bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Co do budoucna?
Zdar kolegové. Trochu fantasmagorie z mjí strany, ale já se rád vždycky naněco těším a větší invetce plánuju rád hodně dopředu. Jde o tohle- teď mám Kawasaki ER-5. Docela slušná mašina, ale myslel jsem si, jk mi to bude stačit na bůhví jak dlouho a ono asi prd. Výkon to sice má, ale chybí krouťák a hlavně mnohdy nezvládá podvozek.
Trochu se nudím a tak sonduju co vůbec existje za mašiny, aych měl čas si všechno tak postupně projít, v obchodech prohlídnout, občas projet, prostě zjistit co by mi padlo nejlíp. Mám neujaněnejch plno věcí, takže proto se ptám už teď, abych s to mohl do budoucna všechno srovnat. Takže pěkně od začátku- chtěl bych nějakýho dálnoplaza, s nízkou spotřebou, hodně dobrým podvozkem. Objem zase tak moc nehraje roli, ale přeci jen už by to měla bejt motka, kterou jen tam nebudu chtím měnit. Rád bych se někam podíval a cestování na motorce mě děsně baví, za každýho počasí. Chtěl bych něco univerzálního, co bude držet jak přikovaný př 150 na českejch tankodromech, ale zárovn zvládne i nějaou tu polňačku, kdyby bylo třeba. Rozhodně nechci kapotovanou zmrzlinu, mám radši zpřímenější posez.
Když jsem tom tak přemejšlel, tak vhledově se mi líběj hodně naháče, třeba bandit, CBFko, starý dobrý XJčko apod. Nutně nepotřebuju litra, le jde o to, aby to hravě zvládalo vyšší rychlosti, ideálně aby to mělo 6q převodovku, ale abych neusel řadit o 106. Sice rád řadím, ale když člověk na ER-5tce řadí člověk jak blázen, třeba i o 3 kvalty dolů, není to zrovna nejlepší Od motoru bych chtěl hlavně zátah už od nejnižších otáček, ideálně už od volnoběhu , nepotřebuju, aby to točilo 10 000+, jde mi především o spodek a střední pásmo.
Hrozně se mi líbí Triumph bonnevlle, ale to nesplňuje moc to, co jsem napsal výše, je to spíš adept na leštěnku do garáže. Taky by mi bylo líto takovou motorku hnát přes celou Evropu v jakýmkoliv počasí a za pár sezon jí defacto odepsat. Koukal jsem ale i na Tigera, ten nevypadá zle, a hlavně tříválcovej motor může bejt hodně zajímavej. BMWčka se mi zdaj už moc drahý. Takže bych byl rád kdyby jste případně doplnili nějaký dálnoplazy, abych si udělal ucelenej náhlad na věc a případně připsali i svoje dojmy a postřehy.

1 reakcí na tento příspěvek Co do budoucna?

3.7.2009 v 01:04 | Nahoru | #1
BMW R1200GS buell ulysses xb12x

Naposledy editováno 03.07.2009 01:05:57

(reakce na) Co do budoucna?

3.7.2009 v 01:17 | Nahoru | #2

Tafi.xXx>BMW R1200GS buell ulysses xb12x


Solidní strojovny. Ten Buell má pěkně poctivý koně+. Ale teda mašiny nic moc pro socky

Co do budoucna?

3.7.2009 v 01:55 | Nahoru | #3
nevím, jestli je naháč ideální na cestování...chtělo by to nějakou ochranu před větrem ne?

1 reakcí na tento příspěvek Co do budoucna?

3.7.2009 v 07:34 | Nahoru | #4
Myslím že tvým požadavkům by vyhovoval Blackbird.. Krouťák 124.00 Nm v 7250 RPM, při normlální jízdě můžes ve 4tis řadit.. Spotřeba kolem 6ti litrů, výborná ochrana jezdce..



Naposledy editováno 03.07.2009 07:34:52

(reakce na) Co do budoucna?

3.7.2009 v 12:40 | Nahoru | #5
C.J.> Při normální jízdě můžu řadit ve 4000 i na ER-5tce a motor si to nechá líbit. Ale přitom při 50ti musím jet na 4ku. rád bych něco, co už zvládne jet 50tku alespoň na pětku (když to má 6 kvaltů), nebo ideálně na 6tku Ten blackbird nevypadá zle, i když bych se bez tý kapoty asi i obešel. ZAtím se mi asi nejvíc líb ten Tiger ale vůbec nevím, co je to za motorku. ZAse moc lidí to v ČR nemá a slyšel jsem na kvalitu zpracování i negativní reakce

1 reakcí na tento příspěvek Co do budoucna?

3.7.2009 v 12:48 | Nahoru | #6
XJR 1300 - sice jen 5 kvaltů ale stejně jede furt na ten poslední tak o co jde? A je krásná

(reakce na) Co do budoucna?

3.7.2009 v 13:01 | Nahoru | #7

Pabol>XJR 1300 - sice jen 5 kvaltů ale stejně jede furt na ten poslední tak o co jde? A je krásná


Jj, po tý jsem už pokukoval. zhledově se mi líbí, ale zase jeslti není 1300 už trošku moc :)
Ale zase v motoru běhaj fakt poctivý kobyly. Škoda jen, že už dneska svody ženou jen do jjednoho vejfuku. Mít to dva, vypadá ještě líp. S takovým bjemem a 5q bych musel řadit jen jednou za uherskej rok :) Jen ta váha je trošku vyšší. Tiger má kolem 200 kg. Ale je to horkej kanidát na budoucího dálnoplaza. I když si teda nedovedu představit naloženýho tohodle mastodonta ještě se spolujezdcem někde na polnačce.

2 reakcí na tento příspěvek Co do budoucna?

3.7.2009 v 13:07 | Nahoru | #8
úplně v klidu, nechá se i tohle - 260 kg, motor podobnej jako v XJR, jen se toho nebát

Naposledy editováno 03.07.2009 13:11:50

(reakce na) Co do budoucna?

3.7.2009 v 13:12 | Nahoru | #9

Pabol>úplně v klidu, nechá se i tohle terén - 260 kg, motor podobnej jako v XJR, jen se toho nebát


Díky za tip. Jen aby to ještě vyráběli, než na něco takovýho našetřím Rozhodně pěkná motorka. Připisuju si k tigerovi. Vím, že stejně bude potřeba všechno projet, ozkoušet a pak si vybrat. NAvíc to není až zase tak moc aktuální, ale prtoč si nevybrat něco co člověku padne už teď a pak už tomu jen všechno podřídit, že?
Díky za rady

(reakce na) Co do budoucna?

3.7.2009 v 13:14 | Nahoru | #10
Pabol> Kolik ti ta kočička žere?

Co do budoucna?

3.7.2009 v 13:19 | Nahoru | #11
to záleží na stylu jízdy ale nechá se i za 5,3 - rychlost do 110 a nevytáčení.Běžně tak do 6, jezdím cestovně , ten motor táhne vod cca 60 na pětku kopec nekopec tak není nutno vytáčet a řadit. U XJR1300 je to ještě lepší.

edit:teda s tou sílou ve spodu.

Naposledy editováno 03.07.2009 13:20:26

Co do budoucna?

3.7.2009 v 14:10 | Nahoru | #12
Ještě nějaké návrhy na mašinu, chlapi?

Ted jsem hlavně zjititl, že jsem pěkný jelito a zaměnil jsem XJR za CBčko KAždopádně CBčko je taky pěknej kousek, ale XJRko je fakt krasvice, navíc vzducháč...Prostě klasika.
Slá tu někdo z vás ony zmíněné stroje? Nějaké dojmy, postřehy? Jinak teda pěknej ojeb co se týče vejfuků- do roku 2006 dva laufy, od roku 2007 už zase všechno svedený do jednoho :(

1 reakcí na tento příspěvek Co do budoucna?

3.7.2009 v 14:46 | Nahoru | #13
Máš moc protichůdnejch požadavků, naháč, 150 v klidu po dálnici a dlouhý cestování - to prostě nejde k sobě. Pokud chceš jezdit jako člověk a nehrbit se za štítkem, tak máš dvě kategorie, velký endura, nebo cesťáky. Musíš si vybrat, čemu dáš přednost.
Z finančních důvodů jsem zvolil CBF 1000 a pro mě je to suprovej stroj, nabídne běžný cestování v klidu, po městě, umí se polžit do zatáček až škrtaj stupačky, ale hlavně dá se s ním těch 150 na dálnici v klidu upalovat. Tahne hned od spodu, na 3 tisích v klidu řadíš, to máš na 6-ku asi 60, pak vezmeš za heft a jedeš, když si podřadíš, tak skoro letíš, při 8 tisících tam máš 200, víc jsem nezkoušel. Spotřeba při klidný jízdě na běžný silnici do max 120 km/h do 5,5 litru a při jízdě po dálnici do 160-ti tak cca 6,5 litru. Loni byly za super cenu, ale ojetá se dá taky sehnat za dobrý prachy. Takže z vlastní zkušenosti doporučuju.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co do budoucna?

3.7.2009 v 14:58 | Nahoru | #14
Pítrs74> No jo, vím, že to nejde moc k sobě. Vidím to na tři možnosti- buď si koupím něco, co se mi bude líbit (XJR je koukám největší klaska, jaká může bejt, trochu se tomu blíží BC 1300, bandit 1250 a pod. stroje)), ale smířit se s tím, že ochrana nulová, plexi štítek toho moc nezachrání (taky ty koně je třeba něčím krmit a mnohdy to nebejvaj zrovna nejlehčí kousky), nebo pak něco s polokapotou (jak jsi uváděl ty, třeba CBF 1000), nebo nějaký cenduro (když už tuhle možnost, tak nejspíš Tigera, jelikož Triumph je prostě Triumph, nebo V-Storm 1000, Varadero a pod.) :)
Takže prostě jezdit a jezdit a vyzkoušet, co mi padne nejlíp. Stejně na to teď nemám, takže je trochu kravina tohle řešit, ale fakt bych si rád udělal trochu přehled v motorkách. Vím jistě, že mi nejde vůbec o výkon, jako o zátah pěkně odspodu. Tak uvidíme, jak to jednou dopadne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co do budoucna?

3.7.2009 v 15:09 | Nahoru | #15
Hofner> Hele to je taky pravda, já taky zvažoval enduro, velký GS-o se mi líbilo, ale najednou sem si řek, že na tý "starý" mašině už nechci jezdit a přehodnotil jsem kritéria, finance a za týden bylo rozhodnuto. Dneska už zase přemýšlím "co do budoucna", takže hltám články, testy, porovnávám výkony, ceny, spotřeby, dojezdy.... Mám na to hóódně času. myslím tím koupi nové moto. takže neváhej a přemýšlej, sny by jsme si měli plnit.

(reakce na) Co do budoucna?

3.7.2009 v 15:27 | Nahoru | #16

Pítrs74>Hofner> Hele to je taky pravda, já taky zvažoval enduro, velký GS-o se mi líbilo, ale najednou sem si řek, že na tý "starý" mašině už nechci jezdit a přehodnotil jsem kritéria, finance a za týden bylo rozhodnuto. Dneska už zase přemýšlím "co do budoucna", takže hltám články, testy, porovnávám výkony, ceny, spotřeby, dojezdy.... Mám na to hóódně času. myslím tím koupi nové moto. takže neváhej a přemýšlej, sny by jsme si měli plnit.


JAsně. A vo vo vov tom to je:)
Ale rád bych se už upích na něčem, co mi fakt nějake čas vydrží. nekaždej rok kupovat "novou" mašinu
Předloni číza, letos ER-5tka....Já si doma prachy netisknu. Nehledě na to, že bych si i pak asi Er-5tku nechal. přeci jen každá motorka má něco do sebe. číza je tak slabej stroj, až je na tom docela sranda jezdit, aa když to začne bejt nuda na silnici, sjede se na polňačku, na louku, všechno zvládne. Nedávno jsem zprovoznil fichtla a taky nehorázná prča. ER-5tka je bezvadněš točívá mrška (i když teda 10500 točet, co to dneska na otorku je, že?). Ale prostě takový vlnbění při 150 na dálnici, nedej bože přejet nějakej hrbol, to fakt ne...Dneska je provoz přeci jen někde jinde, než bejval. Výkon t má, ale odvozek bohužel nezvládá, proto zvažuju co dál. přeci jen nechci na moto jezdit kolemkomínaa vyhejbat se hlavním tahům. To už tu jednou bylo (na číze). Nepotřebuju jezdit pořád 150 po dálnici, ale potřebuju holt stroj, kterej těch 150 udrží, když bude třeba a nebude se přitom vlnit jak anakonda

Co do budoucna?

3.7.2009 v 15:54 | Nahoru | #17
No máš celkem dost kritérií. FZS 1000 Fazer by myslím mohla být ideální volba. Sice už to není taková klasika jako XJR, ale je to poctivá mašina pro cestování jako stvořená . Pokud bys měl měl méně financí doporučil bych ti ještě Kawu ZR-7S.

1 reakcí na tento příspěvek Co do budoucna?

3.7.2009 v 16:46 | Nahoru | #18
Tak pokud nějakýho naháče s polokapotou tak bych vybíral asi následovně: Kawasaki ZR 7 S, Kawasaki ZRX 1200 S, Honda CBF 1000, Suzuki Bandit 1200 S. Yamaha FZS 1000 Fazer je prej v nízkých otáčkách mrtvá.
Pokud cestovní enduro: Suzuki V-Strom 1000, Triuph Tiger, Aprilia Caponord. Varadero je dost těžký (pokud je to pro ta váha opravdu důležitá).
Záleží kolik bys do toho chtěl investovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co do budoucna?

3.7.2009 v 17:13 | Nahoru | #19
Poggy> ZAtím spíš sonduju jaký jsou možnosti. Finace teď jsou na nule. Koukám, že výběr je neskutečnej, a ceny novejch i ojetech japonců nejsou zase tak závratný, takže v horzontu několika let se na to našetřit dá. Tiger je už trošičku dražší, ale zase kdybych si vybral cenduro, ta as šáhnu po něm, potože anglický motorky já můžu, navíc je to tříválec...
Z polokapot zatím nejvíc vede asi o CBFko, tak uvidíme. Nejdřív t chce hlavně našetřit na kauce, abych se mohl vůberc povozit a pak si vybral. TAkhle na obrázcích to vypaá všechno pěkně, ale chce si to ošahat. A to nejlíp na každý motce tak pár dnů a pořádně jezdit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co do budoucna?

3.7.2009 v 17:16 | Nahoru | #20
Hofner>
To žes onduješ jsem pochopil.Pokud chceš opravdu zátah odspodu, tak 1000 ccm V2. Ale Triumph je zase exluzivitka

(reakce na) Co do budoucna?

3.7.2009 v 17:36 | Nahoru | #21

Poggy>Hofner>
To žes onduješ jsem pochopil.Pokud chceš opravdu zátah odspodu, tak 1000 ccm V2. Ale Triumph je zase exluzivitka


Jj, triumph by byl bezva. Ale neslyšel jsem modc obrý reference od jednoho kolegy motorkáře, že jeho kamarádovi na tom odešlo pár věcí a to jí měl novou. Sice trochu blbosti, ale takovej propálenej vejfuk u nový motorky moc nepotěší. Bude to chtít fakt všechno důkladě projet a pak se uvidí. Přeci jen při zkušebkách kolem 10 km člověk hovno pozná. už jsem myslím vyučenejz předchozích koupí. Od te´d si půjčuju motorky minimálně na tejden a najedu pár set km, protože jinaknemá člověk šanci poznat co to umí/neumí.
Co se týče toho triumphu, tak hlavně rozumnej kompromis mezi čtyřválcem a dvouválcem. V životě jsem na tříválc nejel. NA čtyřválci jedině na XJ 600,dvouvál sedlám teď taky svůj první, takže zkušeností málo. Ono dneska zase takoej rozdíl mezi čtyřválcem a dvouválcem není, alespoň podle zde zveřejněnejch údajů z brzd. Největší brutus v nízkejch otáčác b měl bejt teoreticky dvouvál dvouvál dvouventil.
Co chci je, aby to utáhlo nejvyšší kvalt i při hdněmalejch rychlostech a motor neprotestoval. Vím, že dneska některý motorky zvládnou jet reálnejc50 na nejvyšší kvalt, prostě něco, kde člověk nemusí řadit, což samo o sobě vede k nižší spotřebě. A další věc je, aby to na silnic fakt sedělo. Nepořebuju na silnici závodit, ae pokud člově vleze na dálnici, chce to, aby motka vydržela jet bez větších protestů kolem 150 km/h, kdy je třeba. A to tda ER-5tkas podvozkově krutě nezvládá. JAk už jsem psal, př 150 se to vlní jak anakonda a když člověk naněco vjede, rozkmitaj se řidítka, cž mi už přijde dost o hubu. Výkon to má, ale zase vzhledem k 6q člověk musí řadit víc, než je zdrávo a 6tku to bez problémů pobere nad tachovejma 70ti km/h, cž teda není úplně to, co bych od motorky chtěl, le holt s tím se i tak trochu počítal, když jsem motorku počátal. Akorát jsem trochu vystřízlivěl a nevím, jeslti by jsem si lajsnl tím brázdit evropu po dálnicch, ještě třeba plně naloženej a se spolujezdcem...Takže asi tak. Jinak by neměl bejt problém si po našetření určitý částky (jisatiny) vždyckyu nějakýho dealera půjčit předváděčku a trochu se povozit. Mimo jiný je to dobrý taky v tom, že si člověk změří kolik to fakt žere, jelikož každej jezdím jinak, takže i z tohodle pohledu je mi k prdu kolik to má papírově napsáno.

1 reakcí na tento příspěvek Co do budoucna?

3.7.2009 v 20:45 | Nahoru | #22
Tak přeji hodně štěstí, až si budeš půjčovat před potencionální koupí od někoho motorku na týden . Jinak máš pravdu, že za 10 km svezení toho moc nepoznáš.

(reakce na) Co do budoucna?

3.7.2009 v 22:12 | Nahoru | #23

FILODENDRON>Tak přeji hodně štěstí, až si budeš půjčovat před potencionální koupí od někoho motorku na týden . Jinak máš pravdu, že za 10 km svezení toho moc nepoznáš.


No jo, no. Uvidíme. Všechno je to o dohodě. Když se toho chceněkdo zbavit, plná cna motorky jako případná jistina dokáže mnohýho prodávajícího obměkčit. aždopádně sám vím, že i 100 km je málo na to, aby člověk poznal, co mašina dovede. Přeci jen je člověk nějdřív vyjukanej z toho, jak to "perfektně" jede a sedía chyby začne vidět až pozdějc. Nerad bych koupil mašinu, na který mi začne hned po pár set kilometrech začne něco vadit a zase bůhví jk dlouho vybíral něco jinýho

2 reakcí na tento příspěvek Co do budoucna?

3.7.2009 v 22:48 | Nahoru | #24
50 km/h na poslední kvalt?
Málokterý dvouvál, skoro všechny čtyřvály

(reakce na) Co do budoucna?

3.7.2009 v 23:14 | Nahoru | #25
Váňa> no jo, ty aby sis nepřisadil

1 reakcí na tento příspěvek Co do budoucna?

3.7.2009 v 23:21 | Nahoru | #26
co takhle treba Kawa Versys??? asfalt zvlada bez jakychkoliv problemu a pises ze chces i na polnacku kdyz bude potreba, a to Versys zvladne hrave taky, daleko lip nez veskere nahace a polokapoty... navic to neni zadna koza vysoka a tezka...

co procitam tvoje pozadavky, tak se velice blizi mym, a ja na tom Versysovi jednou doufam skoncim.. jen ty penize na nej nasetrit...

(reakce na) Co do budoucna?

4.7.2009 v 02:47 | Nahoru | #27

Váňa>50 km/h na poslední kvalt?
Málokterý dvouvál, skoro všechny čtyřvály


Jo? A co třívál?

(reakce na) Co do budoucna?

4.7.2009 v 02:52 | Nahoru | #28
Cosmogagy> Versys nevypadá zle, ale nejsem si úplně jitej, jeslti by mi 650 tka vystačila na njaký dálnoplazení. Co tak koukám, tak výkonostní parametry +/- jako ER-5tka. To už radši připlatím za Tigera :) Co jsem pročítal testy, tak stejně sotva můlžu čekat nějaký supr off road výkony od podobnejch motorek a jak už tu někdo psal, ono normální polňačku zvládne dnskai kdejaká silnice, když na tom člověk trochu umí.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motea kufry na bandita Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuki GSF 650S Bandit, Suzu... Banditak650 14 Včera v 15:53 Banditak650
Nálepky na výfuk LeoVince SBK Suzuki SV 1000 Bajvoj 8 15.1.2024 v 21:06 sox
vyfuk tiger sport 1050 Triumph Tiger 1050 kw110 8 26.12.2023 v 11:07 past92
Přídavná světla na motorku má někdo... Triumph Tiger 1050 wall0 1 19.11.2023 v 09:11 Destroyer
Triumph Classics [1 ... 4, 5] Triumph Thruxton 900, Triumph Bonneville 800, Triump... WildOne 136 15.11.2023 v 09:41 Rachus


TOPlist