barth_duben




Téma: Nekvalitní benzín
20.6.2009 v 09:43
Nazdárek bikeři/ky dnes se v MF Dnes objevil článek o nekvlitnosti benzímu na našich nejznámějších benzínových stanicích(Shell a Unicorn)v okolí Brna.Je tam pojednáno o tom že za poslední dva měsíce se v servisech shromažduje velký počet motocyklů s ucpanými karburátory vlivem nekvalitního benzímu.Jaký je váš názor na to že Stát odmítá zveřejnovat konkrétní čerpací stanice, kde jak se říká čurdí benzín a my kvůli tomu musíme naše stroje vozit zbytečně do servisů?
Předchozí
1 2 3
Následující

Nekvalitní benzín

21.6.2009 v 18:05 | Nahoru | #61
Má ho tam ...

Nekvalitní benzín

21.6.2009 v 21:14 | Nahoru | #62
Já jedině OMV a nebo Agip. Deda tankuje na Agipu uz 15 let, do vsech aut a to i firemnich a bez problemu. Ja jezdim na OMV kvuli tomu, ze jejich sit je vetsi, a tak snaz najdu OMV a naleju tam co tam mam i z predtim. Shell maj ten benzín zkurvenej asi celorepublikove. Me s 95 z Shellky nesla moto vubec do otacek. Ale zas na Shell beru polosynt. OIL a platim stejne jak na OMV za mineral

Nekvalitní benzín

21.6.2009 v 21:19 | Nahoru | #63
sem z Trutnova a většinou tady beru u OMV . . . spíš ze zvyku, ale problém nebyl nikdy ani s moto ani s autem . . . jedinej problém, kerej sem kdy měl, bylo po natankování u Benziny (v Trutnově) . . . divnej zvuk, cukala . . . a byla to Benzina . . myslim, že je to případ od případu . . ale fakt je na hovno, že je ČOI-ka zticha . .

Nekvalitní benzín

21.6.2009 v 21:46 | Nahoru | #64
Tak já většinou dávám nažrat mašině když potřebuje u každý benzinky na kterou cestou narazim a ještě se mi nestalo, že by špatně jela, cukala a nebo něco podobný . Každopádně je to pěkně na pí*u pořád to zdražujou a místo toho, aby davali pořádnej benzin za ty prachy davaj čimdál větší sračky

Nekvalitní benzín

21.6.2009 v 22:30 | Nahoru | #65
Takže jsem ten sajrajt dneska vyjel a natankoval plnou u Agipu. Motorka jede opět tak, jak má. A jen zopakuji, že ten špatný benzin jsem natankoval na OMV, na mé oblíbené benzince, kde beru téměř pořád a až doteď žádný problém...

Naposledy editováno 21.06.2009 22:31:21

Nekvalitní benzín

22.6.2009 v 10:08 | Nahoru | #66
To co tady čtu, tohle vlákno, by se dalo nazvat "Mýty, fakta a teorie"
S nekvalitními palivy se občas budeme setkávat asi vždy - a víte proč? No přeci protože jsme v Česku. Protože je to jako v té pisničce od Kabátů - "....z Billa na Nováka změním si své jméno..."
To že nechce ČOI zveřejňovat jména hříšníků, tak to je celkem pochopitelné, protože tenhle národ trpí ještě jednou špatnou vlastností a tou je davová hysterie!
To že je občas u značkové prodejní sítě nekvalitní palivo, nebývá chybou té sítě a nebývá to ani chybou toho nájemce - hovořím např. o prodejní síti OMV, Shell, Agip, LukOil a tyhle velké značky. Jak je to s tou nejlevnější Unicorn a Ono nevím, protože tam už dávno netankuju. Né proto, že bych tam zrovna koupil nekvalitní palivo, ale protože mi například nemohli deklarovat to, že prodávané palivo odpovídá ročnímu období, které teď právě a pro které bylo vyrobeno. Stačí si totiž zajít před tankováním ke kase a požádat je o bezpečnostní list, kde jsou popsány nejen způsoby nakládání s takovou látkou, ale i její vlastnosti. V případě benzínových pump není povinnost to cpát zákazníkovi do ruky, jako v případě jiných nebezpečných chem. látek či přípravků jiní prodejci, ale na Vaše vyžádání jsou povinni Vám to dát. Také je při změnách ročních období dobré zkontrolovat na plnícím stojanu nálepku, která hovoří o druhu paliva dodaného v tom konkrétním ročním období.
Je jedno, zda se jedná o naftu či o benzín. Všechna paliva se vyrábějí podle ročních období. V létě letní, v zimně zimní a při přechodných obdobích (jaro,podzim) i přechodné kvality a pokud v zimě jsou předpokládané větší mrazy a nebo v období nejnižších teplot pak ještě ty kvality Arktické. Ale nechci tady zabředávat do organické chemie - konkrétně chem.technologie výroby paliv či maziv, protože to není na tohle vlákno.
Každopádně výroba benzínu či nafty není už tak jednoduchou záležitostí jako dříve. Jednak je složitější konstrukce motorů a tomu musí odpovídat i kvalita paliva a současně jsou požadavky a tlaky ze strany ochrany ŽP.
Jak benzín, tak i nafta, konečné produkty, vyrábějí či mísí z několika předtím již kvalitativně upravených proudů (destilační řez, bod vzplanutí, bod tuhnutí a teplota vylučování parafinů) a tyhle proudy procházejí přes tzv. "blendovací" jednotku, kde se mísí a kde je to na základě trvalé procesní analýzy na výstupu operativně upravováno. Takže výstup z Rafinerií je vždy odpovídající Evropským normám. Dá se říci, že největší kvalitu paliv má Ústecký kraj a pak samotná Praha, protože ty jsou zásobovány napřímo, rozvozem autocisternami od výrobce Česká rafinérská, která je mezi Mostem a Litvínovem a pak v Kralupech. navíc v okamžiku plnění do AC jsou do výsledného proudu ještě přidávány různá aditiva - u benzínu na čištění ventilů a jejich sedel, na čištění karburace. Aditivum na zvýšení oktanového čísla je přidáváno přímo na Blendru.
V případě nafty je to mazivostní přísada, přísada na zvýšení cetanového čísla (čím vyšší, tím větší výkon a motor je tišší) a přísada na zvýšení teploty (směrem k mínusovým teplotám) vylučování parafinů.
Samozřejmě, že různé distribuční sítě mají u nás, na siničních plnících terminálech ještě své vlastní malé zásobníky, které si plní svou zázračnou formulí a všichni víme, že s tím začal Shell a nebo to jen jako první začal vyřvávat do světa. Jak co funguje nechám ostatním, ale v řadě případů (ne vždy) platí to ono okřídlené "věř a víra Tvá Tě uzdraví"!
V případě zásobování ostatních lokalit, kdy rozvoz pomocí AC by prodávané palivo prodražil, se volí zásobování dálkovody - nejznámější je od nás např. do Třemošné na Plzeňsku a nebo žel.cisternami.
Tady ale pak nastává problém, protože takové palivo jde od výrobce - ŽC či dálkovod - mezisklady - AC - prodejce a často tam bývá zařazen další "překupník" s nějakými malými zásobníky. A palivo se stáčí, překládá a zase expeduje a zase stáčí ..... a na téhle prodloužené cestě, do které je zapojeno již více subjektů nastává problém, protože je to něco jako když děláte čachry s penězi, které převádíte sem a tam, až se ztratí odkud a kam šly! A je celkem jedno, zda je to úmyslné a nebo neúmyslné (nevyčištěné zásobníky, nevyčištěné ŽC či AC a nebo nerevidované zásobníky u samotného prodejce, které se musejí čas od času čistit!!!! (což se taky moc neděje!)

Samostatnou kapitolou jsou pak pumpaři či překupníci zlatokopové, kteří čachry s palivy dělají úmyslně. Jde totiž o to, že přídavek ethylalkoholu do benzínu, jako obnovitelné složky namísto fosilních paliv a to až do předpokládaného objemu 10% je velké lákadlo pro tzv. "rychlý prachy". Ethylalkohol je totiž kosolvent, který se rozpouští nejen ve vodě a naopak, ale i v uhlovodících. Voda je polární kapalina a uhlovodíky nepolární. Všichni či většina zná, že na odstranění vody v nádrži se používal tzv. Velfobin, což byl právě Ethylalkohol. No a větší obsah vody v benzínovém palivu je právě častou naměřenou složkou.
Voda téměř nic nestojí a každý litr vody se tak stává litrem paliva za plnou cenu a rovnou do kapsy nepoctivce. Tohle se ale v žádném případě neděje na těch značkových pumpách a nebo v obchodních řetězcích hypermarketů, protože tam lidé dělají velké nákupy právě proto, aby s bonusem dostali i palivo - tyhle pumpy mají vůbec velkou výtočnost, takže pravděpodobnost, že se tam narazí na nekvalitní palivo je celkem malá.

Osobně upřednostňuji LukOil (bývalá Jet-Conoco) a OMV.
Shell nekupuji kvůli jeho drahotě a Benzinu nenavštěvuji a ni náhodou, protože je to česká firma a tudíž by měla být nejlevnější. Co bychom ale chtěli od společnosti řízené Cajzly z Unipetrolu? Že? A pokud zkrachuje, tak mi to bude absolutně jedno - stejně kvalitní palivo mají i jinde, přestože tvrdí něco jiného! A nebo pokud je "jiné", tak to Vy jako zákazníci ani nepoznáte.

Naposledy editováno 22.06.2009 10:18:36

Nekvalitní benzín

22.6.2009 v 10:58 | Nahoru | #67
Můj příspěvek do vínku....Pánové mám dvě moto v servise po nabrání benzínu jedna OMV v Ostravě druhá na Shellce v Havířově.První se podařilo vyčistit karbce napodruhé druhá zatím ani po opakované pročištění nejede.Jsem z toho na prášky,natož lidi z Šindler-moto,kde to dávají dokupy.Mám s nimi dobré zkušenosti,mají dvě brzdy...ale na tomdle maturujou.A to tam mají další tři kusy motorek,které tankovaly na OMV ve F-M....Takže ,tankuji zásadně na značkových benzínkách a teď jsem přišel o iluze...Fakt,nevím kam pro benál jezdit...Asi se na to vyseru...doklad-paragon nemám a stojí mne to balík...takže asi tak

Nekvalitní benzín

22.6.2009 v 15:19 | Nahoru | #68
Když už jsme u toho ředění benzinu, často slyším že někde ředí benzín.... ale nikde jsem se nedozvěděl čím to vůbec ředí.

Nekvalitní benzín

22.6.2009 v 15:46 | Nahoru | #69
Přidám své poznatky za několik let s palivy v okolí Nového Jičína.

Když jsem tankoval na "no name" benzínkách, míval jsem problémy se startováním. Hlavně v zimě při delším stání 2-3 týdny a nastartovat byl velký problém. Přešel jsem na Shell a problém se mi vyřešil. I v zimně startuji bez velkých problémů.

Jinak, když potřebuji, tak beru, kde musím a zatím jsem žádný problém se sračkama v karburátorech apod. neměl.

Nekvalitní benzín

22.6.2009 v 17:54 | Nahoru | #70
Ešče, že mi to valí na všechno nad 85 oktanů. Docela by mě to zajímalo, jak to ty značkový čerpačky zdůvodňujou když si tam někdo vylágruje motor.

Naposledy editováno 22.06.2009 17:56:27

Nekvalitní benzín

26.2.2019 v 23:19 | Nahoru | #71
https://www.idnes.cz...21932_ekonomika_svob

Bacha na Molku. Bral jsem před týdnem do auta N98 v Liberci na Molce směrem na Prahu a od tý doby to jezdí spíš přískoky.. Co jsem se bavil s lidma ze servisu, říkali, že mají takových info za poslední dobu víc a vždy Molka. Na COI jsem to už podal, teď řeším servis a náhradu škody. Snad to neoddělalo motor nebo pumpu (Jaguar XJR).
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cvrlikani pri jizde Honda CB 600F Hornet Johnsonson13 6 Dnes v 10:15 Johnsonson13
Honda Hornet cb600f termostat Honda CB 600F Hornet DeActiv 9 15.5.2019 v 10:51 Sogeth
volnoběžné otáčky Honda CB 600F Hornet pidivr20 7 13.5.2019 v 16:08 Brslik
hornet 600 nestartuje Honda CB 600F Hornet rolandt 3 11.5.2019 v 21:49 rolandt
laděný výfuk na Hondu CB600F Hornet... Honda CB 600F Hornet Zllo_syn 6 9.5.2019 v 12:19 Zllo_syn


TOPlist