bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kravál v převodovce,prosim poradťe
22.6.2009 v 21:04
zdravim všechny.Mám problém na své nové yamaha xj 600 N (1998).Moto je v podstatě v pořádku,jezdí jak má,všechno vypadá dobře.Jediný problém je,že při zařazení pětky a následné akcelerace se z motoru(nejspíše převodovky) ozývá dost hlasitý,kovový šelest.Jakoby jste rychle točili hřídelem v nějaké kovové objímce nasucho.Je mi,ale divné,že jde pouze o 5. převod a pouze pod plynem.Jizdní vlastnosti jsou v pořádku i během toho zvuku.Nemáte s tím někdo zkušenosti?Díky moc za odpovědi.

Kravál v převodovce,prosim poradťe

22.6.2009 v 21:09 | Nahoru | #1
skřítek z kladívkem - už se to tu řešilo - najít a sebrat mu kladívko.

Kravál v převodovce,prosim poradťe

22.6.2009 v 21:12 | Nahoru | #2
Rozpul motor a zkontroluj zuby. Huceni na posledni kvalt je poskozenim povrchu zubu - vystiplym materialem - "pitting". Vetsinou se vystipuje v malych jednotlivych mistech a jde s tim jeste par desitek tisic km jezdit. Nekdy se vystipne na jednom miste velky kus a hrozi vylomeni zubu, nebo se dokonce zub vylomi. Krome rizika ze vylomeny zub vlitne do dalsiho paru kol a poskodi ho, navic misto s vylomenym kolem rychle likviduje protejsi kolo.

Je samozrejme mozna i jina zavada, ale nenapada me nic co by hlicelo pouze na posledni kvalt.

Kravál v převodovce,prosim poradťe

22.6.2009 v 21:24 | Nahoru | #3
já měl předtím taky XJ a pětka byla hlučnější do nějakých cca 5000, pak to celkem utichlo. Najezdil jsem s tím hezkých pár tisíc km beze změn. Asi bych to nijak dramaticky neřešil.

Jinak teď mám TDM a opět je předposlední kvalt je hlučnější i když stylu XJ to ani zdaleka nedosahuje

Kravál v převodovce,prosim poradťe

22.6.2009 v 21:29 | Nahoru | #4
no ja mam sesti kvalt takze to je mezi převodama.Uz se mi ale neco podobnyho stalo ve firemnim aute a sefik rikal ze taky menil cely kolecko.Tak to by ty zuby asi souhlasily.dík za odpověd.

btw jestli se to tu uz resil tak sry,nevsiml jsem si...

Naposledy editováno 22.06.2009 21:42:12

Kravál v převodovce,prosim poradťe

22.6.2009 v 21:32 | Nahoru | #5
To BEGY:no mě právě znervozňuje to ze to ze zacatku nedelalo.vyjel sem poprvy a mozna sem si nevsiml ale to si nemyslim.mam pocit ze to ozvalo po pul dni jezdeni z niceho nic.ale taky to dela kraval v nizkych otackach

Kravál v převodovce,prosim poradťe

22.6.2009 v 21:51 | Nahoru | #6
no.. mě se vcelku rozrezezonovala celá motorka, bylo cítit i v řidítkách. Jak jsem říkal najezdil jsem s tím pár tisíc km a bez problému.
Ale je fakt že ke konci už mě to krkalo a řadil jsem 1-2-3-4-6 ono pokud nejdeš "pilu" a ale pohodově tak tu pětku vůbec nepotřebuješ.

Kravál v převodovce,prosim poradťe

22.6.2009 v 21:55 | Nahoru | #7
mám XJ a žádný kravál. Teda když nepočítám ten šicí stroj při volnoběhu... ALe kdyby jsi rozebíral motor tak dej vědět. Docela by mě zajímalo jak to v něm vypadá...

Kravál v převodovce,prosim poradťe

22.6.2009 v 21:56 | Nahoru | #8
no tak to souhlasim.presel jsem ze 125 takze nepotrebuju ani 3,4 ale zere mi to.nic no.pude do servisu.co nadelam.

Kravál v převodovce,prosim poradťe

22.6.2009 v 21:57 | Nahoru | #9
To Fenix:no vymenim ledacos ale znam se vzdycky neco rozeberu,vnitrek se rozutece a uz to nedam dohromady.tohle uz necham na servisu

Kravál v převodovce,prosim poradťe

22.6.2009 v 21:59 | Nahoru | #10
ale není to řešení, to je fakt.
Buď si rozhodni sám. Rozebrat celý motor a koupit nový kolečko nebo to celý radši prodat.
Jen oprava bude za mordu. Kolečko 1700, těsnění pod hlavu 1200... co stojí sada těsnění motoru nevim a za práci bude chctít mechanik taky nějakou kačku
a když už je motor rozebranej tak by se mohlo vyměnit tohle... a tohle... a ....

Kravál v převodovce,prosim poradťe

22.6.2009 v 22:18 | Nahoru | #11
no tak mam rezervu lehce.Takze pokud by to mela byt oprava do 5 tis treba nebo tak nejak tak radsi nez pak celou prevodovku za 20 nebo na kolik to muze vyjit.ale pokud to je jen kraval tak to samozrejme ted radsi narvu do benzinu a budese servisovat az v zime.

Kravál v převodovce,prosim poradťe

22.6.2009 v 22:54 | Nahoru | #12
no nic diky za nazory chlapi.

1 reakcí na tento příspěvek Kravál v převodovce,prosim poradťe

23.6.2009 v 11:16 | Nahoru | #13
nechci malovat čerta na zeď ale takový to divný chrčení z převodovky může jednou udělat hlasitější zvuk a zůstaneš stát těžkoříct kde a spravit to na místě určitě nepude. Co si budem povídat - motorka už pamatuje dost let a má určitě namotáno dost kiláků - pak je jedno co máš za výrobce - opotřebení materiálů se děje u všech.
Převodovka je docela složitej chumel ozubenejch koleček - pokud se to spraví včas tak to stojí peníze ale dá se to přežít pětkový kolečko nestojí milion, mnohem horší situace však může nastat když se ti z toho kolečka co v současný době v převodovce umírá uštípne kus materiálu a vletí do soukolí - stalo se to kámošovi.
To by člověk nevěřil co jeden zub z převodovkového kolečka dokáže udělat za paseku - když se dostane do rotujícího soukolí převodovky = moc peněz, když se tam dostane pod blbým úhlem jako se to stalo právě kámošovi tak proběhl průser - síly převodovky byly tak mocné že jak se to tam šprajclo tak se vyvalila osa převodové hřídele i s ložiskem a poškodilo se sedlo ložiska v karteru = totale.
K opravě převodovky je většinou potřeba rozpůlit motor na což je potřeba nářadí, přípravky a vědomosti - pokud nemáš bude lepší dát to do servisu ale připrav se na nemalou částku.

Jízdě zdar

2 reakcí na tento příspěvek Kravál v převodovce,prosim poradťe

23.6.2009 v 21:15 | Nahoru | #14
Rozpulit rejzi je diky vodorovne delici rovine hracka. Hlavu a valce kvuli tomu sundavat nemusis. Ze specialniho naradi obvykle potrebujes jen sroub na stahnuti altiku, ktery s pozadovanym stoupanim koupis treba ve Fabory nebo jine specialce na spojovaci material.
U sveho vraku Hondy to mam uz nekolikrat nacviceno. Tesne pred odjezdem do Rumunska jsem to stihl dokonce na 4 hodiny od vyndani z ramu po namontovani zpatky a nastartovani.

(reakce na) Kravál v převodovce,prosim poradťe

24.6.2009 v 08:00 | Nahoru | #15
Yankee_BiG> no už sem poslal poptávku do sevisu tak uvidíme.chapu ze pokud tam neco uleti tak je to v hajzludíky za odpověď

(reakce na) Kravál v převodovce,prosim poradťe

24.6.2009 v 08:03 | Nahoru | #16
Deadman> věřim že to nebude nemožný v plným slova smyslu,ale znam se.myslim že by akorat přibylo na motoinzerci dalsí xj na nahradni dily

(reakce na) Kravál v převodovce,prosim poradťe

24.6.2009 v 08:45 | Nahoru | #17
Deadman> za 4 hodiny, to jseš teda machr chlape
Já to na SRADíkovi dělal tak 2 dny a k tomu jsem měsíc scháněl převodovku

Kravál v převodovce,prosim poradťe

24.6.2009 v 10:16 | Nahoru | #18
tak ulrich mi dal předbeznou cenovou nabidku 20-25 tis.zacnu zas jezdit na kole

Kravál v převodovce,prosim poradťe

24.6.2009 v 10:32 | Nahoru | #19
pokud nemáš si to spravit sám tak bych na to hodil bobek.
Jezdi a až to zarachtá tak koupíš jinej motor a starej prodáš.

ed. Jo a XJ stejnak 300 nelítá takže by si tu explozi mohl i ustát

Naposledy editováno 24.06.2009 10:33:55

Kravál v převodovce,prosim poradťe

24.6.2009 v 20:00 | Nahoru | #20
Jurawood> cvik je cvik Pri treti rozborce stejneho motoru uz vis presne kam jak sahnout a co kde jak je.
Kdyz ja si musim vzdycky koupit nejaky vrak nebo exota, se kterym clovek stravi stejne casu v dilne jako na cestach

Naposledy editováno 24.06.2009 20:03:53

Kravál v převodovce,prosim poradťe

12.6.2019 v 19:55 | Nahoru | #21
zdar jsem tu novy chtel jsem se zeptat koupil jsem yamahu xj 600 rok 2003 je normalni ze do 4000 tisic otacek rezonuje a pak je to normalni dekuji
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zatuhlý plyn Yamaha XJ 600 Paja.ml 1 26.3.2024 v 17:13 Destroyer
Serizeni retezu XJ 600 Yamaha XJ 600 Rollinman 24 24.3.2024 v 01:57 tompok76
Můžu odjet po snížení motorky na ni... [1, 2] Yamaha XJ 600 H1d30k 42 21.3.2024 v 15:02 H-D82
XJ600 - jede na 2 válce [1, 2] Yamaha XJ 600 Animals21 52 22.2.2024 v 07:40 Koudy01
Dá se někde ověřit reálný výkon mot... Yamaha XJ 600 H1d30k 13 5.9.2023 v 13:20 panTerek


TOPlist