Téma: Jak jsem projel Nordkapp, Finsko a Pobaltí
edit 7.12.2009: cestopis již vyšel, zde: Nordkapp: sněžení, mráz a sobi
a diskuse k této cestě když tak tady

----------------------------------------------------------------------------------
původní příspěvek:

Ahoj všichni, tak jsem se ve zdraví vrátil z dalšího výletu!

S kamarádem (Járou na Varaderu) jsme vyrazili a projeli všechno co jsme původně chtěli, Pobaltí, Finsko, Laponsko a kousek Norska na Nordkapp. Nahoru jsme více hnali, jeli přímo a cestou nazpět si to zase více užívali, měli mnohem více zastávek. Myslím že jsme toho dost viděli a zažili, 2 dny v neustálém dešti, další dny v občasném, trajekt Finů, kteří se jezdí opít do Tallinnu a vracejí se vozíčky plnými alkoholu domů, venkovní muzeum zvonů, skanzen jak dříve žili lidi na severu Norska, severní polární kruh (bydliště Santy Clause ), "tisíce jezer", rozhledny, zvlášť ta ve městě Kuopio, hrad ve Finsku (Sovonline?), město Kunda a Kundodeník dva dny bylo i koupání v moři (Lotyšsko u Rigy a v Litvě na Kurské kose = taky hodně zajímavé místo), Hora křížů (Litevský odpor k Sovětské moci), hrad Trakai v Litvě, atd.atd. a hromadu různých míst a hlavně tedy viděli tu přírodu, fakt nádhera

Horší to bylo s počasím, musím se přiznat, že jsem byl dost skeptický kam vůbec dojedem, prostě viděl jsem dost černě, když tam dle předpovědi měly být teploty blízko k nule... Ale to nebylo nejhorší, horší bylo když nám asi 2 dny pršelo (tj. jet v tom, stavět v dešti stan, vlézt do něj mokrý, ráno se do toho obléct, sbalit v dešti stan a jet dál...). Na polární kruh jsme dojeli večer, byly asi 4°C, ale bylo nám fajn chvíli potom začalo sněžit a teploměr na nějaké budově ukazoval 1°C, naštěstí plus. Ráno nás probudilo zase sněžení, vystrčil jsem hlavu ze stanu a všude bílo... za nějakou chvíli to ale roztálo. No jeli jsme dál a přišlo hustější sněžení za jízdy, naštěstí se to na cestě moc nedrželo, stovkou se pořád dálo dál, na plexi na motorce to už nějak ten sníh namrzal a z přlby jsem si jej stíral... a pak to bylo už tak husté, to sněžení, že se mi kamarád přede mnou ztrácel, dokonce jsem už ani jeho světlo neviděl! no fakt psycho... tak jsem si říkal, že za chvíli ani nebudu vidět, kam jedem....
ale zas to sněžení přešlo. Mimochodem ten úsek v Laponsku, než jsme přijeli do Norska jsme si pojmenovali Route66, protože to bylo pořád nahoru dolů, takové vlny, ale někdy fakt s brutálním padáním, jako nějaká horská dráha na kolotočích až se budou dívat na mojí fotku (foto zepředu)

No nakonec to dobře dopadlo, vše jsme zvládli a na Nordkapp dojeli.
Fakt hodně zajímavý pocit, jako by člověk stál na konci světa.
A je tam taky toho dost k vidění, vstupného nelituji.
V tu chvíli jsme tam byli jediní motorkáři, ale kousek před Nordkappem (asi 100km) jsme potkali skupinku, která už odjížděla (odpoledne), jak jsme jeli tam.

Mimochodem cesta na Nordkapp, posledních asi 100-150 km bylo dohromady takových, že i GG může jen tiše závidět.... a přitom to byla většinou "jen" cesta po pobřeží, tunely (mimochodem, jeden tunel v hloubce přes 200 metrů POD mořem) a až ke konci kopečky. No "kopečky"...

I na ty teploty se dá zvyknout, po chvíli jsme se adaptovali a když jsem se v tričkách u stanu bavili, že je celkem fajn a pak jsem se mrkl na teploměr a bylo 5°C
Hodně asi udělá vlchkost vzduchu, protože mi to přišlo, jako by u nás bylo 10-15°C. A taky ti lidi tam nebylo moc navlečeni (vždyť mají léto! ), takže jsme pochopili, že ty vtipy o Laponcích co šly kdysi mailem, tak vlastně že to ve skutečnosti vtipy nebyly

Jinak ta příroda tam - fakt úchvatná!
hlavně v Laponsku a v tom Norsku
Třeba jedete a najednou oblast, kde je všude červená tráva, člověk si říká jestli nemá už halucinace... (byl to ale červený mech, ale vypadalo to hodně efektně)

cesty - většinou prázdné
jo a kolem cesty chodili, pásli se a běhali sobi, většinou inteligentní, že čekali až projedou auta a my, ale někdy už z dálky bylo vidět, že na cestě stojí jeden, nebo celá smečka. Stačilo zpomalit nebo zastavit a odešli, nebo většinou odběhli.
Mám video tedy natočil jsem pár záběrů, takže zpracuji fotky, něco napíšu a zveřejním to až najednou (slíbil jsem, že to udělám "rychle" )
Taky napíšu kolik co stálo (trajekty, tunel pod mořem, vstup na Nordkapp, trajekt na Kurskou kosu a vstup do toho jejich parku, vstupy na hrady, rozhlednu, atd.), měl bych to sepsat úplně přesně.

Jo - jediný problém, ve Finsku na většině benzínek NEBRALI kartu Visa (mám od mbank, ale ani kamarádovi od jiné banky), takže jsem platili já hotově eury a on druhou kartou Maestro.

Najeli jsme tedy za ty dva necelé týdny něco přes 7100 km a ani jedna motorka (Deauville a Varadero) neměla opět ani jednu poruchu. Údržba po cestě taky nula, jen na Varaderu mazání řetězu.
Pokud nebylo co k vidění a nebo to bylo "stále stejné", tak jsme rovinky jeli ve všech státech tak 110-120, křižovatky a odbočky zpomalovali, ve městech ještě víc, prostě jeli opatrně, jak auta a ještě jsme zpomalovali jak všichni před stacionárními radary, kterých byly desítky (hlavně v jižní polovině Finska a v Polsku). Tímto ale chci pozdravit policisty v jednom nejmenovaném městě nejmenovaného jižního pobaltského státu
Vyloženě nějaká krizovka, jako že by nás nějaké auto ohrozilo, tak nikde nebyla. A Finští řidiči jsou úplně v klidu. To spíš v Pobaltí nebo v Polsku si musel někdo dokázat, že nás předjede. A pak zvolnil, těch 110 neudržel :-)

Spali jsme opět všechny noci ve stanu, ve volné přírodě. Problém nebyl, jen jednu noc v Estonsku jsme si chtěli postavit stan u opuštěné stodoly a přijel tam mladík autem, že to hlídá, jestli tam někdo něco nekrade. Jo a ve Finsku se jednou v noci asi o půl třetí někdo rozhodl, že si půjde pokácet strom :-)
Jinak teplotně dobré, ve stanu ve spacáku bylo vždy tepleji než venku, ten spacák za těch 9 stovek co jsem tu nedávno řešil, tak mi vyhovoval, spal jsem v něm jen v 1 vrstvě a dobré.

Jídlo - vařili jsme si polévky a ohřívali konzervy, prostě něco jsme si vezli a taky každý den zašli do supermarketu na pití, pečivo a pak další konzervy, popř. sýry, apod. Jedna malá bomba nám odešla až 11.den.

Naposledy editováno 07.12.2009 10:04:35
1... 4 5 6 7

9.12.2009 v 22:01 | Nahoru | #181

3X>a jestli se dá cestovat na pařezoj?

jasně, že dá! ideálně středem koryta až do Konsomolsku....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak jsem projel Nordkapp, Finsko a Pobaltí

10.12.2009 v 11:17 | Nahoru | #182

10.12.2009 v 20:06 | Nahoru | #183

Roman2bk>Waltr> s tou výbavou jasně, třbea vyšší plexi, rám a vyhřívané rukojeti se tam objevují, v myslím v těch inzerátech cestovních endur do 100 tisíc. Naopak hliníkače jsem viděl u těchto motorek asi jen jedno...

to ti s motorkou neprodá nikdo, protože cenu motorky to nezvýší, proto to každý prodá raději zvláště

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak jsem projel Nordkapp, Finsko a Pobaltí

10.12.2009 v 20:07 | Nahoru | #184
Roman2bk> a vem si, že cena tří kufrů při ceně motorky do 100tis dělá 15%

11.12.2009 v 09:39 | Nahoru | #185
3X> jasně, to je mi jasné. Jen jsem psal, co jsem tak viděl u různých endur v inzerátech. Prostě nějaké škaredé plastové kufry tam ten prodávající spíš nechá, než aby je pak třeba neprodal, nebo prodal pod cenou, ale pěkné hliníkáče ne, jasně že má jistotu že je prodá zvlášť lépe. Ony ty doplňku cenu motorky zas nezvýší ve své původní ceně, to ani náhodou.

11.12.2009 v 09:58 | Nahoru | #186
Roman2bk> myslíš takéto kufry

11.12.2009 v 18:03 | Nahoru | #187
tomsgpx> SUPER!
1... 4 5 6 7
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Je 50000 tkm pro varadero moc? [1, 2] Honda XL 1000V Varadero, Honda FJS 600 Silver Wing Rocco10000 38 24.3.2024 v 18:29 karlos-transalp
Seřízení klapek sání Honda XL 1000V Varadero mkl33 6 15.3.2024 v 23:48 Fiko
Nefunkční tachometr Honda XL 1000V Varadero kanar1970 8 7.3.2024 v 06:04 vilemx
LED Žárovky H4 Honda XL 1000V Varadero JadaH 13 2.3.2024 v 07:15 mibor
Jak správně utáhnout hadici chladíc... Honda NTV 650 Deauville OldCrow 11 18.2.2024 v 10:42 FJRPEPA