globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dlouhodobý test CB 1300
16.6.2009 v 13:55
Zdravím všechny!

Nevíte někdo, jestli dělali v Motorradu test cébéčka na 50, případně 100 tisíc km?


Naposledy editováno 17.06.2009 13:36:48
Předchozí
1 2
Následující

Dlouhodobý test CB 1300

5.12.2009 v 18:59 | Nahoru | #31
jo, mě to dělalo na Hornetovi tak kolem 50tky, ale tak silně, že jsem to cítil, i když jsem držel řídítka v rukách. Měl jsem obuto Dunlop D220 a jel jsem plně naložený do Chorvatska. Pravdou je, že kufry a nálož to dost zesilují. Na CB to zatim neni nijak silné, i když už je guma víceméně těsně před výměnou. Ale zas to má výhodu nědělat na motorce p...viny a držet hefty v paprčích.

Dlouhodobý test CB 1300

16.1.2010 v 19:41 | Nahoru | #32
mne sa stále páči CB 1000 fuper four, to sú nádherne motocykle mam jednu vyhliadnutu tak len čakam na lepšie počasie.Ak bude dobra beriem. podla mňa tie mašiny pri dobrej údržbe vydržia večnosť

Dlouhodobý test CB 1300

31.1.2010 v 12:14 | Nahoru | #33
Zdravím všechny

Nedávno jsem si taky pořídil CB 1300 rv 2003. Nevím kdo to tady říkal o tom změněné uhlu hlavy řízení od r 2005. Ale v žádných oficialních zprávách od hondy o tom není ani slovo. Rozdíl mezi modely 2003 a 2005 je pouze v řídící jednotce, která od r 2005 ovládá ABS pokud je na motorce a má mírně upravenou vstřikovací mapu proti 2003. Rám a motor je pořád stejný stejný až do modelu 2009. Modely 2007 mají pouze jine vyfukové svody a každá nová modelova řada má jine barevné kombinace.

Dlouhodobý test CB 1300

26.8.2010 v 12:02 | Nahoru | #34
.. enem tak - ja mám neco cez 80tis km - kúpil sem ju s 0km, reším enem spotrební materiál...

jediná závada:
1x výmjena palivového čerpadla, lebo borec co strýkal nádrž ju nastrýkal aj znútra, týmpádem sa uvolňoval lak, ucpal sýtko a čerpadélko šlo do sraček ... nepokazilo sa uplne, ale dávalo nižší tlak jak treba ... výsledný efekt byl znížený výkon, nefunkčný sytič, kolísání otáček ...

Dlouhodobý test CB 1300

21.11.2010 v 12:31 | Nahoru | #35
Jestli tě to ještě zajímá, Starej Lupo, mám na CB teď asik 45000 km a neměl jsem žádný problém. Jen olej, benzín, gumy atd.

1 reakcí na tento příspěvek Dlouhodobý test CB 1300

24.6.2011 v 22:06 | Nahoru | #36
Já mám přes 50 tis najeto.Copak by tě zajímalo na tom testu?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dlouhodobý test CB 1300

25.6.2011 v 12:13 | Nahoru | #37

rožnau píše: Já mám přes 50 tis najeto.Copak by tě zajímalo na tom testu?



Super, teďka stačí když to rozděláš komplet do šroubku a změříš všechny tolerance (písty, ventily, atd...)

(reakce na) Dlouhodobý test CB 1300

21.5.2016 v 12:18 | Nahoru | #38
racek> Tak uz mam pres 100 000 km. Za celou dobu jsem menil pouze vodni pumpu. Puvodni zacala prokapkavat, ale velmi jemne. Nasel jsem na netu jetou za 1800, tak jsem ju vzal, za 15 minut vymenil a mam ju tam do ted. Tu puvodni zrepasuju, hned jak zacne tect ta "nova". Menil jsem ju odhadem kolem 50 000 km. Asi guferko nekde se porouchalo, nevim. Jinak zadne jine opravy jsem neresil. Ventily delam sam, olej, gumy atd. Po 100 000 km jsem zainvestoval, vymenil vepredu pruziny a vzadu cele tlumice. Ted se to snazim nejak nastavit, ale je to cele chytrejsi, nez su ja. Puvodni tlumice netekly, nemely problem, jen proste nebyla moznost servisu a tak jsem vicemene sam od sebe jen tak poridil nove. Stare byly je unavene, jezdim hodne ve dvou a s kuframa a obcas jsem sel na dorazy uz. Co ty? Uz je CB doma? Asi uz dlouho, co?

(reakce na) Dlouhodobý test CB 1300

21.5.2016 v 12:18 | Nahoru | #39
racek> Tak uz mam pres 100 000 km. Za celou dobu jsem menil pouze vodni pumpu. Puvodni zacala prokapkavat, ale velmi jemne. Nasel jsem na netu jetou za 1800, tak jsem ju vzal, za 15 minut vymenil a mam ju tam do ted. Tu puvodni zrepasuju, hned jak zacne tect ta "nova". Menil jsem ju odhadem kolem 50 000 km. Asi guferko nekde se porouchalo, nevim. Jinak zadne jine opravy jsem neresil. Ventily delam sam, olej, gumy atd. Po 100 000 km jsem zainvestoval, vymenil vepredu pruziny a vzadu cele tlumice. Ted se to snazim nejak nastavit, ale je to cele chytrejsi, nez su ja. Puvodni tlumice netekly, nemely problem, jen proste nebyla moznost servisu a tak jsem vicemene sam od sebe jen tak poridil nove. Stare byly je unavene, jezdim hodne ve dvou a s kuframa a obcas jsem sel na dorazy uz. Co ty? Uz je CB doma? Asi uz dlouho, co?

Dlouhodobý test CB 1300

26.5.2016 v 13:46 | Nahoru | #40
Kuba-CB> A nesly ty tlumiče zrepasovat? Kolik stál ten pár? Origo nebo aftermarket?

1 reakcí na tento příspěvek Dlouhodobý test CB 1300

12.6.2016 v 20:43 | Nahoru | #41
Ahoj kluci. Nebudu zakladat novej post. Ja mam najeto na CB 46000 km. V patek se mi na Stelviu stala neprijemna vec- litala mi prepadem chladici kapalina. Bylo tam dost tesno, provoz, jelo se pomalu. Nicmene jsem mel problem asi jen ja..... Kapaliny bylo dost, do te chvile vdycky slapalo vsechno v pohode. Ale vetrak se spina pri 108°C coz je podle me moc dlouho. Jak je to u Vas s ventilatorem na chladici? Nema nahodou mit dva chody podle teplot?

Naposledy editováno 13.06.2016 07:48:43

(reakce na) Dlouhodobý test CB 1300

13.10.2017 v 10:54 | Nahoru | #42
fs155> Ahoj lidi, asi opět s křížkem po funuse, ale pár dalších zkušeností. V současnosti najeto asi 115 000 km. Na první dotaz ohledně repade tlumičů: Koupil jsem do předních vidlí pružiny Hyperpro, nechal jsem zrepasovat (na Moravě) a dobrý. Hned pak jsem koupil plně stavitelné Hyperpro zadní tlumiče a namontoval. Údajně měly být už nastaveny na CB 1300, takže jen namontovat a jezdit. Udělal jsem a po první vyjížďce cca 40 km jsem šel asi 4x na dorazy. Jel jsem sám a s prázdným zadním kufrem. Takže jsem tvrdil a tvrdil a šteloval, až jsem objevil, že mi ty tlumiče, resp. ty nádobky na dusík při plném propružení naráží do zadního podsedláku. Takže odřený plast od tlumičů, poslal jsem do Hxyperpro, tam uznali, že je něco blbě a ty nádobky údajně vytočili o 6 stupňů směrem od motorky. Výsledek: Nic se nezměnilo a nádobky stále dorážely. Tedy abych nekřivdil, dělala to jen jedna, už nevím, na které straně motorky. Nicméně jsem řekl, že takovou věc na motorce nechci, za ty peníze by to mělo pasovat. Takže jsem je vrátil a nechal si zrepasovat originální zadní tlumiče. Bohužel to bylo s odstupem jednoho roku po tom, co jsem nechal udělat předky, takže neposoudím tu změnu při komplet novém podvozku, což mě dost mrzí. Nicméně, tlumiče se repasovaly v čechách (nebudu jmenovat) a s výsledkem jsem nebyl moc spokojený. Přišlo mi to úplně stejné, jako před tím, tedy s tlumiči, které měly nalítáno 100 000 km bez repase. Tak jsem tlumiče zavezl k jinému chlapíkovi (na moravě) a ten změřil tlak dusíku a říká: Máte tam o 2 atmosféry míň, než by tam mělo být. A na obou stejně, takže patrně chyba toho, který repasoval v Čechách. Pán mi tedy přifoukl 2 atmosféry a zadek se zlepšil, nicméně furt to nebylo ono. Taky mi říkal, že se mu zdá, že tlumiče "nezatuhávají", stále se na motorce hlavně ve dvou a s náloží dost houpeme. Pořídil jsem na radu ještě pružiny na ty zadní tlumiče a ty jsou o nějakých 15% tvrdší (dle měření) Počáteční tvrdost stejná, jako origo pružiny, při maximálním stlačení tlumiče byl rozdíl 15%. Zlepšilo se to, že konečně nejdeme na dorazy, když jedeme ve dvou a s náloží (jsme asi kousek za hranicí maximální nosnosti motorky - 10 - 15 kg). Takže ještě vyřešit to houpání, ale to proběhne přes zimu u pána repasátora na Moravě :) Co se tedy týče Hyperpro zadních tlumičů, cena byla oproti net nákupu o dost výrazně nižší, nicméně stále dost vysoká na to, aby tomu člověk odpustil chybu.
Co se týče ventilátoru, spíná mi taky při 108°C nebo dokonce při 110°C?? To teď sakra nevím, každopádně to funguje a zatím to vždy stačilo a uchladilo a to už jsem s motorkou navštívil hodně zacpaných jižních destinací v teplotách hrubě přes 30°C. O dvou rychlostech ventilátoru jsem taky slyšel, nebo spíš četl, nicméně ta druhá rychlost je pro mě něco jako paní Colombová. Dokonce jsem někde četl, že se ty rychlosti dají nějak vyzkoušet nějakou kombinací zapnutí a vypnutí klíčku + nějakou kombinací tlačítek na budíkách, už si to nepamatuju.
Jinak k tématu, zatím žádná závažná porucha, letos jsem vyměnil veškeré gumy na stupačkách, protože už byly sešmatlané, mám i zadní stupačky s gumama pro větší pohodlí spolujezdkyně, takže jsem měnil i ty. Pořád přemýšlím, jestli jsem někdy měnil žárovky v blinkrech a mám pocit, že snad ani ne. Přední žárovku si pamatuju výměnu 2x. Podsvícení budíků funguje, kontrolky taky, všechny ručičky chodí, displej je v pořádku, všechny funkce (i když mnohé jsou naprosto debilní až dementní - prostě někdo v Japonsku si řekl, že to musí mít alespoň 10 funkcí a je jedno, jaké to budou) fungují, množství paliva se zobrazuje správně, hodiny jdou, i když škoda, že nemají 24 hodinový formát. Je zde jen AM a PM. Zatím nebylo třeba měnit ložiska v kolech, v zadní kyvce, ventily jsem dělal každých cca 25 000 km, letos mě to čeká zase, občas jsem nějaký ten kilometr přejel, abych nedělal ventily uprostřed sezony, proto mi to teď vychází na 115 000 km. Docela by mě zajímalo, kolik by mi naměřila motorová brzda kobylek, ale vzhledem k tomu, že jsem nidky s CB na brzdě nebyl, nemám to s čím porovnat, takže na nějaké měření už kálím. Pocitově motorka jede stále jako z praku, když jedem ve dvou a plně naložení, uvítal bych asi tak dvojnásobek výkonu, šestinásobek kroutícího momentu a zavazadlový prostor pro pneu, které bych pak patrně měnil co 1000 km. V současnosti Dunlop Roadsmart III, dobré, trvanlivost zase nepřekročila 10 000 km, nicméně teď už to bylo jen o fous. Po dlouhé době s KN filtrem jsem si řekl, že už na něj kašlu a dal jsem zase papírový. Údajně to filtruje fakt líp, takže nehodlám už experimentovat. Převodovka stále funguje ukázkově, svezl jsem se letos na Hondě Africa Twin roku výroby 2016, měla najeto do 10 000 km, byla to předváděčka z obchodu a musím říct, že jsem byl velmi mile potěšen tím, jak veškeré ovládací prvky (páčky), převodovka, spojka chodily podobně, vlastně asi stejně. Vůle na páčkách "nové" a mé staré olítané Hondy byly prakticky totožné, vibrace na mém čtyřválci nebyly prakticky žádné ve srovnání s Afrikou, ale chápu 4V vs 2V, toto se srovnávat nedá. Každopádně jsem dal sám sobě otázku, jestli o 11 let modernější motorka se současnou hodnotou asi o 250 000 Kč vyšší oproti mojí CB 1300 je opravdu o 250 000 Kč lepší. A odpověď je jednoznačná: Není ani náhodou. Svezení je to úplně jiné, zase bych nerad srovnával motorky jiného zaměření, Afrika byla ovladatelnější, svezení svižnější, hravější, točivější, lehčí, asi radostnější. Ale ty lepší vlastnosti v žádném případě nemají hodnotu 250 000,- Kč. Pro mě teda ještě dlouho zůstane CB 1300 v mojí garáži. Nerezaví, lak prvotřídní, nějaké drobné oděrky (např. od zadních tlumičů Hyperpro) na ní jsou, ale vše díky buď neopatrnosti, nebo provozu - otisklé kamínky na přední masce, asi z dálnice, nevím, ale tomu se vyhnout nedá. Lak se nikde neodlupuje, na rámu kolem stupaček mám na některých místech oleštěný lak v místech, kde šudlím botama. Boční prolisy na nádrži už nemají 100% lesk, zase je to v místě, kde řidič šudlí vnitřkem stehen/kolen, ale opět - přirozený jev, motorka si najezdila své i v dešti (Skotsko například) i v prachu (Rumunsko, Albánie, Ukrajina), takže kvalita laku je příkladná. Elektroinstalace zatím funguje. Objevil jsem kdysi jeden problém: Indukční cívky jsou pod nádrží uchycené na takovém kovovém plechu. Ten mi prostě praskl. Zjistil jsem to, až když jsem dělal ventily, takže netuším, jak dlouho jsem jezdil s uvolněnýma indučkama, které volně klepkaly o motor. Držely jen na indukčních kabelech, kdybych to nezjistil, mohl jsem někde zůstat viset, když by se např. indučka prodřela nebo něco. Toť má závada. Taky přemýšlím nad tím, že se jedná pouze o stroj a když by se něco stalo na motoru, zadřel se např. na netu jsem našel už několik jetých motorů s cenovkou okolo 30 000,- Kč., takže se pořád uklidňuju tím, že případně koupím za 30 motor, přemontuju a jdu dál jezdit. Pořád to vyjde levněj, než např nová Afrika. To bych v tom byl za 250 a to eště bez kufrů, atd :) No polemika veliká

1 reakcí na tento příspěvek Dlouhodobý test CB 1300

19.1.2018 v 14:15 | Nahoru | #43
..2004 až dnes ... cca 150 tis - nevim, možno 170 tis km /rozbil sem budíky/... jezdí, štartuje, brzdí ... uržbu má jak má mnet .. poslední mjerání na brzde 136hp +-autobus ... KN, Akra full 4-2-1 koncovka srátená, ignitech zapalovani ...

(reakce na) Dlouhodobý test CB 1300

4.2.2018 v 19:28 | Nahoru | #44
okruj> Pěkně

1 reakcí na tento příspěvek Dlouhodobý test CB 1300

27.8.2018 v 12:57 | Nahoru | #45
Zdravím,chcel by som sa opýtať na nastavenie ventilov,mám na moto 52000 a ešte som s ventilami nič nerobil.Je to pruser a mal by som s tým hneď niečo robiť?Ako sa prejavuje potreba nastaviť ventily?

Dlouhodobý test CB 1300

10.9.2018 v 20:12 | Nahoru | #46
Ešte otázka na Kuba CB.Ako si menil žiarovku v prednom svetle?Musel si zhodiť bočný diel kapotaze?

(reakce na) Dlouhodobý test CB 1300

11.9.2018 v 07:30 | Nahoru | #47

Patrik411 píše: Zdravím,chcel by som sa opýtať na nastavenie ventilov,mám na moto 52000 a ešte som s ventilami nič nerobil.Je to pruser a mal by som s tým hneď niečo robiť?Ako sa prejavuje potreba nastaviť ventily?



Az se to projevi tak je pozde. Proto jsou na kontrolu ventilu predepsane intervaly.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CB 1300 versus Suzuki GSX 1400 [1, 2, 3] Honda CB 1300 pixels1 63 27.9.2023 v 20:15 dajos
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Palivový systém Honda CB 1300 Kaa20 25 10.1.2023 v 20:23 Kaa20
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... djpajovka 11 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1
Nováček Honda CB 1300 Honda1300 14 13.10.2022 v 22:01 johnwood1979


TOPlist