas brzdovka 15W(mně se spínač občas nevrací), blinkry (zapomenuté? ) 2x15, nebo 2x21W a zjistíš, že to dynamo to nemůže rozdejchat. Je třeba s tím počítat a buď svítit jen, kde musíš, nebo častěji dobíjet. Tu srandu se startováním na plochou baterku jsem slyšel mockrát, ale v praxi jsem to keště neviděl - právě pro odběr cívky - račte si ho změřit. Nejde tolik o Volty, ale o Ampíry.

Naposledy editováno 11.10.2009 20:59:37

Volnoběh

12.10.2009 v 02:40 | Nahoru | #7
Další věc je, že ten deklarovaný výkon 45W nebo 75W to davá při 1500ot a víc, při volnoběhu ani náhodou takže zvednout mírně volnoběh, ono kolikrát pomůže i pár otáček.

Volnoběh

12.10.2009 v 14:43 | Nahoru | #8
kazdopadne chcipnot by to nemelo, i kdyz se rozepne rele a rozsviti kontrolka dobijeni motor bezi na volnobeh uplne stejne jen to nedobiji...
ta baterka je urcite dobra ?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prachovka krku řízení ČZ 175/477 kpant 2 10.3.2024 v 19:20 kokoška.
CZ 175/477 nemá výkon ČZ 175/477, ČZ 175 Dejvid55 3 2.2.2024 v 12:53 Kubeja
Navaření držáku na kluzátk ČZ 175/477 kpant 1 30.1.2024 v 19:53 Drak1
Tryskání balotinou Praha a okolí ČZ 175/477 kpant 6 26.1.2024 v 18:17 assassin
Prachovka kyvné vidlice ČZ 175/477 kpant 9 18.1.2024 v 13:06 milfordoj


TOPlist